Skocz do zawartości

Zdjęcie

Gniazdo zaworów - awaria


24 odpowiedzi na ten temat

#1 Share qbic

qbic

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 sierpień 2012 - 16:33

Gniazdo zaworów - awaria Witam, ostatnio mój t-25 wracając do domu zastrajkowal. Usłyszałem jakiś huk z pod maski i czym prędzej go zgasiłem. Po rozebraniu go okazało się ze pękło gniazdo zaworów. Część tego gnazda lekkowbiła się w tłok i głowicę. Postanowiłem sprawdzić szczelność cylindra po przez wypełnienie go ON. po około 2 godzinach poziom ON opadł o około 1-1,5 centymetra. Dodam że przed awarią traktor nie brał nic oleju, a przynajmniej nie wymagał dolewek miedzy wymianami. Postanowiłem sprawdzić jak zachowa się drugi cylinder i okazalo się że podobnie ubyło ON. I teraz moje pytania:
1. Czy tak może być? Czy może jest coś nie tak z tłokiem/pierścieniami/cylindrem?
2. Czy uszkodzenie tłoka i cylindra widoczne na zdjęciach kwalifikuje je do wymiany?

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Gniazdo zaworów - awaria Dzisiaj, 13:58
  •  

#2 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 sierpień 2012 - 16:57

Gniazdo zaworów - awaria Jak masz zdjęta głowice co za problem masz aby zdjąć cylinder i zobaczyć na pierścienie

#3 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 12 sierpień 2012 - 16:58

Gniazdo zaworów - awaria Zawsze zawsze!!! przy urwanych paskach rozrządu, przestawionych rozrządach, jeżeli coś wpadnie pomiędzy tłok a głowicę tj. wyżej, w każdym przypadku gdy tłok ma kolizję z zaworem itd. musowo trzeba rozebrać silnik, tzn. powyjmować tłoki posprawdzać korbowody i pierścienie, dlaczego? dlatego że w chwili gdy tłok ma kolizję z czymś np. zaworem czy ciałem obcym tj. wyżej zostaje zablokowany, a wał korbowy pcha go dalej, tłok nie ma gdzie uciec i wciskany jest w bok cylindra i bardzo często pękają wtedy pierścienie, lub wbijaj się w nagar zapiekając się, o skrzywieniu korbowodu chyba nie muszę pisać.

Cały silnik do rozebrania i sprawdzenia.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#4 Share qbic

qbic

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 sierpień 2012 - 17:08

Gniazdo zaworów - awaria a miałem nadzieje że unikne dalszego rozbierania. No ale jak trzeba to trzeba :( Jest może jeszcze coś na co musze zwrócić uwagę?

#5 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 sierpień 2012 - 17:13

Gniazdo zaworów - awaria To co pisze kolega i jeszcze na pewno panewka na tym cylindrze do wymiany

#6 Share qbic

qbic

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 sierpień 2012 - 17:22

Gniazdo zaworów - awaria Przy każdej wymianie panewek trzeba wał szlifować?

#7 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 sierpień 2012 - 17:29

Gniazdo zaworów - awaria Nie ma takiej potrzeby
u ciebie mogło uszkodzić na tym cylindrze ,w tedy ja wymienisz (tylko jedna)

#8 Share qbic

qbic

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 sierpień 2012 - 17:38

Gniazdo zaworów - awaria Narazie dzięki wszystki za podpowiedzi. Jak ktoś jeszcze ma jakąś wskazówke to proszę ją umieścić. A ja wolnym czasem rozbiore mojego sprzeta. A i jeszcze jedno te wgniecenia w tłoku i w głowicy co je pozaznaczałem na zdjęciach będą przeszkadzały w dalszej eksploatacji?

Pewnie lepiej wymienić wszystkie gniazda w obu głowicach? Ciągnik jest z 1977r skoro jedno pękło to może i następne nie wytrzymac, jak myślicie?

Edytowany przez qbic, 12 sierpień 2012 - 17:48.


#9 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 12 sierpień 2012 - 17:49

Gniazdo zaworów - awaria @goral1 wyjaśnij po co panewka do wymiany? łożyska ślizgowe przenoszą ogromne obciążenia, takie coś nie robi na panewce nawet śladu, do tego jest warstwa panewce z babitu aby pochłaniać takie udarowe obciążenia...
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#10 Share hacki

hacki

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 sierpień 2012 - 17:49

Gniazdo zaworów - awaria wymień gniazdo najlepiej jedno, bo nowe zamienniki na pewno nie będą tak dobre jak oryginały :)
sprawdź czy tłok się rusza się delikatnie na boki (bo mogło zniekształcić i będzie się zacierało)
składaj go i w drogę

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Gniazdo zaworów - awaria Dzisiaj, 13:58
  •  

#11 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 sierpień 2012 - 19:34

Gniazdo zaworów - awaria bobytempelton

hyba zapomniałeś swoje posty powyżej
hacki

regeneracja głowicy to 160 zł a kupno nowej uzbrojonej 220 zł

#12 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 13 sierpień 2012 - 22:05

Gniazdo zaworów - awaria No po po części przyznaję ci rację może uszkodzić panewkę, szczególnie gdy skoślawi się korbowód, przepraszam, ale w praktyce nie spotkałem się z uszkodzeniem panewki, zazwyczaj silnik zgasł szybciej.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#13 Share volvo

volvo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 768 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Złoczew
  • Zainteresowania:Historia,motoryzacja,technika

Napisany 14 sierpień 2012 - 09:17

Gniazdo zaworów - awaria Tylko że ta nowa uzbrojona głowica i tak wymaga docierania zaworów.Oryginał to oryginał

#14 Share qbic

qbic

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 wrzesień 2012 - 13:38

Gniazdo zaworów - awaria Po dłuzszej przerwie (brak czasu) przyszedł czas żeby złżyć Władka i uruchomić. Po rozebraniu na części pierwsze stwierdziklem że panewki są ok, pierścienie wszystkie całe, korbowody różwnież ok. Głowica była zregenerowana i planowana koszt 240 zł za dwie sztuki. Teraz tylko złożyć zalać olejem i odpalać.

#15 Share qbic

qbic

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 wrzesień 2012 - 10:36

Gniazdo zaworów - awaria Jeszcze jeden problem napotkałem, otóż nie działa mi odprężnik, po jego wyciągnięciu ciągnik zachowuje się tak samo jak i wczesniej. Cos zle ustawiłem, ale co?

#16 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 wrzesień 2012 - 15:31

Gniazdo zaworów - awaria A laski popychaczy masz proste

#17 Share qbic

qbic

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 wrzesień 2012 - 11:29

Gniazdo zaworów - awaria Laski proste. Ale już wiem co jest przyczyną. Nie zauważyłem ze odprężnik był wyciągnięty jak ustawiałem luz zaworowy :ph34r: ;) Dzisiaj przereguluje i powinno być ok.

Edytowany przez qbic, 20 marzec 2013 - 21:35.


#18 Share qbic

qbic

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 marzec 2013 - 21:37

Gniazdo zaworów - awaria Przepraszam za post pod postem, ale ajk edytowałem swój ostatni wpis to nie przesunęło mojego tematu na początek i pewnie nie dostałbym odpowiedzi, gdyż mało kto zagląda do starych tematów.


Po zimie odpaliłem Władka po remoncie i spod jednego z cylindrów sączy się olej :( Cylinder przed założeniem dostał nową "uszczelkę" to nie powinno się spod niego nic wydostać. Rozłożyłem i złożyłem ponownie, nowa uszczelka i dałem jeszcze silikon i sytuacja się powtórzyła. Nadal się sączy. Jak to zrobić żeby było dobrze?

Edytowany przez qbic, 20 marzec 2013 - 21:38.


#19 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 marzec 2013 - 21:48

Gniazdo zaworów - awaria Sączy się u góry cylindra czy u dołu?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Gniazdo zaworów - awaria Dzisiaj, 13:58
  •  

#20 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1374 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 21 marzec 2013 - 01:17

Gniazdo zaworów - awaria Ja mam taki pomysl aby podlozyc tam uszczelke miedziana, ale nie zwykla, tylko taka zawinieta jak stosuje sie do glowicy. Tam jest spory nacisk i przy dokrecaniu praktycznie nie zostaje nic silikonu.Trzeba od czegos dobrac uszczelke.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


Podobne tematy gniazdo zaworów głowica cylinder pierścienie zawór