Zaloguj się, aby obserwować  
Lukas85

Pronar 1221A problem z obrotomierzem

Polecane posty

Lukas85    36

Koledzy mam problem z obrotomierzem w kolegi Pronarze 1221A. Obrotomierz i licznik motogodzin jest elektroniczny i od jakiegos czasu nic nie wskazuje. Motogodziny są wyświetlane ale nie są naliczane. Podejrzewam że winny jest czujnik obrotów tylko gdzie go znaleźć? W instrukcji obsługi go nie ma zaznaczonego, a katalogu nie posiadam. Może ktoś wie w którym miejscu jest ten czujnik albo ma katalog częsci ktorym moze sie podzielić?


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czujnik jest przy silniku, napędzany paskiem klinowym. Nazywa się alternator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    36

Możesz mi wyjaśnic jak alternator może byc czujnikiem obrotów bo nie bardzo rozumiem. Nie widziałem w nim żadnych dodatkowych przewodów??


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Na alternatorze masz trzy wyjścia, na

:gruby przewód ładowania, cienki wzbudzenia i cienki sygnału do obrotomierza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    36

Ok dzieki za podpowiedź dziś sprawdze czy to wyjście działa


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

To tak, z alternatora jest cienki niebieski przewód który daje prąd na obrotomierz, a ten przelicza to na obroty i na godziny... Tak to chyba jest. Musisz podać więcej info, czy działa wskazówka obrotów, czy coś się wgl wyświetla??? A i jeszcze spytaj właściciela czy nie jeździł bez akumulatorów??? Ja już to przerabiałem... :)


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

daje prąd na obrotomierz, a ten przelicza to na obroty i na godziny...

 

Nic tam nie "daje" żadnego prądu i nic tam nie jest przeliczane. Tam jest sygnał napięciowy, a mierzona jest częstotliwość na jednej fazie alternatora.

 

Do autora: masz napisane w zainteresowaniach elektronika, a nie możesz opanować tak prostego problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

@ Elektrotechnik Właśnie zapomniałem jak to napisać i napisałęm tak... Ja się kształce za elektryka, ale dopiero 1 rok


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez kordzio14
      Cześć. Mam problem z Wladimircem. 
      Wyskakuje pierwszy i drugi bieg. Po wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła od razu wyskakuje. Nie zdążę nawet puścić pedału sprzęgła. Nie da sie ruszyć ciągnikiem. Ruszę z miejsca tylko wtedy, gdy przytrzymam dźwignie biegów, żeby nie odskoczyła. 
      Gdzie można szukać rozwiązania problemu? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj