Gość JPR

Układ kierowniczy MTZ 80

Polecane posty

wsza12345    5

To zależy od Twojej inwencji twórczej. :-) Na allegro są komplety do przeróbki za ok 1600 zł ale jak wyżej kolega pisał można zminimalizować koszty nawet do 200zł Jeśli chodzi o orbitrol to 100 wystarczy, nowy ok 400zł siłownik 250zł do tego podstawka ślimak i wąs i przewody i być może pompa:-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pep14    29

Mam jeszcze kolejny problem na kolumnie układu kierowniczego obok wlewu oleju jest taki węzyk, chyba z powrotu oleju. Dwa razy zdażyło mi się juz że poprostu wybija go z tej metalowej końcówki i wyciska przez to cały olej, co może byc przyczyną ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audia3    0

Oto zdjęcia :

witam , w takim układzie nie zmniejszył sie promien skretu , bo serwomechanizm ogranicza skret , tez mam problem z tym w mtz 82 , natomiast zamontowany został amortyzator podobnie jak siłownik j jest ok bez przeróbek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Też myślałem o założeniu amortyzatora i nawet już przymiarki robiłem ale w końcu zrobiłem tak jak kolega Biznez404 i jest niebo a ziemia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Gdyby kogoś interesował orbitrol w całości (tzn siłownik przystawka pompa węże ... KOMPLET) tak jak z allegro, to mam na pozbyciu.

Miałem wcześniej MTZ i też miałem problem z kierownicą, zakupiłem całość z allegro (ale zwlekałem z montażem) - do momentu kiedy spotkałem pewnego dziadka mechanika. Podjechał do mnie i w 10 minut ustawił starą kolumnę. W tym roku sprzedałem poczciwego mtz-ta i zostało mi wspomaganie. Gdyby coś to pisać do mnie Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

Witam, przerobiłem to wspomaganie tak jak kolega Biznez404, lecz mam mały problem. Gdy kręce kierownicą i ją zatrzymam to siłownik sie jeszcze troche wysuwa. Czy to przez zapowietrzony układ ?


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

To normalne. Siłownik musi przekręcić trochę kołami żeby przesunął się ślimak razem z suwakiem w rozdzielaczu i zamknął dopływ oleju. U mnie też to zauważyłem. Taki już urok układu wspomagania ze sprzężeniem zwrotnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

No, ale u ciebie chyba nie az tyle,i troszke dotkne kierownicy to kola juz kreca. Na 8 bieu jazda prosto nie jest juz mozliwa, bo prowadza go na lewo i prawo. Wiec u ciebie chyba to lepiej chodzi :) Da sie cos zrobić żeby to było mniej czułe ?

Edytowano przez klama

KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Chyba, że tak. Musisz wyregulować tą nakrętkę co jest pod deklem rozdzielacza wspomagania, ten na 4 śruby, od przodu. Tym się reguluje czułość. Chyba trzeba ją trochę dokręcić w Twoim przypadku. Gdzieś był opis jakim trzeba dokręcić momentem tą nakrętkę, kolega Biznez404 to wstawiał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

Dzięki, właśnie tak myslałem zeby się tym pobawić. Zobacze po świętach, mam nadzieje że pomoże.

Pozdrawiam


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

Dzięki, na pewno się przyda.

Pozdrawiam


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus75    7

Witam Kolegów od MTZ-tów.

Przerobiłem wspomaganie  bo ze starym nie mogłem już sobie dać rady .Kilka fotek 

post-134534-0-49296600-1419435521_thumb.jpg post-134534-0-52924200-1419435878_thumb.jpg

 

post-134534-0-78273200-1419435946_thumb.jpg post-134534-0-33163200-1419436042_thumb.jpg

 

Wszystkie wnętrzności zostały usunięte,pod zielonym przewodem ( powrót ) jest zwykły magnes ze starego głośnika , który służy jako filtr magnetyczny ładnie wyłapuje wszystkie opiłki. Użytkuję wspomaganie już 2 lata i jestem bardzo zadowolony.

 

 

Edytowano przez markus75

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj