goliat5858

MTZ 82 regulacja docisku sprzęgła

Polecane posty

goliat5858    0

Witam wszystkich forumowiczów,

 

Mam problem i zarazem prośbę,

Problem jest ze sprzęgłem, ponieważ nie potrafię wyregulować docisku sprzęgła (chodzi o odległość między łożyskiem a dociskami) i hałasuje ono po ostatniej naprawie. Regulacja pedału sprzęgła nic nie daje. Jeżeli ktoś z was powiedziałby jak można to wyregulować lub miałby dostęp do

 

MTZ-80, MTZ-82 Budowa, naprawa i regulacje

(nawet odkupić skany czy zdjęcia)

 

lub

MtZ 82 montaż i demontaż

 

lub

 

Mtz 82 bieżące naprawy.

 

Chciałbym sie dowiedzieć czy znajdę w którejs z tych książek informację których potrzebuje ponieważ nie chcę ich kupić tylko po to, żeby zobaczyć czy takie rzeczy tam są

 

z góry dziękuję za pomoc

 

P.S. Zależy mi na czasie, bo MTZ stoi więc prasowanie słomy też

Edytowano przez goliat5858

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tespis17    23

Nie wiem co Ci robili w sprzęgle. Podejrzewam że Ci się Ślizga.

Jeżeli wymienili Ci cały docisk to możesz mieć 3 śruby nie wykręcone tzw. blokadę. Trzeba je po prostu odkręcić. Chyba na 17 kluczyk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

jak jest nowego typu docisk to na milion procent nie trzeba calutki docisk rozebrać a starego typu też raczej sie nie da inaczej


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sup321    13

Witam. Czy ktoś spotkał się z takim problemem, że po wymianie tarczy sprzęgłowej skończyła się od razu regulacja na łapkach. Jak narazie można normalnie jeździć bo jest wyregulowane w sam raz, ale obawiam się, że niedługo będę musiał go znowu rozpołowić. Czy jest to możliwe, że popadła mi tarcza ze złą grubością, bądź nie do tego traktora. Jeśli tak to będzie kumulacja pecha. Wcześniej pękły widełki zaczepione do łapki, za które się reguluje sprzęgło. Po wymianie, kiedy miałem złożony prawie cały cięgnik i została mi tylko regulacja okazało się ,że akurat mi popadła wadliwa sztuka widełek na których brakuje sporo gwintu.😠 Po ponownej wymianie wyszedł feler z tą tarczą. Dodam że na starej tarczy  było jeszcze trochę regulacji, a na nowej nic. Nowa tarcza jest ponoć białoruska i wzmacniana włóknami. Docisk jest nowego typu. Mój traktor to MTZ 82TS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Jak to skończyła się regulacja? Śruby są wkręcone do końca? W miarę zużywania tarczy regulacji będzie przybywać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Na to samo wyjdzie. W miarę zużywania tarczy będziesz mógł popuścić nakrętki jeśli sprzęgł będzie za wysoko brało. W pierwszej kolejności jednak popuszcza się na cięgnie, chyba, że sprzęgło będzie szarpało to wtedy reguluje się na dźwigienkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nieszum    0
Dnia 11.06.2013 o 08:16, tespis17 napisał:

Nie wiem co Ci robili w sprzęgle. Podejrzewam że Ci się Ślizga.

Jeżeli wymienili Ci cały docisk to możesz mieć 3 śruby nie wykręcone tzw. blokadę. Trzeba je po prostu odkręcić. Chyba na 17 kluczyk.

Śruby są na 18 kluczyk odkręcić i po sprawie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj