karoljawor

Wspomaganie w MTZ 820 ciężko się kręci

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wlaśnie u mnie jest tak samo na wolnych obrotach to męczarnia, nowa pompa nie pomogła, obdzwoniłem różnych mechaników i serwisantów i z tego co im powiedziałem przez telefon stawiają na orbitrol mo to skomplikowana część, u mnie w Belarusie 820 jest 160 Danfoss.

 

 

 

Nie zdążyłem wcześniej tego napisać: wiesza się zawór szokowy albo przelewowy w orbitrolu. Rozebrać, wyczyścić, a jak to nie pomoże to wymienić na nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik445    6

Nie zdążyłem wcześniej tego napisać: wiesza się zawór szokowy albo przelewowy w orbitrolu. Rozebrać, wyczyścić, a jak to nie pomoże to wymienić na nowy.

 

 

Tylko czy możliwe jest, że dzieje się tak od nowości? Mój 820 ma już 2 lata a słabe wspomaganie ma od samego początku.

A może to wynika ze złego dobrania pompki/orbitrolu w fabryce lub jest to jakaś wada fabryczna

 

P.S. Przepraszam za pogrubioną czcionkę, nie wiem jak to się stało


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

miał ktoś styczność z pompą 14 i 16 bo kupiłem dzisiaj pompe 16 ale wygląda ona identycznie jak ta moja 14 co teraz jest jest taka sama gabarytowo niby na pompie pisze hw 16 (chyba to samo co nsz 16) wiem ze 10 i 14 znacznie się różni gabarytowo dlatego pytam jak to wygląda czy naprawde tak jest czy moja pompa jest oszukana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Ja akurat ci nie powiem dokladnie ale nieduzy przeskok liczby i brak roznic zewnetrznych mowi ze moga byc tylko wieksze zebatki w srodku.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

a wcześniej była mowa o jakimś zaworze na orbitrolu gdzie on jest i jak go wyczyścić?

 

jakie powinno być ciśnienie w instalacji wspomagania i gdzie można je wyregulować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zawór przelewowy jest w orbitrolu a ciśnienie to 80 bar.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Silownik do skretu jest jeden. Zaczne od wymiany pompy, z 14 na najwieksza z mozliwych czyli 16.

Wczesniej zmierze cisnienie, ale na pewno jest wystarczajace bo mozna krecic kierownica nawet jak ciagnik jezdzi na przednich kolach(czubato naladowana piachem lycha 2,2m bez przeciwwagi).

O efektach napewno napisze.

Wiec juz pisze co poczynilem w tym temacie, to co powiem bedzie bardzo przydatne tym ktorym sie ciezko kieruje.

Najpierw sprawdzilem ciśnienie na wyjściu z pompy i okazało się że było za duże bo wynosiło do 150barów a nie maksymalnie do 120. Mimo ciśnienia które dawała pompa kierowało się ciężko i wolno, w związku że pompa dawała ciśnienie postanowiłem zmienić orbitrol. stary orbitrol 140 wymieniłem na 160 czyli największy z możliwych. teraz można kierować najmniejszym palcem bez wysiłku. ale pozostał jeszcze jeden mankament - nie da się szybciej kręcic niż wydajność pompy to znaczy jeśli chcemy szybciej

kręcić powstaje opór. dlatego pasowało by jeszcze dla idealności wymienić pompę na wydajniejszą nsz16 bo 14 juz jest.

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacoVR6    1

Witam jakim olejem proponujecie zalać układ serwomechanizmu. Dodam że mam przerobiony na siłownik przy kole. Zalewam świerzy bo wymieniłem pompę na 14-tkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

Witam. mam podobny problem. Otóż założyłem orbitrol w moim mtz82 i pompę 16 bo taka była w komplecie i jak kręcę kierownicą to czuć opór tzn. takie przeskoki jakby coś blokowało przy obracaniu kierownicą i to jeśli dobrze pamiętam to z 2 do 3 razy na obrót kierownicy się tak zdarza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

A wałek, który wchodzi do orbitrola to jest na jednym czy na dwóch łożyskach? Może być lekko krzywy wałek i jak są oba łożyska to będzie blokowało. U mnie było podobnie, wywaliłem łożysko od strony orbitrola i przestało blokować


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NewBravo82    4

w moim mtz było jedno łożysko na wałku orbitrola ale ciężko się kręciło. po wyjęciu wałka okazało się że wałek był spawany ( przyspawana końcówka frezowana co wchodzi do orbitrola) i w dodatku nie było osiowości

wałek miał bicie i klinował się w orbitrolu. Tokarz obrobił go i jest dobrze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macieju0    0

czesc panowie niechce zakladac tematu na takie głupie pytanie mam mtz 1025 od wczoraj i się zastanawiam ile ma bak na paliwo pojemności ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

tak zrobie bo i tak muszę spóścić olej bo z zasilania pompy wspomagania od góry wyciska olej i cieknie. Nie wiem czy to osadzić na sylikonie czy zrobić uszczelkę papierową i obsmarować sylikonem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

czesc panowie niechce zakladac tematu na takie głupie pytanie mam mtz 1025 od wczoraj i się zastanawiam ile ma bak na paliwo pojemności ?

W/g instrukcji obsługi MTZ1025 ma zbiornik paliwa o pojemnosci 156l.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janzen    0

Witam.W mtz82 z 82r sztrasznie ciężko kręcić kierownicą.Wymieniłem pompę,ślimak i wszystkie łożyska na nim.Nie pomogło,co jeszcze można zrobić??Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Zmierz ciśnienie w ukłdzie wspomagania, u mnie w galerii jest fotka gdzie wpina się manometr i sprawdź czy nie zacierają się tuleje zwrotnic. przodek do góry, odkręć drążek od wąsa przy zwrotnicy i zobacz czy koła można łatwo skręcić rękami.

Oczywiście zakładam że prawidłowo poskładałeś serwo po wymianie ślimaka, tzn odpowiednio dokręciłeś śrubę pod deklem rozdzielacza wspomagania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fircyk81    18

Jest jakiś paten na to by w mtzcie zmniejszyć ilość obrotów kierownicą? U mnie aby skręcić koła z jednej strony na drugą trzeba wykonać 7-8 obrotów kierownicą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

He he. A jaki układ kierowniczy? W serwie to niemożliwe. Nie da się ani mniej ani więcej. Ogranicza to połączenie kierownicy z kołami mechaniczne przez ślimak.

Jeśli orbitrol to coś masz nie tak albo za mały orbitrol w stosunku do siłownika (choć jeśli to oryginał to nie ma takiej opcji) albo przecieki oleju wewnątrz układu np. na tłoku czy orbitrolu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fircyk81    18

Dokładany orbitrol, wcześniej nie zwracałem na to uwagi,teraz belarusik dostał tura to stało się uciążliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomas13
      Mam problem z ciągnikiem  Belarus 952.4. Kontrolka od świec żarowych po przekręceniu kluczyka powinna się świecić przez około 30sek od momentu przekręcenia kluczyka i zacząć migać po tych 30sek informując ze świece są nagrzane, po odpaleniu silnika powinna zgasnąć. Teraz jest tak ze kontrolka miga od razu po przekręceniu kluczyka  (co ok 3sek przez ok 0,5sek) . Włączenie silnika nie powoduje przerywa migania kontrolki, sama przestaje migać po kilku minutach. Co może być tego przyczyną, czy to problem z jakimś przekaźnikiem/sterownikiem świec???
    • Przez SebastianP
      Chciałbym samodzielnie zamontować wspomaganie do c330 napędzane z rozrządu. Oś okrągła. Montował ktoś? Jaki zestaw polecacie? Mile widziane linki, oceny i opis problemów przy montażu. Pozdrawiam.
    • Przez Krzysiek2794
      Witam, ludzie pomóżcie mam problem z moim Jumz'em. Niedawno kupiłem jumza chyba przerobionego z koparki, nie znam jego przeszłosci,na rolniczy.Mianowicie mam problem z hydraulika, nie wiem czy ktoś maczał juz tam "paluchy" ale nie mam sekcji pływającej do orki, w żadnej z 3 dźwigni. Mam pytanko czy jak wymienie rozdzielacz na taki z sekcją pływającą to musze jeszcze coś przerabiać? Prosze o pomoc.
    • Przez Shogun
      Witam. Mam problem od jakiegoś czasu z moim Belarusem 952, wesja zdaje się 1, z 2010r, w metalu i na podnośniku z jednym siłownikiem.
      Zaczął strasznie kopcić jak lokomotywa, Po sprawdzeniu turbo okazało się dobre, za to w wydechu było pełno oleju, odkręciłem kolektor i okazało się że po zaworach olej ścieka. Powymieniałem uszczelniacze zaworowe, co ciekawe w fabryce pozakładali je palcami bez dociskania i 3 latały luźno na trzonkach zaworów a reszta praktycznie się nie trzymała. 
      Po wymianie uszczelniaczy kopcenie minimalnie się tylko zmniejszyło, oleju w  wydechu już nie było więc na stół poszły wtryski, no i okazało się że leją wszystkie i ciśnienie otwarcia mają 130bar a mają mieć 220. Końcówki wtrysku chciałem zamówić Polskie ale tu na forum wyczytałem że do tego modelu lepiej org bo jak będą mialy  inny kąt to będzie kopcił na czarno mimo że nie będą lały. Końcówki to 174-02, szukalem w necie i tylko w jednym sklepie były, w dodatku 72zł za szt. 
      Poskładałem ustawiłem i ku mojemu zdziwieniu ciągnik dalej kopcił tylko teraz na niebieskawo czarno. Wymieniłem jeszcze uszczelkę dolną pokrywy zaworów bo była gumowa i okazało się ze wypchlo ją wewnątrz na tych okularach dolotu i nie dość że olej trochę się dostawał to ciśnienie z turbo uciekało. Poskładałem wszystko, ciśnienie turbo nawet sprawdziłem, dmucha do 0,4 bara. Tylko dymienie nie ustało. 
      Wkurwiłem się, ściągnąłem glowicę bo myślę sobie albo pierścień pękł, zapiekły się, albo tuleja porysowana. No i zonk, w silniku wszystko jak nowe, tylko troszkę nagaru na tłokach bo wtryski lały. 😨
      Analizując sytuację po obejrzeniu głowicy wróciłem do wtrysków (szkoda że nie wcześniej), bo zauważyłem że chociaż nowe to zwłaszcza jeden jest strasznie oblepiony sadzą a zrobił może z 2mtg. Po sprawdzeniu okazało się że dobrze pyli, ciśnienie ma 220, może 225bar tylko że strasznie dziwny kąt pylenia, jest tak szeroki że prawdopodobnie paliwo nie jest wtryskiwane do komory wirowej tylko rozbryzguje się o głowicę i krawędź komory.
      Co radzicie, końcówki odeślę, tylko jakie teraz zamówić, czy te Polskie Wuzetem-y się nadadzą bo pisze na aukcji że nie są do wersji turbo, a tych ruskich to już bym wolał nie zamawiać bo ciągnik potrzebny już pilnie i nie chce mi się bawić ciągle. Głowicę zdecydowałem się ściągnąć bo itak miałem wyciek spod misy olejowej więc skoro itak miałem ją ściągnąć to postanowiłem dokładnie wszystko sprawdzić żeby się drugi raz nie bawić, a uszczelka pod glowicę to 40 zł.
    • Przez stachu12
      Kupię regulator siłowy na 3 wyjścia ten pod siedzeniem wraz z całym osprzętem czyli przewody hydrauliczne cięgna  sruby mocujące itp
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj