karoljawor

Wspomaganie w MTZ 820 ciężko się kręci

Polecane posty

karoljawor    0

Witam.

Posiadam MTZ 820 z 2011 roku i mam taki problem ze wspomaganiem że na jałowch obrotach silnika ciężko się kręci kierownicą.

Po dodaniu gazu problem znika. Wymiemiłem filtr hydrauliki i nie pomogło.

Proszę o jakieś sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pompa wspomagania do wymiany. Może być też niewłaściwy olej, ale to ma mniejsze znaczenie. Zresztą na wolnych obrotach nigdy nie będzie się tak kręcić jak na dużych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romano82    4

zrób jak niektórzy - załóż trochę większą pompę; zamiast 10 wstaw 12. ale to normalne w mtz - nie zwracaj uwagi na to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1116

Może być też niewłaściwy olej, ale to ma mniejsze znaczenie. Zresztą na wolnych obrotach nigdy nie będzie się tak kręcić jak na dużych.

 

Przy dzisiejszych temperaturach olej może nie ma większego znaczenia ale zimą może się okazać za gęsty (wiem bo przerabiałem taki przypadek).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

Ja zrobiłem tak w starym MTZ, założyłem pompe NSZ 12 (chyba taki model) i jak skręcałem to aż orbitrol piszczał, ale kręciło się lekko...


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoljawor    0

Dzięki za podpowiedzi, zamierzam wymienić pompę na nową nieco większej wydajności bo jazda staje się powoli niebezpieczna, ktoś mi jeszcze doradził aby cały układ wspomagania oddzielić od hydrauliki czyli osobny zbiornik na olej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No można. Tak jest w mtz-tach z kolumna serwomechanizmu. Tyle to da że olej na jakim pracuje wspomaganie to nie jest mieszaniną różnych wynalazków jaka się robi po zapinaniu przyczep czy maszyn z hydrauliką którymi pracują inne ciągniki z innym olejem. Zbiornik, filtr oleju choć by siateczkowy jaki jest w oryginale bo wystarczy i po sprawie jak już koniecznie chcesz.

Ale jeśli masz blokadę załączaną pedałem w podłodze i wom hydrauliczny to kombinowania więcej. Jedno zasilane jest z powrotu z orbitrola a drugie zdaje się z z pompy oleju bierze. Nie jestem pewny.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RycerzNocy    0

Tak sobie myślałem z ta pompa mogła się uszkodzić po tym jak pożyczyłem bronę tależową podnoszoną hydraulicznie...

 

a co to ma wspólnego z wspomaganiem? masz przecież osobną pompę do hydrauliki i do wspomagania

 

a czy smarowałeś przedni most rzekomo trzeba go smarować co 50 mth wersja z krzyżakiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ale zbiornik na olej i sam olej jest wspólny. A pompa od wspomagania nie grzeszy odporną na zużycie konstrukcją i kiepski olej mógł przyśpieszyć jej zużycie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dla tego napisałem że mógł się przyczynić. jeden rok to faktycznie krótko.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoljawor    0

Witam ponownie i odnawiam temat wspomagania na orbitrolu. Mam zamiar oddzielić hydraulike od wspomagania czyli osobny zbiornik na olej, nie wiem tylko jak podłaczyć to wszystko bo w grę wchodzi blokada tylnego mostu. Będę wdzięczny za jakiś schemat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

mam belarusa 952 na krzyżaki i mam pompe nsz 14 i jest problem na wolnych obrotach kierownica cięzko chodzi i chciałem wymienić ją na nsz 16 ale czy nie będzie zaduża ? jaki model orbitrola ma ten traktor ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zanim zaczniesz wymieniać sprawdź ciśnienie instalacji. Nie jest powiedziane że wydajniejsza pompa załatwi sprawę. Chyba że przypadkiem stara jest zużyta.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Na samym początku odkręć siłownik od wspomagania, podnieś cały przód i sprawdź, czy przypadkiem, nie zatarła się któraś tuleja na zwrotnicach. Niby bzdet, ale potrafi stawić niezły opór.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

zatarte napewno nic nie jest jest dobrze nasmarowane jak sprawdzić ciśnienie w układzie kierowniczym i gdzie ewentualnie się je reguluje

 

problem jest na małych obrotach tak do 1100 i gdy na turze coć jest trzeba gazować

 

myśle ze na większej pompie dużo lżej by chodziła kiera, robił ktoś dodatkowy zbiornik do układu kierowniczego zeby pompa nie ciągła z głównego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Mam ten sam problem (heh juz tak dzisiaj pisalem), kierownica ciezko sie kreci i kola wolno skrecaja. Czesto musze hamowac zeby sie gdzies zmiescic i na postoju krece. Na wolnych obrotach problem jest wlasnie najgorszy. Wydaje mi sie ze jest tak od nowosci, teraz jest 360h.

 

Sasiad dla przykladu w nh td5050 nawolych obrotach kreci duzo lzej niz u mnoe na maksymalnych. U niego doslownie jazda to przyjemnosc, nie czuc wcale kierownicy a tutaj nazywam to szarpanina.

 

Podobno pomaga wymiana orbitrolu na wiekszy i tu mam pytanie jaki moge miec?? mam 952.4 ale kazdy belarus ma chyba taki sam. Pompa to NSZ14. Zbiornik na olej jest fabrycznie oddzielny.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Powiem ci tak..... mi zaczęła kierownica ciężko chodzić na wolnych obrotach szczególnie po rozgrzaniu oleju. Winę za to ponosiła pompa co potwierdziła wymiana zresztą na wydajniejszą z 10-ki na 14-kę.

Teraz przy lekkim gazie około 1000 obrotów silnika nie jestem wstanie tak szybko kręcić by poczuć opór. Pompa tłoczy tyle oleju że nie nadążam kierownicą go przekierować w siłownik.

Ty zdaje się masz dwa siłowniki do skrętu. Na moje oko powinieneś mieć orbitrol 160-kę. Jeśli masz pompę 14-kę możesz jeszcze pomyśleć o wydajniejszej 16-ce. na moje oko powinno pomóc.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Silownik do skretu jest jeden. Zaczne od wymiany pompy, z 14 na najwieksza z mozliwych czyli 16.

Wczesniej zmierze cisnienie, ale na pewno jest wystarczajace bo mozna krecic kierownica nawet jak ciagnik jezdzi na przednich kolach(czubato naladowana piachem lycha 2,2m bez przeciwwagi).

O efektach napewno napisze.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoljawor    0

Wlaśnie u mnie jest tak samo na wolnych obrotach to męczarnia, nowa pompa nie pomogła, obdzwoniłem różnych mechaników i serwisantów i z tego co im powiedziałem przez telefon stawiają na orbitrol mo to skomplikowana część, u mnie w Belarusie 820 jest 160 Danfoss.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik445    6

karoljawor, wymieniłeś pompę na nową o tej samej czy większej wydajności?

 

 

Chcesz ostrzeżenie za pisanie pogrubioną czcionką?

Edytowano przez Elektrotechnik

KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomas13
      Mam problem z ciągnikiem  Belarus 952.4. Kontrolka od świec żarowych po przekręceniu kluczyka powinna się świecić przez około 30sek od momentu przekręcenia kluczyka i zacząć migać po tych 30sek informując ze świece są nagrzane, po odpaleniu silnika powinna zgasnąć. Teraz jest tak ze kontrolka miga od razu po przekręceniu kluczyka  (co ok 3sek przez ok 0,5sek) . Włączenie silnika nie powoduje przerywa migania kontrolki, sama przestaje migać po kilku minutach. Co może być tego przyczyną, czy to problem z jakimś przekaźnikiem/sterownikiem świec???
    • Przez SebastianP
      Chciałbym samodzielnie zamontować wspomaganie do c330 napędzane z rozrządu. Oś okrągła. Montował ktoś? Jaki zestaw polecacie? Mile widziane linki, oceny i opis problemów przy montażu. Pozdrawiam.
    • Przez Krzysiek2794
      Witam, ludzie pomóżcie mam problem z moim Jumz'em. Niedawno kupiłem jumza chyba przerobionego z koparki, nie znam jego przeszłosci,na rolniczy.Mianowicie mam problem z hydraulika, nie wiem czy ktoś maczał juz tam "paluchy" ale nie mam sekcji pływającej do orki, w żadnej z 3 dźwigni. Mam pytanko czy jak wymienie rozdzielacz na taki z sekcją pływającą to musze jeszcze coś przerabiać? Prosze o pomoc.
    • Przez Shogun
      Witam. Mam problem od jakiegoś czasu z moim Belarusem 952, wesja zdaje się 1, z 2010r, w metalu i na podnośniku z jednym siłownikiem.
      Zaczął strasznie kopcić jak lokomotywa, Po sprawdzeniu turbo okazało się dobre, za to w wydechu było pełno oleju, odkręciłem kolektor i okazało się że po zaworach olej ścieka. Powymieniałem uszczelniacze zaworowe, co ciekawe w fabryce pozakładali je palcami bez dociskania i 3 latały luźno na trzonkach zaworów a reszta praktycznie się nie trzymała. 
      Po wymianie uszczelniaczy kopcenie minimalnie się tylko zmniejszyło, oleju w  wydechu już nie było więc na stół poszły wtryski, no i okazało się że leją wszystkie i ciśnienie otwarcia mają 130bar a mają mieć 220. Końcówki wtrysku chciałem zamówić Polskie ale tu na forum wyczytałem że do tego modelu lepiej org bo jak będą mialy  inny kąt to będzie kopcił na czarno mimo że nie będą lały. Końcówki to 174-02, szukalem w necie i tylko w jednym sklepie były, w dodatku 72zł za szt. 
      Poskładałem ustawiłem i ku mojemu zdziwieniu ciągnik dalej kopcił tylko teraz na niebieskawo czarno. Wymieniłem jeszcze uszczelkę dolną pokrywy zaworów bo była gumowa i okazało się ze wypchlo ją wewnątrz na tych okularach dolotu i nie dość że olej trochę się dostawał to ciśnienie z turbo uciekało. Poskładałem wszystko, ciśnienie turbo nawet sprawdziłem, dmucha do 0,4 bara. Tylko dymienie nie ustało. 
      Wkurwiłem się, ściągnąłem glowicę bo myślę sobie albo pierścień pękł, zapiekły się, albo tuleja porysowana. No i zonk, w silniku wszystko jak nowe, tylko troszkę nagaru na tłokach bo wtryski lały. 😨
      Analizując sytuację po obejrzeniu głowicy wróciłem do wtrysków (szkoda że nie wcześniej), bo zauważyłem że chociaż nowe to zwłaszcza jeden jest strasznie oblepiony sadzą a zrobił może z 2mtg. Po sprawdzeniu okazało się że dobrze pyli, ciśnienie ma 220, może 225bar tylko że strasznie dziwny kąt pylenia, jest tak szeroki że prawdopodobnie paliwo nie jest wtryskiwane do komory wirowej tylko rozbryzguje się o głowicę i krawędź komory.
      Co radzicie, końcówki odeślę, tylko jakie teraz zamówić, czy te Polskie Wuzetem-y się nadadzą bo pisze na aukcji że nie są do wersji turbo, a tych ruskich to już bym wolał nie zamawiać bo ciągnik potrzebny już pilnie i nie chce mi się bawić ciągle. Głowicę zdecydowałem się ściągnąć bo itak miałem wyciek spod misy olejowej więc skoro itak miałem ją ściągnąć to postanowiłem dokładnie wszystko sprawdzić żeby się drugi raz nie bawić, a uszczelka pod glowicę to 40 zł.
    • Przez stachu12
      Kupię regulator siłowy na 3 wyjścia ten pod siedzeniem wraz z całym osprzętem czyli przewody hydrauliczne cięgna  sruby mocujące itp
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj