Skocz do zawartości

Zdjęcie

Najładniejsza bryka


462 odpowiedzi na ten temat

#381 Share piotr1980

piotr1980

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 83 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Oława

Napisany 21 wrzesień 2011 - 21:42

Najładniejsza bryka

chłopaki jaki samochód mam wybrać bmw 525 143 konie za ponad 10tys około 2000 czy dopłacić i kupić 320 e46 136 koni prosze o szybka porade???


Nie warto ładować w 2.5 TDS odradzam warto dołożyć i wziąć 2.0 d z tym że od razu warto usunąć klapki w kolektorze dolotowym.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Najładniejsza bryka Dzisiaj, 21:47
  •  

#382 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 22 wrzesień 2011 - 07:31

Najładniejsza bryka Klapki to se mozna z głowy usunąć. Nie wiem po co się grzebać jak się nie ma pojęcia co się robi. te klapki najprawdopodobniej odpowiadają za dynamikę silnika w dolnym zakresie obrotów. To nie komarek łap nie pchać. Jak ktoś chce szybko jeździć bo nie wątpliwie taki jest zamysł tego działania to niech kupi wersję benzynową. Nie oczekujcie od zjeżdżonych aut z przebiegiem około 300 tys km, że będą długo i sprawnie jeździły pod ciężką nogą. Szczególnie tych z pod znaku bmw i innych chętnie kupowanych przez młodych kierowców rządnych katacji. To samo się tyczy tds a. Ten kogo było stać w latach 90tych na kilkuletnie auto z tym motorem wie, że był on jak na tamten czas bez konkurencji. Ale z przebiegiem około 400 tys jak na dzisiaj w rękach któregoś tam z rzędu kierowcy z cięzką noga się poprostu psuje. Żywotność tych silników przewidziana przez konsstruktora już dawno mineła.

Edytowany przez hubertuss, 22 wrzesień 2011 - 07:33.


#383 Share andrejus

andrejus

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostróda
  • Zainteresowania:OFF ROAD, enduro, motoryzacja

Napisany 22 wrzesień 2011 - 07:57

Najładniejsza bryka Ja miałem TDS-a
Miał takie przyj.... że nie jedne audi itp się chowało.
Przede wszystkim dlatego że ma ponad przeciętny moment obrotowy.
Ale te silniki nie lubią durnych właścicieli. trzeba o nie dbać. Nie wolno znęcać się nad nimi.
A to dlatego że po dłuższym piłowaniu silnik przegrzewa sie a głowica ulega zdeformowaniu.
Żadnej bmw nie polecam chyba że lubisz drogie i czeste naprawy.
Kup sobie focusa ST. Miałem takiego w Anglii. Nie potrzeba zmieniać zawieszenia bo itak jest zaj.... a moc oszołamiająca.
Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

#384 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 22 wrzesień 2011 - 10:30

Najładniejsza bryka Przegżewały się zawsze na ostatnim cylindrze. To spowodowane było długością silnika i tym, że wlot i wylot układu chłodzenia były z przodu. Tds jako konstrukcja wywodząca się ze starszych silników nie miał głowicy która zdolna była odprowadzać duże ilości ciepła w sytuacjach ekstremalnych. Zreszta przegżewanie się ostatnich cylindrów to zmora wielu rzędowych 6 stek w których wlot i wylot układu chłodzenia są z przodu. Optymalny układ to wylot ciepłego z przodu wlot zimnego z tyłu.
Co do bmw i wielu aut powiedzmy o zacięciu sportowym mają one tę własnie wadę, że dość często są kupowane przez amatorów szybkiej jazdy ale z pustą kieszenią. Potem widac oszczędności na serwisie itd. Szczerze tez odradzam zakup kilkunasto letniego auta z tego rodzaju do tego z dieslem.

Edytowany przez hubertuss, 22 wrzesień 2011 - 10:38.


#385 Share ochen

ochen

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 241 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 wrzesień 2011 - 11:04

Najładniejsza bryka

Nie warto ładować w 2.5 TDS odradzam warto dołożyć i wziąć 2.0 d z tym że od razu warto usunąć klapki w kolektorze dolotowym.


ten silnik nie ma klapek w kolektorze.... mowa o m47.
takze jak czegos nie wiecie to nie powtarzajcie...

ps. klapki słuza do lagodnego wygaszania auta tzn. nie ma takiego lupniecia przy gaszeniu

Edytowany przez ochen, 22 wrzesień 2011 - 11:09.


#386 Share piotr1980

piotr1980

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 83 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Oława

Napisany 22 wrzesień 2011 - 11:26

Najładniejsza bryka

Klapki to se mozna z głowy usunąć. Nie wiem po co się grzebać jak się nie ma pojęcia co się robi. te klapki najprawdopodobniej odpowiadają za dynamikę silnika w dolnym zakresie obrotów. To nie komarek łap nie pchać. Jak ktoś chce szybko jeździć bo nie wątpliwie taki jest zamysł tego działania to niech kupi wersję benzynową. Nie oczekujcie od zjeżdżonych aut z przebiegiem około 300 tys km, że będą długo i sprawnie jeździły pod ciężką nogą. Szczególnie tych z pod znaku bmw i innych chętnie kupowanych przez młodych kierowców rządnych katacji. To samo się tyczy tds a. Ten kogo było stać w latach 90tych na kilkuletnie auto z tym motorem wie, że był on jak na tamten czas bez konkurencji. Ale z przebiegiem około 400 tys jak na dzisiaj w rękach któregoś tam z rzędu kierowcy z cięzką noga się poprostu psuje. Żywotność tych silników przewidziana przez konsstruktora już dawno mineła.


W nowszych dieslach zaczęto od jakiegoś czasu stosować klapkę przysłaniającą dolot powietrza. Miała ona na celu w momencie gaszenia silnika odciąć dopływ powietrza do cylindrów, efektem takiego działania jest łagodniejsze wygaszanie pracy silnika.
W grupie VAG zastosowano w dolocie zaraz koło układu EGR jedną wielka klapę przypominającą budową „przepustnicę” znaną z silników benzynowych .Zainstalowana przed układem EGR więc wolna od spalin mieszających się z niewielkimi ilościami oleju wypchanego przez odmę, a przez to zawsze czysta działa sprawnie i prawie nigdy się nie psuje.

W BMW wymyślono klapki metalowe zainstalowane w tunelach dolotowych do cylindrów. Znacznie bardziej moim zdaniem skomplikowana konstrukcja stwarzająca w eksploatacji wiele problemów, ograniczająca swobodny wlot powietrza do cylindra , zacinająca się, psująca a przez to niebezpieczna dla silnika jak nie jeden użytkownik BMW się przekona że może owa klapka wpaść do cylidra i narobić zamieszania które jest dość kosztowne. Osiadający brud na wspomnianych płytkach jeszcze bardziej zmniejsza wlot powietrza do cylindra a auto staje się słabsze, Nam z czasem pozostaje wspomnienie o dynamice naszej furki.

Co do diesla tak co 100 tkm czeba by wyczyścić układ dolotowy aby chodził jak należy i komentarze typu żeby się nie pchać zachowajcie dla siebie w dieslu trzeba niestety coś wyczyścić żeby była dynamika wiem bo to nie pierwszy mój diesel którego mam. A co do 2.5 tds fakt 6 cyl w rzędzie ale żal nie silnik i to nie jest tylko moja opinia lepszy jest 3.0 .

p.s - najlepszy serwis BMW na Dolnymśląsku proponuje w używanych BMW po 100tkm wywalenie owych klapek inne serwisy proponują wymianę nowego kolektora co 100tkm.

Edytowany przez piotr1980, 22 wrzesień 2011 - 11:28.


#387 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 22 wrzesień 2011 - 11:59

Najładniejsza bryka Nie wiem jak jest w bmw ale w audi np w 2,0 tdi 16v klapki zamykają dopływ powietrza przez jeden zawór na wolnych obrotach. Ma to na celu zwiększenie momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów. Nie wiem jak jest w bmw ale podejżewam, że tez ma to na celu przydławienie silnika w pewnym zakresie obrotów. Choć może budowa i rozmieszczenie klapek jest trochę inne. Klapki wypadają podobnie jak pękają kolektory wydechowe w 3,0 wykonane ze stali. Cóż mylić się może każdy nawe bmw. Co do serwisów wszystko mogą wyjąć aby tylko kasę zarobić. I tu wracamy do sedna sprawy eksploatacja nowoczesnego diesla w brew pozorom nie jest wcale tania a co dopiero z przebiegiem 300 tys km lub więcej. Dlatego lepiej poważnie zastanowić się nad benzyniakiem.
porównanie 3,0 d do 2,5 tds uważam za niedożeczność. To tak jak by całe auto z początku lat 90 tych porównać do dzisiejszego i powiedzieć że ten pierwszy to złom.
Teorie o wygaszaniu pracy silnika przez zamykanie klapek i przepustnic oraz o mieszaniu się oleju i spalin pozostawiam bez komentarza.

#388 Share ochen

ochen

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 241 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 wrzesień 2011 - 12:11

Najładniejsza bryka Klapki nie gaszą silnika tylko łagodzą ten proces czuli nie ma takiego szarpnięcia przy gaszeniu.
Faktycznie lepiej będzie dla wszystkich jak komentarze zostawisz dla siebie <_<

#389 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 22 wrzesień 2011 - 12:28

Najładniejsza bryka Wiedza z auto światu i tym podobnych periodyków daje znac o sobie. Proponuje poszukac lepszych źródeł. Do stabilizowania przy gaszeniu służą poduszki i koło dwumasowe. Wątpie aby konstruktor chciał wkładać dodatkowy mechanizm do silnika tylko po to aby mniej drżał przy gaszeniu. Np w audi w silnikach fsi też zastosowano przepustnice zamykającą dopływ do jednego z zaworów zssących na niskich obrotach. I co do gaszenia benzyniaka to potrzebne? 4 zaworowe głowice nie służą poprawie elastyczności silnika w dolnym zakresie obrotów dlatego stosuje się dławienie go przez przepustnice bądź dławienie dopływu powietrza do cylindrów na wysokości kanałów dolotowych. Byc może klapki zamykają czy przymykają dopływ powietrza w momencie wyłączenia zapłonu. Ale ich główna rola jest taka jak napisałem powyżej.

Edytowany przez hubertuss, 22 wrzesień 2011 - 12:31.


#390 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 22 wrzesień 2011 - 12:32

Najładniejsza bryka Może w to wątpisz, ale to nie znaczy, ze masz racje. Tzw gaszak występuje np. w 1.9 tdi, który jak wiadomo jest 8 zaworowy.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Najładniejsza bryka Dzisiaj, 21:47
  •  

#391 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 22 wrzesień 2011 - 12:38

Najładniejsza bryka No ok skoro tak twierdzicie spierał się nie będe. Z bmkami mało doczynienia miałem. Chociaż tak jak mówie wierzyć mi się nie chce, że te klapki są tam tylko do gaszenia. Pozatym wyznaje zasadę, że skoro producent coś zainstalował to powinno tak być. A klient powinien poszukać czegoś na utrzymanie i naprawy czego będzie go stać.

Edytowany przez hubertuss, 22 wrzesień 2011 - 12:44.


#392 Share piotr1980

piotr1980

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 83 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Oława

Napisany 22 wrzesień 2011 - 12:48

Najładniejsza bryka BMW oficjalnie nie przyznaje się do wady konstrukcyjnej ale w nowszych silnikach o oznaczeniu n47 pozbyto się klapek z kolektora. Sam na dniach jadę na wyrzucenie tego dziadostwa do znajomego mechanika ci którzy siedzą na forum BMW wiedzą że nie ma różnicy w eksploatacji.

#393 Share ochen

ochen

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 241 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 wrzesień 2011 - 15:01

Najładniejsza bryka

Wiedza z auto światu i tym podobnych periodyków daje znac o sobie. Proponuje poszukac lepszych źródeł. Do stabilizowania przy gaszeniu służą poduszki i koło dwumasowe. Wątpie aby konstruktor chciał wkładać dodatkowy mechanizm do silnika tylko po to aby mniej drżał przy gaszeniu. Np w audi w silnikach fsi też zastosowano przepustnice zamykającą dopływ do jednego z zaworów zssących na niskich obrotach. I co do gaszenia benzyniaka to potrzebne? 4 zaworowe głowice nie służą poprawie elastyczności silnika w dolnym zakresie obrotów dlatego stosuje się dławienie go przez przepustnice bądź dławienie dopływu powietrza do cylindrów na wysokości kanałów dolotowych. Byc może klapki zamykają czy przymykają dopływ powietrza w momencie wyłączenia zapłonu. Ale ich główna rola jest taka jak napisałem powyżej.


Sam poszukaj lepszych zrodeł, z BMW nie miałeś do czynienia wiec skończ to porownywanie do VAG`a i wymądrzanie. Łagodne wygaszanie też jest funkcją klapek.

Edytowany przez ochen, 22 wrzesień 2011 - 15:14.


#394 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 wrzesień 2011 - 15:02

Najładniejsza bryka

Ten kogo było stać w latach 90tych na kilkuletnie auto z tym motorem wie, że był on jak na tamten czas bez konkurencji.

mysle, ze 2.5 R5 tdi bylo godnym konkurentem jednak ;) .
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#395 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 wrzesień 2011 - 20:12

Najładniejsza bryka Właściwie bezkonkurencyjnym konkurentem :D .

#396 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 22 wrzesień 2011 - 20:25

Najładniejsza bryka Aż do 1998, kiedy to BMW pozamiatało. M57 do dziś się trzyma, a N57 wyznacza standardy :rolleyes: .

#397 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 23 wrzesień 2011 - 22:16

Najładniejsza bryka Tu nie chodzi o wymądrzanie się. Poprostu zjawisko falowania gazów w przewodzie wylotowym i dolotowym jest w kazdym silniku. Niezaleznie czy to dwu czy czterosów. Nie trzeba mieć doczyniennia z jedną marką. Kazdy producent stosuje inne rozwiązania. Ale są one związane ze zjawiskami podobnymi dla różnych silników.
Gdzie i w jakiej wersji silnika 1,9 tdi występują owe klapki? Pytam z ciekawości.
Z tym, że 2,5 tdi r5 był godnym konkurentem oczywiście się zgadzam. Był to nawet lepszy motor.

Edytowany przez hubertuss, 23 wrzesień 2011 - 22:19.


#398 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 23 wrzesień 2011 - 22:30

Najładniejsza bryka BKE, BRB, BKC, BJB, BLS, BXE, ATD. To tak na szybkiego. Do tego cała masa 1.4 i 2.0.

#399 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 24 wrzesień 2011 - 06:42

Najładniejsza bryka Myślę, że w tych silnikach przepustnice pomagały spełnić wymogi euro 4. W grupie vw jest tyle kodów numerowych silników diesla, że trudno za nimi nadążyć. Jedno jest pewne w tych motorach z euro 3 tego nie nzajdziecie. Tam jest prosty jak cep kolektor aluminiowy. O przepustnicy oczywiście nie wspominam.
Wczoraj powiedziałem znajomemu mechanikowi o teorii tzw "gaszaka" najpierw zrobił wielkie oczy a potem się śmiał. Przepustnice występują w róznych autach a ich cel jest jeden. Zoptymalizować proces napełniania komory spalania w danej chwili. Czy to pod kątem czystości spalin, czy to elastyczności, minimalizacji zjawiska turbodziury itd.
Skoro po wyjęciu nie ma różnicy przy gaszeniu to czy według was producent ponosił by trud i koszty (kilkadziesiąt tys silników)tak sobie?
Zajżałem tez na jakieś forum bmw i co widzę? Pierwsza lepsza wypowiedź w której człowiek odsyła "fachowców" aby poczytali sobie o zjawisku rezonansu. Do tego odsyłam i ja. Bo jak mawiał minister propagandy III rzeszy. "kłamstwo powtórzone 100 razy stanie się prawdą"

Edytowany przez hubertuss, 24 wrzesień 2011 - 06:49.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Najładniejsza bryka Dzisiaj, 21:47
  •  

#400 Share wojtas972

wojtas972

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 726 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielgolas / Mińsk Maz.

Napisany 24 wrzesień 2011 - 08:51

Najładniejsza bryka ja tam wole audi niz bmw :rolleyes: polecam cos z serii S albo RS :rolleyes: np. S3 1.8T (benzyna oczywiscie) seryjnie ma 210KM jest czym polatac i jest z czego podkrecac ale za taka trzeba dac ze 20tys :huh: ale zwykla A3 mozna kupic duzo taniej z prawie takim samym silnikiem taz 1.8T tylko 150KM

Edytowany przez wojtas972, 24 wrzesień 2011 - 08:54.


Podobne tematy