Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
polo123    0

Witam wszystkich posiadam mf 3060 z 93 r od pewnego czasu zaczęło mi przybywać oleju w silniku co to może być z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paul7    1

To może być cud :) A tak na serio to może pierścienie nie są szczelne i to paliwo w jakiś sposób się dostaje do oleju, ale oczywiście mogę się mylić B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    574

Pompą wtryskową naj częściej paliwo przechodzi. Pękniętą membraną w pompce paliwowej jak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Może uszczelniacz w pompie.albo uszczelka pod głowicą poszła i woda idzie do oleju.Jaką barwę ma olej? :mellow:


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

A rurke od przelewu masz na zewnątrz czy może pod pokrywą klawiatury?W bizonie jest w środku i własnie oleju na bagnecie przybywało mi przez tą pękniętą rurke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Jak poszła woda czy też płyn to musi go ubywać w układzie chłodzenia jak tego nie zauważyłeś żeby tak było to prawdopodobnie tak jest że ta membrana w pompce padła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

woda nie poszla na 100000% bo jakby sie dostala to olej bylby taki siwy zwarzyl by sie :P

 

paliwo poszlo bo tak mialem w swoim ;p

 

a pompe masz stojaca nie? jak tak to na 1000000%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Kolega nie napisał czy jakieś anomalia z olejem się dzieją tylko że przybywa nie opisał czy zmienia kolor czy nie żadnych szczegółów wiec możemy spekulować że i woda czy też płynę się dostaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

jakby zmienil kolor to by raczej napisal :P bo wtedy jest calkiem taki szary nawet jasno szary (mialem to w 1012) a jak ropa w 3630 i poszla to koloru nie zmienil tylko go przybywalo :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
polo123    0

Pompkię paliwową zmieniałem w tamtym roku na nową bo mi też przybywało oleju, po wymianie się uspokoiło .Czy znowu mogła pójść ta membrana, olej koloru nie zmienia to pewnie poszła ropa .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Skoro problem ustał i po jakimś czasie objawy te same to znaczy problem wrócił może jakaś lipna się trafiła ci ta pompka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

a tak jeszcze wspomne z ta woda do oleju :D

w silnikach perkinsa jest to chyba nawet nie mozliwe :D bo nie ma gumek na tulejach tylko sa pasowane prasa ;p

 

nie zmieniaj pompy wystarczy zawiesc do jakiegos goscia co sie zna i ci wymieni mebrane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Ale jest możliwość przecieku na uszczelce pod głowicą może rzadkość ale taka możliwość istnieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

musialo by wydmuchac uszczelke a wtedy bedzie slychac jak syczy tam ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    121

bardzo rzadko spotykane, że wydmucha uszczelkę i się płyn dostaje do silnika. W silnikach perkinsa jeśli już oleju przybywa to każdy obstawia że dostaje się ropa ;)


Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

ale tak jak pisal kolega olej ma kolor normalny czyli na 100% ropa ;p

bo tak jak pisalem ze jak sie woda dostanie to olej bedzie siwy ;d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    121

no dokładnie ;) olej jest gęsty a płyn rzadki więc by pływały plamy w oleju jakby płyn się dostał ;P


Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

zwarzylby sie olej ;p mialem tak w ursusie 1012 taki siwy olej byl i grudki mial ;d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DeF    0

Witam mam taką małą sprawę w swoim mf 3050 otóż filtr od hydrauliki jest nowy olej też jest tyle ile trzeba i wspomaganie nie chodzi tak jak trzeba raz chodzi bajki raz nie.Czasami jak wspomaganie ciężko chodzi to na pulpicie wyskakuje taki czerwony tryb i zaczyna ciągnik szarpać nie wiem co jest nie tak jak możecie to pomocy !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

pompa to raczej nie bo jak chodzi czasami dobrze to nie pompa

 

moze jakis gowniany olej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj