Polecane posty

thomas667    0

Witam Mam pytanie. Mam zalozony w MFie manometr cisnienia oleju i na zimnym silniku cisnienie wynosi 4,9 atm a na goracym jest 3.9 atm i mam pytanie dlaczego to cisnienie skacze . Na wolnych obrotach w granicy 0.5 atm a przy 2000 obrotach 0.3 atm dodam ze zmienialem manometry i na kazdym jest tak samo. Co moze byc przyczyna tego skaczacego cisnienia ? pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Jedno pytanie. Po co zakładałeś manometr skoro nie umiesz odczytać wyników jego wskazań i ich zinterpretować??? Załóż spowrotem kontrolkę i nie zadawaj głupich pytań tylko patrz żeby nie świeciła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15287

Ja w 3512 mam na zimnym na 1500obr 4 na gorącym 3-3.5, na wolnych zimny 3, gorący 1.5 olej MOBIL DELVAC 15W40

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thomas667    0

Jedno pytanie. Po co zakładałeś manometr skoro nie umiesz odczytać wyników jego wskazań i ich zinterpretować??? Załóż spowrotem kontrolkę i nie zadawaj głupich pytań tylko patrz żeby nie świeciła

Jezeli nie potrafisz odpowiedziec logicznie na proste pytanie to nie pisz w internecie i nie obrazaj innych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jaki typ ciśnieniomierza, bo spotykałem się z gazowymi jeżeli cieczowy to problem ze strony pompy olejowej może i koszt niewielki ale pracy sporo.

 

PS. coś jednostki chyba Ci się pomyliły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkadian12    1

Panowie proszę o podpowiedź. Robiłem remont silnia w zakłądzie naprawczym. Silnik zrobił 10 mth od złożenia, na początku było wszystko wporządku z ciśnieniem oleju kontrolka nie paliła się., jak odbierałem silnik z warsztatu to miał maonometr i ciśnienie było ok 4 atm przy obrotach ok 1700 i spadało tak do 2,5 przy obrotach ok 800. W sumie ciągnik jeździł sobie na pusto i trochę stał na postoju włączony aby dotrzeć. Po 5 mth jak stał sobie tak 2 godziny zwykłe zapaliła się kontrolka ciśnienia. Trochę w szoku zgasiłem ciągnik, porozmawiałem ze znajomym mechanikiem i on powiedział, aby zapalić i zobaczyć co będzie się działo. Zapaliłem kontrolka normalnie zgasła przejechałem się tak pracował jakieś 4 godziny wszystko wporządku. Następnego dnia zapaliłem go i na postoju stał jaką godzine i po tym czasie zaczęła mrugać kontrolka ciśnienia. Trochę bardziej zszokowany uznałem, że trzeba sprawdzić czujnik ciśnienia, kupiłem manometr i podłączyłem jego. Wskazania są następujące jak zapale to jest ok 4 atm przy obrotach ok 1000 jak dam więcej gazu tak 1800 to ma ponad 4,5. Jak rozgrzej się silnik to ma ok 2,5 a jak dam większe obroty ok 3,5. Tylko jest taka sytuacha, że wskazówka skacze i te ciśnienie na rozgrzanym silniku przy brotach ok 1000 to skacze pomiędzy 2 a 3, jak dam większe obroty już mniej skacze ale się wacha pomiędzy 3 a 4 atm. Same wyniki ciśnienia są dobre, tylko dlaczego ta wskazówka tak skacze czy to normalne. Odłączyłe sprężarkę, bo nie była robiona i jest ten sam efekt, tak więc taki wynik pochodzi z silnika. Chciałby to wiedzieć, aby ktoś mnie w błąd nie wprowadzał. Silnik ładnie chodzi, chociaż wydaje mi się, iż słysze jakieś delikatne cykanie co chwile jak trochę się rozgrzeje w okolicach zaworów, jak by był jakiś większy luz na którymś zaworze.

Czujnik ciśnienia do wymiany to wiadoma sprawa.

Proszę o jakieś sugestie?

Pozdrawiam

Edytowano przez arkadian12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jmierzwa952    2

a ja mam tak ze na zimnym silniu jest w okolicach 4,5 - 5,3 :o, a na cieplym 3,5-4,5 okolo, i czy to nie za wysokie cisnienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacoVR6    1

No właśnie ja dopiero co zrobiłem remont kapitalny silnika ( głowica na Full, tuleje,tłoki ,pierścienie sworznie ,tulejki ,szlif wału, osiowanie bloku, )Wszystko na częścich  Mahle .

Założyłem manometr ciśnienia oleju  i na zimnym silniku i wolnych obrotach wskazuje ciśnienie 6bar olej to MOBIL DELVAC 15W40

Czy to nie jest za duże ciśnienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciek_0607    0

Witam. Mam problem w moim Ursusie 3512, problem polega na tym że ciśnienie oleju jest na zimnym silniku ponad 5atm a na ciepłym schodzi poniżej 1atm na wolnych obrotach. Kupiłem wskażnik bo kontrolka ciśnienia oleju mi mrugała. I mam takie pytanie, co może być przyczyną tak dużej różnicy? Olej jaki jest zalany to lotos turdus. Z góry dziękuje za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2327

Silnik ci sie konczy. Tak samo jak u mnie od 3 lat i jakos nie moze . Mozez wymienic olej dla pewnosci ale malo prawdopodobne zeby to bylo przyczyna.


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciek_0607    0

ale czemju jest taka duża róźnica miedz zimnym a ciwpłym silnikiem? Na zimnym to ma można powiedzieć za wysokie ciśnienie a na ciepłym to szkoda gadać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toek    1

No właśnie ja dopiero co zrobiłem remont kapitalny silnika ( głowica na Full, tuleje,tłoki ,pierścienie sworznie ,tulejki ,szlif wału, osiowanie bloku, )Wszystko na częścich  Mahle .

Założyłem manometr ciśnienia oleju  i na zimnym silniku i wolnych obrotach wskazuje ciśnienie 6bar olej to MOBIL DELVAC 15W40

Czy to nie jest za duże ciśnienie?

 

Gratuluję, i jak chodzi sprzęt? Nie ma co, Marka pewnie robi swoje. Części godne swojej ceny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Możesz napisać o co Ci chodzi z tym Mahle? W swojej karierze na forum napisałeś 4 posty i w każdym wychwalasz pod niebiosa super niemiecką jakość ( robioną na całym świecie ) jaką jest Mahle.

Ile dają za taką reklamę, podzielisz się to będziemy chwalili razem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arti16    0

Witam. Mam podobny problem z moim 3p (ale to chyba ten sam silnik co MF 255), otóż podczas koszenia kosiarką bijakową (praca dość ciężka) na wolnych obrotach zaczęła mrugać kontrolka ciśnienia oleju. Przebłyski pojawiały się sporadycznie ale jednak były. Obroty wolne mam ustawione na 650 (gdzieś na forum wyczytałem, że takie powinny być obroty biegu jałowego). Olej 15W40 i filtr wymieniony na nowy. Instalacja elektryczna nowa, pewna na 100% czyli nie ma mowy o jakimś zwieraniu kabla do masy. Wskaźnik ciśnienia do pomiaru mam już zamówiony ale pojawia się pytanie: czy w takim stanie silnika można robić dalej prace. Jeden z mechaników straszy, że korby mogą wyjść bokiem. Dodam, że to mój pierwszy ciągnik i jestem w tym nowicjuszem wiec proszę o odpowiedź i wyrozumiałość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

nie martw się... temu silnikowi nic nie zaszkodzi bo i tak czeka Cie remont a już na pewno wymiana panewek i szlif wału ale znając życie potrzebna generalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ogon988    18

Możesz lekko zwiększyć obroty i powinno być ok, jeśli olej dobry np. turdus to pochodzi jeszcze troche, a mrugać może bo czujnik też może być walnięty, u mnie był walnięty i też mrugało po remoncie , wkręciłem nowy czujnik i do tego manometr , miał 4 na zimno i 1-1,5 na gorącym , wkurzał  mnie ten manometr z tym ciśnieniem dlatego go wywaliłem i mam samą kontrolkę i jest spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arti16    0

Jak już pisałem, mam zamówiony wskaźnik ciśnienia to wtedy dokładnie się dowiem jakie są wartości. Co do remontu to tak jak pisał kolega Lukbold do wnętrza silnika będzie trzeba zajrzeć chociażby w związku z faktem, że występuje konsumpcja oleju (być może to dla tego, ze wlałem lepszy olej niż ten który był) ale ciągnik kupiłem w ubiegłym roku pod koniec sezonu i gość mówił, że olej trzeba wymienić a coś mi się zdaje, że mówił  o turdusie. Jeszcze dwa pytania jakie części kupować na remont silnika, chodzi o to czy wszystko się dostanie w oryginałach? i czy jest sens dawać drogie elementy jak może są jakieś dobrej jakości zamienniki. Do jakiej wartości można ustawić obroty biegu jałowego?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Szkoda było kupować ten manometr jak olej żłopie bo tu nie ma nawet co dalej dyskutować nad stanem tego silnika. Kupiłeś padake i tyle.

Ja w swoim już oleju nie wymieniam tylko co 10h dolewam 0,5l :P Jak mnie sumienie ruszy to go rozbieram i oddaje do zakładu co by założyli porządne tuleje, tłoki i wał szlifneli bo choć tylko siano nim przewracam to ma być zrobione dobrze

A obroty... ustaw se takie co by kontrolka nie świeciła i tyle bo to i tak półśrodki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasagro111    15
Napisano (edytowany)

Mam to samo a nawet gorzej, Na zimnym spoko a po około 2 godz pracy  na 1500 obr ciężko żeby zgasła ale padnięta tez jest pompa olejowa bo kilka ostatnich lat to mordęga z odpowietrzaniem była. i postanowiłem że nie będę wymieniał, W moim gdzieś 1,5 litra na 10 mth łyknie a olej mnie kosztuje bo leje Lotos diesel `15w40 i tak przez 3 lata też nie wymieniam ino dolewam i skończyć sie nie może.  Rok produkcji 89 od nowości u mnie , teraz cza robić 4 kapitalke ale nie ma siię co dziwić bo w sumie ciągnik dobija do około 14 tyś mth :)

Edytowano przez lukasagro111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciek_0607    0

Ja sobie poradziłem z moim problemem. Miałem problem z migającą kontrolką ciśnienia oleju. (ciśnienie spadało do 0,5atm) Tak więc kupiłem tarpana (silnik identyczny jak w ciągniku) i wyciągnąłem z niego silnik i włożyłem do mojego ursusa. Teraz nie mam problemu z cisnieniem oleju (na rozgrzanym przyma ponad 2atm). Za tarpana zapłaciłem tyle samo co bym oddał silnik do naprawy, a mój stary silnik sprzedałem do firmy zajmującą się naprawą silników, tak więc jestem na sporym plusie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

to się nazywa: trafiło się jak ślepej kurze ziarnko i tyle w temacie. Chyba że ów tarpana od znajomego bym kupił i wiedział w jakim stanie silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrev1822
      Witajcie. Otóż mam problem z MF 690 83r. Dzisiaj byłem w polu z gruberem 2.2m na 9 łap. Niby wszystko ok ale nie wiem jak ten ciągnik powinien iść. Na 1 biegu głównym środkowa do przodu a prawa do tyłu. I tu moje takie zaniepokojenie tak jakby nie wkręcał się na obroty pod obciążeniem raz zbiera dobrze a raz dusi się i schodzą mu obroty. Druga sprawa to to że jak wracałem do domu gruber w górę i na asfalcie 3 bieg na najszybszym przełożeniu i w pewnym momencie jakby coś go zaczynało dusić. Schodził z obrotów. Zatrzymałem się sprzęgło i gaz do oporu i ledwo ledwo i zaczął się wkręcać. Ewidentnie brak mocy. Podobnie zauważyłem jak ciagalem przyczepę że zbożem że nie ma siły pod delikatne wzniesienie. Musiałem redukować. Co może być? Pompa wtryskowa wtryski? Luzy ustawiałem już zaworowe na 0.3mm a ompe chcialem oddać ale gdzieś po robotach polowych. Doradzcie może ktoś miał taki przypadek
    • Przez deymonnn
      Kupiłem MF 255 i mam problem z podnośnikiem. Mianowicie cały czas jest maksymalnie podniesiony ( regulacja dźwignią od regulacji siłowej nic nie zmienia tzn nie ma żadnej reakcji) natomiast przy użyciu dźwigni od regulacji pozycyjnej są następujące objawy. przy ustawieniu na zakres regulacji ciśnieniowej przy minimalnym wydatku (dźwignia max do przodu) i obciążeniu ramion podnośnik opada natomiast po zwiększeniu wydatku lub przesunięciu w zakres regulacji pozycyjnej podnośnik idzie w górę i słychać jak pompa pracuje. Jeżeli ktoś miał taki problem proszę o pomoc bo nie chcę się za dużo narozbierać. Poprzedni właściciel jak pomajstrował przy tej dźwigni pod siedzeniem ( zmiana hydrauliki z podnośnika na zewnętrzną) i dźwignią od hydrauliki zewnętrznej uruchomił podnośnik że niby działał normalnie. Inna uszkodzona rzecz to WOM (jest ukręcony wałek włanczający przekaźnik i WOM chodzi cały czas w położeniu biegów zależnych) być może to ma jakiś związek. Od wtorku zabieram się za naprawę więc proszę o jakieś wskazówki
    • Przez ŻakowskiSławomir
      Witam, 2 miesiące temu w moim mf 255 wystąpił problem, zaczął w dużych ilościach pobierać olej. Oddałem go do mechanika bo niestety w temacie perkinsa jestem ciemny jak noc. Mechanik stwierdził że przyczyną były zdecydowanie za ciasto ustawione zawory i że silnik jest w bardzo dobrym stanie i nie trzeba nic robić prócz ustawienia zaworów. przy okazji wymieniony olej i wszystkie filtry. ciągnik pracował ok 2 godziny z rozsiewaczem i 4 godziny z pługiem 2 skibowym, zauważyłem jednak że ciut oleju ubyło, olej jest czysty, dobrze się nawet nie ubrudził. ciągnik ma moc,nie kopci, brzmi zdecydowanie lepiej jak przed ,,remontem,, Tak powinno być? silnik przy cięższej pracy ma prawo ciut oleju brać?
    • Przez rumcajsm10
      Witam serdecznie, Mam problem z EHR w MF3065, przestał działać z dnia na dzień, sterownik Autotronic, napięcia na złączu C1 pomierzone zgodnie ze wskazówkami w odnalezionym temacie i wszystko jest poprawnie (masa, stały+, napięcia po alternatorze 13,8v). Czujnik położenia ramion wygląda że ok oporność pomiędzy skrajnymi pinami 43,3 a pomiędzy sąsiednimi po 22 om. Nie jestem pewny zasilenia tego czujnika, gdzieś w książce wyczytałem że niby pomiędzy 6,2 a 7,2v prąd przemienny...? Ja nie mogę się tam niczego domierzyć, do tego środkowy pin w tej kostce zasilającej jest cofnięty (czy tak powinno być?). Jakie napięcie powinno być na zasileniu tego czujnika i na jakich pinach? @marian3p wygląda że Ty masz dużo wiedzy w tych tematach, może masz jeszcze jakieś pomysły? Będę wdzięczny za podpowiedź. Pozdrawiam Paweł.
    • Przez podkarpacierolnik71
      Witam
      w moim mf3070 licznik nie nabija motogodzin. Obroty pokazuje motogodzin już nie liczy . Pytanie moje gdzie  ten kabel zielony od kostki(zdjęcie) ma być podłączony?
      napiecie na nim pokazuje 7,8v
      z góry Dziekuje za pomoc 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj