Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wyciek oleju z tłumika. Jumz 6-KM.


20 odpowiedzi na ten temat

#1 Share husqvarna

husqvarna

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów

Napisany 19 czerwiec 2012 - 13:06

Wyciek oleju z tłumika. Jumz 6-KM. Cześć,
mam problem, zauważyłem że z tłumika wycieka olej - pojawiły się zacieki.
Nie wiem jak bardzo poważna awaria mi grozi ?
W samej pracy silnika nie słychać jakiejś zmiany nieprawidłowości itp.
Silnik ma przepracowane ok 1200 mth.
Olej to Superol CC40 wymieniany co roku.
Dodany obrazek

Edytowany przez husqvarna, 10 lipiec 2012 - 14:23.


Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Sprzedam MTZ 82TS - Opony - 95 %


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki MTZ - Belarus
  • 43000.00 PLN
  • 15 sty 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wyciek oleju z tłumika. Jumz 6-KM. Dzisiaj, 06:12
  •  

#2 Share soltys48

soltys48

    stary sołtys

  • Members
  • PipPipPip
  • 3477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wlkp
  • Zainteresowania:politologia

Napisany 19 czerwiec 2012 - 15:08

Wyciek oleju z tłumika. Jumz 6-KM. ten typ tak ma <_<

KOLOR POTĘGI JEST TYLKO JEDEN............................NIEBIESKI!!!!!!!!!!!!!!

 

3000 postów

mam nadzieję, że  chociaż w części z nich pomogłem


#3 Share Risto

Risto

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 272 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 czerwiec 2012 - 15:23

Wyciek oleju z tłumika. Jumz 6-KM. Taka usterka wskazuje po mojemu na padnięty silnik i remont kapitalny. Ale jak nie pobiera oleju, dobrze pali, nie dymi nadmiernie i ma moc to może faktycznie tak ma. Na przebieg nie ma co patrzeć w tych czasach jak jakość cześci jest tragiczna i szybko się zużywają.

#4 Share janek82

janek82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:slaskie
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team ponad wszystko oraz rolnictwo

Napisany 19 czerwiec 2012 - 19:35

Wyciek oleju z tłumika. Jumz 6-KM. mialem to samo tylko w mtz 82 ale bral duzo oleju i ciezko palil i byl robiony remont tylko wal zostal nie tkniety bo byl dobry a jak byl docierany tez sie pocil ale przepalil to i teraz nic nie kapie i oleju nie ubywa

#5 Share husqvarna

husqvarna

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów

Napisany 22 czerwiec 2012 - 17:29

Wyciek oleju z tłumika. Jumz 6-KM.

mialem to samo tylko w mtz 82 ale bral duzo oleju i ciezko palil i byl robiony remont ...

jeśli można chciałbym zapytać o koszt takiego remontu silnika w jumz 6-km.
Jaka to może być kwota na dzień dzisiejszy ?
Ponieważ niestety nie mam w tym doświadczenia muszę to zlecić jakiemuś mechanikowi.

#6 Share janek82

janek82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:slaskie
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team ponad wszystko oraz rolnictwo

Napisany 22 czerwiec 2012 - 18:01

Wyciek oleju z tłumika. Jumz 6-KM. juz nie pamietam ale chyba kolo 2 tys kosztowaly czesci albo mniej wiem ze sam sie zdziwilem ze tak tanio to wyszlo ale silnika jumza nie znam to sie nie wypowiadam ale czesci powinny byc za grosze

#7 Share Biznez404

Biznez404

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 149 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 czerwiec 2012 - 19:06

Wyciek oleju z tłumika. Jumz 6-KM. Jeżeli silnik ma1200 motogodzin to moim zdaniem coś z pierścieniami .

#8 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 25 czerwiec 2012 - 14:45

Wyciek oleju z tłumika. Jumz 6-KM. Albo tylko dotrzeć zawory, albo trzonki zaworów wyrobione, lub uszkodzenie głowicy. Może to być też tylko lejący wtrysk

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#9 Share fafalski1982

fafalski1982

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 lipiec 2012 - 11:28

Wyciek oleju z tłumika. Jumz 6-KM. Proponuje zdjąć głowicę i zlecić wymianę prowadnic zaworowych wraz z zaworami. W orginale nie posiadają one uszczelniczy - trzeba je zastąpić prowadnicami z MTZ-a. Powinno pomóc - przynajmniej w moim pomogło.

#10 Share husqvarna

husqvarna

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów

Napisany 06 lipiec 2012 - 17:29

Wyciek oleju z tłumika. Jumz 6-KM.

Proponuje zdjąć głowicę i zlecić wymianę prowadnic zaworowych wraz z zaworami. W orginale nie posiadają one uszczelniczy - trzeba je zastąpić prowadnicami z MTZ-a. Powinno pomóc - przynajmniej w moim pomogło.

Jak rozumiem wszelkie naprawy w których ściągamy głowicę wiążą się z koniecznością jej tzw. planowania ?
Ile kosztuje orientacyjnie taka zamiana - wymiana prowadnic na te od MTZ-a ?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wyciek oleju z tłumika. Jumz 6-KM. Dzisiaj, 06:12
  •  

#11 Share kramer316

kramer316

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków-okolice
  • Zainteresowania:rolnictwo, hodowla, technika rolnicza, budownictwo, maszyny budowlane, prawo, polityka,...i oczywiście KOBIETY!!! :)

Napisany 06 lipiec 2012 - 18:32

Wyciek oleju z tłumika. Jumz 6-KM. Witam. Jeżeli tylko cieknie maź z tłumika i nie bierze oleju w nadmiarze, a dodatkowo silnik odpala bez problemu to zapomnij o remoncie, szkoda Twoich pieniędzy. Domyślam się, że masz silnik D-65 ? (były też D-48 z komorą wstępną) Jeżeli silnik pracuje tak jak dotychczas, nie wydaje żadnych dziwnych dźwięków, a dodatkowo po dłuższym postoju ładnie odpala i dopiero po kilku, kilkunastu minutach zaczyna kopcić na siwo, to musisz sprawdzić układ wtryskowy. Najprawdopodobniej masz późny zapłon i nie spala całego paliwa. Po mimo, że zęby zjadłem na tym silniku, to i tak w zeszłym roku dałem się nabrać na podpowiedzi kolegów-fachowców od wszystkiego- słyszałem o pękniętych pierścieniach, o wyrobionych prowadnicach zaworowych i jeszcze o wielu różnych cudach......zrobiłem remont, umyłem silnik, było dużo radości, pięknie palił...i jakież zdziwienie, gdy po godzinie znowu maź z tłumika!!! Pół dnia roboty, 50-60 razy odkręcanie regulacji na pompie wtryskowej i zapłon ustawiony optymalnie-dwa miesiące temu skończyłem robotę przy drzewie -dostał trochę po garach, ale nie ma żadnych wycieków.
Kilka razy ściągałem głowicę, ale nigdy nie planowałem tylko nowa uszczelka-posmaruj towotem z dwóch stron i równomiernie dokręcaj zgodnie z instrukcją.
Cena remontu: Tuleje+tłoki+pierścienie+sworznie-500zł brutto; uszczelka 18 zł panewki korbowodowe 90 zł. Ja części kupuje w Czarnej Białostockiej przysyłają kurierem na drugi dzień i nie trzeba nigdzie jeździć

#12 Share fafalski1982

fafalski1982

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 lipiec 2012 - 23:12

Wyciek oleju z tłumika. Jumz 6-KM. Witam. Zgadam się z kolegą kramerem. Jak nie bierze zbyt dużo oleju to nie ma sensu go rozbierać. Mój w dzień pracy w polu potrafił kilka litrów wrąbać. Zapalał bez problebu, z uciąciem też nie było problemu.
Po zdjęciu głowicy dopiero można ocenić czy to zawory. A ten patent z prowadnicami od MTZ-a to mi panowie z Czarnej Białostockiej doradzili. Co prawda było przy tym troche zabawy bo dostałem surówki prowadnic, które trzeba było rozwiercić. Koszt naprawy glowicy bez części z planowaniem (chociaż uważam że nie było konieczności, ale jak mówi mechanik, że trzeba) ok. 500 zł. wiec toche sporo.

#13 Share husqvarna

husqvarna

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów

Napisany 10 lipiec 2012 - 14:17

Wyciek oleju z tłumika. Jumz 6-KM.

...Najprawdopodobniej masz późny zapłon i nie spala całego paliwa...
...Pół dnia roboty, 50-60 razy odkręcanie regulacji na pompie wtryskowej i zapłon ustawiony optymalnie-dwa miesiące temu skończyłem robotę przy drzewie -dostał trochę po garach, ale nie ma żadnych wycieków...

Czy to ustawienie zapłonu w silniku D-65 jest bardzo trudne ?
Jest to trudniejsze niż w innych ciągnikach ?
Czy zawodowy mechanik naprawiający na co dzień ursusy da sobie z tym radę ?
Czy JUMZ-y pod względem regulacji są bardziej skomplikowane ?
Czy ewentualnie na coś zwrócić uwagę mechanikowi przed regulacją co mogło by mu pomóc ?

#14 Share kramer316

kramer316

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków-okolice
  • Zainteresowania:rolnictwo, hodowla, technika rolnicza, budownictwo, maszyny budowlane, prawo, polityka,...i oczywiście KOBIETY!!! :)

Napisany 13 lipiec 2012 - 19:51

Wyciek oleju z tłumika. Jumz 6-KM.

Czy to ustawienie zapłonu w silniku D-65 jest bardzo trudne ?
Jest to trudniejsze niż w innych ciągnikach ?
Czy zawodowy mechanik naprawiający na co dzień ursusy da sobie z tym radę ?
Czy JUMZ-y pod względem regulacji są bardziej skomplikowane ?
Czy ewentualnie na coś zwrócić uwagę mechanikowi przed regulacją co mogło by mu pomóc ?


Regulacja jest bajecznie prosta tylko wymaga cierpliwości i sam dasz sobie radę. W miejscu przykręcenia pompy wtryskowej od strony chłodnicy masz dekielek na którym jest licznik motogodzin lub przekładnia kątowa do napędu licznika. Odkręcasz dekielek i już widzisz metalowe kółeczko z wieloma otworami na obwodzie. Zaznaczasz sobie otwory na które jest przykręcone, odkręcasz śruby, które równocześnie trzymają płaskownik, który napędza licznik, wkładasz wysoki bieg-wcześniej traktor stawiasz na równym i twardym podłożu- i pchając za koło obserwujesz śmigło od chłodnicy(żeby lekko szło podnosisz dźwignię od dekompresatora) jeżeli wiatrak ruszył np. 2 cm to skręcasz na nowo śrubki od regulatora, spuszczasz dekompresator, odpalasz i obserwujesz co leci z komina i nasłuch*jesz pracy silnika: czy łatwo i ochoczo wchodzi na obroty, czy ma ostry dźwięk i czy jest w nim życie. później czynność powtarzasz przestawiając dalej w tą samą stronę, aż do momentu kiedy praca silnika się pogorszy. Następnie wracasz do pierwotnej pozycji(bo oczywiście wcześniej trzeba było narysować kreskę na śmigle i na obudowie chłodnicy) i kręcąc kołem w przeciwną stronę sprawdzasz jak silnik pracuje. Wybierasz odpowiednie położenie, w którym silnik najlepiej pracował. Oczywiście wszystkie te czynności na rozgrzanym silniku. Jak ktoś ma dobre ucho powinno być wszystko perfekcyjnie. Po takim ustawieniu można jeszcze sprawdzić w ciężkiej pracy-najlepiej w pługu- przestawić raz w przód potem w drugą stronę i traktor sam odpowie kiedy mu dobrze! :) Potem skręcić, pilnować wody i oleju, a silnik przeżyje każdego z nas. Oczywiście jest też sposób profesjonalny, czyli wykręcanie wtrysku, zakładanie szklanej rurki na sekcję pompy wtryskowej ustalanie GMP i kąta wtrysku. W domowych warunkach polecam pierwszy sposób.
Tak jak ktoś wcześniej napisał, że może lać któryś wtrysk i od tego trzeba zacząć. na odpalonym silniku dwoma palcami przytrzymać rurkę od wtrysku i powinno być na każdej wyczuwalne mrowienie pod palcami w momencie wtrysku, ale lepiej każdy wtrysk pojedynczo wykręcić i zakręcić na zewnątrz i wszystko będzie wiadome. Do ponownego montażu nową podkładkę miedzianą lub starą wygrzać w kombinerkach nad gazem.
Pozdrawiam

Edytowany przez kramer316, 15 lipiec 2012 - 12:02.


#15 Share kuba3120

kuba3120

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów

Napisany 11 styczeń 2016 - 22:55

Wyciek oleju z tłumika. Jumz 6-KM.

Witam mam białoruśkę z silnikiem D-65 i jest taki problem słabo palił wiec postanowiłem zrobić remont , wymieniłem tłoki ,tuleje ,pierścienie  głowica zawory sprawdzone wtryski ok i nadal ciężko pali zimna  już nie wiem co temu silnikowi dolega a jak już dygnie to przez pierwszą minutę bardzo nie równo pracuję później jest już ok . Może to być właśnie coś z zapłonem ? .



#16 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 14 styczeń 2016 - 15:38

Wyciek oleju z tłumika. Jumz 6-KM.

Kolego przeeczytaj w górę temat i powiedz kiedy była robiona regeneracja pompy wtryskowej i przez kogo....


KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#17 Share kuba3120

kuba3120

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów

Napisany 17 styczeń 2016 - 19:18

Wyciek oleju z tłumika. Jumz 6-KM.

Witam przeczytałem temat i wiem że nie nawiązuję do mojego problemu . Pompa nie była regenerowana właśnie , jeszcze odnośnie wtrysków jeden gościu w sklepie mi powiedział żeby zmienić końcówki na 4 punktowe  podobno całkiem  inne zapalanie jest  prawda  ? pozdrawiam :) 



#18 Share slawek80

slawek80

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 189 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 styczeń 2016 - 20:38

Wyciek oleju z tłumika. Jumz 6-KM.

Pisałeś , że nierówno pracuje to sam sobie odpowiedziałeś. Pompa wtryskowa + wtryskiwacze tu szukaj problemu.


Przyszło mi jeszcze coś na myśl czy w tym silniku pompa wtryskowa ma smarowanie od silnika?

 



#19 Share kuba3120

kuba3120

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów

Napisany 17 styczeń 2016 - 21:46

Wyciek oleju z tłumika. Jumz 6-KM.

 pompa ma swoje smarowanie  



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wyciek oleju z tłumika. Jumz 6-KM. Dzisiaj, 06:12
  •  

#20 Share slawek80

slawek80

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 189 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 styczeń 2016 - 21:50

Wyciek oleju z tłumika. Jumz 6-KM.

A wymieniany był w niej od czasu do czasu olej?




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy