maxgrenmaxgren

władymirec kola blizniacze

Polecane posty

Buszmen11    268

mój wujas ma bliźniaki we władku. wygląda to tak: są dodatkowe koła bez tarcz z przyspawanymi do krawędzi chyba 8 kawałkami listwy przenośnika z rozrzutnika (taki mini ceownik), długość jest taka żeby po wsunięciu na rant kół na traktorze było trochę przerwy między oponami. koła skręca się 2 cybantami - cybant przekłada się w miejscu mocowania śruby łączącej tarczę koła z obręczą w ciągniku, a końcówki z gwintem przechodzą przez otwory po śrubach od mocowania tarcz w bliźniaku. cybanty są zrobione z pręta 12. całość lata już z 10 lat. mam nadzieję że w miarę jasno to opisałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bardos    0

Witam

Założyłem bliźniaki w tym roku. Pierścień dystansowy między kołami ma szerokości 20 cm, wykonany został z blachy o grubości 4 mm i długości 219 cm. Wykonałem to sam. Najpierw lekko zagiąłem brzeg pasa blachy z czoła, następnie postawiłem felgę i lekko przyspawałem. Wykonałem obrót felgą i miałem blachę lekko zgiętą. Potem lekko dogiołem drugi koniec i za pomocą łańcucha, i prętów doginałem tak długo, aż uzyskałem okrągły pierścień, który zmieścił się w rant felgi. Jeśli masz dostęp do giętarki, to jesteś gość. Niemałą pomocą jest też duża (większa od felgi) obręcz od woza żelaznego. Szerokość pierścienia można zmienić do swoich potrzeb, wg mnie minimum wynosi 14 cm, ja mam dużo lekki gleb i potrzebne mi są bliźniaki tyle samo w mokre co i w suche pole, dlatego koła są tak daleko od siebie.Haki to pikuś, tak jak widać na zdjęciach.post-56863-0-25294200-1348598558_thumb.jpgpost-56863-0-49183900-1348598788_thumb.jpgpost-56863-0-57465100-1348599078_thumb.jpg Używam już kilka miesięcy i wszystko gra. Każdorazowe zakładanie trwa około 15 minut, a zdejmowanie 5.

post-56863-0-20675800-1348600231_thumb.jpg

post-56863-0-25294200-1348598558_thumb.jpg

post-56863-0-49183900-1348598788_thumb.jpg

post-56863-0-57465100-1348599078_thumb.jpg

post-56863-0-20675800-1348600231_thumb.jpg

post-56863-0-25294200-1348598558_thumb.jpg

post-56863-0-49183900-1348598788_thumb.jpg

post-56863-0-57465100-1348599078_thumb.jpg

post-56863-0-20675800-1348600231_thumb.jpg

Edytowano przez bardos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Witam -powiem Wam koledzy że też mam piachy i podmokłe łąki, też zamierzałem dać bliżniaki bo na piachu się topił, jak i na podmokłych terenach, ale zamiast kombinować z bliżniakami założyłem opony od C360 na połowę miały zjechany bieżnik, no i pięknie się pracuje nim- zaraz inny traktor, same opony są dużo cięższe i ma lepsze obciążenie na tył, ktoś zaraz powie że stał się słabszy, ale i na to jest rada, bo można robić w polu o jeden bieg niżej i mamy tą samą prędkość co na orginalnych oponach, przy tym się nie kopie a tym samym nie traci na mocy, jaki i na paliwie ,a zaraz inna robota.Nie wiem czy jest prawdą że na bliżniakach jest miejszy promień skrętu, oraz trudniej zawracać ,ale tu,może niech koledzy którzy jeżdza na bliżniakach na ten temat się wypowiedzą.Ja na tych oponach już jeżdżę ok 8 lat, nawet w transporcie jest super, tak nie trzęsie i nie rzuca kierowcy tak na boki od szyby do szyby ,jak miałem to na małych oponach,teraz jest duży balon i lepiej amortyzuje i dużo szybciej jedzie.Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj