Skocz do zawartości

Zdjęcie

Kupno JUMZa na co zwrócić uwagę - i czy jest alternatywa do 10-15 tyś zł


47 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Mariuszczs

Mariuszczs

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 124 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sulmierzyce

Napisany 18 czerwiec 2012 - 23:34

Kupno JUMZa na co zwrócić uwagę - i czy jest alternatywa do 10-15 tyś zł To nienajlepsze paliwo to masz na stacji a najlepsze to czerwone. A tak naprawdę to 40 letni ( czy 30 ) Jumz to na czym jeździł w młodości. Schell Vpower??? Werva ?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kupno JUMZa na co zwrócić uwagę - i czy jest alternatywa do 10-15 tyś zł Dzisiaj, 11:54
  •  

#22 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 19 czerwiec 2012 - 09:53

Kupno JUMZa na co zwrócić uwagę - i czy jest alternatywa do 10-15 tyś zł Problem z zakupem jumza polega na tym, że trudno jest znaleźć taki traktor w naprawdę dobrej formie. Na dodatek jest wiele składaków tzn. zrobionych z co najmniej dwóch innych jumzów ;) i jumzów przerobionych z koparek. Tak jak już ktoś wcześniej pisał należy zwrócić uwagę na
- obudowę sprzęgła - czasami się zdarza, że jest pęknięta (widać zwykle od dołu),
- sprzęgło - czy działa drugi stopień (nagminnie ten drugi stopień nie działa),
- silniki - czy nie ma wycieków, czy nie ma odmy, czy równo chodzi, czy nie kopci za mocno, czy nie był rozmrożony blok silnika, czy działa odprężnik,
- wspomaganie - zwykle jest zaniedbane i zacina się - zwykle wystarczy zwykła regulacja, oczywiście najlepiej jak już ktoś przerobił na orbitrol, ale oryginalne serwo też nie jest najgorsze. Osobiście bym polecał wersję jumza sprowadzaną do nas kilka lat temu z zagranicy. One już fabrycznie miały orbitrol, lepszą hydraulikę,
- właśnie hydraulika - nagminnie jest słaba tzn. należy koniecznie sprawdzić czy np. podniesie agregat uprawowy albo jakąś inną ciężką maszynę i to na ciepłym oleju, a nie zaraz po odpaleniu. Po drugie powinna się taka maszyna jakiś czas utrzymać w powietrzu :), ale ponieważ jest to chyba stała usterka we wszystkich jumzach fabryka wymyśliła blokadę podniesionej maszyny - to ustrojstwo musi działać, bo inaczej daleko nie zajedziesz wracając z pola po ciężkiej pracy :),
- blokada mechanizmu różnicowego - lepiej żeby działała :),
- hamulce - mogą być już rozregulowane lub starte okładziny w tarczkach - dobrze zrobione hamulce działają jak żyleta ;) - ja takie mam :)
- osobiście polecam jumza z kwadratową kabiną - jest bardzo wygodna - na pewno dużo wygodniejsza od C-330, C-360 a nawet od T-25,
- opony - tak samo tylne i przednie - za nowe tylne musiałbyś w obecnych czasach dać minimum 3 tys. a za przednie ponad 1,5 tys., więc lepiej jak są dobre,
- chłodnica - czy nie ma przecieków - to są już dość wiekowe traktory i mogą się zdarzyć przecieki,
- skrzynia biegów - czy wchodzą wszystkie biegi i to na zimnym silniku jak i na rozgrzanym.
Ogólnie są to bardzo dobre traktory jeśli są utrzymane w dobrym stanie. Mają 60 KM, ale takich prawdziwych ruskich, a nie tylko 52 jak C-360, czy 47 KM jak w C-360-3p. Spalanie w dobrze ustawionym silniku i z dobrą pompą i wtryskami jest niższe niż w C-360. Dzięki dużej średnicy tylnych kół ma bardzo dobrą przyczepność do gruntu, a po drugie nie ugniata tak gruntu jak traktory z mniejszymi kołami. Posiada przestronną, wygodną (kwadratową kabinę), regulację położenia kierownicy, wydajne ogrzewanie. Alternatywą jest np. MTZ 80 bez przedniego napędu, ale trzeba się liczyć z tym, że za ten traktor w podobnej kondycji trzeba zapłacić o około 5-8 tys. więcej niż za jumza. Możesz się jeszcze rozejrzeć za LTZ-em, albo jakimś starym zachodnim traktorem, ale wtedy trzeba się liczyć z drogimi częściami i ich dostępnością.
Co do C-360, to obecnie jest bardzo trudno kupić taki traktor w dobrej kondycji. Poza tym części do tych traktorów (np. do skrzyni biegów) to często zwykłe buble. A ceny są wg mnie nieco za wysokie - siła przyzwyczajenia rolników do tych traktorów jest wielka ;).

#23 Share Karol323

Karol323

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 241 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Boksze Stare
  • Zainteresowania:- KPK Kumurun Team - Forever xD
    - Rolnictwo i wszystko po troszku :)

Napisany 19 czerwiec 2012 - 11:27

Kupno JUMZa na co zwrócić uwagę - i czy jest alternatywa do 10-15 tyś zł Dokładny Opis dał Geo :) Szacun Kolego B) Tanie części i pasuje dużo od MTZ :) Przecież to bracia :) A paliwo to kurde wlejesz gorszego to i tak on pojedzie bo to Ruski.. Mówisz Ciągnik zagraniczny ? O takiej cenie jak Jumz nie znajdziesz.. to idzie już pow 15tyś.. a części trochę droższe, a komfort o wiele by się nie róznił w nich :)
Mały, Skromny, Lubiany, ŁośQ :D
Pozdrawiam ! :)

#24 Share piofu

piofu

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 24 wrzesień 2013 - 06:58

Kupno JUMZa na co zwrócić uwagę - i czy jest alternatywa do 10-15 tyś zł Panowie \czytam o Jumzie bo sam mam takiego na oku ale sie kompletnie na Jumzach nie znam.
Piszecie kabina mała lub duża, silnik taki lub inny
a może wiecie gdzie znaleźć wiecej info na ten temat.

od kiedy do iedy jakie wersje produkowane były
z jakimi silnikami \\albo jak odróznić od siebie
poszczególne wersje
duzo piszecie ze JUMZY sa niezniszczalne(silniki)

ale wszedzie gdzie to czytałem to było to o wersji nowszej

#25 Share andrejus

andrejus

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostróda
  • Zainteresowania:OFF ROAD, enduro, motoryzacja

Napisany 24 wrzesień 2013 - 07:33

Kupno JUMZa na co zwrócić uwagę - i czy jest alternatywa do 10-15 tyś zł Ja mam stara wersję, Jedno zdanie powinno ci wystarczyć Gniotsa nie łamiotsa :)
Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

#26 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1014 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 wrzesień 2013 - 22:57

Kupno JUMZa na co zwrócić uwagę - i czy jest alternatywa do 10-15 tyś zł Witam, jedyną stroną podatną na przecieki to hydraulika ,a ściślej rozdzielacz ;) Pozdrawiam.

#27 Share tommy83

tommy83

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 262 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj podlaskie
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 25 wrzesień 2013 - 18:35

Kupno JUMZa na co zwrócić uwagę - i czy jest alternatywa do 10-15 tyś zł Jedyna wada jaką zauważyłem to za mały promień skrętu a tak nie do zajeżdżenia. Pracował nim mój ojciec brat i ja a jest starszy od mnie awarie się zdarzają ale nie są takie by samemu się nie poradziło B)

#28 Share andrzej17

andrzej17

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 25 wrzesień 2013 - 18:57

Kupno JUMZa na co zwrócić uwagę - i czy jest alternatywa do 10-15 tyś zł Nie kupuuj jumpza. Kiedyś miałem i nadaje się tylko na żyletki. Pali jak szatan. Bez orbitrola musisz mieć chektar do nawrócenia(słaby skręt) Części strasznie drogie. Nie to jak do białoruśki. Bo to jest różnica. Kup polską czwurke albo mtz.

#29 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2723 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 25 wrzesień 2013 - 19:12

Kupno JUMZa na co zwrócić uwagę - i czy jest alternatywa do 10-15 tyś zł Głupoty gadasz, kumpel ma i chwali, części tańsze jak do 60-tki. Największa zaleta ( przynajmniej jego egzemplarz) to choć by nie wiem jaki wariat w niego wsiadł nie zagotuje silnika, chmura czarnego dymu przez kilka godzin orki a woda spokojnie na zielonym

#30 Share Mariuszczs

Mariuszczs

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 124 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sulmierzyce

Napisany 27 wrzesień 2013 - 19:49

Kupno JUMZa na co zwrócić uwagę - i czy jest alternatywa do 10-15 tyś zł Od razu widać że gość nie miał Jumza, albo go wyje..li i sprzedali mu padline.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kupno JUMZa na co zwrócić uwagę - i czy jest alternatywa do 10-15 tyś zł Dzisiaj, 11:54
  •  

#31 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1014 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 wrzesień 2013 - 21:22

Kupno JUMZa na co zwrócić uwagę - i czy jest alternatywa do 10-15 tyś zł Witam ,Mariusz przyznam że masz w stu procęntach rację, gdyby miał dobrego JUMZA, to by pisał zupełnie co innego, mam ten ciągnik od kilku lat i powiem że bardzo dobra maszyna, mało pali, części dość tanie i ogólno-dostępne, w miarę mocny i mało awaryjny,swojego mam w bardzo dobrym stanie,i mowy nie ma aby jakieś chmury walił, lekko puści dymek jak wkręca sie na obroty, a potem może mieć i ciężko i nie kopci, a jak ktoś nie ma pojęcia do tego, to niech nie bierze się za traktory, jak ktoś sobie umie porobić to jest i zwrotny itd.a tak to tylko dyrdymały pisze i tyle, bo nawet poprawnej nazwy tego traktora nie zna, jak wynika z pisowni :lol: Pozdrawiam.

Edytowany przez wieslaw16, 27 wrzesień 2013 - 21:24.


#32 Share mariank1

mariank1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 81 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 styczeń 2014 - 06:19

Kupno JUMZa na co zwrócić uwagę - i czy jest alternatywa do 10-15 tyś zł witam
Jestem w podobnej sytuacji jak karroryfer. Szukam ciagnika zastepczego do 330M wiekszej mocy. Tez chcialem wydac w granicach okolo 10tys. Tak naprawdę to na tą chwile ciagnik bedzie potrzeby pod prase kostkujacą (duzo prasowania, ale ma to być jeden ciagnik na okolo 8h), potrzebuje taki okolo 50-60KM zamiast 30. Powiem wam ze naczytałem się tyle na tych forach ze idzie ogłupieć. Jeżdziem oglądłem C360 (ciagnki zarejestrowae) w granicach 10tys to złomy - poskładane z jakiś zetorów z naszych 40 z sinikami 60 i kazdy oczywiscie ma papiery na remont robiny maks 2 lata temu. Dlatego tak wydumalem ze atwiej moze kupić własnie jakiegoś MTZ JUMZ bo to naszych ursusach najłatwiej o czesci. Ale powiem wam ze przeczytałem to forum juz sam nie wiem, piszecie ze np jumz ma słaby skret że sa posładane z róznych. Chodzi mi zebyscie podpowiedzieli czy jak nie jest to jakiś składak i poklejony to czy warto np JUMZA sam już nawet patrze za MTZ 80 bo zaczołem dochodzic do wniosku ze te mocniejsze cigniki są w lepszym stanie i jest ich wiecej. Patrzyłem za naszym C 385 ale kos napisał ze to podobno jak troche jest mokrzej to bez przodu zaraz siada.
Nie spieszy sie mi sie nie waidomo jak, ale tak naprawde po miesiacu szukania juz niewim co ogladac zwłaszca ze juz szukam do 15tyś.
Mam C330M z 87 jeszcze orginał nic nie robione pierwszy własciciel jedynie alterantor załozny i mysłalem nad zamianą oczywiscie jesli cignik był by pewien ale teraz to powiem ze juz nie kmbinuje tak jak widze co się sprzedaje i w jakim stanie.
Wiec warto czy nie warto taki ruski

#33 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7604 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 styczeń 2014 - 07:42

Kupno JUMZa na co zwrócić uwagę - i czy jest alternatywa do 10-15 tyś zł Warto. Za 15 koła coś znajdziesz. Nawet jeśli nie będzie w super stanie nie ma się czym martwic części dostępne i niedrogie. W krótkim czasie przywrócisz go uczciwego stanu. Jeśli nie potrzebujesz napędu szukaj mtz 80 lub trochę słabszy mtz 550 obydwa oszczędne.
http://tablica.pl/oferty/?q=mtz+550
KPK Kumurun Team

#34 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1755 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 13 styczeń 2014 - 07:44

Kupno JUMZa na co zwrócić uwagę - i czy jest alternatywa do 10-15 tyś zł Ja tez szukałem JUMZ-a. Niestety, ciężko znaleźć orginalny ciągnik, wiekszość to przeróbki z koparek, i tu zaczynają się schody : Niekompletna hydraulika, brak zaczepów, kombinowany podnośnik, brak pneumatyki. W końcu dałem sobie spokój i kupiłem MTZ-ta "małego" czyli 65/70KM bez napędu.
Zapomnij o ciągniku za 10 tys. Jak taki kupisz, to licz się z rychłym remontem. Albo bierzesz ciągnik za 5-6 tysięcy i robisz w nim kapitalny remont (w sumie wyjdzie około 13-15 tys), albo szukaj takiego za 15 tys. po remoncie i w dobrym stanie.
Za 10 tys. to niestety kupisz podpicowany złom. Sam szukałem ponad pół roku. Zrobiłem elektrykę i remont silnika

#35 Share mariank1

mariank1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 81 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 styczeń 2014 - 10:23

Kupno JUMZa na co zwrócić uwagę - i czy jest alternatywa do 10-15 tyś zł własnie o to mi chodziło czy za 10 tys będzie to oryginalny JUMZ rolniczy do remontu czy coś pokombinowanego z koparki, zobaczę jeszcze jak jest z C385 a będę szukał w takim wypadku jakiegoś MTZ możne własnie trafi 550 a JUMZ dam sobie spokój. dzieki

#36 Share zbozowy

zbozowy

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 343 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zwoleń

Napisany 13 styczeń 2014 - 22:27

Kupno JUMZa na co zwrócić uwagę - i czy jest alternatywa do 10-15 tyś zł ja mam jumza zrobionego własnie z koparki. robiłem sam z ojcem z 10 może więcej lat temu. Silnik miał generalny remont 3 lata temu. Jest w lepszym stanie niż nie jeden jumz, który był od początku ciągnikiem i różni się od nich tylko detalami. Na pierwszy rzut oka ciężko odróżnić. Części tanie. Jeszcze nigdy nie było tak, że z powodu awarii trzeba było z pola zjeżdżać albo ściągać. Z pługami 4 w orce radzi sobie bez problemu na ziemiach 3 klasy. jak ktoś ma mało ziemi do obrobienia to idealny a jak więcej to już się odczuwa brak komfortu.

Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.


#37 Share retro_zetor7211

retro_zetor7211

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa
  • Zainteresowania:rolnictwo, ciągniki, gospodarka, motoryzacja

Napisany 14 styczeń 2014 - 19:40

Kupno JUMZa na co zwrócić uwagę - i czy jest alternatywa do 10-15 tyś zł Ja tam słyszałem, że coś skrzynia biegów mu szwankuje, podobno trudno się wrzuca dwójkę :blush:

Ja tam słyszałem, że coś mu skrzynia biegów szwankuje, podobno trudno się wrzuca dwójkę :huh:


słyszałem że słabym puntkem jumza jest sprzęgło.


Ja tam słyszałem, że coś mu skrzynia biegów szwankuje, podobno trudno się wrzuca dwójkę :huh:

Nie kupuuj jumpza. Kiedyś miałem i nadaje się tylko na żyletki. Pali jak szatan. Bez orbitrola musisz mieć chektar do nawrócenia(słaby skręt) Części strasznie drogie. Nie to jak do białoruśki. Bo to jest różnica. Kup polską czwurke albo mtz.


Jumz chyba nie pali tak dużo, z tego co słyszałem jakieś 10-15l :rolleyes:

Wybieram się obejrzeć kilka używanych Jumzów z lat 80tych.
Chciałbym prosić właścicieli ( obecnych i byłych ) o informację na co zwrócić uwagę przy oględzinach. Z tego co widzę są duże różnice w cenach ( od 7 do 15 tyś ) - czy warto brać w lepszym stanie czy np. bardziej zaniedbany z nastawieniem na remontowanie ( co najczęściej pada ?) we własnym zakresie ?
(Wiem że standardowo cieknie hydraulika )

Drugie pytanie to czy w takiej cenie to dobry wybór.
Myślałem nad Władymircem T25 ale chcę coś mocniejszego od C330. C360 w dobrym stanie są droższe i słabsze od JUMZa ( chyba też więcej palą ?)
W takiej cenie ciężko coś fajnego znaleźć w zachodnich - stare są równie toporne co ruskie a z częściami jest różnie.

Mile widziane wszelkie sugestie ( jeśli macie coś na zbyciu to też na priva)


słyszałem, że trzeba uważać na rdzę, bo jeśli się ją zignoruje, uważając, że to nic groźnego i że da się to naprawić to wtedy coraz szybciej ciągnik rdzewieje praktycznie bez szans na odnowę. Nie kupuj też takich najtańszych jumzów, ale to zależy oczywiście od twoich możliwości finansowych. CHodzi mi o takie po 6-7tys. bo są zazwyczaj w bardzo złym stanie i wymagają do renowacji ogromnych nakładów pieniężnych, które często przekraczają cenę zakupu.
życzę udanego kupna;)) :)

Edytowany przez retro_zetor7211, 14 styczeń 2014 - 19:06.


#38 Share mariank1

mariank1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 81 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 styczeń 2014 - 16:30

Kupno JUMZa na co zwrócić uwagę - i czy jest alternatywa do 10-15 tyś zł mam jeszcze pytanie bo poczytałem trochę i piszą ludzie ze ciężko się odpala MTZ zwłaszcza zimą, to MTZ 550 czy 80 nie ma świec żarowych

#39 Share Maciek998

Maciek998

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 styczeń 2014 - 22:28

Kupno JUMZa na co zwrócić uwagę - i czy jest alternatywa do 10-15 tyś zł Ja kupiłem Jumza na wiosnę, za niecałe 6 tyś, mała kabina. Przedewszystkim nie każdy jumz ma wspomaganie, silniki nie specjalnie ciekną. chydraulika puszcza. Do palenia zimą są topornr, nawet na małym nowym rozruszniku. Każdy jeden jumz ma sprzęgło drugiego stopnia, jest to kwestja wyregulowania, zimą w tamtym roku robiłem kumplowi całe sprzęgło. Spalanie jumzy mają zrużnicowane bo są dwa rodzaje wtryskiwaczy, na jednych bierze więcej paliwa lecz osiąhi się nie poprawiają. Są silne, u mnie w okolicy są gleby 3-4 klasy. Orałem 3 pługiem grudziądzkim, lecz na głęboką pożyczyłem od sąsiada 4, radził sobie bardzo dobrze, orałem oczywiście 2 biegiem. Jedynie jak orałem kukurydzę to na 1 bo sucho było i twardo. Polecam jumza, bardzo dobry ciągnik i mało awaryjny. Wystarczy pilnować płynów i będzie służył barrdzo długie lata. A problem z wyskakującymi biegami, to nie koniecznie wada szkryni, bieg wyskoczyć może wtedy gdzy sprzęgło nie odbija do końca, skrzynia w nim jest nie do zdarcia, jest pod podłogą taki dekiel szeroki na 8 śrób przykręcony, w nim jest wałem z trujkątnym wycięciem. Zauwa że jeżeli nie wciszniesz spręgła nie włoszysz żaadnego biegu. A przerubki z koparki, to normalny ciągnik. Bo ruskie robiły Jumzy i z nich były robione koparki. Osobiście bardzo polecam ten ciągnik

Edytowany przez Maciek998, 15 styczeń 2014 - 22:36.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kupno JUMZa na co zwrócić uwagę - i czy jest alternatywa do 10-15 tyś zł Dzisiaj, 11:54
  •  

#40 Share mariank1

mariank1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 81 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 luty 2014 - 16:38

Kupno JUMZa na co zwrócić uwagę - i czy jest alternatywa do 10-15 tyś zł witam
powracam do forum - oglądałem parę jumzów i mam pytanie
- czy te które mają kierownice na środku to są jakoś rocznikowo młodsze czy to są sprowadzane,
- jak to jest z częściami do silnika d65 bo dzwoniłem i podobno ze jest problem z drobnymi częściami
- czy ktoś miał przypadek puszczania wody przez brok w głowicy (czy jest to zwykle wytarcie się broka czy jakiś efekt zamrozenia silnika)


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy jumz wybór