Zaloguj się, aby obserwować  
karroryfer

Kupno JUMZa na co zwrócić uwagę - i czy jest alternatywa do 10-15 tyś zł

Polecane posty

karroryfer    0

Wybieram się obejrzeć kilka używanych Jumzów z lat 80tych.

Chciałbym prosić właścicieli ( obecnych i byłych ) o informację na co zwrócić uwagę przy oględzinach. Z tego co widzę są duże różnice w cenach ( od 7 do 15 tyś ) - czy warto brać w lepszym stanie czy np. bardziej zaniedbany z nastawieniem na remontowanie ( co najczęściej pada ?) we własnym zakresie ?

(Wiem że standardowo cieknie hydraulika )

 

Drugie pytanie to czy w takiej cenie to dobry wybór.

Myślałem nad Władymircem T25 ale chcę coś mocniejszego od C330. C360 w dobrym stanie są droższe i słabsze od JUMZa ( chyba też więcej palą ?)

W takiej cenie ciężko coś fajnego znaleźć w zachodnich - stare są równie toporne co ruskie a z częściami jest różnie.

 

Mile widziane wszelkie sugestie ( jeśli macie coś na zbyciu to też na priva)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy83    91

Wiadomo jumz mocniejszy od 30 i 60tki musi więcej palić ale nie znacznie więcej od c360.Co do zalet to jest łatwy w obsłudze nie często się psuje części w erze internetu znajdziesz,wiadomo przy kupnie patrz na skrzynie czy biegi nie wyskakują przy gwałtownym puszczeniu sprzęgła czy silnik nie dymi ,czy trzyma ciśnienie oleju. Hydraulika wiadomo cieknie ale ja co pewien czas wymieniam oringi w siłowniku rozdzielaczu i jakoś hamuje przecieki przynajmniej na jakiś czas.Wadą w jumzie jest układ kierowniczy słaby skręt a i samo wspomaganie nie trwałe ja sam wymieniałem rozdzielacz oringi w tłoku pompę wspomagania przed kupnem pojeździj im i sprawdź jak skręca jak przeguby kulowe jak mają duży luz to jak szybko jedziesz koła latanią na boki. Wiadomo za lepszy zapłacisz więcej ale z reguły ich ceny nie są wygórowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheBociek1996    598

Co do JUMZ'a to zastanowiłbym się nad jego zakupem, może tanie i mocne, ale awaryjne. Paliwożerne. Tak jak napisałeś wycieki to u nich standard. Komfortem też ich nie można pochwalić. Co do Władymirca to też raczej nie ciągnik podobnie jak c 330. Pomyśl nad czymś mocnejszym. Zamiast c 360 to bym polecił 3p. A tak w ogóle to chcesz go mieć na ciągnik główny, pomocniczy i na jakim areale miałby pracować ? Co do zachodnich to rzeczywiście różnie bywa z tymi częściami, ale zetor to u nas znana marka, nie rozważałeś jej ? Poszukaj 5211 a jeszcze lepiej 5245.

Sorry, że tak pomieszałem.


Wiem, że nic nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy83    91

Ja w swoim wymieniałem tarcze tylko raz w tamtym roku a rocznik 1982 co do komfortu jest na pewno lepszy nisz w c330 c360 .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
simson2812    423

na to czy jest suchy silnik jak pracuje jak działa wspomaganie itp.


W razie jakich kolwiek pytań pisać na PW. Jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    66

Może dobrze nie zrozumiałem ale jak chcesz kupować to kup mtz też do 15 tys coś znajdziesz a 80 km pod maską może i napęd. no ale białoruś też spoko ja bym kupił tańszą bo jak sam naprawisz to poznasz ciągnik od podszewki i gdy coś się popsuje to szybko się naprawi. A możesz kupić takiego za 10 i cały czas możesz go rementować ale też nie kupuj całkowitego szrota .boćka sie nie słuchaj zetor to normalnego żeby kupić to minimum 25tys a i spalić też lubi. nie wiem gdzie mieszkasz ale fortschritta bym ci polecił tego 323 tylko te 120 km troche przeraża wiem że czesci dostaniesz w iłży(mazowieckie koło radomia) i na dolnymśląsku. nie wiem czy szukasz dokładnie do 15 więc podaje przykłady. fendt farmer c385 deutz mf nie mam innych pomysłow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Co do JUMZ'a to zastanowiłbym się nad jego zakupem, może tanie i mocne, ale awaryjne. Paliwożerne. Tak jak napisałeś wycieki to u nich standard. Komfortem też ich nie można pochwalić. Co do Władymirca to też raczej nie ciągnik podobnie jak c 330. Pomyśl nad czymś mocnejszym. Zamiast c 360 to bym polecił 3p. A tak w ogóle to chcesz go mieć na ciągnik główny, pomocniczy i na jakim areale miałby pracować ? Co do zachodnich to rzeczywiście różnie bywa z tymi częściami, ale zetor to u nas znana marka, nie rozważałeś jej ? Poszukaj 5211 a jeszcze lepiej 5245.

Sorry, że tak pomieszałem.

Człowiek pisze że chce coś mocniejszego od c360 w cenie do 15tys a tu proszę propozycja 3p :blink: lub zetor serii5xxx. Genialne propozycje :P


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol323    104

Co zwrócić na uwadze przy kupnie ? No czy suchy silnik, nie kopci, czy cieknie z hydrauliki a co jeszcze hmm.. jak wpomaganie działa ;) Hm no nie powiedziałbym że Jumz jest PALIWOŻERNY -_- Jak u mnie od nowości to bardzo mało pali, spalanie nie wiele większe od 60tki.. A jumz ma większy uciąg i ciszej w kabinie.. A co do sprzęgła ? u mnie ma zrobione 2tyś mtg i dopiero sprzęgło poszło tzn 2 stopień.. A tak nie mam na co narzekać Jak najbardziej Polecam.. Sąsiad też ma starego Jumza w małej Kabinie.. Tylko silnik ma nowy wstawiony od paru lat.. Orze na 2 pługiem 3skibowym i na głębokość ok 15-20cm i wali jak przecinak ;] A jak coś więcej chce ktoś się dowiedzieć to śmiało do mnie ;)


Mały, Skromny, Lubiany, ŁośQ :D
Pozdrawiam ! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Jak najbardziej polecam jumza dobra maszyna,przed kupnem zwróć uwagę czy nie jest pęknięta obudowa sprzęgła(czasami się zdaża że jest popękana) sprzęgło też nie jest najmocniejsze i ogólnie wycieki oleju to sam po usuwasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karroryfer    0

Co zwrócić na uwadze przy kupnie ? No czy suchy silnik, nie kopci, czy cieknie z hydrauliki a co jeszcze hmm.. jak wpomaganie działa ;) Hm no nie powiedziałbym że Jumz jest PALIWOŻERNY -_- Jak u mnie od nowości to bardzo mało pali, spalanie nie wiele większe od 60tki.. A jumz ma większy uciąg i ciszej w kabinie.. A co do sprzęgła ? u mnie ma zrobione 2tyś mtg i dopiero sprzęgło poszło tzn 2 stopień.. A tak nie mam na co narzekać Jak najbardziej Polecam.. Sąsiad też ma starego Jumza w małej Kabinie.. Tylko silnik ma nowy wstawiony od paru lat.. Orze na 2 pługiem 3skibowym i na głębokość ok 15-20cm i wali jak przecinak ;] A jak coś więcej chce ktoś się dowiedzieć to śmiało do mnie ;)

 

 

No własnie też słyszałem że ma dosyć umiarkowany apetyt na paliwo. To jest też przyczyna dlaczego raczej nie myślę o niczym 4x4 ( na razie) bo raczej w naturalny sposób nie będą oszczędniejsze prawda ?( chyba że jakieś nówki) - a jednak są z reguły droższe.itd.

Mam tylko 11h ( jak na razie :) ) i potrzebuję czegoś w miarę uniwersalnego. Pewnie że najbardziej uniwersalna jest 30tka, ale ja jednak teraz chciałbym orać co najmniej na 3,

 

PS. Dzięki wszystkim za szybkie odpowiedzi - myślę że temat przyda się nie tylko mnie. Wybór ciągników 50-70 KM jest niby duży ale już znalezienie czegoś niedrogiego w dobrym stanie jest ciężkie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

witam a nie myslales nad mtz 80 bez napedu tez dobra maszyna powinna byc ja sie nad takim zastanawiam ale u mnie bylby do pomocy mam juz mtz z napedem i 30 nie wiecie ile takie teraz stoja??co do pytania kolegi to powiedz czy masz gory bo jak sa to naped sie przyda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymon09875    9886

w małej kabinie mtz 2x4 za ok 10 tys juz kupisz :) Ja wam powiem ze jakbym miał kupic jumza na 11 ha to wolałbym c360 jakos ładniej wygląda albo właśnie mtz 80 :DA nie myslałes nad c385 ??

Edytowano przez szymon09875

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karroryfer    0

w małej kabinie mtz 2x4 za ok 10 tys juz kupisz :) Ja wam powiem ze jakbym miał kupic jumza na 11 ha to wolałbym c360 jakos ładniej wygląda albo właśnie mtz 80 :DA nie myslałes nad c385 ??

 

MTZ to też fajna opcja - ale najtańsze jakie znalazłem są za około 12 tyś a w dobrym stanie sporo więcej. Jeśli ktoś ma na zbyciu w tej cenie i dobrym stanie to chętnie.

(te 11h powinno wkrótce być 2 razy tyle ;)

C360 raczej nie chcę - od groma ich na około ale takie w lepszym stanie to od razu krzyczą po 15tyś i to często bez kabiny. To już wolałbym C385 ale one też są sporo droższe ( od JUMZa)

i je to chyba trudno nazwać uniwersalnym ciągnikiem.

O ile więcej pali C385 od C360 ?

 

PS. Znalazłem JUMZa w ciągłej eksploatacji za 6 tyś i drugiego podobno w idealnym stanie ( + nowe opony, akumulatory itp) za 10 tyś - czy mam szansę do 12 tyś znaleźć jakąś alternatywę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

raczej 60 nie znajdziesz ponizej 14 tys w dobrym stanie chyba ze trafi ci sie okazja ja wybralbym jumza lub mtz niz 60 ze wzgledu na bardzo niskie ceny eksploatacji wiem to bo mam mtz wiadomo ze jak robi to sie i psuje na temat c 385 sie nie wypowiem mo nie mam stycznosci z takim modelem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol323    104

Hmmm mówisz że masz okazje kupić jumza za 6k i 10k ?? Ja bym brał tego drugiego zwłaszcza jak ma nowe Opony ( Opony same 3tyś

:P ) i aku.. Jak mój tata mówi jak padnie Ferguson czy co to sprzedać i można kupić drugiego jumza za 5-7tyś i będzie dalej się śmigało hehe :) I pewnie ten za 6k w małej kabinie więc kupisz za 5.500 i za 3tyś kupisz kabinę naglaka, ładnie go zrób i będzie ciągniczek bardzo fajny :) A ten za 10 to pewnie już w dużej a jak w dużej to już jest bardzo dobrze :) Ja mam w dużej więc wiem co mówie :)

 

Piszesz że masz 11ha jak narazie.. Słuchaj mój tata orał Jumzem 30ha pługiem 4skibowym przez pare lat i się dawało rade a jak masz 11ha nie wiem czy ornego czy wszystkiego to Jumzem przez 2dni możesz zaorać 7ha :) a wszystko przez 3dni byś orał ;)

Edytowano przez Karol323

Mały, Skromny, Lubiany, ŁośQ :D
Pozdrawiam ! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karroryfer    0

Hmmm mówisz że masz okazje kupić jumza za 6k i 10k ?? Ja bym brał tego drugiego zwłaszcza jak ma nowe Opony ( Opony same 3tyś

:P ) i aku.. Jak mój tata mówi jak padnie Ferguson czy co to sprzedać i można kupić drugiego jumza za 5-7tyś i będzie dalej się śmigało hehe :) I pewnie ten za 6k w małej kabinie więc kupisz za 5.500 i za 3tyś kupisz kabinę naglaka, ładnie go zrób i będzie ciągniczek bardzo fajny :) A ten za 10 to pewnie już w dużej a jak w dużej to już jest bardzo dobrze :) Ja mam w dużej więc wiem co mówie :)

 

Piszesz że masz 11ha jak narazie.. Słuchaj mój tata orał Jumzem 30ha pługiem 4skibowym przez pare lat i się dawało rade a jak masz 11ha nie wiem czy ornego czy wszystkiego to Jumzem przez 2dni możesz zaorać 7ha :) a wszystko przez 3dni byś orał ;)

 

To chyba dobrze że w 3 dni zaorzę wszystko - jest tyle fajnych rzeczy oprócz orania w życiu :)

Chodzi mi właśnie o to aby cenie niższej od c360 kupić coś przyzwoitego, mocnego i ekonomicznego.w takim nie za dużym gospodarstiwe.

( chętnie kupiłbym coś bardziej komfortowego / zachodniego - ale jakoś nie widzę nic sensownego poniżej 3 tyś Euro)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariuszczs    23

11 ha to półtora dniówki dla jumza - ale to ile ci to zajmie to zależy od pól, każdy pisze jak ma u siebie.

 

Ekonomiczny w porównaniu do c360 jest ale to też pewnie zależy co było grzebane.

 

Ze skrętem to pewnie nie będzie różnych opinii bo jest tragiczny po prostu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karroryfer    0

 

11 ha to półtora dniówki dla jumza - ale to ile ci to zajmie to zależy od pól, każdy pisze jak ma u siebie.

 

Ekonomiczny w porównaniu do c360 jest ale to też pewnie zależy co było grzebane.

 

Ze skrętem to pewnie nie będzie różnych opinii bo jest tragiczny po prostu.

 

Dodam tylko że pytam o Jumza ( i teraz też MTZ80 ) bo podobno jest odporny na nie najlepsze paliwo. A mieszkam niedaleko wschodniej granicy i czasem się takie trafi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariuszczs    23

To nienajlepsze paliwo to masz na stacji a najlepsze to czerwone. A tak naprawdę to 40 letni ( czy 30 ) Jumz to na czym jeździł w młodości. Schell Vpower??? Werva ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Problem z zakupem jumza polega na tym, że trudno jest znaleźć taki traktor w naprawdę dobrej formie. Na dodatek jest wiele składaków tzn. zrobionych z co najmniej dwóch innych jumzów ;) i jumzów przerobionych z koparek. Tak jak już ktoś wcześniej pisał należy zwrócić uwagę na

- obudowę sprzęgła - czasami się zdarza, że jest pęknięta (widać zwykle od dołu),

- sprzęgło - czy działa drugi stopień (nagminnie ten drugi stopień nie działa),

- silniki - czy nie ma wycieków, czy nie ma odmy, czy równo chodzi, czy nie kopci za mocno, czy nie był rozmrożony blok silnika, czy działa odprężnik,

- wspomaganie - zwykle jest zaniedbane i zacina się - zwykle wystarczy zwykła regulacja, oczywiście najlepiej jak już ktoś przerobił na orbitrol, ale oryginalne serwo też nie jest najgorsze. Osobiście bym polecał wersję jumza sprowadzaną do nas kilka lat temu z zagranicy. One już fabrycznie miały orbitrol, lepszą hydraulikę,

- właśnie hydraulika - nagminnie jest słaba tzn. należy koniecznie sprawdzić czy np. podniesie agregat uprawowy albo jakąś inną ciężką maszynę i to na ciepłym oleju, a nie zaraz po odpaleniu. Po drugie powinna się taka maszyna jakiś czas utrzymać w powietrzu :), ale ponieważ jest to chyba stała usterka we wszystkich jumzach fabryka wymyśliła blokadę podniesionej maszyny - to ustrojstwo musi działać, bo inaczej daleko nie zajedziesz wracając z pola po ciężkiej pracy :),

- blokada mechanizmu różnicowego - lepiej żeby działała :),

- hamulce - mogą być już rozregulowane lub starte okładziny w tarczkach - dobrze zrobione hamulce działają jak żyleta ;) - ja takie mam :)

- osobiście polecam jumza z kwadratową kabiną - jest bardzo wygodna - na pewno dużo wygodniejsza od C-330, C-360 a nawet od T-25,

- opony - tak samo tylne i przednie - za nowe tylne musiałbyś w obecnych czasach dać minimum 3 tys. a za przednie ponad 1,5 tys., więc lepiej jak są dobre,

- chłodnica - czy nie ma przecieków - to są już dość wiekowe traktory i mogą się zdarzyć przecieki,

- skrzynia biegów - czy wchodzą wszystkie biegi i to na zimnym silniku jak i na rozgrzanym.

Ogólnie są to bardzo dobre traktory jeśli są utrzymane w dobrym stanie. Mają 60 KM, ale takich prawdziwych ruskich, a nie tylko 52 jak C-360, czy 47 KM jak w C-360-3p. Spalanie w dobrze ustawionym silniku i z dobrą pompą i wtryskami jest niższe niż w C-360. Dzięki dużej średnicy tylnych kół ma bardzo dobrą przyczepność do gruntu, a po drugie nie ugniata tak gruntu jak traktory z mniejszymi kołami. Posiada przestronną, wygodną (kwadratową kabinę), regulację położenia kierownicy, wydajne ogrzewanie. Alternatywą jest np. MTZ 80 bez przedniego napędu, ale trzeba się liczyć z tym, że za ten traktor w podobnej kondycji trzeba zapłacić o około 5-8 tys. więcej niż za jumza. Możesz się jeszcze rozejrzeć za LTZ-em, albo jakimś starym zachodnim traktorem, ale wtedy trzeba się liczyć z drogimi częściami i ich dostępnością.

Co do C-360, to obecnie jest bardzo trudno kupić taki traktor w dobrej kondycji. Poza tym części do tych traktorów (np. do skrzyni biegów) to często zwykłe buble. A ceny są wg mnie nieco za wysokie - siła przyzwyczajenia rolników do tych traktorów jest wielka ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol323    104

Dokładny Opis dał Geo :) Szacun Kolego B) Tanie części i pasuje dużo od MTZ :) Przecież to bracia :) A paliwo to kurde wlejesz gorszego to i tak on pojedzie bo to Ruski.. Mówisz Ciągnik zagraniczny ? O takiej cenie jak Jumz nie znajdziesz.. to idzie już pow 15tyś.. a części trochę droższe, a komfort o wiele by się nie róznił w nich :)


Mały, Skromny, Lubiany, ŁośQ :D
Pozdrawiam ! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piofu    0

Panowie \czytam o Jumzie bo sam mam takiego na oku ale sie kompletnie na Jumzach nie znam.

Piszecie kabina mała lub duża, silnik taki lub inny

a może wiecie gdzie znaleźć wiecej info na ten temat.

 

od kiedy do iedy jakie wersje produkowane były

z jakimi silnikami \\albo jak odróznić od siebie

poszczególne wersje

duzo piszecie ze JUMZY sa niezniszczalne(silniki)

 

ale wszedzie gdzie to czytałem to było to o wersji nowszej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrejus    158

Ja mam stara wersję, Jedno zdanie powinno ci wystarczyć Gniotsa nie łamiotsa :)


Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj