Kulik

Problem z wom w MTZ 952.3

Polecane posty

Kulik    2

Witam, powstała usterka w moim belarusie z wom, pojechałem dziś belować a tu lipa ledwie dwie bele zwinełem bo wom się zatrzymywał jak troszkę więcej trawy chwycił,co to mogło się stać? cały poprzedni rok pracował z belarką i jednorzędówką i nigdy mi wom się nie ślizgał szybciej silnik zgasł a wom nie puścił.Jak się do tego zabrać? jest jakaś ręczna regulacja jak w starszych mtz-tach? z góry wielkie dzieki za info

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Regulacja jest taka sama jak w starszych modelach opisana nie raz już na tym forum oraz w instrukcji obsługi. Raczej masz już plastikowy zbiornik na paliwo więc dostęp jest dogodny do regulacji praktycznie bez rozbierania niczego oprócz wspornika do linek od podnośnika. Masz jeszcze regulacje osią mimośrodową ale jak masz czas to lepiej od góry zrób regulacje. Możesz jeszcze sprawdzić ciśnienie na siłowniku bo ja miałem taki przypadek że zaworek się rozleciał i nie było dobrego ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

poczytałem trochę gdzie się ustawia ten wom ręcznie,ale nie wiem jak mocno te śruby wkręcić i czy obydwie tak samo wkręcać? (macie może jakieś dane z instrukcji jak to prawidłowo ustawić?) i jeszcze jedno gdzie jest regulacja mimośrodowa czy tu jak na linku bo tu jest też chyba jakać regulacja? http://img402.imageshack.us/img402/1006/sdc13721pop.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Tak, ta regulacja jest właśnie tą osią mimośrodową. Ja wkręcałem te śruby ręką i trochę kombinerkami do momentu aż zaczynały chamować wom tak że ręką można to było wyczuć kręcąc nim bo jak wkręcisz ta śrube blokjącą w korpus tylnego mostu to powinien się wom dać kręcić ręką. Jak wyregulujesz to posprawdzaj wysunięcie tłoka czy się zgadza i ewentalnie coś popraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Tak to jest "szybka" regulacja. Odkręć tę śrubę, przekręć nieznacznie ,wystarczy kilka stopni, zgodnie z ruchem wskazówek zegara ośkę zabezpieczoną tą łezką, następnie zdejmij blachę z frezów i wstaw, aby można było zakręcić śrubę. U mnie, to przestawienie ośki, to przeskok góra o 2 frezy.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

dzisiaj sprawdzałem :ciśnienie oleju dające na siłowniczek(jest 10bar) chyba jest ok, następnie odkręciłem ten dekielek na górze przy zbiorniku i tam są właśnie takie dwie śruby z płaskim łbem do kręcenia,i tak pierwsza była mocno lużna wkręciłem palcami 3.5obr, i nie wiem właśnie czy tak zostawić na max wkręconą czy trochę poluzować??,a druga jest mocno wkręcona chyba bo nie idzie jej ruszyć palcami,a tą osią mimośrodową nic nie kręciłem to dobrze ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Ciśnienie jest ok. Czy zrobiłeś całą procedure regulacji? Bo jeżeli nie zblokowałeś dźwigni śrubą wkręcaną w korpus mostu to taśma hamująca jest napięta i nie wiadomo właśnie o ile podkręcić tą pierwszą. W zasadzie to interesuje cie ta pierwsza śruba od tyłu patrząć bo ta druga powinna być ok. Jak robisz regulacje od góry a ten mimośród nie był ruszany to niech tak zostanie. Nim podciągniesz sobie kiedyś na szybko jak wom siądzie ci na polu. Jak zblokujesz to dokręć palcami ile się da i odkręć o 1-1,5 obrotu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

to znaczy jak to zblokować śrubą wkręcaną w korpus mostu ? jakieś może foto? co i jak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Musisz zdjąć siłownik i sprężyne z tej dźwigni i w niej jest otwór przez który wkładasz śróbę 8 i wkręcasz w otwór i tylnym moście i to ustala położenie tego mechanizmu załączania do regulacji. Foto nie będe dodawał bo na pewno to znajdziesz sam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Tak o to chodziło. Widocznie taśma od zatrzymywania jest dobrze podciągnięta. Wyreguluj i będzię dalej śmigał. Jeszcze nie raz to będziesz robił to dojdziesz do wprawy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Bo najpierw zrobiłem tak jak mówiłeś czyli zablokowałem dzwignie(włożyłem wiertło) następnie wkręciłem do kąca pierwszą śrubę i odkęciłem 1,5 obr pojechałem na pole z prasą i lipa dalej stawał wałek,to myślę wezmę teraz może tą "szybką " regulację wykonam przekręciłem ten mimośród o trzy ząbki i pojechałem dalej belować i co i wałek dalej staje i przypomniałem sobie że ktoś tak robił że jak wałek się zatrzymywał to dzwignie od hydrauliki naciskał i ja tak zrobiłem i wałek po mału zaczął się ruszać i nagle prasa dalej pracowała,i na koniec się wkurzyłem cofnęłem ten mimośród na fabryczne ustawienie a śrubę (tą od góry)wkręciłem do kąca i nareszcie wom zaczął poprawnie chodzić na max bele zbijałem i nic wałek nie popuszczał, mam nadzieję je już tak zostanie <_< tylko ciekawi mnie dlaczego jak nacisnęłem dzwignię od hydrauliki to wałek ruszył? mimo że prasa była trochę zapchana :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

A no sam widzisz jak to jest z tą regulacją. Wom ruszył bo jak nacisnąłęś dzwignie to ciśnienie oleju wzrosło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

;[ wczoraj było dobrze do kąca belowałem a dzisiaj tylko wyjechałem na pole i lipa wałek się ślizga rzadne regulacje nic nie dawały ledwie 1ha zbelowałem,się wkurzyłem i wyjełem cały wom taśmy wyglądają na ok szczególnie ta wąska (hamująca) a szeroka jest przypalona pewnie po dzisiejszych wyczynach jutro kupie drugą taśmę założe i będzie trzeba się chyba modlić żeby to pomogło wkącu ,a jest jakiś zawór ciśnieniowy przy tych elektrozaworach ? może żeby ciśnienie zwiększyć na ten siłowniczek ? i ostatnia możliwość w tamtym roku miałem wlany olej do skrzyni Agro 80w90 Gl-4 i na nim było wszystko ok ,a w tym roku na wiosne wlałem lepszy Gulf MP 80w90 GL-5 i jak poszedł do cięższej pracy to wom zaczął sie ślizgać tata mówi że może on jest za"tłusty" i za to te taśmy się ślizgają ? co wy na to wszystko? :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Zawór jest tam gdzie jest wkręcony gruby przewód co zasila rozdzielacz od podnośnika z tyłu. Jest to króciec łączący ten przewód i obudowe podnośnika. Możesz go wykręcić i zobaczyć czy sie nie rozleciał. Pronar zakłada inny zawór niby ma być na nim większe ciśnienie. Ja u siebie też taśme wymieniałem bo była już do blachy wytarta po podobnych przejściach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Nom o to. W ogóle co wyczytałem na stronie belarusa to mają teraz taśmy z jakąś precjalną okładziną a od serii 1025 w zwyż są sprzęgła wom tarczowe i załączanie też zupełnie inne. Te sprzęgło może maksymalnie przenieść 60kW mocy przy prędkości 540 a najśmieszniejsze jest to że 130 konny belarus czy pronar ma na wom też 60 kW przy 540. Narazie to wymień tą taśmę i powinno chodzić jak dobrze wyregulujesz. A dużo z wom twój chodził?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

no właśnie 130 konne belarusy mają taki sam wom jak mój i jak to ma wytrzymywać w tych 130skach,a czy mój dużo pracuje z wom czy ja wiem 300 bel pociąć prasą i 4ha kuku skosić jednorzędówką/ rocznie

Edytowano przez Kulik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wiosną kupiłem mts 50, on ma przy siedzieniu z prawei strony dwie dzwignie,ta od lewei to chamulec ręczny a niewiem do czego słurzy ta z prawei strony czyli przy prawym tylnym kole , i jeszcze jedno jak włącze wałek przekaznika mocy to słychać pokanie w tylnym moście, jak myślicie co to morze być.pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ogólnie nie ma problemu z tymi sprzęgłami, nawet w większych ciągnikach, należy tylko dokonać pewnej drobnej modyfikacji taśm ciernych. Wtedy wszystko działa jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Ja już doszłem co dla mojego dolegało,poprostu nie lubi mieć dobrego oleju w skrzyni :unsure: się wkurzyłem i spuściłem nowy olej(gulf mp80w90 gl-5)a wlałem stary(agro80w90gl-4) i moc wom-u wróciła,ale i tak nie ma takiej mocy jak był nowy bo kiedyś jak prasa się zapchała to potrafiło ciągnik zdusić a teraz jak zabije to wom się ślizga,a silnika nie zdusza,to wychodzi na to że olej odgrywa ważną rolę na moc wom-u :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj