Skocz do zawartości

Zdjęcie

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]


1108 odpowiedzi na ten temat

#321 Share Kaszlak79

Kaszlak79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie→Głubczycki→Klisino

Napisany 25 grudzień 2014 - 19:36

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Jak chcesz Ładą Nivą przewieźć 1t ładunku ?? O trwałości tego czegoś nie wspominając... Musiałbyś kupić podobnej wielkości terenówkę co VW T4 żeby mieć podobne właściwości użytkowe (ładowność, uciąg), a i tak to nigdy nie będzie to co bus. Bo np. do której terenówki włożysz gabaryt o długości 2.8m żeby nic nie wystawało ??

Albo chcesz 4x4 albo dostawczaka, każdy rodzaj auta oferuje coś innego. Według mnie na gospodarstwo bardziej się przyda dostawczak.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Samochód dla ROLNIKA [Połączone] Dzisiaj, 07:56
  •  

#322 Share janusz20

janusz20

    <<<<<<<<<<<<<<<<

  • Members
  • PipPipPip
  • 2000 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie pow. Sochaczew
  • Zainteresowania:Wszystko co związane z rolnictwem. Budownictwo, Historia

Napisany 25 grudzień 2014 - 19:39

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Słuchaj się lepiej taty. 

możesz kupić syncro ale to zawsze droższe niż zwykle.


Edytowany przez janusz20, 25 grudzień 2014 - 19:47.


#323 Share Kaszlak79

Kaszlak79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie→Głubczycki→Klisino

Napisany 25 grudzień 2014 - 19:58

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

I nigdy nie będzie prawdziwą terenówką, tak jak terenówka nie będzie dostawczakiem. Właściwości jezdne będą lepsze, ale w terenie się tym nie pobawisz.



#324 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 25 grudzień 2014 - 20:07

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

A trasporter T4? Ostatnio widziałem coś takiego z jakiejś armii, paka jest, 4x4 jest no i niestety dwa rzędy siedzeń (do VATu odpada).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#325 Share Kaszlak79

Kaszlak79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie→Głubczycki→Klisino

Napisany 25 grudzień 2014 - 22:22

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Koledze janusz20 chodziło właśnie o VW T4 synchro, czyli 4x4. Nie jest to niestety pełnoprawna terenówka. Żeby było terenowe, skrzyniowe i nie za duże to może Unimog ?? Tylko że na to chyba trzeba już kat. C.

 



#326 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 25 grudzień 2014 - 22:51

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Unimog to ciężarówka i nie tania. W zakupie i utrzymaniu, Nawet te stare modele. Chcesz kopic ciężarówkę? Jest cała masa konstrukcji 4x4. Począwszy do stara a potem do wyboru do koloru. Jednak na gospodarce najlepszy będzie dostawczak. Zwykły nie 4x4. Bo takim transporterem 4x4 z tona na pace i tak po oranym nie pojedziesz. Raz bo po co, dwa nie da rady. Bo nie ma reduktora. Nie wiem też dlaczego skrzyniowy. Mam craftera blaszaka. Do środka paletę nawozów mogę wstawić bez problemu. a nawet dwie. Bokiem, tyłem itd. Chcesz wozić świnie. Blaszak lepszy. Bo ściany są i podłoga niżej. Blaszak będzie tez tańszy w zakupie. Ale wolisz pakę twoja sprawa. Przednio napędowy t4 poradzi też sobie w polu. Jeżdżę tylnonapędowym crafterem i problemów nie mam. To bus z przednim napędem poradzi se jeszcze lepiej.

Tak w ogóle na twoim miejscu pomyślał bym nad jakimś masterem, ducato, czymś o wyższej ładowności. Są dość trwałe a paleta nawozów to 1200 kg.


Edytowany przez hubertuss, 25 grudzień 2014 - 22:54.


#327 Share Kaszlak79

Kaszlak79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie→Głubczycki→Klisino

Napisany 26 grudzień 2014 - 00:05

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Unimog to mikroskopijna ciężarówka i najbliżej jej do terenowego dostawczaka a o czymś takim była mowa. Kto pisał że jest tania ?? Też wychodzę z założenia że "zwykły" dostawczak byłby lepszy. Skoro paleta nawozów to 1200kg, a ładujesz dwie to twój Crafter to już też ciężarówka a nie dostawczak, chyba że coś źle liczę ... A takiej palety do T4 nie włożysz, bo będzie przeładowany. Swoją drogą, kto o zdrowych zmysłach wozi nawozy dostawczakiem ?? Ta 1 tona wystarczy "aż" na 3 ha, mając raptem 20ha pola trzeba obrócić 7 razy, to już raz lepiej ciągnikiem pojechać, tanie i szybciej.



#328 Share janusz20

janusz20

    <<<<<<<<<<<<<<<<

  • Members
  • PipPipPip
  • 2000 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie pow. Sochaczew
  • Zainteresowania:Wszystko co związane z rolnictwem. Budownictwo, Historia

Napisany 26 grudzień 2014 - 00:25

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

I po 4 tony na takie ,,busiki" jak crafter ludzie kładą. Nie raz widziałem jak na giełdę zajeżdżał taki statek wyładowany pod sufit cebulą albo selerem. 


I po 4 tony na takie ,,busiki" jak crafter ludzie kładą. Nie raz widziałem jak na giełdę zajeżdżał taki statek wyładowany pod sufit cebulą albo selerem. 



#329 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 26 grudzień 2014 - 08:51

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Do hurtowni mam 7 km równiutkim asfaltem. Ziemi około 15 ha. Więc crafter wystarcza. tym bardziej, że nie daje więcej niż 200-250 kg na ha na raz. Mógł bym zamówić kilka palet na podwórko z dowozem z hurtowni. Ale po co targać te wory na pole potem. Wiozę crafterem, wysiewam i wszystko. Oczywiście dwie palety to przeładowanie, więc za zwyczaj wożę sobie po jednej. Jednak myślę, że t4 z jedną paletą złoży się bardziej niż crafter z dwiema. Z moich doświadczeń wynika, że lepiej kupić busa za dużego jak za małego. t4 szybko może okazać się za mały.

Wożę busem zboże w workach do sprzedania i do siewu na pole, drewno w metrach i skałkach, nawozy, rsm, bele siana, kosiarkę samojezdną. Wiele z tych ładunków na pakę ciężarówki było by ciężko ładować.


Edytowany przez hubertuss, 26 grudzień 2014 - 08:59.


#330 Share bratrolnika

bratrolnika

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 954 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WSC

Napisany 26 grudzień 2014 - 11:52

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

mamy T4, można na niego naładować trochę ponad tonę, więc sądzę że z paletą 1200kg da sobie radę, silnik 2,5TDI, oszczędny, i wystarczająco silny, tylko że ceny są duże za takie autka, tzn. mimo że już parę lat ma, to cenę trzyma



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Samochód dla ROLNIKA [Połączone] Dzisiaj, 07:56
  •  

#331 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 26 grudzień 2014 - 12:08

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Zgadza się vw drogi jest zwłaszcza 2,5 tdi. 1,9 nawet nie warto kupować. Dlatego miałem na myśli np. mastera 2,8 z roku powiedzmy 2000. Są to dobre busy ale szczerze mówiąc nie wiem jak cenowo wyglądają na tle t4 2,5 tdi.



#332 Share Kaszlak79

Kaszlak79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie→Głubczycki→Klisino

Napisany 26 grudzień 2014 - 12:21

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Ludzie, o czym wy gadacie w ogóle?? Co to za bajki że 4 tony wożą dostawczakiem, przecież to prawie tyle co brał kiedyś legendarny Star 28. Jeśli nawet ktoś coś takiego robi, to ma wyobraźnię, jak ta jazda wygląda i co gada, jak go Policja albo ITD zatrzyma?? Nie wspominając że może się to złożyć, połamać albo popękać i że faktycznie potrzeba na takie ciężary już kategorię C, jeżdżąc tak ryzykujemy jeszcze za to mandat 500zł i brak reszty opłat na ciężarówkę. Ja mam starego Forda Transita, w dowodzie ma 920kg ładowności a na haku 1500kg i to wszystko. Włożysz do VW T4 1200kg to już o 200kg za dużo co masz w papierach, wsiądziesz Ty i pasażer i już wychodzi że masz auto o 30% przeładowane. Powodzenia przy kontroli drogowej. W tej sytuacji rozwiązaniem jest przyczepa, z reguły drugą tonę można na nią wrzucić, ale potrzeba zrobić E do B.



#333 Share PROXIMAMICHAL

PROXIMAMICHAL

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 368 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LUB
  • Zainteresowania:KPK Komurun Team

Napisany 26 grudzień 2014 - 12:26

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

auto do ciezkiej orki które po czarnym rozpedzi sie do 70-80 km/h a przy okazji kazdy wiejski kowal sobie z nim poradzi to uaz 452 a wgłębiając się dokładniej w nazewnictwo modelowe to uaz 3303 



#334 Share Kaszlak79

Kaszlak79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie→Głubczycki→Klisino

Napisany 26 grudzień 2014 - 12:37

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

To chyba jedyny pełnoprawny dostawczak a zarazem terenówka jaki znam. Nie ukrywajmy, auto z poprzedniej epoki. Mi w Fordzie z '98 roku przy 90km/h łeb urywa od hałasu.



#335 Share janusz20

janusz20

    <<<<<<<<<<<<<<<<

  • Members
  • PipPipPip
  • 2000 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie pow. Sochaczew
  • Zainteresowania:Wszystko co związane z rolnictwem. Budownictwo, Historia

Napisany 26 grudzień 2014 - 13:42

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

A no widzisz czego to handlarz warzywem i innym towarem nie zrobi żeby oszczędzić parę groszy, będzie ryzykować życie, zdrowie swoje i innych uczestników ruchu po to tylko aby nie robić C kategorii nie płacić podatku drogowego, mniejsze OC i na koniec na bilecie na giełdę oszczędzić.

Ot to taka mentalność ostatnio często wywoływanego do tablicy na forum ,,polskiego kierowcy"   



#336 Share Kaszlak79

Kaszlak79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie→Głubczycki→Klisino

Napisany 26 grudzień 2014 - 14:09

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Szkoda gadać, na pociechę pozostaje fakt że dużo się już zmienia na lepsze.

Kolego Rocky914, kupcie jakiegokolwiek dostawczka, częściej się na gospodarce przyda niż terenówka. Jak nie masz daleko do swoich pól to możesz zawsze traktorem się przejechać zobaczyć jak rośnie.

Nota bene, VW T4 jest drogi bo dobry ;) .



#337 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 26 grudzień 2014 - 14:11

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

1200 kg spokojnie t4 przewieziesz. Będzie przeładowany ale póki co itd. z wagami po wioskach nie jeździ. Dlatego napisałem, że lepiej poszukać coś większego w rodzaju mastera. Bo t4 z paletą nawozów będzie już przeładowany. Dajcie już spokój z tymi uazami. Komu dzisiaj taki złom potrzebny i co tym przewieziesz. Wyobrażasz sobie czymś takim podróż z laweta na drugi koniec polski bo coś kupiłeś np. Jeśli terenówka to coś nowszego i dwu osiowa przyczepa. Ale nie myślcie sobie, że będziecie po terenie z toną ładunku na przyczepie śmigać. Większe błoto i taki zestaw i tak będzie stał. Tak samo jak z paletą nawozów na dwu osiowej przyczepie ani uaz ani inna terenówka po oranym nie pojedzie.



#338 Share Kaszlak79

Kaszlak79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie→Głubczycki→Klisino

Napisany 26 grudzień 2014 - 14:34

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Zależy jak leży, ja szukałem jak najmniejszego dostawczaka żeby jazda była jak najbardziej zbliżona do osobówki, często Fordzina mi ją zastępuje a żona nie marudzi że duże auto :P . Do gabarytu mam przyczepę 3 metry długą na dwóch osiach o DMC 1450 kg, mi starcza taki zestawik. Na krótko da się jechać przeładowanym, ale kupując takie auto trzeba być świadomym, że do normalnego użytkowania ładujemy tyle co w dowodzie. To samo się tyczy przyczepy, VW T4 ma bodajże 2 tony na haku, to już nieźle. Co do wynalazków typu UAZ to racja, ja przyjechałem Transitem do domu 350km po zakupie i już było widać różnicę, bo na autostradzie maks. 110km/h na pusto. Na A4 pod Górę św. Anny zaczął zwalniać a gaz był do dechy  :blink: . Czuć że to auto już odstaje od dzisiejszych standardów, gdzie busy mają podobne osiągi co przeciętne osobówki, co dopiero taki UAZ ... Gwoli szczerości, VW T4 żeby jechał to też musi być przynajmniej 2.5 TDI, te 1.9 TD mają ledwo 68KM, jeszcze większy muł niż 2.5 D w Transicie, bo tam jest już 76KM <_<. Jeśli chodzi o jazdę w terenie z ładunkiem, to oczywiście trzeba sobie kupić gumowy młotek i ze łba wybić.



#339 Share Mich3P

Mich3P

    Użytkownik

  • V.I.P.
  • rank
  • 90 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Krakowa

Napisany 26 grudzień 2014 - 14:57

Samochód dla ROLNIKA [Połączone] Jak auto do gospodarstwa to tylko 2.5 TDI 4x4 super autko nie ma miejsca gdzie nie wjedzie. Trafić na dobry egzemplarz. Tato użytkuje od 6 lat tylko robiłem mu w nim rozrząd i hamulce i co najważniejsze wymiana oleju i filtrów.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Samochód dla ROLNIKA [Połączone] Dzisiaj, 07:56
  •  

#340 Share PROXIMAMICHAL

PROXIMAMICHAL

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 368 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LUB
  • Zainteresowania:KPK Komurun Team

Napisany 26 grudzień 2014 - 15:30

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

. Na A4 pod Górę św. Anny zaczął zwalniać a gaz był do dechy  :blink: .

 

w moim przypadku w dziadowskim sprinterze 308 pod tą samą "górkę" spadły obie klemy z akumulatora -takie wibracje i obciążenia
 hehe



Podobne tematy