Mattti

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Polecane posty

janusz20    106

I po 4 tony na takie ,,busiki" jak crafter ludzie kładą. Nie raz widziałem jak na giełdę zajeżdżał taki statek wyładowany pod sufit cebulą albo selerem. 


I po 4 tony na takie ,,busiki" jak crafter ludzie kładą. Nie raz widziałem jak na giełdę zajeżdżał taki statek wyładowany pod sufit cebulą albo selerem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Do hurtowni mam 7 km równiutkim asfaltem. Ziemi około 15 ha. Więc crafter wystarcza. tym bardziej, że nie daje więcej niż 200-250 kg na ha na raz. Mógł bym zamówić kilka palet na podwórko z dowozem z hurtowni. Ale po co targać te wory na pole potem. Wiozę crafterem, wysiewam i wszystko. Oczywiście dwie palety to przeładowanie, więc za zwyczaj wożę sobie po jednej. Jednak myślę, że t4 z jedną paletą złoży się bardziej niż crafter z dwiema. Z moich doświadczeń wynika, że lepiej kupić busa za dużego jak za małego. t4 szybko może okazać się za mały.

Wożę busem zboże w workach do sprzedania i do siewu na pole, drewno w metrach i skałkach, nawozy, rsm, bele siana, kosiarkę samojezdną. Wiele z tych ładunków na pakę ciężarówki było by ciężko ładować.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28753

mamy T4, można na niego naładować trochę ponad tonę, więc sądzę że z paletą 1200kg da sobie radę, silnik 2,5TDI, oszczędny, i wystarczająco silny, tylko że ceny są duże za takie autka, tzn. mimo że już parę lat ma, to cenę trzyma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Zgadza się vw drogi jest zwłaszcza 2,5 tdi. 1,9 nawet nie warto kupować. Dlatego miałem na myśli np. mastera 2,8 z roku powiedzmy 2000. Są to dobre busy ale szczerze mówiąc nie wiem jak cenowo wyglądają na tle t4 2,5 tdi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaszlak79    749

Ludzie, o czym wy gadacie w ogóle?? Co to za bajki że 4 tony wożą dostawczakiem, przecież to prawie tyle co brał kiedyś legendarny Star 28. Jeśli nawet ktoś coś takiego robi, to ma wyobraźnię, jak ta jazda wygląda i co gada, jak go Policja albo ITD zatrzyma?? Nie wspominając że może się to złożyć, połamać albo popękać i że faktycznie potrzeba na takie ciężary już kategorię C, jeżdżąc tak ryzykujemy jeszcze za to mandat 500zł i brak reszty opłat na ciężarówkę. Ja mam starego Forda Transita, w dowodzie ma 920kg ładowności a na haku 1500kg i to wszystko. Włożysz do VW T4 1200kg to już o 200kg za dużo co masz w papierach, wsiądziesz Ty i pasażer i już wychodzi że masz auto o 30% przeładowane. Powodzenia przy kontroli drogowej. W tej sytuacji rozwiązaniem jest przyczepa, z reguły drugą tonę można na nią wrzucić, ale potrzeba zrobić E do B.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

auto do ciezkiej orki które po czarnym rozpedzi sie do 70-80 km/h a przy okazji kazdy wiejski kowal sobie z nim poradzi to uaz 452 a wgłębiając się dokładniej w nazewnictwo modelowe to uaz 3303 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaszlak79    749

To chyba jedyny pełnoprawny dostawczak a zarazem terenówka jaki znam. Nie ukrywajmy, auto z poprzedniej epoki. Mi w Fordzie z '98 roku przy 90km/h łeb urywa od hałasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    106

A no widzisz czego to handlarz warzywem i innym towarem nie zrobi żeby oszczędzić parę groszy, będzie ryzykować życie, zdrowie swoje i innych uczestników ruchu po to tylko aby nie robić C kategorii nie płacić podatku drogowego, mniejsze OC i na koniec na bilecie na giełdę oszczędzić.

Ot to taka mentalność ostatnio często wywoływanego do tablicy na forum ,,polskiego kierowcy"   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaszlak79    749

Szkoda gadać, na pociechę pozostaje fakt że dużo się już zmienia na lepsze.

Kolego Rocky914, kupcie jakiegokolwiek dostawczka, częściej się na gospodarce przyda niż terenówka. Jak nie masz daleko do swoich pól to możesz zawsze traktorem się przejechać zobaczyć jak rośnie.

Nota bene, VW T4 jest drogi bo dobry ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

1200 kg spokojnie t4 przewieziesz. Będzie przeładowany ale póki co itd. z wagami po wioskach nie jeździ. Dlatego napisałem, że lepiej poszukać coś większego w rodzaju mastera. Bo t4 z paletą nawozów będzie już przeładowany. Dajcie już spokój z tymi uazami. Komu dzisiaj taki złom potrzebny i co tym przewieziesz. Wyobrażasz sobie czymś takim podróż z laweta na drugi koniec polski bo coś kupiłeś np. Jeśli terenówka to coś nowszego i dwu osiowa przyczepa. Ale nie myślcie sobie, że będziecie po terenie z toną ładunku na przyczepie śmigać. Większe błoto i taki zestaw i tak będzie stał. Tak samo jak z paletą nawozów na dwu osiowej przyczepie ani uaz ani inna terenówka po oranym nie pojedzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaszlak79    749

Zależy jak leży, ja szukałem jak najmniejszego dostawczaka żeby jazda była jak najbardziej zbliżona do osobówki, często Fordzina mi ją zastępuje a żona nie marudzi że duże auto :P . Do gabarytu mam przyczepę 3 metry długą na dwóch osiach o DMC 1450 kg, mi starcza taki zestawik. Na krótko da się jechać przeładowanym, ale kupując takie auto trzeba być świadomym, że do normalnego użytkowania ładujemy tyle co w dowodzie. To samo się tyczy przyczepy, VW T4 ma bodajże 2 tony na haku, to już nieźle. Co do wynalazków typu UAZ to racja, ja przyjechałem Transitem do domu 350km po zakupie i już było widać różnicę, bo na autostradzie maks. 110km/h na pusto. Na A4 pod Górę św. Anny zaczął zwalniać a gaz był do dechy  :blink: . Czuć że to auto już odstaje od dzisiejszych standardów, gdzie busy mają podobne osiągi co przeciętne osobówki, co dopiero taki UAZ ... Gwoli szczerości, VW T4 żeby jechał to też musi być przynajmniej 2.5 TDI, te 1.9 TD mają ledwo 68KM, jeszcze większy muł niż 2.5 D w Transicie, bo tam jest już 76KM <_<. Jeśli chodzi o jazdę w terenie z ładunkiem, to oczywiście trzeba sobie kupić gumowy młotek i ze łba wybić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mich3P    125

Jak auto do gospodarstwa to tylko 2.5 TDI 4x4 super autko nie ma miejsca gdzie nie wjedzie. Trafić na dobry egzemplarz. Tato użytkuje od 6 lat tylko robiłem mu w nim rozrząd i hamulce i co najważniejsze wymiana oleju i filtrów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

. Na A4 pod Górę św. Anny zaczął zwalniać a gaz był do dechy  :blink: .

 

w moim przypadku w dziadowskim sprinterze 308 pod tą samą "górkę" spadły obie klemy z akumulatora -takie wibracje i obciążenia

 hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28753

od dwóch lat użytkujemy T4 2.5tdi, najsłabszy 85KM, co traci mocą nadrabia momentem, no i spalaniem

standardowo ładujemy do 1tony, sporadycznie i na krótkich dystansach można załadować nawet 1300kg, mamy wersję 6 osobową (ze zdemontowanym drugim rzędem siedzeń oczywiście), z holenderskiej policji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ludzie, o czym wy gadacie w ogóle?? Co to za bajki że 4 tony wożą dostawczakiem, przecież to prawie tyle co brał kiedyś legendarny Star 28. Jeśli nawet ktoś coś takiego robi, to ma wyobraźnię, jak ta jazda wygląda i co gada, jak go Policja albo ITD zatrzyma?? Nie wspominając że może się to złożyć, połamać albo popękać i że faktycznie potrzeba na takie ciężary już kategorię C, jeżdżąc tak ryzykujemy jeszcze za to mandat 500zł i brak reszty opłat na ciężarówkę. Ja mam starego Forda Transita, w dowodzie ma 920kg ładowności a na haku 1500kg i to wszystko. Włożysz do VW T4 1200kg to już o 200kg za dużo co masz w papierach, wsiądziesz Ty i pasażer i już wychodzi że masz auto o 30% przeładowane. Powodzenia przy kontroli drogowej. W tej sytuacji rozwiązaniem jest przyczepa, z reguły drugą tonę można na nią wrzucić, ale potrzeba zrobić E do B.

 

osobiscie znam przypadki co na mercedesa kaczke blaszaka z silnikiem 2.9 na pojedynczej oponie z tyłu było 3 tony zboza i tak nie jeden raz ten dostawczak pokonywał ok 80km

inny przypadek to iveco daily 2.8 max długie na blizniaku co targało 4 tony na pace i to nie jeden raz, takze zboza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

W przypadku iveco to nie dziwne. Pomimo, że wielu zmniejsza dmc do prawa jazdy b, to one mają sporą ładowność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaszlak79    749

osobiscie znam przypadki co na mercedesa kaczke blaszaka z silnikiem 2.9 na pojedynczej oponie z tyłu było 3 tony zboza i tak nie jeden raz ten dostawczak pokonywał ok 80km

inny przypadek to iveco daily 2.8 max długie na blizniaku co targało 4 tony na pace i to nie jeden raz, takze zboza

 

No i co ?? Polecasz ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

W przypadku iveco to nie dziwne. Pomimo, że wielu zmniejsza dmc do prawa jazdy b, to one mają sporą ładowność.

Jak są nowe..... A po 10 latach rama jak sito

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaszlak79    749

Są tacy co kupią auto, eksploatują na maksa, nic przy nim nie robią a potem złom albo sprzedaż za grosze, bo się nie opłaca remontować. Mój sąsiad w ciągu 5 lat używa już trzeciego dostawczaka, ostatnio jak go uruchomił to myślałem że się pali u niego :wacko: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam iveco z 04 roku jak trzeba to i 3 tony wezmie     sciagniety od hiszpana  rama bije po oczach wciąż kolorem jak z fabryki do tego stopnia  ze z premedytacja nie kupiłem i nie kupie do niego zimowej opony  z doświadczenia wiem ze sól szkodzi

 

auto dla rolnika zdecydowanie iveco - no oczywiście zaraz po nissanie patrolu gr y61 w 4,2td hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Ja tam na oponach nie oszczędzam pomimo, ze bus zimą mało jeździ. Opona kosztuje zbyt mało w porównaniu do uszkodzeń powstałych w wypadku nawet przy krótkiej trasie.

Porównanie mercedesa kaczki do iveco jest nie na miejscu. To dwa różne światy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaszlak79    749

mam iveco z 04 roku jak trzeba to i 3 tony wezmie     sciagniety od hiszpana  rama bije po oczach wciąż kolorem jak z fabryki do tego stopnia  ze z premedytacja nie kupiłem i nie kupie do niego zimowej opony  z doświadczenia wiem ze sól szkodzi

 

auto dla rolnika zdecydowanie iveco - no oczywiście zaraz po nissanie patrolu gr y61 w 4,2td hehe

Czyli że w ogóle busem nie jeździsz zimą ?? Dla mnie to nie wykonalne, dostawczak u mnie często osobówkę zastępuje, zwłaszcza jak żona gdzieś pojedzie osobowym albo jak ciuchy za brudne ;) .

Ja opony kupuję nowe, Dębice czy Barum nic specjalnego, ale zawsze nowe. Do każdego auta mam letnie i zimowe koła, jazda na letnich zimą, tym bardziej tylnonapędowcem to nieporozumienie ... :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam taką możliwość ze iveco zima odpoczywa hehe sa jeszcze 2 tranzity i sprinter 308 w zanadrzu

 

a co do opon to do jednego auta mam 3 komplety - MT-ki na zime i na czarne sie nie nadają

Edytowano przez PROXIMAMICHAL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja tam na oponach nie oszczędzam pomimo, ze bus zimą mało jeździ. Opona kosztuje zbyt mało w porównaniu do uszkodzeń powstałych w wypadku nawet przy krótkiej trasie.

Porównanie mercedesa kaczki do iveco jest nie na miejscu. To dwa różne światy.

 

a kto tu porownuje kaczke do iveco ?  :D

cos nie pykło ?  :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

mam iveco z 04 roku...

a dokładniej jak to coś wygląda?

 

A i drugie pytanie - diesel z dużym fabrycznym zbiornikiem paliwa - pytam z czystej ciekawości bo nawet przy obecnych cenach to 2,2-2,3za litr diesla się opłaca pojechać i nie wiem czy nie rozważyć tej opcji zakupowej. Tak patrzę że tylko passat chyba ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez Nikkallo
      Co w obecnych czasach jest lepszą opcją? Najem długoterminowy auta czy jednak jego zakup? Mam obecnie dylemat, chcę kupić samochod. Mam 100 tysięcy gotówki (mam świadomość, ze przy obecnych cenach samochodów nie kupię niczego naprawdę konkretnego).
      Obawiam się, że już przy wyjeździe z salonu auto sporo straci na wartości. I po kilku latach eksploatacji będzie warte 50% tego co zapłaciłem.
      Jakieś opinie?
    • Przez kubakuba678
      Witam mam pytanie czy pamięta ktoś jakie był ceny ciągników kombajnów maszyn rolniczych w latach 90? Pytam z ciekawości możne porównać cenę do dzisiejszej. Jak ktoś pamięta niech podaje oczywiście nowego wtedy sprzętu
    • Przez AroniowyLiść
      Jako, że w wątku o Rolnikach Podlasie rozwinął się temat poboczny o motocyklach, to tutaj w hyde parku zakładam nowy wątek, bo tam nam zaraz admin posprząta offtopic  
      Zapraszam do udzielania się wszystkich motocyklistów w tym wątku, może jakieś wspólne latanie, albo spotkanie forumowych motocyklistów by się udało ogarnąć
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj