Skocz do zawartości

Zdjęcie

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]


1253 odpowiedzi na ten temat

#1181 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3320 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 03 styczeń 2017 - 10:35

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Polak sobie poradzi, wstawią silnik 1.8D od C15 i będą jeździć aż zgnije  :lol:



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Samochód dla ROLNIKA [Połączone] Dzisiaj, 06:48
  •  

#1182 Share bratrolnika

bratrolnika

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2129 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WSC

Napisany 03 styczeń 2017 - 10:53

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

pewnie tak, tak jak zaraz po wprowadzeniu DPFów pojawiły się firmy które go usuwają, tak niedługo pewnie powstanie firma, która do silników małolitażowych, o dużej mocy, czyli jednorazówek będzie dorabiała panewki, robiła nadwymiarowe tłoki i pierścionki, i jakoś to będzie :D



#1183 Share Mikruss

Mikruss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1535 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Ostrowa Wlkp.

Napisany 03 styczeń 2017 - 11:27

Samochód dla ROLNIKA [Połączone] Juz od dawna sa takie firmy co robia czesci ale co z tego jak bloki nie wytrzymuja tuleje sa na stale i bardzo cienki przez co jajowate sie robia .

#1184 Share bilibo

bilibo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów

Napisany 03 styczeń 2017 - 13:40

Samochód dla ROLNIKA [Połączone] Dlatego mam vitare 2.0v6 w gazie i zostanę z nią na zawsze

Na budzie hmm nie wiadomo ile ale przy wymianie rozrządu gość mówi że silnik jak nowy

Ja na LPG zrobiłem 230.000 :)

#1185 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6580 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 03 styczeń 2017 - 15:57

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Trzy lata temu też mieliśmy Kangoo, tyle że wcześniejszy model, rocznik 2010, wersja long, mocniejszy silnik, skrzynia 6 biegów, i tamten był dużo lepszy od tego którego teraz uzytkujemy, nasz teraźniejszy właśnie kolo 70tys.Km zaczął łykać olej w dużych ilościach, wiec Nikita wszystko przed tobą, choć oczywiście z całego serca życzę żeby sprawował ci się bezawaryjnie do 300tkm

hmm, a nie padła Ci najpierw turbina?

Co do tego 1,5dci to:

- kumpel miał od nowości kangoo - zrobił ponad 300 tys  bez awarii silnika, sprzedal bo wziął octavię,

- znajomy qasqai czy jak to się pisze, używka z niemiec, poszły panewki bo interwały przeciągał z wymianą oleju (a powinno się wymieniać co 10-15tys) to robił dół silnika, nie wypłukali kanałów i zatarł trubinę - łącznie wywalił 7tysia wg mnie za własną głupotę bo uwierzył że handlarz kupił od niemca który przed sprzedażą wymienił olej.

- kolejne kangoo (kupione jako używane) 1,5dci w jednej firmie handlowej gdzie czasem robię zakupy - kupione przy ponad 200tysia a gość dalej nim jeździ (pytałem go zanim kupiłem swoje więc 5 lat temu a on dalej go trzyma).

-następne kangoo 1,5dci kupione jako nowe, weterynarz na swojej działalności więc krótkie przebiegi przy częstych rozruchach, kilku kierowców, bite przez niego, ponad 300tys bez awarii silnika tylko od razu mi powiedział-olej co 10tys km, filtr powietrza też częściej niż książka mówi.

Tak więc te które były od nowości i były zadbane robią 200-300tys km, pozostałe to loteria.

 

Co do mojego 1,5dci to właśnie przy najbliższej wymianie oleju chcę aby sprawdzili turbinę, tak profilaktycznie.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#1186 Share zetorlublin7341

zetorlublin7341

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2213 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Rolnictwo, ciągniki, motoryzacja, gotowanie, ogrodnictwo

Napisany 03 styczeń 2017 - 16:51

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Oczywiście ze serwisowanie w trybie long life jest mordercze dla silnika, co iinnego kiedy firma przejeździ te tysiące szybkoa co innego jak ktoś sra że co  3lata zmienia olej bo pisze co 30 tyś, właśnie silniki renault 1,5 i 1,9 dci nie mają zamków na panewkach, i kiedy już obróci ją to albo korba wychodzi bokiem albo wyraźne stuki są i to silnik już nie do odratowania, typowa bolączka silników w masterze 2,5 dci,  1,9 tdi też miał w końcu produkcji to samo i słynne golfy z dziurą w bloku to właśnie seria silników bxe, rada jedna co 100tyś wymiana panewek na nowe koszt 800zł ale spokój, to samo układ wtryskowy zalecane są bdb paliwo i od czasu do czasu dodatki, jeden minus to właśnie łuszczy się pompa paliwowa i ona dowala wtryski w 1,5 dci. Panowie wszystko do tego zmierza że fabryki tak robią że puszcxą autko za 40tysi a za części i naprawe do niego z biegiem lat następne 40tysi, taka polityka koncernów, dziś kto ma diesla, to patrzeć na olej często zmieniać, filtr powietrza często też i paliwa tak samo przynajmniej raz do roku jak ktoś kręci sporo, do tego pozbyć się tej pseudo ekologi typu dpf bo to też morderca silnika jest



#1187 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6580 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 03 styczeń 2017 - 17:03

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Oczywiście ze serwisowanie w trybie long life jest mordercze dla silnika, co iinnego kiedy firma przejeździ te tysiące szybkoa co innego jak ktoś sra że co  3lata zmienia olej bo pisze co 30 tyś, właśnie silniki renault 1,5 i 1,9 dci nie mają zamków na panewkach, i kiedy już obróci ją to albo korba wychodzi bokiem albo wyraźne stuki są i to silnik już nie do odratowania, typowa bolączka silników w masterze 2,5 dci,  1,9 tdi też miał w końcu produkcji to samo i słynne golfy z dziurą w bloku to właśnie seria silników bxe, rada jedna co 100tyś wymiana panewek na nowe koszt 800zł ale spokój, to samo układ wtryskowy zalecane są bdb paliwo i od czasu do czasu dodatki, jeden minus to właśnie łuszczy się pompa paliwowa i ona dowala wtryski w 1,5 dci. Panowie wszystko do tego zmierza że fabryki tak robią że puszcxą autko za 40tysi a za części i naprawe do niego z biegiem lat następne 40tysi, taka polityka koncernów, dziś kto ma diesla, to patrzeć na olej często zmieniać, filtr powietrza często też i paliwa tak samo przynajmniej raz do roku jak ktoś kręci sporo, do tego pozbyć się tej pseudo ekologi typu dpf bo to też morderca silnika jest

znajomy miał 1,9 w lagunie, autkiem popierniczał jak szalony (nie raz kończono mandatowo ;) ) i remont silnika, mechanik mu zrobił i powiedział że za 200tys km się spotkają znowu bo na tyle jest przewidziany żywot tego silnika (i panewki do wymiany jak zrobi na czas a jak nie to będzie go boleć finansowo).

Prawdą jest że warto profilaktycznie przed 200tysiącami wymienić panewki jak olej był wymieniany co 10tys km. Będzie się jeździć długo.

Co do paliwa też masz wiele racji bo i biododatki robią bajzel jak i zasiarczone paliwko od ruskich (nie każde).

Jeżeli idzie o DPF to ja mam 2 generacji i na razie odpukać choć znajomi w większości wycinali (1 generacja).

 

Teraz jak coś będę szukał to prosta benzynka+LPG ale dlatego że jednak potrzebny mi 5 osobowy a nie 2 osobowy pickup.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#1188 Share bratrolnika

bratrolnika

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2129 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WSC

Napisany 03 styczeń 2017 - 17:21

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

hmm, a nie padła Ci najpierw turbina?


Turbo chodzi do tej pory fabryczne, nie wydaje się też żeby było słabsze. Całe szczęście ze jeszcze parę dni i będzie wymiana na Berlingo

#1189 Share krzysztof1987

krzysztof1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 03 styczeń 2017 - 18:20

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

berlingo z silnikiem hdi super sprawa  prawie 300 tys i żadnego oleju nie ubywa nie jest szanowane poprostu samochód roboczy tak więc szczeże polecam ja mam berlingo II z 2003 r 2,0hdi  wersja ciężarowa a belki regeneruje firma ARGA za ok 600 zł jak pamiętam 



#1190 Share stempos1980

stempos1980

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 758 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Potworowa

Napisany 03 styczeń 2017 - 19:04

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Koledzy o każdy silnik trzeba dbać ale teraz są silniki wysokiego ryzyka więc jak to było  poście wyżej że ma wytrzymać 150 tys i na zlom ale niestety będzie coraz gorzej bo 0.9 litra 150 km to wiadomo ze on długo nie nachodzi i to dotyczy bęzyny i diesla.ja osobiście mam passata 1.9 tdi 90 km i busa2.8 dti



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Samochód dla ROLNIKA [Połączone] Dzisiaj, 06:48
  •  

#1191 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3320 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 03 styczeń 2017 - 19:24

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

To nie chodzi o moc ale o materiały i technologię produkcji , kultowe silniki  toyoty np wolnossący 2JZ  3000ccm miał 220koni ale wersje turbo bez ingerencji w bebechy wytrzymują grubo ponad 400 koni. Dziś samochód ma być tani w produkcji bo małe silniki zawsze były tanie a drogi w sprzedaży bo mocne silniki zawsze były drogie  :)



#1192 Share bilibo

bilibo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów

Napisany 03 styczeń 2017 - 19:51

Samochód dla ROLNIKA [Połączone] Moja laguna 1,9 dci 100KM z 5 skrzynią jeździ obecnie na taxi w wawie

Ja robiłem 2x sprzęgło i raz panewki profilaktycznie i raz turbo na oryginalnego garetta nowego

Olej wymiana co 10.000 a to było czasem i 2x w miesiącu za każdym razem filtry purflux olej motul oraz w skrzyni co 5 wymiana w silniku

Miała prawdziwe 717.000 jak sprzedawana była


Obecna 107KM że skrzynią 6 ma 417.000 ale jej dni chyba blisko :(

Edytowany przez bilibo, 03 styczeń 2017 - 19:54.


#1193 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4188 postów

Napisany 03 styczeń 2017 - 21:01

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Jeśli chodzi o trwałość dzisiejszych silników to trochę przesadzacie. Craftery z silnikiem 2,0 tdi 163 KM biturbo wytrzymują bez poważniejszych awarii 600 tys km. Serwisowane w trybie long life. Firma która je użytkuje nie żałuje kasy na serwis w aso do samego końca. Większość aut wykańczają sami właściciele. Bo np nie serwisują tylko jeżdżą. Obraz psują żęchy sprowadzane z zachodu z przekręconym licznikiem. Gdzie często któryś już z kolei właściciel też tylko paliw lał i jeździł.

Tuleje można wstawić nawet gdy wcześniej ich nie było. Są firmy co nawet tłoki dorobią, nie wspominając o panewkach. Które wbrew pozorom do wielu nowych silników można kupić nad wymiarowe.

Kluczem jest zakup dobrego samochodu. W dobrym stanie. Umiejętne jego dobranie do swoich potrzeb i umiejętna eksploatacja. Wtedy ani dpf nie straszny ani inne problemy.



#1194 Share Jan94

Jan94

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 114 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 styczeń 2017 - 23:35

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Volkswagen Passat B5FL polecam



#1195 Share corrado

corrado

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3001 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Mazowieckie

Napisany 04 styczeń 2017 - 11:25

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

To zaszalałeś z tym passatem.


Jeśli pomogłem naciśnij Fajne  :)


#1196 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4048 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 04 styczeń 2017 - 13:39

Samochód dla ROLNIKA [Połączone] Najlepiej z przebiegiem pół bańki na budziku o czym kupujący oczywiście nie wie. Wieśwagen pasztet, król polskiej wsi z silniczkiem 1,9 tdi. :D :D

#1197 Share LuckyLuke12345

LuckyLuke12345

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 346 postów

Napisany 04 styczeń 2017 - 18:01

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Jeżeli komuś  nie przeszkadza twardsze zawieszenie polecam samochód terenowy dla rolnika . przy okazji można od czasu do czasu pobawić się  ;)



#1198 Share corrado

corrado

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3001 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Mazowieckie

Napisany 04 styczeń 2017 - 18:04

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Najlepiej z przebiegiem pół bańki na budziku o czym kupujący oczywiście nie wie. Wieśwagen pasztet, król polskiej wsi z silniczkiem 1,9 tdi. :D :D

 

Przebieg jak przebieg. Z góry wiadomo że przebiegi są duże. Passaty w chwili obecnej to już nie to co b3 i b4 a silnik 1.9tdi był jak najbardziej trwałą konstrukcją.


Jeśli pomogłem naciśnij Fajne  :)


#1199 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3320 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 04 styczeń 2017 - 18:09

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Jeżeli komuś  nie przeszkadza twardsze zawieszenie polecam samochód terenowy dla rolnika . przy okazji można od czasu do czasu pobawić się  ;)

Od kiedy terenówki mają twarde zawieszenie? 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Samochód dla ROLNIKA [Połączone] Dzisiaj, 06:48
  •  

#1200 Share corrado

corrado

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3001 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Mazowieckie

Napisany 04 styczeń 2017 - 18:16

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Dobre pytanie.


Jeśli pomogłem naciśnij Fajne  :)


Podobne tematy