Skocz do zawartości

Zdjęcie

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]


1230 odpowiedzi na ten temat

#521 Share Genius9872

Genius9872

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 242 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobowiska

Napisany 28 styczeń 2015 - 21:17

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

też racja:) jak ktoś bierze salonowego za gotówkę to na nic nie patrzy:) ale masz racje ludzie zbierają ciułają kasę często kupują najtańsze samochody z danej półki byle kupić a jedynie ratują kogoś z lasującego się problemu.. dlatego każdemu odradzam passata b5/fl audi a4 a6 do 2004.. chociaż i późniejsze wcale nie miały lepszego zawieszenia:) a6 2,5 2004 pobyła u nas może rok (zasługa tego cudownego silnika i zawieszenia) samochód nie bity żeby nie było:) bardzo wygodny przyjemnie się jeździ :) stąd następca C7:)

 

co do dwumasy jest prosta metoda na sprawdzenie kondycji ile jeszcze pożyje gdyby nie dwumas silnik rozwalał by skrzynie drganiami:) i strasznie by szarpało:) to akurat jest bardzo dobre:)

 

co do filtrów cząstek stałych czy  egr trzeba patrzeć jak często to się sypie w danej marce i jej unikać:) np opel 1,9 xd  

a wracając do TFSI jak ktoś robi 25-30tys rocznie(to i tak mało normalne użytkowanie) musi wyłożyć na samo paliwo ponad 10tys rocznie!! to trzeba mieć posadkę prezesa w spółce węglowej żeby sobie na to pozwolić!! wywalić 100tys za samochód i w 8lat drugie 100tys przepalić...



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Samochód dla ROLNIKA [Połączone] Dzisiaj, 10:15
  •  

#522 Share Rolnik1111

Rolnik1111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 331 postów

Napisany 28 styczeń 2015 - 21:30

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Z obecnie produkowanych samochodów chyba tylko Citroen C-Elysee 1.6VTi jest naprawde solidny.

Brak turbiny,zwykły wtrysk,brak dwumasy i tania fabryczna instalacja gazowa,zawieszenie słąbo tłumi nierównośći ale jest proste.

W końcu samochód ten zrobili żeby podbić rosje i amerykę południową....



#523 Share Kaszlak79

Kaszlak79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie→Głubczycki→Klisino

Napisany 28 styczeń 2015 - 22:10

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

"Doczytałem, podałem dla porównania dwa silniki o tej samej pojemności i na tym samym paliwie. Poza tym te twoje V6 czy V8 z lat 80'-tych też nie ma co porównywać do współczesnych mocnych benzynowych jednostek (o bezpośrednim wtrysku benzyny słyszałeś w ogóle??) "

 

tak słyszałem, pewnie szybciej jak ty,

a słyszałes jak te silniki z bezposrednim wtryskiem bez turbo traca moc np. w aud/vw ? pewno nie :D i np. taki stary merc V8 potrafi bez problemu objechac 20lat młodsze audi 4.2 fsi :D przestan studiowac juz tego auto swiata :D nie bez powodu mitsubishi porzuciło ten poroniony pomysł, gdyz to wiecej powoduje problemów niz pozytku, wcale nie zmniejsza spalania ani nie zwieksza mocy a powoduje tylko awaryjnosc i problemy no i komplikuje konstrukcje, to tyle zalet bezposredniego wtrysku benzyny, te silniki bez turbo sa gorsze od zwykłych benzyn z wielopunktowym wtryskiem w kolektor dolotowy, powie ci to kazdy kto ma o tym pojecie, ty widze jestes tym podjarany do czerwonosci :D bezposredni wtrysk beny jest za to lepszy w turbobenzynach

taki przykładzik z zycia:

1.4 tfsi 140 KM z bezposrednim wtryskiem, turbo i chyba tez toto ma kompresor, generalnie masa złomu pod maska

honda civic 1.8 140 KM wolnossacy bez udziwnien, wtrysk posredni w kolektor

na papierku lepszy 1.4, w rzeczywistosci honda wcale nie wolniejsza ani nie bardziej paliwozerna, za to napewno silnik hondy 2 x bardziej bezawaryjny, szkoła budowania silnikow hondy z lat 90

pytam sie gdzie ta nowoczesnosc ?

 

co do W124 to juz przestan sie osmieszac ok ? bo widze ze chcesz porownywac 2.0d z W124 do nowych V8

zasada jest taka

nieporównujemy silników wolnossacych do doładowanych, a ty widze koniecznie chcesz udowodnic ze koło jest kwadratowe profesorze miodek od poprawnej polszczyzny :D

 

Ja nie porównuję starych gratów do nowych technologii, uznaję postęp. Ty za to dalej piłujesz że, W124 z przed trzech dekad bije na łeb wszystko co wymyślono potem. Nie obchodzi mnie co siedzi pod maską danego auta, wystarcza fakt że, dla przykładu, 2.0 D z W124 lub W201 ma gorsze osiągi niż najsłabsze, najstarsze 1.9 TDI z grupy VW,  a przy tym więcej spali, pomimo to Ty się dalej swoim gratem za parę groszy jarasz. Po prostu starsza technologia, porównuję chyba podobne wielkościowo silniki na to samo paliwo ?? Co więcej, jeden i drugi był w swoim czasie nowoczesny, ale chłopie, dzieli je 10 lat postępu. Turbo w dieslu od połowy lat 90-tych to standard. W połowie lat 80-tych ten 2.0D z merca to było coś, ale 10 lat później już nie. I nie chcę tu napisać, że firma Mercedes nic nie robiła w kwestii rozwoju w kolejnych modelach po tym twoim W124. Podobnie jak moje 1.9 TDI to już obecnie przestarzała jednostka. Albo masz jednak problemy z czytaniem ... Co do V8 4.2 z W124 i 4.2 FSI w A6 C6 (to pierwsze A6 z silnikiem 4.2 FSI), gdzie to objechanie bez problemu?? Moc seryjnego W124 E420 o tej pojemności to 279 KM, moc Audi A6 4.2 FSI 350 KM, prędkość obu 250km/h ograniczona elektronicznie, przyspieszenie merca 6.7s do 100km/h a Audi A6 5.9s. To pytam, gdzie to objechanie ?? Nawet kultowy W124 E500 ma minimalnie mniejsze przyspieszenie.

Co do mojej polszczyzny, przynajmniej się staram, w przeciwieństwie do Ciebie. Sam sobie odpowiedz o czym to świadczy.

Powtórzę to co napisałem powyżej, ból d*py bo nie ma kasy na nic lepszego, i ludzie wciskają sobie że Ursus 912 to najlepszy ciągnik a Mercedes W124 to najlepsze auto.

A zasada jest prosta, stać Cię na konia, to i powinno Cię stać na owies a nie trzepać porami, że się "elpidżi" nie da założyć bo to złowieszcze FSI jest.

 


Edytowany przez Kaszlak79, 28 styczeń 2015 - 22:17.


#524 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 28 styczeń 2015 - 22:24

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

i kto tu ma problemy z czytaniem ?

halo ? co prosze ? :D

jak bys sie znał to bys wiedział ze te audi potrafi zgubic nawet 100KM, ale ty pojecia nie masz, na papierku to ja wiem ze to pieknie wyglada

nie pisałem nic o lpg takze daruj sobie jakies bezpodstawne wywody, poza tym tez nie jestem fanem lpg


Edytowany przez ventador, 28 styczeń 2015 - 22:26.


#525 Share Genius9872

Genius9872

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 242 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobowiska

Napisany 28 styczeń 2015 - 22:33

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

kolego Kaszlak79 czuję że to było po części do mnie.. czytaj waść ze zrozumieniem;p 912 to już zabytek chodziło mi o coś śmiesznego;p że nowy o tej samej mocy jednak ma ciężko w tych samych gratach co stary.. jak bym miał wybierać 912 a case wezmę case podkreśliłem że wole w tym drugim pomagać:) 

po 10godz orki w 912 czy c360 głowa opada kręgosłup łapie skoliozę po 10godz w case mogę zmienić tylko ciuchy prysznic i na balet xd :) 

 

nigdy stare nie dorówna nowemu :) ale i nowe czasami trafia w ślepy zaułek:) nowe MF 3cyl dziwnym, trafem użytkownicy narzekają na słaby moment:) i brakuje kopyta.. a skoda 1.2 MPi miodzio ;pp 

 

heh dobre elpidzi:)) podtlenek lpg xd gaz do kuchenek:) zawsze pozostanę fanatykiem d5 common rail volvo :) chyba nikt nie zrobi lepszego i prostrzego turbodiesla:)



#526 Share Legend

Legend

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 28 styczeń 2015 - 22:56

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Nie kupujcie samochodow spod znaku lwa. Mają źle rozwiązaną belkę skrętną, tutaj przeczytajcie o usterkach. Czyli kilkuletni peugeot, citroen odpada.Dla rolnika najlepszy diesel wolnossący :) passat.

 

No ale nie wszystkie ''expercie'' i obecnie chyba belki już są nie stosowane , np 406 1.8benzyna którego mieliśmy nie miał,5 lat użytkowania 100tys przebiegu u nas(jak kupiliśmy miał 200tys)i ani razu nie zawiódł ,tylko wymiany oleju i raz zawieszenie z tyłu.Co do citroena to przejedź sie Xantią albo c5 z hydropneumatykiem to zobaczysz co to komfort jazdy, ideał na nasze drogi.



#527 Share Kaszlak79

Kaszlak79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie→Głubczycki→Klisino

Napisany 28 styczeń 2015 - 22:59

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

i kto tu ma problemy z czytaniem ?

halo ? co prosze ? :D

jak bys sie znał to bys wiedział ze te audi potrafi zgubic nawet 100KM, ale ty pojecia nie masz, na papierku to ja wiem ze to pieknie wyglada

nie pisałem nic o lpg takze daruj sobie jakies bezpodstawne wywody, poza tym tez nie jestem fanem lpg

 

Rozumiem że stare W124 nie zgubi ani jednego konia ?? Podobnie jak Ty, nie jeździłem jednym ani drugim i dane wziąłem z "papierka". Stare są tylko dobre wino i czasy. O LPG nie tyczyło się Ciebie, na Zachodzie Europy ludzie kupują benzyniaki i nimi jeżdżą, u nas się kombinuje i ten FSI trochę nie pasuje do naszej rzeczywistości. Sam jeździłem Audi 80 z LPG 7 lat, zdawało to egzamin, jednak diesel o tej samej pojemności mi bardziej odpowiada. Ja mam zresztą zasadę, kupuj takie auta, żeby Cię było stać na pełen bak i na nowe części. Nudne już się to robi, ciesz się swoim W124, to naprawdę wyjątkowe auto, zawsze robiło na mnie wrażenie. W Niemczech podobno się mówi, że to ostatni prawdziwy Mercedes, bo wymyślony i wyprodukowany tylko przez Niemców.  W latach swojej świetności zapewne przebijało resztę niemieckiego "chłamu". Dziś to już niestety przeżytek, zastosowane technologie mocno odstają od obecnych a większość egzemplarzy to zużyty szmelc (zwłaszcza że auta robiły za woły robocze i mają przynajmniej po 18 lat), powoli robi się zabytkiem i coraz mniej się tego widzi.

Kolego Genius9872, zrozumiałem Cię na opak za co przepraszam B) .


Edytowany przez Kaszlak79, 28 styczeń 2015 - 23:00.


#528 Share piotrnht5060

piotrnht5060

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Stepniczka
  • Zainteresowania:Ogrodnictwo,Motoryzacja,Rolnictwo

Napisany 28 styczeń 2015 - 23:36

Samochód dla ROLNIKA [Połączone] Ja sobie będę kupywał Mercedesa G-klase 2010r.

#529 Share franekCuull

franekCuull

    Nowicjusz

  • userphoto
  • Members
  • Pip
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:POLSKA
  • Zainteresowania:Od czasu do czasu lubię zrobić reset mózgu

Napisany 29 styczeń 2015 - 08:12

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Tylko żeby jeszcze było Cię stać na jego utrzymanie bo kupić to nie wszystko.Samochody tej klasy są dla ludzi z grubym portfelem jak taki masz to sobie kup nikt Ci nie broni.Wszystko dla ludzi.

 



#530 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 29 styczeń 2015 - 09:41

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Rozumiem że stare W124 nie zgubi ani jednego konia ?? Podobnie jak Ty, nie jeździłem jednym ani drugim i dane wziąłem z "papierka". Stare są tylko dobre wino i czasy. O LPG nie tyczyło się Ciebie, na Zachodzie Europy ludzie kupują benzyniaki i nimi jeżdżą, u nas się kombinuje i ten FSI trochę nie pasuje do naszej rzeczywistości. Sam jeździłem Audi 80 z LPG 7 lat, zdawało to egzamin, jednak diesel o tej samej pojemności mi bardziej odpowiada. Ja mam zresztą zasadę, kupuj takie auta, żeby Cię było stać na pełen bak i na nowe części. Nudne już się to robi, ciesz się swoim W124, to naprawdę wyjątkowe auto, zawsze robiło na mnie wrażenie. W Niemczech podobno się mówi, że to ostatni prawdziwy Mercedes, bo wymyślony i wyprodukowany tylko przez Niemców.  W latach swojej świetności zapewne przebijało resztę niemieckiego "chłamu". Dziś to już niestety przeżytek, zastosowane technologie mocno odstają od obecnych a większość egzemplarzy to zużyty szmelc (zwłaszcza że auta robiły za woły robocze i mają przynajmniej po 18 lat), powoli robi się zabytkiem i coraz mniej się tego widzi.

Kolego Genius9872, zrozumiałem Cię na opak za co przepraszam B) .

 

niby czemu fsi nie pasuje do naszej rzeczywistosci ?

nie dlatego nie pasuje ze sie kombinuje tylko dlatego ze to parch, jako nowy to jakos to sie sprawdza, ale Polak kupuje samochod uzywany, 5,10 letni, a wtedy widac ile dany pojazd jest naprawde warty

 

co do W124 to ja go nie wychwalam w kazdym poscie, ale ty widze ciagle o tym ałdi i ałdi  ;)

co do 1.9 tdi 90 i 110 KM to zgoda, swietne silniki, wystarczajaco szybkie i bardzo ekonomiczne, tanie w utrzymaniu, ale zabiła je komunistyczna unia, tak jak całą zachodnią motoryzacje 


Edytowany przez ventador, 29 styczeń 2015 - 09:54.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Samochód dla ROLNIKA [Połączone] Dzisiaj, 10:15
  •  

#531 Share bratrolnika

bratrolnika

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1105 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WSC

Napisany 29 styczeń 2015 - 09:44

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

ludzie skończcie już, jednego stać na nowe, to i nowe chwali, drugi jeździ 10 letnim samochodem, i on dla niego jest najlepszy

każdy ma swoją rację, i tego się trzymajmy



#532 Share Kaszlak79

Kaszlak79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie→Głubczycki→Klisino

Napisany 29 styczeń 2015 - 16:06

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Nigdy stary nie będzie najlepszy, bądźmy obiektywni. Każde auto było kiedyś nowe. Im starsze tym więcej problemów stwarza, tego się nie uniknie. Mam co mam bo pieniądze idą na rozwój, ale wolałbym jeździć nowym i nowoczesnym autem. Jeden Polak kupuje 10 letni, drugi kupuje nowy, i nie musi być bogaczem. Fakt że tych drugich jest znacznie więcej, ale prawdą też jest że często wolimy kupić lepsze używane niż gorsze nowe. Jak to powiedział znany dziennikarz motoryzacyjny Jerzy Iwaszkiewicz. dla Polaka auto to lekarstwo na jego kompleksy. Mój wujo ma raptem 46ha i jak już wspomniałem wcześniej, kupił sobie nówkę VW Passata w 2012 roku. Co więcej, On nigdy nie kupował używanego auta, kupował nowe takie na jakie go było stać w danym czasie i jeździł 12-15 lat. Na pewno nie ma co krytykować ludzi za to, że nie mają na nowe, a tych co mają nowe nie ma co wyśmiewać że nowe to tandeta i nic nie warte. Starych technologi nie zabija wyimaginowana komuna tylko postęp i konkurencja, gdyby nie postęp dalej jeździlibyśmy zwierzętami jucznymi.

Co do Merca G klasy, nietuzinkowe auto. Kupa kasy, ale jak kogoś stać to tylko pogratulować.



#533 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2940 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 29 styczeń 2015 - 16:43

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Powiem Ci tak, co jest lepsze wg Ciebie? Nowa chińska brzytwa za 50 zł czy 10-letnia niemiecka z dożywotnią gwarancją za 150zł? Co lepsze nowa opona celly za 100 zł czy 5-letnia używka pirelli w bdb stanie za 150zł? To samo samochody, to że coś jest nowe nie znaczy że przeżyje coś starego. 



#534 Share Kaszlak79

Kaszlak79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie→Głubczycki→Klisino

Napisany 29 styczeń 2015 - 17:55

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Dlaczego mamy popadać w skrajności a do tego stawiać znak równości pomiędzy wszystkim ?? To prowadzi często do błędnych osądów. Ale odpowiem, brzytwę wolałbym niemiecką bo nie ma się raczej w niej co zużyć (co najwyżej będzie jej mniej), a stal mają Niemcy lepszą. Ale oponę, jakąkolwiek by nie była, nową, na bezpieczeństwie nigdy nie oszczędzałem, opony zawsze nowe kupuję.

Ja zadam inne pytanie, mniej skrajne, co byś wolał, nową np. Skodę lub Seata czy używane BMW w tej samej kasie ?? Używkę oponę Pirelli czy nową Dębice albo Barum ?? Nowego Zetora czy używanego JD ?? Dasz mi kolego pewność, że 5 letnie BMW z Niemiec, z przebiegiem nieraz blisko 150tys. przeżyje nówkę Skodę z salonu (jak by nie było, auto grupy VW) i przez ten cały okres będzie się tak samo sprawowało jak auto z salonu ?? Racja, Skoda nie da takiej frajdy z jazdy i prestiżu, ale nie wszyscy tylko na to patrzą. Mi chodzi tylko o to, że często za cenę używanych rzeczy z górnej półki mamy nowe ze średniej, jak dla mnie jest wiele za i przeciw a wybór już nie jest taki jasny. Ja bym wolał średnią półkę ale nowe w tej samej cenie. Jest gwarancja (fakt, nie za darmo) i znasz w 100% przeszłość pojazdu, bo przed Tobą nikt jej nie miał. W przypadku brzytwy nie ma to znaczenia, ale z autem jest już inaczej.

Ludzie, trochę mniej emocji, trochę więcej głosu rozsądku. Poza tym temat nie jest ani o brzytwach ani o oponach.

 


Edytowany przez Kaszlak79, 29 styczeń 2015 - 17:58.


#535 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 29 styczeń 2015 - 18:00

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

" Jak to powiedział znany dziennikarz motoryzacyjny Jerzy Iwaszkiewicz. dla Polaka auto to lekarstwo na jego kompleksy"

100% racja, dlatego wielu ludzi uwaza sie za lepszych majac nowszy, niekoniecznie lepszy samochod, jak im mówie ze jezdzisz biedaplastikiem to zaraz reakcje typu : a ty to co tu sie wymadrzasz ? sam masz starego parcha a innych chcesz pouczac ? 

z tym ze ja w zyciu widziałem nie takie fury pracujac w serwisie, jezdziłem, dotykałem samochody kosztujace jako nowe po 300, 400, 500 tys i wiem ile to jest naprawde warte

 



#536 Share Kaszlak79

Kaszlak79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie→Głubczycki→Klisino

Napisany 29 styczeń 2015 - 18:28

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Ja się patrzę na to z innej perspektywy, pieniądze są tylko jedne a Ja jestem przeciętnym człowiekiem. Zamiast używkę BMW, Merca czy Toyoty, wolałbym z tych pieniądzach nowy "biedaplastik" gdzieś ze środka i mieć gdzieś czy przebieg na pewno oryginalny i czy nie bity czasem. Oczywiście wolałbym mieć nówkę topowego modelu z topowych niemieckich czy japońskich marek, ale tak naprawdę na to stać nielicznych i to nie tylko w Polsce. Ja nigdy nie krytykuję ludzi, których nie stać na nowe auto, ale też nie jaram się tym, że moje 20 letnie Audi to coś wyjątkowego. To starutkie auto, wymaga coraz większej uwagi i poświęconego czasu. Prawdę powiedziawszy trzymam je, bo puki co daje jeszcze rady (może ten Niemiec rzeczywiście o nie dbał...) a naprawy mam tylko po cenach części bo sam robię.



#537 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 29 styczeń 2015 - 18:41

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

uwierz mi ze te nowe wymagaja równie duzo uwagi i jeszcze wiecej pieniedzy na naprawy  ;)

 

oczywiscie maja wiecej bajerów, lepszy komfort, dynamike itp 

spalanie juz niekoniecznie nizsze,  raczej wyzsze

wezmy np. silniki 1.9 2.0 tdi

najmniej paliły 1.9 tdi na pompie rozdzielaczowej, te na pompowtrysku juz wiecej, te na common railu takze wiecej od tych na pompie, takze nie do konca jest tak ze postep daje wiecej (mocy, dynamiki) za mniej (paliwa)

oczywiscie nie sa to jakies wielkie róznice ale 1 litr ON da sie zauwazyc w tym przypadku 


Edytowany przez ventador, 29 styczeń 2015 - 18:52.


#538 Share marko-kolo

marko-kolo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 686 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 29 styczeń 2015 - 18:58

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Ale przecież to żadne odkrycie .Tak samo samochody ,ciągniki , maszyny czy  ziemia   -warte są tak naprawdę tyle za ile się sprzedają i tyle .

Wszystko jest dla ludzi i wszystko ma swoją cenę , a czy ona jest realna czy zawyżona to już inna kwestia bo tu popyt decyduje .Wybór jet spory więc w czym problem ?Czy ktoś coś musi ?NIE ..każdy orze jak może -PROSTE .

 


wszystkie RYŚKI to fajne chłopaki , chwała im za to 

 


#539 Share Kaszlak79

Kaszlak79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie→Głubczycki→Klisino

Napisany 29 styczeń 2015 - 19:32

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

uwierz mi ze te nowe wymagaja równie duzo uwagi i jeszcze wiecej pieniedzy na naprawy  ;)

 

oczywiscie maja wiecej bajerów, lepszy komfort, dynamike itp 

spalanie juz niekoniecznie nizsze,  raczej wyzsze

wezmy np. silniki 1.9 2.0 tdi

najmniej paliły 1.9 tdi na pompie rozdzielaczowej, te na pompowtrysku juz wiecej, te na common railu takze wiecej od tych na pompie, takze nie do konca jest tak ze postep daje wiecej (mocy, dynamiki) za mniej (paliwa)

oczywiscie nie sa to jakies wielkie róznice ale 1 litr ON da sie zauwazyc w tym przypadku 

Chciałbym żeby np. moja A4 z 1995 roku mniej się psuła i mniej kosztowały te naprawy niż u Passata mojego wujasa z 2012 roku. Tak niestety nie jest, bo On następne 150 tys. zrobi bez większej usterki (nie mówię o serwisie, to się robi w każdym aucie) a Ja za ten czas pewnie wymienię sprzęgło (już zaczyna szarpać), ze 3-4 wahacze, jeden przegub już stuka przy skręcaniu a skrzynia zaczyna rzęzić pod maksymalnym obciążeniem... Silnik już tak też żwawo nie odpala na zimno. Czas i kilometry są nieubłagalne. Nowe technologie zawsze są droższe bo więcej oferują.

Silniki palą więcej, bo mają jednak więcej mocy, która jest potrzebna bo auta są coraz większe i cięższe. Porównajmy tylko niesamowicie popularnego VW Golfa, jak rosła moc silników i samo auto przez wszystkie generacje, począwszy od I do VII. Rosło auto, montowano coraz większe silniki o coraz większych mocach. Dziś mniejsze VW Polo jest już wielkości Golfa II a może nawet III, osiągów też nie ma co porównywać. Mocy z powietrza nie ma, a jednak silniki palą o wiele mniej na wyprodukowanie 1 KM mocy.

 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Samochód dla ROLNIKA [Połączone] Dzisiaj, 10:15
  •  

#540 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4124 postów

Napisany 29 styczeń 2015 - 21:20

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

i kto tu ma problemy z czytaniem ?

halo ? co prosze ? :D

jak bys sie znał to bys wiedział ze te audi potrafi zgubic nawet 100KM, ale ty pojecia nie masz, na papierku to ja wiem ze to pieknie wyglada

nie pisałem nic o lpg takze daruj sobie jakies bezpodstawne wywody, poza tym tez nie jestem fanem lpg

 

Każde auto potrafi zgubić 100 KM. Nawet te przedwojenne. Nie mówię już o 124. Jeśli są jakieś usterki jest utrata mocy proste. Ostatnio w stanach testowano s8 4,0 tfsi. 2 tonowe auto rozpędza się do setki w 3,9 s według pomiarów kilku redakcji. Dziennikarze kilku redakcji nie wierzyli, że silnik 560 KM potrafi tak rozpędzać to auto. Podejrzewali, że audi świadomie zaniża moc. Jednak pomiary potwierdziły, że motor ma tyle KM i że tak dobrze ciągnie.

 

Ja sobie będę kupywał Mercedesa G-klase 2010r.

 

 Resoraka czy zdalnie sterowany?

 

Powiem Ci tak, co jest lepsze wg Ciebie? Nowa chińska brzytwa za 50 zł czy 10-letnia niemiecka z dożywotnią gwarancją za 150zł? Co lepsze nowa opona celly za 100 zł czy 5-letnia używka pirelli w bdb stanie za 150zł? To samo samochody, to że coś jest nowe nie znaczy że przeżyje coś starego. 

 

Porównanie bez sensu. Samochód to bardziej złożony produkt niż brzytwa czy opona. Równie dobrze mogę zapytać czy woleli byście kapryśną 18 czy ułożona emerytkę. Sens taki sam. A raczej jego brak

 

" Jak to powiedział znany dziennikarz motoryzacyjny Jerzy Iwaszkiewicz. dla Polaka auto to lekarstwo na jego kompleksy"

100% racja, dlatego wielu ludzi uwaza sie za lepszych majac nowszy, niekoniecznie lepszy samochod, jak im mówie ze jezdzisz biedaplastikiem to zaraz reakcje typu : a ty to co tu sie wymadrzasz ? sam masz starego parcha a innych chcesz pouczac ? 

z tym ze ja w zyciu widziałem nie takie fury pracujac w serwisie, jezdziłem, dotykałem samochody kosztujace jako nowe po 300, 400, 500 tys i wiem ile to jest naprawde warte

 

Wielu ludzi leczy kompleksy autami. Ale nie znaczy to, że wszyscy to robią. Dlatego, że dwudziestoletnimi bieda plastikami nie chcą jeździć. Tak zaczynam myśleć czytając twoje wypowiedzi, że kompleksy to ty masz. Względem ludzi jeżdżących nowszymi autami. Nie potrafisz zrozumieć, że ktoś nie chce 20 letniego auta. Woli mniejsze nowsze i wcale nie dlatego, że ma jakieś kompleksy czy chce szpanować. A po prostu tak chce.

Ps ja widziałem nawet auta za milion. Ale bałem się dotknąć żeby odcisków nie narobić lub właściciel po łapach nie dał hehe. Normalnie żenada.


Edytowany przez hubertuss, 29 styczeń 2015 - 21:22.


Podobne tematy



Jeśli masz konto na Facebooku możesz zalogować się klikając w przycisk