Mattti

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Polecane posty

hubertuss    4653

@odwajler zanim spróbujesz pokazać jaki jesteś mądry to przeczytaj i zrozum coś w całości. Tak samo to zacytuj. Masz tu pokazane jak wylicza się moc. Może się czegoś nauczysz. A nie tylko czytać dane z katalogów bmw.

 

http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html

 

Nie wiem czy dojdziesz do tego. Ale, gdy przy danych obrotach np 1500 wstawimy wyższą wartość momentu obrotowego. Wyjdzie wyższa moc przy tych że 1500 obrotów. Oczywiście mowa była cały czas o silnika diesla. Bo człowiek napisał, że chce vana z mocnym dieslem a nie benzyniakiem. Ale ty na to nie wpadłeś.

Jeśli chodzi o porównanie diesel vs benzyna to oczywiście benzyna pomimo posiadania mniej Nm będzie miała wyższą moc ze względu na większy zakres obrotów. W liczniku mniejsza jest wartość Nm ale większa obrotów. Oczywiście mówimy tu o porównywalnych jak np w przypadku bmki powyżej silnikach. 

Dalszej części wykładu komentować mi się nie chce. Moment obrotowy jest równie ważny jak moc i tyle w temacie. Dlaczego producenci maszyn podają zapotrzebowanie mocy tych że maszyn w KM lub kw a nie w Nm. Może idź im powiedz jaki ty mądry jesteś a jacy oni głupi.

Coraz trudniej dyskutuje się na tym forum. Podając czas do setki chciałem mniej więcej pokazać jak dynamiczne są te vany. Bo ktoś szukał vana z mocnym dieslem. @Kaszlak79 przecież napisałem w cytowanym poście o co chodzi z tymi czasami i dlaczego je podałem. Dalej czegoś nie rozumiesz? Czy tylko się nudzisz i szukasz zaczepki do dyskusji? Sekunda czy dwie w rozpędzaniu do setki. Niby nie wiele ale mówi dużo o dynamice auta. Można oczywiście szukać przyspieszeń na poszczególnych biegach. Tylko tyle miałem na myśli, a nie ściganie się.

Jeśli chodzi o napęd pompy oleju w 2,0 TDI to dyskusję należy zacząć od tego jak ta pompa jest napędzana. A to zależy od tego czy silnik ma układ wyważający czy nie. 2,5 tdi r5 jest może fajny, gdy jak w lt czy t4 ma 108 KM, lub 120 KM w audi 100. Przy mocach 163 KM w crafterze lub 174 KM w t5 i tuaregu. Turbosprężarka jest duża a co za tym idzie duża jest turbo dziura. Silnik trzeba kręcić, zresztą lt 108 KM tez ma turbo dziurę. A gdy kręcimy silnik zużycie paliwa rośnie. Najsłabszy punkt 2,5 tdi r5 w wariantach wysokich mocy to turbo dziura. Spowodowana dużą turbosprężarką i brakiem wielozaworowej głowicy. Turbo dziura przeszkadza w przyspieszaniu a brak 4 zaworów w ekonomicznej jeździe na wysokich obrotach. Miałem lt ka 108 KM, kilka crafterów. A sąsiad tuarega 2,5 tdi. To naprawdę wiem co piszę. To silnik wytrzymały, dość mocny ale paliwożerny w wersjach wysokiej mocy. A w lt ku 108 KM ze względu na wolny most (mała moc) na autostradach to był prawdziwy smok.

 

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

akurat nie musze czytac i uczyc sie co to jest moc i moment bo ja to wiem, dlatego pisze ze cała prawda o silniku spalinowym to jest Nm i w jakim zakresie obrotów wystepuje, moc to tylko matematyczno-fizyczne wyliczanki mało potrzebne na codzien

 

wezmy 3.0 tdi a raczej wykres przebiegu mocy i momentu z tego artykułu co podałes linka 

o czym mowi ci moc ? o tym ze jakies tam kunie sa przy niebotycznych obrotach i samochod wtedy pali jak opetany  :D

a moment obr ? o tym ze mamy 500Nm w zakresie 1500-3000 obr i wystarczy do tego zaprojektowac odpowiednia skrzynie i układ przeniesienia napedu ktory to odpowiednio wykorzysta moment obrotowy Nm i moc nas wogóle nie bedzie interesowac, bo jezeli bedzie odpowiednia skrzynia i dyferencjał to wystarczy silnik krecic do max 3 tys obr a samochód bedzie swietnie jezdził i mało palił jak na swoje osiagi, mase i pojemnosc

 

"Oczywiście mowa była cały czas o silnika diesla. Bo człowiek napisał, że chce vana z mocnym dieslem a nie benzyniakiem. Ale ty na to nie wpadłeś."

a to nie wiedziałem ze w silnikach benzynowych inaczej sie mierzy moc i moment jak w dieslach, nie wiedziałem ze KM i Nm sa inne w dieslach i inne w benzyniakach  ;)  ale widze ze ty to wiesz  ;) 

 

moc o niczym nam nie mowi, moc to wypadkowa obrotów i momentu,

moc to teoria

prawdziwa realna siła to moment obr czyli zdolnosc do pokonywania przeszkód, oporów, to Nm mówi nam o sile której trzeba użyc zeby udusic pracujacy silnik

a czy lepszy jest diesel czy benzyniak to tylko kwestia techniki i rozwiazan, generalnie własnie teraz mamy czasy w których producenci dążą do max momentu przy jak najnizszych obr i w jak najszerszym zakresie i to jest prawidłowe podejscie bo realnie zwieksza wydajnosc całego samochodu i zmniejsza zużycie paliwa

 

moc to parametr dobry dla kierowców F1 bo tam nie liczy sie zużycie paliwa ani trwałosc a silniki eksploatuje na takich obrotach zeby była max moc

w życiu codziennym liczy sie Nm w samochodach osobowych dostawczych ciezarowych, maszynach itd liczy sie jak najlepsza charakterystyka Nm

 

 

Edytowano przez odwajler

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hodowcamlody    53

Kombinujesz jak koń pod górę, proste silnik z malucha ma te 23km i kręci się do 4,5k obrotów, silnik  z c-330 kręci się 2 razy wolniej i ma 30km, zastosuj reduktor przy silniku z malucha 1:2 i będzie sobie niewiele gorzej radzić niż ten z c-330. Tak samo sytuacja by się miała z mz, zastosuj reduktor 1:3 i będzie podobnie sobie radzić. Tak dla przykładu (teoria)  sipma rolka potrzebuje 50km, a ty masz c-330 i chcesz robić, co należy zrobić? A no zastosować reduktor 3/5 i powinna dawać podobnie radę jak c-360 na niezredukowanych. Więc po prostu moc to iloczyn momentu i obrotów, pozwala nam łatwo odczytać a moment to jest tylko sam jeden współczynnik. Tym się nie ma co przejmować ;)

Edytowano przez hodowcamlody

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

@odwajler Może jednak poczytaj bo uparcie dajesz przykład, że nie wiesz o co w tym chodzi. Nie rozumiesz tez tego co czytasz. Nigdzie nie napisałem, że w benzynie czy dieslu inaczej liczy się moc. To jakieś twoje urojenia. Napisałem tylko, że mowa była o silnikach diesla a tu gdy do wzoru przy określonych obrotach np 1500 podstawimy większa wartość Nm uzyskamy większą moc jest to nie rozłączne. Większość silników diesla pracuje do około 4 tys. A więc w całym zakresie obrotów wstawiając przy danej wartości obrotowej większą wartość Nm uzyskamy zawsze większą moc. Jeśli weźmiemy silnik benzynowy pracujący do 6-7 tys obrotów. Pomimo mniejszej wartości Nm możemy przy wyższych obrotach uzyskać wyższą moc. Zresztą co będę to tłumaczył. Jeśli ktoś myśli od razu widzi o co chodzi. Tak na marginesie mocy się nie mierzy tylko wylicza właśnie ze zmierzonej wartości Nm. Czyli jednak nie wiedziałeś. Tu masz rację.

Dziwny jest ten świat. Wszyscy posługują się Km lub kw tylko ty jeden wiesz jak jest. Piszesz moc o niczym nie mówi. A ja ci mowie, że to bzdura. Moc mówi nam o energij jaką wytworzył nasz silnik w danej jednostce czasu. To moc odpowiada za prędkość maksymalną w samochodzie. A co za tym idzie z mocą silnika połączony jest dobór przełożeń itd. Co z tego, że maks moment masz przy 1,5-3 tys obrotów jeśli auto osiąga max prędkość przy 4 tys. Juz to powinno ci dać do myślenia. To samo tyczy się ciągników. Największy uciąg jest przy obrotach mocy maksymalnej. prędkości wom 540/100 też są dobrane przy obrotach mocy maksymalnej. A nie najwyższego Nm. Zapotrzebowanie mocy maszyn podaje się w KM lub kw. W końcu jak chcesz kupić wiertarkę w sklepie to też patrzysz na moc a nie Nm.

Ludzie naczytali się auto światów i podobnych periodyków. A w golfie tdi tez w siedzenie wciska. I stąd się wziął zachwyt momentem obrotowym. Wszyscy jarają się dieslem i setkami Nm na silniku. A w benzynie i tak jest większy lub podobny moment na kołach. Oczywiście, gdy weźmiemy auta podobnej mocy. Nie wierzycie znajdźcie se przełożenia poszczególnych biegów i dyfra w bmkach z wyższego przykładu i się przekonacie. A to wszystko dlatego, że benzyna ze względu na wyższe obroty 6-7 tys ma wolniejsze przełożenia, aby osiągnąć te powiedzmy 250 km/h. Setki Nm diesla giną w skrzyni biegów poprzez szybsze przełożenia.

 

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@odwajler Może jednak poczytaj bo uparcie dajesz przykład, że nie wiesz o co w tym chodzi. Nie rozumiesz tez tego co czytasz. Nigdzie nie napisałem, że w benzynie czy dieslu inaczej liczy się moc. To jakieś twoje urojenia. Napisałem tylko, że mowa była o silnikach diesla a tu gdy do wzoru przy określonych obrotach np 1500 podstawimy większa wartość Nm uzyskamy większą moc jest to nie rozłączne. Większość silników diesla pracuje do około 4 tys. A więc w całym zakresie obrotów wstawiając przy danej wartości obrotowej większą wartość Nm uzyskamy zawsze większą moc. Jeśli weźmiemy silnik benzynowy pracujący do 6-7 tys obrotów. Pomimo mniejszej wartości Nm możemy przy wyższych obrotach uzyskać wyższą moc. Zresztą co będę to tłumaczył. Jeśli ktoś myśli od razu widzi o co chodzi. Tak na marginesie mocy się nie mierzy tylko wylicza właśnie ze zmierzonej wartości Nm. Czyli jednak nie wiedziałeś. Tu masz rację.

Dziwny jest ten świat. Wszyscy posługują się Km lub kw tylko ty jeden wiesz jak jest. Piszesz moc o niczym nie mówi. A ja ci mowie, że to bzdura. Moc mówi nam o energij jaką wytworzył nasz silnik w danej jednostce czasu. To moc odpowiada za prędkość maksymalną w samochodzie. A co za tym idzie z mocą silnika połączony jest dobór przełożeń itd. Co z tego, że maks moment masz przy 1,5-3 tys obrotów jeśli auto osiąga max prędkość przy 4 tys. Juz to powinno ci dać do myślenia. To samo tyczy się ciągników. Największy uciąg jest przy obrotach mocy maksymalnej. prędkości wom 540/100 też są dobrane przy obrotach mocy maksymalnej. A nie najwyższego Nm. Zapotrzebowanie mocy maszyn podaje się w KM lub kw. W końcu jak chcesz kupić wiertarkę w sklepie to też patrzysz na moc a nie Nm.

Ludzie naczytali się auto światów i podobnych periodyków. A w golfie tdi tez w siedzenie wciska. I stąd się wziął zachwyt momentem obrotowym. Wszyscy jarają się dieslem i setkami Nm na silniku. A w benzynie i tak jest większy lub podobny moment na kołach. Oczywiście, gdy weźmiemy auta podobnej mocy. Nie wierzycie znajdźcie se przełożenia poszczególnych biegów i dyfra w bmkach z wyższego przykładu i się przekonacie. A to wszystko dlatego, że benzyna ze względu na wyższe obroty 6-7 tys ma wolniejsze przełożenia, aby osiągnąć te powiedzmy 250 km/h. Setki Nm diesla giną w skrzyni biegów poprzez szybsze przełożenia.

 

i tu dochoddzimy do całej magii, najwazniejszy jest znowu moment obrotowy, a jaki to moment ?

moment na kołach, nie moc tylko moment, z czego on sie bierze ? zalerzy od przełozen skrzyni, jej sprawnosci, przełozenia przekładni głównej i od samych kół no i oczywiscie od silnika spalinowego i jego Nm, a jak nie ma Nm na silniku to trzeba nadrabiac obrotami silnika i nizszymi przełozeniami np. japonskie szlifierki benzynowe

 

ludzie sie naczytali auto swiatów z toba na czele, dlatego aby KUNIE im w głowie siedzą  :D

 

kazdy kto lubi ten temat powinien najpierw zbadac jak zachowuje sie silnik elektryczny, jak kazdy wie silnik elektryczny ma 2x lepsza sprawnosc jak spalinowy, i co tam sie dzieje ? a no taki silnik po uruchomieniu (podaniu pradu) automatycznie dazy do takiej predkosci obrotowej przy której ma najwiekszy Nm i od tego by trzeba zaczac dyskusje

Edytowano przez odwajler

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hodowcamlody    53

wiesz że np. jak disel ma 100km to taka sama moc jak 100 benzine? Co z tego że disel ma przy 4k a benzyna przy 6k ale i tak koła się mają kręcić z tą samą prędkością. Przykładowo pompa nsz 32 potrzebuje 30km przy max obciążeniu przy 2500 obr, czyli podłączone pod silnik z c-330 da radę. Jak połączyć do 1.6d  55km też da radę bo on przy obr 2,5k powinno być podobnie dać radę. Tak samo jakbyśmy podłączyli jakiś sport silnik od motocykla czyli 200 i 9k, będzie mieć te 30km, dasz reduktor obr i pójdzie z pompą. Po to są konie mechaniczne żeby to określały. A i tak apropo, ciągnik np. c-360 ma max moment obrotowy koło 1500 obr, to czemu się nie ma ogranicznika żeby powyżej silnika nie kręcić? Po co przecież wyżej siły nie będzie  :D

Edytowano przez hodowcamlody

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

ty chyba sam nie wiesz o co ci chodzi  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

To nic nie da. Kilka razy już to pisałem. Jakoś żaden samochód nie osiąga maksymalnej prędkości przy obrotach najwyższego momentu. Ciągnikiem nie orze się, czy nie wykonuje innych ciężkich pracy przy obrotach najwyższego momentu. Tylko utrzymuje się silnik bliżej obrotów mocy maksymalnej. Tak samo jak moment obrotowy na kołach jest moc na kołach. Nic nie trzeba nadrabiać. Silniki diesla kręcą się do 4 tys mniej więcej benzyny do 6,5. Do tego dostosowuje się przełożenia.

Szlifierki jak piszesz wzięły się właśnie z walki o moc. Producenci np motocykli ograniczają się pojemnością. Nie ma raczej turbo sprężarek. Więc kręcą silniki bardzo wysoko aby uzyskać właśnie jak najwięcej energii wytworzonej w danej jednostce czasu czyli mocy. Efekt wysoko obrotowy ścigacz z pojemnością 0,6 pojedzie dużo szybciej niż czoper z pojemnością 1,2 i dwa razy wyższym momentem. Nie chce mi się tego już tłumaczyć pisz se co chcesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To nic nie da. Kilka razy już to pisałem. Jakoś żaden samochód nie osiąga maksymalnej prędkości przy obrotach najwyższego momentu. Ciągnikiem nie orze się, czy nie wykonuje innych ciężkich pracy przy obrotach najwyższego momentu. Tylko utrzymuje się silnik bliżej obrotów mocy maksymalnej. Tak samo jak moment obrotowy na kołach jest moc na kołach. Nic nie trzeba nadrabiać. Silniki diesla kręcą się do 4 tys mniej więcej benzyny do 6,5. Do tego dostosowuje się przełożenia.

Szlifierki jak piszesz wzięły się właśnie z walki o moc. Producenci np motocykli ograniczają się pojemnością. Nie ma raczej turbo sprężarek. Więc kręcą silniki bardzo wysoko aby uzyskać właśnie jak najwięcej energii wytworzonej w danej jednostce czasu czyli mocy. Efekt wysoko obrotowy ścigacz z pojemnością 0,6 pojedzie dużo szybciej niż czoper z pojemnością 1,2 i dwa razy wyższym momentem. Nie chce mi się tego już tłumaczyć pisz se co chcesz.

 

no załóż skrzynie z tego czopera do scigacza to nie ruszy tylko sie udusi, bo cała jego siła i dynamika to smieszne przełozenia skrzyni i astronomiczne obroty silnika

przy pomocy róznych skrzyn biegów, reduktorów, wzmacniaczy momentu mozna zdziałac rózne cuda, silnik od bolidu F1 dzieki odpowiedniemu przeniesieniu napedu mogłby pracowac np w ciagniku rolniczym, bo od tego sa skrzynie i inne przekładnie

 

mi chodzi o pokazanie prawdziwej siły silnika na jego kole zamachowym

 

Edytowano przez odwajler

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hodowcamlody    53

Hahah chyba sam coś popieprzyłem z tego co widzę =D Up jeździsz autem gdzie obroty koła są wprost od wału bez żadnych zmian przełożeń czy co? Jak normalnym to przecież skrzynia załatwia wszystko ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

wyobraz sobie ze nie ma skrzyni, jest silnik i od razu most napedowy i koła

jaki silnik poradzi sobie lepiej ?

ten z duzą moca przy 6 tys obr czy ten co ma duzy moment obr przy 1000 obr ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Harnas88    12

Koledzy, prosze o pomoc w sprawie kradziezy dwuch fendt ow. W nocy z niedzieli na poniedzialek w miejscowosci barglow skradziono fendta 515c z prasa welger rp 220 profi i fendta 612 z beczka 7tys litrow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomrolnik    113

panowie podzieli się ktoś opinią , jeśli posiada auto jeep grand cherokee 2.7 crd , spalanie , awaryjność dostępność części itp. albo chociaż coś więcej o tym siniku bo to z mercola . z góry dzięki za każdą odpowiedź !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

co do auta nie wiem, ale jeżeli jest to ten silnik co w sprinterze to bierz bo warto silnik elastyczny jeżeli ja przy 4 tonach zjade do 14 -15 litrów i jeszcze jest czym jechać to ty w jeepie będziesz śmigał i do 10 spokojnie zejdziesz, silnik elastyczny łatwy w naprawie części w cenie ok nawet podam przykład wkład do turbiny ze zmienną geometrią originalny mercedesa 800zł, do silnika proponuje kogoś wziąć niech podepnie do auta kompa i sprawdzi wszystko.. Co do auta sprawdzaj dyferencjał, czy nie szczela, blokady,m skrzynie i napędy czy nie ma luzów i mocnych wycieków, elementy zaiweszenia znajdziesz bez problemu, można podnieść nawet prześwit, aha uważaj na drążek panharda nie da się zregenerować go trzeba nowy, a sporo kosztuje`

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Witam , przyszedł  czas  na  zakup  samochodu typu VAN    7  osobowy , jaki  polecacie?  na  czym  się  skupić? cena  do 15 tys ,  najlepiej  benzyna 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

VW Sharan, Seat Alhambra i Ford Galaxy to jeden samochód w 3 wersjach i producenta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

to najbardziej popularne  auto  tego  typu , nie  mówię że  złe  , ale  chciałbym  się  dowiedzieć  czegoś  o innych  vanach  ...

np  opel zafira?  renault scenic,  lub espace  ? toyoty ?


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28756

ostatnio w okolicy pojawiło się dużo Toyot Verso, więc chyba nie jest zła

choć ja polecam niemiecką myśl techniczną, tak jak napisał kolega wyżej Sharan i pochodne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
petro11    29

Ciekawym i trwałym autkiem jest Mazda MPV ale tylko i wyłącznie benzyna 2.0 Diesle się sypią i są drogie w naprawie. Sprawdzać blachy bo mocno korodują i jak zadbany egzemplarz ktoś znajdzie to będzie zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DANDYS    3229
mariuszd93 nie polecam Espace , coś zrobić samemu w silniku trzeba rozbierac poł siknika , silnik jest schowany ze nie ma wogole podejścia ,

 

Poleciłbym Ci forda galaxy mk2 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian83    13

ja polecam kia sorento mocne stosunkowo tanie auto idealne w pole jak i na trase

 

post-14648-0-44356300-1449945637_thumb.jpg


...zadużo kasy i wolnego czasu = porabane w głowie ROLNICTWO chroni mnie przed jednym i drugim...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Daj spokój, koreańce dobre jak nowe, po 10 latach sypie się dosłownie wszystko, kumpel miał sorento, w rodzinie była sportage, tam awaria = 2 tygodnie u mechanika plus kupa kasy, no chyba że stać kogoś na nowe podzespoły za tysiące złotych... Modne auta dla ludzi o cienkim portfelu, które go uszczuplą jeszcze bardziej, do tego wysoka utrata wartości.... Kup kilka lat starszego land cruisera to będziesz jeździł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez Nikkallo
      Co w obecnych czasach jest lepszą opcją? Najem długoterminowy auta czy jednak jego zakup? Mam obecnie dylemat, chcę kupić samochod. Mam 100 tysięcy gotówki (mam świadomość, ze przy obecnych cenach samochodów nie kupię niczego naprawdę konkretnego).
      Obawiam się, że już przy wyjeździe z salonu auto sporo straci na wartości. I po kilku latach eksploatacji będzie warte 50% tego co zapłaciłem.
      Jakieś opinie?
    • Przez kubakuba678
      Witam mam pytanie czy pamięta ktoś jakie był ceny ciągników kombajnów maszyn rolniczych w latach 90? Pytam z ciekawości możne porównać cenę do dzisiejszej. Jak ktoś pamięta niech podaje oczywiście nowego wtedy sprzętu
    • Przez AroniowyLiść
      Jako, że w wątku o Rolnikach Podlasie rozwinął się temat poboczny o motocyklach, to tutaj w hyde parku zakładam nowy wątek, bo tam nam zaraz admin posprząta offtopic  
      Zapraszam do udzielania się wszystkich motocyklistów w tym wątku, może jakieś wspólne latanie, albo spotkanie forumowych motocyklistów by się udało ogarnąć
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj