Mattti

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Polecane posty

Witam .Zamierzam kupić 6-7 osobowego vana z mocnym dieslem w cenie do 35 000zł ( manualna skrzynia biegów) .Jakie auto polecacie ? Dziękuje za pomoc .


 BÓG HONOR OJCZYZNA . POLSKA WOLNA I NIEZAWISŁA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Dlaczego manualna? 7 osób  to rodzinne się rozumie, więc może  XC90, za bardzo wysokie noty w crastestach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Mocny diesel w vanie? Nie wiem co kto rozumie przez słowo mocny. Jedyny znany mi van z mocnym dieslem to vito 120 lub 122. Silnik v 6 200 lub 220 KM. Niestety z automatem i na pewno budżet za mały. Ewentualnie vw t 5 2.0 tdi 180 KM. Ale w życiu manuał. lepszy automat lub dsg co i tak daje to samo. Zresztą vito v 6 w manualnu nie kupisz. A kumpel miał t5 180 KM 4 motion na dsg to super sprawa. Za 35 tys możesz sobie kupić vana w dieslu. Ale w życiu nie będzie to mocny diesel. jedynie taki do normalnego poruszania się na co dzień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Nie to że zachęcam  do zakupu ale niedawno jeździłem voyagerem 2.5 crdi i muszę przyznać że byle T5 nie ma polotu, 100-160km/h przyspieszał bez zająknięcia, VW T5 musi mieć sporo koników więcej żeby tak przyspieszać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

T5 2,0 biturbo ma ich 180. Setkę robi w 8 s a prędkość maksymalna to 190 km/h. Vito/viano v 6 wyciągnie 200 a do setki rozpędzi się w 9 s. Można jeszcze poszukać t 5 z silnikiem 2,5 r 5 174 KM. Więcej mocnych vanów nie kojarzę chyba, że w benzynie. Tu wybór jest dużo bogatszy. Voyager z mocą 140 KM to raczej szału nie zrobi. Normalny samochód z dieslem jak na swoje wymiary i wagę niezbyt mocnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

8s ?  Wszędzie podają ponad 11, nawet w testach żalą się że ma zawyżone dane 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaszlak79    749

Rozumiem że chcecie się tymi vanami/busami na wyżyłowanych dieslach ścigać, dlatego moc i przyspieszenie najważniejsze ?? Bo moment obrotowy np. dla przyczepy nie ważny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Tak się składa, że moc w KM lub kw wylicza się między innymi na podstawie momentu obrotowego. Więc im więcej Nm tym więcej mocy. Silnik v 6 mercedesa vito ma chyba 440 Nm więcej w vanie chyba nie znajdziesz. 8 s dla t 5 znalazłem w necie. Nie wiem ile ten pojazd ma faktycznie do setki. Ale Jeśli on ma 11 to voyager z 5 - 6 sekund więcej. Ktoś szukał vana z mocnym dieslem to podałem przykłady. A przyspieszenie do setki cz prędkość maksymalna tez jakoś świadczy jak mocny jest ten diesel w nie małym samochodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Voyager ma też trochę ponad 11 s i dlatego uważam że 2.0 BiTDI VW to żadna rewelacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaszlak79    749

Tak się składa, że moc w KM lub kw wylicza się między innymi na podstawie momentu obrotowego. Więc im więcej Nm tym więcej mocy. Silnik v 6 mercedesa vito ma chyba 440 Nm więcej w vanie chyba nie znajdziesz. 8 s dla t 5 znalazłem w necie. Nie wiem ile ten pojazd ma faktycznie do setki. Ale Jeśli on ma 11 to voyager z 5 - 6 sekund więcej. Ktoś szukał vana z mocnym dieslem to podałem przykłady. A przyspieszenie do setki cz prędkość maksymalna tez jakoś świadczy jak mocny jest ten diesel w nie małym samochodzie.

Zapomniałeś dodać, że głównie na podstawie momentu obrotowego i prędkości obrotowej. Wiem jak się to składa, zasada jest prosta, przy tej samej mocy im silnik ma większą pojemność, tym z reguły większy moment obrotowy i na szerszym zakresie obrotów, przynajmniej tak było do tej pory ... Odnoszę się tutaj do biturba w T5, nie ma się nawet co równać do V6 z merca, i chyba w to auto powinien celować autor wątku. Co innego T5 z 2.5 R5. Różnice w przyspieszeniu na zasadzie czy ma 8s czy 11s są jak dla mnie do pominięcia, Van to jak by nie było auto także użytkowe. Pomijam oczywiście fakt, jak długo taki diesel wytrzyma częste korzystanie w jego maksymalnego przyspieszenia. Z drugiej strony, takim autem się dziś jeździ tak samo, jak osobówką.

Jednak dziś u producentów jest zasada, żeby uzyskiwać jak największe moce i momenty z coraz mniejszych pojemności, ciekawe jak to wpłynie na żywotność ...

Edytowano przez Kaszlak79

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28757

osobiście wybrałbym zielony, ponieważ jest w 4 drzwiach, a przy sukni panny młodej będzie to miało znaczenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UlaZ    0

Riviera jest piękna (choć fajniej prezentuje się w czarnym kolorze) Jeżeli chodzi o ślub.. zdecydowanie Cadillac :) kiecka musi się zmieścić!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Co do vana hm powiem tak tak jak niektórzy radzą coś z T5 a najlepsza odmiana Multivan a już carafelle było by ekstra, klima w automacie dwustrefowa obrotowe fotele, a jak potrzebujesz coś przewieźć też dasz radę bez problemu, bardzo użytkowy samochód, jeszcze najlepiej poszukaj sobie z benzyniakiem wsadzisz gaz śmigasz za grosze, brak kłopotliwego osprzętu jak w dieslu, dzisiejsze jednostki diesla nie ukrywajmy są jakie są jak zaczniesz wymieniać będziesz się wk***iał na cały świat ile grosza, DSG nie polecam, fajna skrzynia ale jak wiesz jaki przebieg jest to ok inaczej remont to sporo kasy idzie, ja osobiscie proponuje ci t5 z silnikiem 2,5 tdi ale 5 cylindrowy taki jaki był w LT silnik pancerny nie do zajerzdzenia, tylko nie 2,5 V6 i 2,0 tdi bo się załamiesz, w pierwszym drogi sypiący się rozrząd a w drugim od siadających i pękających głowic do urywania ośki od pompy olejowej, w efekcie brak smarowania i po silniku. Jeżeli voyager to z silnikami benz mitsubischi jednostki pancerne, względnie diesel 2,5 crdi i 3,0 crdi a jak ognia unikaj 2,5 td, ktoś wymyślił osobne głowice na  każdy cylinder, wypalanie uszczelek na porządku dziennym, i mało mechaników którzy chcą się wziąć za ten wynalazek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

@zetorlublin namieszało ci się tego wszystkiego. Zapomniałeś lub nie wiesz, że 2,0 tdi występuje w różnych wersjach. Ty wymieszałeś wszystko razem. Różne rodzaje usterek dotyczą, różnych wersji. Głowice pękały w pierwszych seriach montowanych w vw golfach i passatach z lat 2004. Wtedy nikt jeszcze nie myślał o montowaniu tego motoru do t5. Wycierające się wałki napędu pomp oleju to efekt zaniedbań serwisowych. Znam przypadki crafterów 2,0 tdi 163 KM z przebiegami 500-600 tys regularnie serwisowane, gdzie nic się nie wytarło i nie zatarło. A skrzynia dsg no cóz. Jak kupisz szrota to nie wiadomo co siądzie szybciej silnik, czy skrzynia. Tak czy tak to będzie skarbonka z dsg czy manualem.

Silnik 2,5 tdi r 5 może i jest wytrzymały Ale pali jak smok. Mam craftera to wiem. Podobnie mówili właściciele tuaregów z tym silnikiem. Miałem też lt ka 2,5 tdi 108 KM palił jeszcze więcej jak crafter. To nie ten sam silnik co w audi 100 z mocą 120 KM, chyba najekonomiczniejszy diesel.

Co do t5 2,0 tdi180 KM na pewno jest dynamiczniejszy od voyagera  Chociaż to ciężki bus i ma 4x4. 

Zadający pytanie się nie odzywa bo pewnie liczył na porady z cyklu zafira, scharan i spółka lub coś w tym stylu. Z "mocnymi" około 130 KM dieslami.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolega hubertuss ma rację , w grę wchodzą także auta typu Sharan ( Zafiry nigdy więcej nie kupię ) .Samochodu szukam już od dłuższego czasu .Oglądałem już Voyagery , Fiata Ulysse ,Citroena  C8 (170KM) . Peugeota 806. VW Sharan ,  Opla Vivaro ( 2.5) ,Renault Trafic(2.5) ,Hondę F-RV. Mercedesa Vito .Ostatnio pojechałem obejrzeć VW t4 Multivan (2.5 tdi 151 KM) ,a okazało się że to przeróbka z zwykłego t4 .Znalezienie dobrego samochodu jest  bardzo trudne .


 BÓG HONOR OJCZYZNA . POLSKA WOLNA I NIEZAWISŁA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
uglibugli    75

A ja w ogóle uważam ze auta z rodziny trafica lub t4 lub t-5 to już jednak nie vany tylko busy. Z wyborem vana nie pomogę bo miałem co prawda takie autko ze stajni KIA i był to Carnival i mimo ze jako pierwszy w swoim powiecie rejestrowałem ten wynalazek i mimo ze wszyscy pukali się w głowę ze co ja kupiłem na naprawy nie zarobie, części nie kupie itd. to ja byłem z tego auta strasznie zadowolony bo nie licząc ze klima mi nie działała to reszta była naprawdę udana a co najgorsze to że auto było po przejściach i to chyba dość poważnych a i tak nie sprawiało problemu. Spalanie było na poziomie silnika 2,9 ale myślę ze średnio 10 litrów mu wystarczało jedyna słuszna skrzynia w takim aucie to automat żaden manual... Ogólnie jeżeli nie masz jakiś wielkich wymagań co do znaczka to mimo wszystko poleciłbym Carnivala. A osobowe busy to naprawdę sobie odpuść mam trafica (zreszta w wersji osobowej) ale nie jest to już tak wygodne auto jak Carnival bo to już typowy wół roboczy a nie auto do kościoła :P no chyba ze chcesz robić trasy z wywozem ludzi do Niemiec :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Kolego hubertus nie wycierające się wałki a pękające na wysokości trybu, w 1,9 tdi napęd pompy był bezp z wału korbowego przez tryb a w 2,0tdi przez łańcuszek za pośrednicrtwem ośki a ona z pompą, głowice pękały w 2,0tdi 16v a z koleji osiadały w 2,0 tdi 8v ogólnie 2,0 dobry ale po 2007r  kiedy to wprowadzono common rail, a co do dsg to hm podwójne sprzęgła będą generowały spore koszty podczas naprawy być może na poziomie multitronica, co do 2,5 ale r5 spoko może pali swoje ale pancerna  jednostka z możliwie bdb przebiegiem momentu obrotowego  pozatym to ten sam motor co w audi 100 z tym że on był i w transporterze i LT pod różnymi mocami, spotkać można 2,5 tdi v6 ale usterkowy rozrząd spalił go na przedbiegach. Co do zafiry hm diesel to fiatowski 1,9 cdti w możliwie najmniejszej mocy jeżeli trafisz na jtd to bierz znane i lubiane silniki a jeżeli na odmiane multi jet np 150 km uważaj na urywające się klapki wirowe które wpadają do silnika i robią sieczke z niegpo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak się składa, że moc w KM lub kw wylicza się między innymi na podstawie momentu obrotowego. Więc im więcej Nm tym więcej mocy. Silnik v 6 mercedesa vito ma chyba 440 Nm więcej w vanie chyba nie znajdziesz. 8 s dla t 5 znalazłem w necie. Nie wiem ile ten pojazd ma faktycznie do setki. Ale Jeśli on ma 11 to voyager z 5 - 6 sekund więcej. Ktoś szukał vana z mocnym dieslem to podałem przykłady. A przyspieszenie do setki cz prędkość maksymalna tez jakoś świadczy jak mocny jest ten diesel w nie małym samochodzie.

 

 

"im wiecej Nm tym wiecej mocy"

czyli im wiecej mocy tym wiecej Nm  :D

a wiec sprawdzmy  ;)

BMW seria 5 e60

530d 

silnik 3.0 td 218 KM i 500 Nm

530i

silnik 3.0 benzyna 231 KM i tylko 300 Nm 

 

teoria legła w gruzach  ;)

prawda jest taka ze Nm mówi nam prawde o kazdym silniku spalinowym a nie KM,

KM to makaron na uszy

Nm to najwazniejszy parametr kazdego silnika spalinowego, nastepnie najwazniejsze jest przy jakich obrotach lub w jakim zakresie obrotów (od-do) wystepuje max moment obr

mówiac krótko najwazniejszy jest moment obr. i jego przebieg bo to nam mówi o prawdziwej sile silnika na codzien, konie mechaniczne sa dobre dla scigantów i rajdowców bo na codzien to liczy sie Nm

Edytowano przez odwajler

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaszlak79    749

Odnodze wrażenie, że niektórzy pisząc że VW T5 ma 11 a nie 8s do setki, mają na uwadze właśnie ściganie się busem lub vanem ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez Nikkallo
      Co w obecnych czasach jest lepszą opcją? Najem długoterminowy auta czy jednak jego zakup? Mam obecnie dylemat, chcę kupić samochod. Mam 100 tysięcy gotówki (mam świadomość, ze przy obecnych cenach samochodów nie kupię niczego naprawdę konkretnego).
      Obawiam się, że już przy wyjeździe z salonu auto sporo straci na wartości. I po kilku latach eksploatacji będzie warte 50% tego co zapłaciłem.
      Jakieś opinie?
    • Przez kubakuba678
      Witam mam pytanie czy pamięta ktoś jakie był ceny ciągników kombajnów maszyn rolniczych w latach 90? Pytam z ciekawości możne porównać cenę do dzisiejszej. Jak ktoś pamięta niech podaje oczywiście nowego wtedy sprzętu
    • Przez AroniowyLiść
      Jako, że w wątku o Rolnikach Podlasie rozwinął się temat poboczny o motocyklach, to tutaj w hyde parku zakładam nowy wątek, bo tam nam zaraz admin posprząta offtopic  
      Zapraszam do udzielania się wszystkich motocyklistów w tym wątku, może jakieś wspólne latanie, albo spotkanie forumowych motocyklistów by się udało ogarnąć
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj