Mattti

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Polecane posty

pawel885    2279

Teoretycznie to samochody które duuuużo palą, czyli np bmw 7 czy merce S klasy. Ford Excursion 166 litrów ale wracając do domu je spalisz pewnie  ;) Passat B4 kombi chyba najlepszy do tych celów 

Edytowano przez pawel885

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mironeks    6

od dwóch lat użytkujemy T4 2.5tdi, najsłabszy 85KM, co traci mocą nadrabia momentem, no i spalaniem

standardowo ładujemy do 1tony, sporadycznie i na krótkich dystansach można załadować nawet 1300kg, mamy wersję 6 osobową (ze zdemontowanym drugim rzędem siedzeń oczywiście), z holenderskiej policji

 

@bratrolnika napisz ile pali na setke takie super oszczędne T4 2.5tdi .

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    18

ja myślę żeby sobie kupić Jeep  2,7 TD  115 km 4x4  co myślicie o tej marce 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek1975    1396

Mi si e trafił zakup Audi 3.0 TDI Qatro 2005 rok za 25 tyś, jazda prubna była, porównując mojego Passata 1.9 TDI to Audi jest jak odrzutowiec, na każdym biegu w fotel wciska no ale i w baku wirek. Zapomniałem dodać że jest w kombi, samochód od znajomego, ciut się najarałem na ten sprzęt. Jak myślicie warto by zainwestować w taki wóż?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    18

mój kuzyn takie ma i jest  zadowolony z jego zakupu  jak nie będziesz gniut pedału gazu to mniej spali  osiąga prędkość maksymalną 210km/h kuzyn to już sprawdził  tylko sprawdż ją dokładnie podwozie i wycieki 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Może jakiś padalec był i tyle tylko dał rady pojechać. Kupić można. Z tym, że to ma już 10 lat. Przebieg jest nie znany i mogą się trafić bardzo kosztowne awarie choć nie muszą. Ta 80 b3 to chyba jakaś benzyna większa była.

A do wożenia paliwa passat kombi b4. Najlepiej z końca produkcji 110 KM tdi.Trzeba przerobić odpowietrznik. Nie którzy zbiorniki pod ciśnieniem rozdmuchiwali. Przerobiony odpowietrznik pozwalał zatankować około 110l. Mercedes 124 diesel. Trzeba dokupić bak od większego benzyniaka nie pamiętam 100 czy 120 l. Wraz z tapicerką bagażnika i wszystko zamontować.

@ventador masz racje coś nie pykło. Bo zacytowany przez ciebie post napisałem w odpowiedzi na "No i co?? Polecasz ??". Następnym razem czytaj dokładniej.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Daj już spokój ograniczenie jest przy 250. A sporo audi przestaje jechać dopiero przy 260 - 270. Oczywiście, gdy silnik potrafi je tam mocno rozpędzić. Widać to np w a8 4,2 tdi, które teoretycznie ograniczane są do 250.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28742

@bratrolnika napisz ile pali na setke takie super oszczędne T4 2.5tdi .

 

 

nasz 2.5TDI, z niebieskim I, czyli wersja najsłabsza (podobno fabrycznie zmniejszona moc dla mniejszego spalania), 85KM mieści się do 8litrów/100km, z czego połowa tras z ładunkiem w okolicach 1000kg, druga połowa z ładunkiem dużo mniejszym lub na pusto (znaczy z towarem na rynek, a z powrotem na pusto albo z tym co nie sprzedało się)

dla mnie jest to wynik jak najbardziej ok, wcześniej mieliśmy Kangoo 1.4, i potrafił spalić 8-9litrów/100km z ładunkiem o połowę mniejszym

pewnie ktoś napisze że są oszczędniejsze i bardziej pakowane auta, ja wyrażam tylko swoją opinię, spalanie T4 zaskoczyło nas w pozytywnym tego słowa znaczeniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Co do t4 najoszczędniejsza będzie najmocniejsza wersja. Chyba 102 KM jak pamiętam. To, że słabszy silnik w tym przypadku mniej pali jest całkowicie złudne. Zwłaszcza gdy wozimy cięższe ładunki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaszlak79    749

mam taką możliwość ze iveco zima odpoczywa hehe sa jeszcze 2 tranzity i sprinter 308 w zanadrzu

 

a co do opon to do jednego auta mam 3 komplety - MT-ki na zime i na czarne sie nie nadają

Zajmujesz się transportem zawodowo ??

 

Mi si e trafił zakup Audi 3.0 TDI Qatro 2005 rok za 25 tyś, jazda prubna była, porównując mojego Passata 1.9 TDI to Audi jest jak odrzutowiec, na każdym biegu w fotel wciska no ale i w baku wirek. Zapomniałem dodać że jest w kombi, samochód od znajomego, ciut się najarałem na ten sprzęt. Jak myślicie warto by zainwestować w taki wóż?

Zależy od grubości twojego portfela, na pewno utrzymanie i jazda Audi będzie dużo droższa od Paska 1.9 TDI. Takim autem nie da się wolno jeździć.

 

nasz 2.5TDI, z niebieskim I, czyli wersja najsłabsza (podobno fabrycznie zmniejszona moc dla mniejszego spalania), 85KM mieści się do 8litrów/100km, z czego połowa tras z ładunkiem w okolicach 1000kg, druga połowa z ładunkiem dużo mniejszym lub na pusto (znaczy z towarem na rynek, a z powrotem na pusto albo z tym co nie sprzedało się)

dla mnie jest to wynik jak najbardziej ok, wcześniej mieliśmy Kangoo 1.4, i potrafił spalić 8-9litrów/100km z ładunkiem o połowę mniejszym

pewnie ktoś napisze że są oszczędniejsze i bardziej pakowane auta, ja wyrażam tylko swoją opinię, spalanie T4 zaskoczyło nas w pozytywnym tego słowa znaczeniu

To wiarygodny wynik, mi Transit z 2.5D golas 76KM pali podobnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Może jakiś padalec był i tyle tylko dał rady pojechać. Kupić można. Z tym, że to ma już 10 lat. Przebieg jest nie znany i mogą się trafić bardzo kosztowne awarie choć nie muszą. Ta 80 b3 to chyba jakaś benzyna większa była.

A do wożenia paliwa passat kombi b4. Najlepiej z końca produkcji 110 KM tdi.Trzeba przerobić odpowietrznik. Nie którzy zbiorniki pod ciśnieniem rozdmuchiwali. Przerobiony odpowietrznik pozwalał zatankować około 110l. Mercedes 124 diesel. Trzeba dokupić bak od większego benzyniaka nie pamiętam 100 czy 120 l. Wraz z tapicerką bagażnika i wszystko zamontować.

@ventador masz racje coś nie pykło. Bo zacytowany przez ciebie post napisałem w odpowiedzi na "No i co?? Polecasz ??". Następnym razem czytaj dokładniej.

 

W124 seryjnie miał 70 litrow a te wieksze zbiorniki 90 litrow,

były zbiorniki 100-120 litrow w W124 ? raczej w S-klasie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek1975    1396

210 to szła moja 80-tka B3  :) 3.0 TDI to ponad 240 śmignie 

 

dokładnie 230 nią się bujneliśmy i może jeszcze by coś z niej wycisnoł.

Edytowano przez Piotrek1975

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1111    27

Co myślicie o Citroenie C-Elysee ?

 

http://superauto24.se.pl/testy/citroen-c-elysee-16-hdi-test-opinie-zdjecia-dziennik-dzien-3-uklad-jezdny-i-hamulce_319663.html

 

Bardzo mnie interesuje bo 1-2 letni samochód można spokojnie kupić za 40 tyś,robią go od 2012r. czyli za rok(A może i w tym) powinny już być po 30 parę tyś.

Do tego prosta budowa i mało elektroniki,w testach często jest zachwalany za masywność tylko nie wiem jak jest z benzynowymi silnikami Citroena a diesel w moich warunkach nie sprawdzi się za dobrze.

 

Edytowano przez Rolnik1111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28742

moc silnika w naszym przypadku nie była wyznacznikiem, bardziej chodziło o zdrową budę i silnik, ten był najlepszy z kilkunastu jakie obejrzeliśmy, więc był kupiony

@Kaszlak79 nie lubię koloryzować jak inni że samochód pali 5litrów ropy na 100km, wolę podać prawdziwy wynik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a ja wole żeby palił więcej ale za to był bezawaryjny i miał to kopyto pod nagą - jesli ktoś sie kreci w koło komina to i zuk za 2tys wystarczy ale gdzies dalej w swiat uderzyć to te 150-180 koni musi byc w dostawczaku

 

kaszlak- kilka wyeksploatowanych aut nazywasz zawodowstwem - wszystkie auta poza iveco to sa auta "brygadowe" one do zawodowego transportu sie nie nadaja 

Edytowano przez PROXIMAMICHAL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaszlak79    749

Nie wiem, nie znam się  :wacko: . Mi starcza jeden stary Transit, czuć różnicę w porównaniu z obecnymi dostawczakami, ale nie prowadzę nic poza gospodarstwem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Najmocniejszy T4 TDI miał 151 koni 

Chyba nie masz racji ,te koniki to VR6 ale to bena  .Szukam takiego ma ktoś taką t 4 ale tylko z tym silnikiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Bardzo rzadko je można spotkać. Kiedyś znajomy miał takiego. Jak dobrze przypominam. Ciąg był rewelacyjny. Ale było to jedno takie auto z którym miałem doczynienia. Bus osiągał 170 bez problemu. Ale dla rolnika wystarczy 102 KM w długiej budzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość forterraturbo   
Gość forterraturbo

trochę zmienię , bo może kiedyś ktoś będzie szukał samochodu tak jak my otóż trzeba było kupic auto do gospodarstwa , ale i wyjazdu na wakacje , dojazdów do pracy taty , wypadów na targi rolnicze itp. wybór padł na skodę yeti outdoor 4x4 1.8 160 km tsi , wersja ambition opłaciło się nówke , bo 11 tys rabatu , oczywiscie  z demontowanym hakiem , teraz dostanie jeszcze korytko plastikowe do bagażnika , by mogła rózne brudniejsze przemdmioty wozić , bo od bardzo brudnych i cięzkich jest przyczepka , auto fajne , spalanie dosyć dobre jak na auto tej klasy , wykończenie lepsze od nowej rav4 , znajomy ma z 2010 też 4x4 ,to zdolności terenowe naprawde duże , błoto , śnieg , śliskie podjazdy bez problemowo , lata nią po ścierni od qq , po zaoranym tez idzie , nasza ma dopiero 500 km przejechanych , ale po doświadczeniu ze skodą znajomego i naszymi rodzinnymi skodami polecam . Jesli ktoś by w się zastanawiał jak my między  toyotą - nową rav4 , nowym qashqaiem , lub nowym sportagem i yetim , to ostatnia jest najlepsza , pod wieloma względami , ma ciut mały bagaznik , ale za to bardzo funkcjonalny . w środku jest bardzo dużo miejsca zarówno na nogi , jak i na głowę , nawet z panoramicznym dachem . auto dynamiczne itp. po przetestowaniu , oglądaniu tych wszystkich wybór padł na yeti i teraz widac ,że to naprawdę dobry wybór , wiec jesli będziecie rozważać  auto tego segmentu i te modele co my to jak najbardziej polecam skode yeti .

auto ma dobry - wyskoki prześwit , duża lukę między kołem a błotnikiem , dobrze zabezpieczone nadkola , które mają od wewnątrz proste - łatwe do mycia kształty , w pakiecie outdoor płytę po silnik , ochronne obudowy linki ręcznego , więc jest naprawde dobrze zabudowane od spodu . hak jest schowany koło zapasówki , a jego montaż jest dziecinnei latwy , a gdy go nie ma samochód ma zatkane miejsce jego montażu więc nie wpływa to na estetykę . Tyle ode mnie , może komuś to kiedyś pomoże przy wyborze autka   ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Z punktu widzenia rolnika nie ma ona żadnych zalet. Zwykły samochód czy to na wieś czy do miasta. Uciąg na tej przyczepce będzie nie wielki. Nie wspominam już, ze do ravki to to nawet się nie umywa. Na autostradzie przy 140 km/h hałas w yeti z tyłu jest bardzo wielki. Względem przednich siedzeń jak by w innym samochodzie jechać. Nie tylko moje zdanie. Dodatkowo z tyłu jest wąsko. Góra dwie dorosłe osoby. Te auta na 4 osoby powinni rejestrować. Dodatkowo mikroskopijny bagażnik. Dla mnie to auto dla kobiety na miasto po zakupy jeździć i dzieci do przedszkola. Bardziej praktyczna dla rolnika była by octavia 4x4 z tych podwyższanych niż yeti. Jeśli miał bym wybierać rav vs yeti. Wybrał bym rav jest po prostu większa i bardziej praktyczna przez to. Jednak oba te auta mogą służyć do transportu samego rolnika i jego rodziny. Do transportu jakich kolwiek towarów z i do gospodarstwa nie nadają się praktycznie wcale. Chyba, że jakieś drobne rzeczy. Ale to można zwykłą osobówka przewieźć podobnie.

PS małe koła w dużych nadkolach wyglądają śmiesznie. Tez nie tylko moje zdanie.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość forterraturbo   
Gość forterraturbo

octavia scout ma niestety niższy prześwit, my jeździmy max w 3 osoby , bagaznik nam wystarczy , , na haku do 750 kg przyczepka , ale za to ma nośnośc dachu 100 kg , gdzie inne 75 , więc na narty nam pasuje , a zwarte kształty w terenie lepiej się sprawdza niż rav . Wiesz mamy dwie toyoty , od nowości i pierwsz bez awryjnie 220 tyś na razie , drugim yarisem z 2012 jeździ dziadek z babcią i auto miało parę głupich awarii więc to nas trochę odepchnęło od toyoty . Popatrz jaka ravka jest plastikowa  w środku ,ociężała ,stara rav4 z kołem na klapie to jeszcze , ale nowa rav nie ma nawet nawiewów na tył , a yeti ma aż sześć , dodatkowo miekkie wykończenie wnętrz . Może te koła dobrze nie wygladają , ale bezproblemowo się myje z błota , piachu i soli , a tu chodzi o praktycznośc , a nie o wygląd . Tak się składa ,że jechałem nową rav (testowalismy ją dwa dni w tym wypad do Bednar w cztery osoby , wygraliśmy konkurs testuj z klasą )  160 km/h i było średnio , w yeti 1.8 tsi jadąc 140-150 z  tyłu również testy skody po obwodnicy Wrocławia , jechałem z tyłu i jechało mi się lepiej było lepiej , było więcej miejsca na stopy - było je gdzie włożyć pod fotel pasażera . plusem toyki jest brak tunelu ,ale jak mówiłem my max w 3 osoby jeździmy i to rzadko , a zdolności tego auta w terenie są moim zdaniem bdb , a porównanie mam do innych aut . Z tyłu bardzo szeroko nie jest , ale za to wysoko , yeti ma lepszy podłokietnik  z tyłu , ma lepiej zabezpieczone podwozie  ( osłony itp.) , dysponuje szersza paletą akcesoriów w dobrych cenach .  Jeszcze bagażnik , popatrz ile w rav jest źródeł światła i haczyków , ile w yeti , yeti ma również wiecej schowków w pod podłogą . Ma bardziej zwięzłą budowę , jest lżejsza więc w terenie poradzi sobie lepiej od toyoty , od ciagania dużych ciężarów jest bus , albo przyczepa .W porównaniu do yarisa III dziadków yeti rzeczywiście nie jest dużo większe w środku , ale na pewno bardziej dopracowane , funkcjonalne i komfortowe . 

Dal kobiety jest bardziej nowy qashqai /juke , captur , c4 catus .

do wożenia środków ochrony , worków do ziemniaków , częsci , olei się nadaje , podwieźć paliwo na pole , obiad w żniwa - tyle nam trzeba .

Wiesz nie będę Cię przekonywał do swoich poglądów , ale jak dla mnie /nas po przetestowaniu kilku samochodów była to najlepsza propozycja , jako samochodu nowego .Poza tym skoda dała najwyższy rabat . Fakt faktem , bardziej eleganckim (jeśli można tak o skodzie ) autem jest octavia scout /laurin  & klement , albo superb outdoor , tylko w terenie za dużo nimi nie narobisz , za to w trasie są na pewno bardziej komfortowe , wypad na narty z yetim i widok faceta z octavii 2 scout męczącego sie z podjazdem pod górę nie był ciekawy , yeti jechało be problemu .Yeti piękna nie jest , bagażnik jest średni , są mniejsze w tej klasie , ale uwierz w terenie zachowuje sie bardzo przyzwoicie .

Ty uważasz ten samochód inaczej , ja inaczej , to normalne , dlatego tak pisze bo mam porównanie .  ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez Nikkallo
      Co w obecnych czasach jest lepszą opcją? Najem długoterminowy auta czy jednak jego zakup? Mam obecnie dylemat, chcę kupić samochod. Mam 100 tysięcy gotówki (mam świadomość, ze przy obecnych cenach samochodów nie kupię niczego naprawdę konkretnego).
      Obawiam się, że już przy wyjeździe z salonu auto sporo straci na wartości. I po kilku latach eksploatacji będzie warte 50% tego co zapłaciłem.
      Jakieś opinie?
    • Przez kubakuba678
      Witam mam pytanie czy pamięta ktoś jakie był ceny ciągników kombajnów maszyn rolniczych w latach 90? Pytam z ciekawości możne porównać cenę do dzisiejszej. Jak ktoś pamięta niech podaje oczywiście nowego wtedy sprzętu
    • Przez AroniowyLiść
      Jako, że w wątku o Rolnikach Podlasie rozwinął się temat poboczny o motocyklach, to tutaj w hyde parku zakładam nowy wątek, bo tam nam zaraz admin posprząta offtopic  
      Zapraszam do udzielania się wszystkich motocyklistów w tym wątku, może jakieś wspólne latanie, albo spotkanie forumowych motocyklistów by się udało ogarnąć
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj