arni251

Jaki alternator do c-360 ?

Polecane posty

arni251    5

Witam, jak podłączyc altka do 3P bo mam prądnice a chce zmienic i nie wiem jak podłączyć. Prosze o schemat albo porady. Altka mam gołego bez okablowania i widziałem w nim 2 szerokie wejścia na wsuwki i chyba 1 wąską. Najprawdopodobniej to jest altek od audi 80 i na jednym z forum czytałem ze te dwa szerokie musze podłączyc do rozrusznika do plusa z aku a ten wąskio pod kontrolkę, no ale co zrobic z tymi kablami od istniejącej prądnicy i istniejącego regulatora????


Jak coś robić to robić to dobrze!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
myster    7

hej wiec tak. Od alternatora od audi idzie gruby przewod bodajrze na oczko M8 prowadzisz go do grubego przewodu rozrusznika na plus na otwor M10

.A cienki przewod od altka dajesz na kontrolke a na drugie wyjscie z kontrolki podciagasz plus po zaplonie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z istiejącej instalacji wykorzystujesz tylko jeden przewód ten który idzie na kontrolkę ( to jest ten podwójny przy regulatorze) pozostałe wymontuj jak również regulator napięcia.co do alternatora to te dwie szerokie wsówki na plus do rozrusznika a ta wąska na ten do kontrolki o którym pisałem wcześniej. najlepiej gdy byś miał orginalną kostkę łączącą, a alternator to chyba masz od mercedesa lub VW bo w audi to raczej było na śrubę jak pisał "myster"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Podejrzewam, że jest to Alternator marki BOSCH montowany w audi. Zapewne ma 4 wyjścia:

dwa szerokie oznaczone jako B+

wąskie oznaczone jako D+

wąskie oznaczone jako +

Alternator podłączamy tak jak na schemacie. Przewó do rozrusznika wystarczy podłaczyć pod jedne wyjście oznaczone jako B+. wąskie wyjście oznaczone jako + pozostaje wolne.

 

64623081f30518f3m.jpg


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arni251    5

Dzieki wam jak podłącze to dam znak jak poszło.


Jak coś robić to robić to dobrze!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tom1988p    0

Stary regulator już jest Ci niepotrzebny, wymontuj go. Czasami jest jeszcze dodatkowe wyjście w tych alternatorach (oznaczone literką "w" jak dobrze pamiętam). Ale ono jest do obrotomierza w dieslach. Prądowy oraz kontrolkę masz w jednej kostce (w tej 2 + 1).

Regulator w tym alternatorze masz na szczotko trzymaczu. Jak posiadasz oryginalny to wystarczy że będziesz wymieniać w nim szczotki i będzie długo "śmigać".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam , sorki jak moze juz jest ten temat ale nie znalazlem go wiec chce Was spytac jaki alterntor zamontowac do 360 bo dotychczas chodzi na pradnicy tzn jakiej firmy i moze jakies inne niuanse sa wazne przy wyborze? wlasnie zaczynam remont kaptalny 360 i odrazu spytam tez jaka zalozyc instalacje elektyczna bo widze sa rodzaje i tez jakiej firmy unikac pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Farmexpert    54

Alternator od siebie mogę polecić albo z Kwidzyna:

 

http://farmexpert.pl/alternator_do_ursus_c_360_kwidzyn_produkt681.aspx

 

albo jego tańszy brat, zamiennik o połowę tańszy:

 

http://farmexpert.pl/alternator_do_ursus_c_360_produkt680.aspx

 

Jeżeli chodzi o instalacje to są dostępne dwa rodzaje - albo zwykła, albo łączona.

 

Polecam łączoną, droższa raptem o kilka złotych, a mniej zabawy z nią:

 

http://farmexpert.pl/instalacja_do_ursus_c_360_laczona_produkt2056.aspx

 

Pozdrawiam


http://www.farmexpert.pl

Farmexpert - internetowy s k l e p rolniczy z częściami zamiennymi oraz akcesoriami.

501-612-029
501-260-817

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus55    11

Polecałbym alternator Magnetona, ale przy swoim mam założone made in india i też już drugi rok chodzi bez zarzutu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianbizon    37

Jeśli interesuje cię używany to ja polecam alternator Bosha. Mam taki w c-360. Jest on z samochodu Audi. Dałem za niego 150 zł. Ładuje elegancko.


Pozdrawiam wszystkich użytkowników af.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad82    50

Ja mam od Poloneza, dziala juz 8 lat tylko łożyska ze 2 razy zmienialem.


kupie silos na pasze!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28671

A ja polecę alternator z Poloneza, brat ma przy swojej, szwagier przy drugiej, i przy obydwóch bez uwag.

Natomiast co do instalacji to polecam zrobić samemu z grubych kabli, a jeśli nie umiesz to zaprowadzić do elektryka, niech zrobi na grubych kablach, bo te całe kompletne za 79zł to się nadają do wyrzucenia w pokrzywy a nie do ciągnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

No od Poloneza to będzie najlepszy.Ja dzisiaj rozbierałem jeden żeby łozyska wyjąć to tak robiłem że gwint poszedł i przednia tarcza całą pękła. :P B)


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

@ Asharot jaki to model alternatora? w jakich modelach poloneza one występowały?


W życiu nie można mieć wszystkiego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

To jest od nowszego modelu poloneza gdzieś może ATU Plus ale to będzie gdzieś 95 rocznik w górę.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marioboss    39

Ja mam alternator od żuka,razem z orginalnym mocowaniem.Może zrobię fotkę,jak to wygląda.Jest lepszy,bo mniej problemu z umocowaniem,bo ma tylko jeden uchwyt i drugi od dołu do napinania.Poza tym,w ciągniku nie ma aż takiego poboru prądu,no chyba ze ktoś jest oświetlony z każdej możliwej strony jak choinka i pracuje po całych nocach.Te nowe,to dla mnie g*wno,mają podobno cieniutkie uzwojenia i szybko siadają.Używany alternator kupi się za grosze i jest napewno trwalszy niż te nowe.A co do instalki,to ja kupiłem swego czasu nową,ale to było 10 lat temu i wtedy były chyba trochę lepsze,chociaż też już cieniutkie.Posłużyła mi jako baza do budowy własnej instalacji,bo mi się nie chciało ze starymi kablami bawić.Teraz mam to poprzerabiane i połączone wszystko na kostkach,jak w samochodach.Dzięki temu nie muszę grzebać przy zegarach,tylko po prostu odłączam całość i rozpinam na kostkach.Przydatne przy zmianie żarówki,bo nie trzeba grzebać od spodu ;)

Foty

obraz001nd.jpg

 

obraz002xs.jpg

Edytowano przez Marioboss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

@Marioboss fajny patent z tą łapą od Żuka praktycznie bez roboty :D ,powiedz a pasek jest prosto względem koła na wale korbowym?


W życiu nie można mieć wszystkiego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Raczej jest prosto.Jak tam jest ze dwa lub trzy mm różnicy to nic nie szkodzi.Ważne żeby dobrze ładował.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy dzieki wielkie za tyle ciekawych informacji na temat alternatora do 360. ja mam tez uzywane alternatory od VW golfa i musze spr w jakim sa stanie/a teram mam do Was nowe pyatnko gdzdie kupujecie czesci do 360?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kam78245
      Witam serdecznie 
      Próbowałem samemu rozwiązać problem lecz niestety, ale wiem że na Was można liczyc:) !
      Otóż, podczas próby rozruchu mojej 60tki rozrusznik na początku krecił jak zwykle lecz dosłownie po sekundzie zaczał wolniutko mielic i zgasł, zauważyłem jednocześnie błysk w skrzynce bezpieczników. Potem juz brak reakcji na przycisk start. Akumulatory są dobre, wszystkie światła i to co na prąd w maszynie działa...oprócz rozrusznika. Nie wiem jak prądnica bo jeszcze taka w nim jest ze względu na to że używam 60tki dwa razy na kwartał. Sprawdzałem klemy, mase 
      Proszę o pomoc 
      Pozdrawiam Kamil 
    • Przez Mateusz100
      Witam ostatnio widziałem na internecie jak ktoś zrobił niby profesjonalną instalacje do ursusa c 360, a mianowicie puścił kabel od rozrusznika do puszki hermetycznej takiej instalacyjnej  ktorą umieścił w ciagniku i do tej puskzi ten kabel i za pomocą złaczek wago połączył tam do tego bezpiecznik na kablu samochodowy dał i jakieś właczniki i podłaczył lampy tylnie i przednie oczywiście ledowe. Moje pytanie czy to ma sens i będzie działać? od rozrusznika dał dwużyłowy kabel 2x1,5mm   jest od odpowiedni? Z tego co widziałem to kabel prądowy bezpośrednio do kostki wago i od niej innymi kablami do przełaćznikow dawał. Nie wiodziałęm żadnego rozłączania tego prądu ale niby mu to działa. Co wy na to jest to bezpieczne i dobre? Chciałbym to zrobić i zamontować lampy dwie ledowe ktore maja 29w jedna czyli razem niecałę 60w pobierają wytrzyma coś takiego? Oczywiście muszę wymienić prądnice na alternator bo inaczej to ciagnika nawet nie odpale haha o tym wiem.
    • Przez Bolo3
      Witam,mam problem z prędkościomierzem w claas arion 450 2021.Wszyqtjo działało dobrze aż tu nagle licznik przestał pokazywać prawidlową prędkość. Teraz jadąc 40km/h licznik pokazuje 4,6km/h. Pomoże ktoś co mogło się stać?
    • Przez Rafał2222
      Witam. Co raz bardziej rozrusznik w moim zetorze 5011 zaczyna wariować, tzn że chcę go zapalić wciskam start, ledwo kręci i puszczam start i naciskam  ponownie kręci dużo lepiej i pali. Czasami jest tak że jak w cisnę start to zaiskrzy aż. I teraz tak aku nowy. I ta śruba od elektromagnesu co idzie do rozrusznika nie ta od akumulatora tylko ta dolna jest skorodowana, to może robić taki efekt jak opisywałem? 
    • Przez dobcio0821
      Napisano Listopad 26, 2020 Witam.
      Przeglądam różne posty ale niemoge znaleźć rozwiązania. Wczoraj chciałem zmienić pradnice na alternator AGH. Instalacje mam nową (pod alternator). Wszystko podłączyłem według schematu. Akumulatory zamienione i jest minus na masę. 
      Kabel czerwony podłączyłem tam gdzie przewód plusowy na rozruszniku i do 30 na stacyjce, a kabelek szary od kontrolki do konektora w alternatorze. 
      Problem zaczyna się jak chce podłączyć kabel plusowy między rozrusznikiem a alternatorem, porostu iskrzy.  Kolega sąsiad podjechał swoim traktorem też z zamontowanym alternatorem aż jest zdziwiony czemu iskrzy. Na krótko kablami spróbowaliśmy podpiąć masę do masy traktorów i od jego rozrusznika do alternatora i też iskrzy. Czy to może być wina alternatora? Dawać go na reklamację czy może jednak coś jest źle podłączone? Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj