Zaloguj się, aby obserwować  
piotrkrk25

Jumz Białoruś

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
piotrkrk25    79

Witam. Posiadam Jumza 6m z 1977roku. Jest to maszyna nie do zniszczenia, lecz strasznie niewygodna. Może ktoś wie jak poprawić działanie servowspomagania, ewentualnie wstawić orbitrol. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kposy    1
Witam. Posiadam Jumza 6m z 1977roku. Jest to maszyna nie do zniszczenia, lecz strasznie niewygodna. Może ktoś wie jak poprawić działanie servowspomagania, ewentualnie wstawić orbitrol. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Moze troche nie na temat ale tez mam jumza - rzezcywiscie czołg .....ale co do wspomagania to nie wiem bo nigdy nie mialem z tym problemu - a Ty nie masz na orbitol??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xsc    56

a co ci sie zdzieje z tym serwomechanizmem


Nie matura, lecz chęć szczera zrobi z Ciebie oficera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrkrk25    79
a co ci sie zdzieje z tym serwomechanizmem

na wolnych obrotach trzeba włożyć troche siły żeby skręcić kierownicą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xsc    56

moze to pompa

masz ciagnik czy koparke?


Nie matura, lecz chęć szczera zrobi z Ciebie oficera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrkrk25    79

jest to typ rolniczy. też myślę że to pompa, lecz słyszałem że wymiana na nową nie ma sensu bo te pompy szybko siadają, dletego chce zamontować orbitrol, tylko że to spory koszt i nie ma sensu podwajać wartości ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xsc    56

tylko tam sa dwie pompy taka mala i duza to od wspomagania wedlug mnie jest ta mala ja jeszcze mam obie orginalne lecz ja mam koparko- spycharke rolniczą


Nie matura, lecz chęć szczera zrobi z Ciebie oficera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sarman    0

mam pytanie, pytalem w innym wątku, ale tam odp nie uzyskalem, ma ktos moze schemat elektryki od jumza?? i druga sprawa to mialbym ogromna prośbe, aby ktoś zrobil zdjecie tylnego osprzetu w wersji rolniczej, gdyz brak u mnie górnego zaczepu i chcialbym go jakos skonstruowac lub zaadaptowac od innego ciagnika, chyba ze ktos ma cos takiego na zbyciu?? foto jumza

narazie mam tyle co widac na zdjeciu i nie wiem jak do tego zamontowac ten tylni gorny zaczep, boje sie ze ta szpilka co jest pozioma moze nie wystarczyc do montazu zaczepu gornego (zeby mi np przy ciagnieciu przyczepy nie zerwalo jej).

 

z gory dziekuje za pomoc

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    15

Jeśli chodzi o zaczep to ta szpilka wytrzyma moja brat ma górny zaczep przy jumzie w chwili wolnego czasu zrobie fotki ok ;)


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    1

sarman, jak już tam Ci pisałem muszą być dwie, jedna to mało, zaczep będzie 'latał'.

Tam chyba z dołu przykręca się jeszcze jeden odlew i wtedy są dwa bolce.

Kurde, szkoda, że nie mam katalogu...


good God damn and other such phrases...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    15

oto zdjęcia zaczepu i tyłu ciagnika ;)

post-11234-1245505476_thumb.jpg

post-11234-1245505501_thumb.jpg


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sarman    0

wielkie dzieki za zdjecia, niestety ja mam troszeczke inny tyl, u mnie nie wystaja te dwa dolne wąsy, za ktore sie dolny bolec zaczepia, wyspawam jakas konstrukcje i przykrece pod te szpilki od przykrecenia górnego zaczepu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    15

ale te dolne ucha to my odrabialiśmy są dospawane Ty tez mozesz tak zrobić


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sarman    0

dopasowane?? a jak je mocowaliscie?? bo tego dokladnie nie widac, przyspawac z tego co widzialem sie nie da bo korpus to odlew jest

i druga sprawa: nie wiecie, gdzie moge kupic w miare tanio taki zaczep, zebym sobie go dopasowal?? u mnie w okolicy sie rozgladalem i nic tanio nie znalazlem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    1

Tak właśnie jak u kamila555 powinno to wyglądać.

Po orginalnych rurkach od hydrauliki widzę, że jego JuMZ to chyba fabryczny ciągnik, nie żaden tam 'obrzyn' z 'Białoruśki' jak to na ogół bywa...


good God damn and other such phrases...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sarman    0

a nie wiecie gdzie na jakims zlomowisku taki sprzet mozna znalezc?? bo chetnie bym kupil ten oryginalny zaczep, byloby o wiele mniej problemow z dopasowaniem, tylko żeby bylo w jakiejs przyswoitej cenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sarman    0

Koledzy znowu mam maly problem z moja bialoruska maszynka. a mienowicie gdy silnik jest rozgrzany i go zgasze to nie chce ponownie odpalic, wogole nie chce krecic, czego to moze byc wina?? rozrusznik mam stary, mam w planach wymieniac na planetarny ale to raczej w zime albo na wiosne bo narazie krucho z kasa. jak jest zimny odpalam go bez najmniejszego problemu, zeby nie maltretowac akumulatorow odrobina samostartu i odpala, a przy goracym silniku lipa, samostart nie pomaga bo kreciic nie chce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek116    3

ten jeden zaczep to na moje jestem prawie pewien jest od c 360. a co do zapalania na rozgrzanym silniku to zacznij od wyczyszczenia i przesmarowania rozrusznika a zaś pomyślimy dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sarman    0

musialem sobie poradzic sam, bo czas do prac naglil, wiec sam sobie narysowalem schemat i wykonalem (kilka latek na polibudzie łódzkiej na elektrycznym czegos nauczyl), ale wielkie dzieki za schemat, widze ze byla nagrzewnica w JUMZie, u siebie sie przygladalem i rzeczywiscie sa jakies pozostalosci, bede musial cos z tym pokombinowac.

odnosnie mojego Jumza to tak jak pisalem, na zimnym silniku odpala, na rozgrzanym nie chce, czyszczenie rozrusznika nie pomoglo. znalazlem sobie inny sposob, kupilem niedawno samochod terenowy i w razie czego wjezdzam w pole, linka i rura, wystarczy kawaleczek szrpnac i pali. moze nie najlepsze rozwiazanie, ale coz.... jak sie nie ma co sie lubi... to sie lubi co sie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiek123    0

Ja mam biłoruś rolnicza ( silnik wolnoobrotowy strasznie niskie spalanie :huh: ) niewieem który to rok ale światła ma jusz w masce jak zetor 7211 ładnie to wyglonda kabinta jush ta duuuuuza :rolleyes:


KPK Kumurun Team - zastępca Prezesa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian18    3

ja niedawno kupiłem jumza jakiś tydzień temu i mam pytanie jaka może być przyczyna strasznie wyjącego mostu jak w c 360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj