janpol

Zetor 16245 ciśnienie oleju, wymontowanie miski olejowej

Polecane posty

janpol    0

Witam

W moim zetorze 16245 nie było zegara od ciśnienia oleju tylko kontrolka więc nie wiem jakie ciśnienie było wcześniej.

Na wiosnę przy robocie po rozgrzaniu silnika zaczęła świecić kontrolka od oleju na niskich obrotach.

Myślałem że to wina czujnika więc wymieniłem na nowy ale nie pomogło.

Założyłem więc zegar i teraz wiem jakie jest ciśnienie:

1600obrotów rozgrzany 1 atmosfera, jak troszkę mniej obrotów to świeci kontrolka a wskazówka zegara na czerwonym.

2200 obrotów rozgrzany 2 atmosfery

2200 zimny 4 atmosfery.

(Jakie jest ciśnienie w waszych maszynach)

Nie wiem czy siada pompa, czy zawór przelewowy, czy przecieka na panewkach. Może macie jakieś sugestie.

Teraz zasadnicze pytanie czy da się z niego wymontować miskę olejową bez rozpoławiania bo z tego co widzę to miska jest ściśnięta między przodem a sprzęgłem a nie przykręcona od dołu jak np w c-360.

Myślałem że jak by się dało tą miskę odkręcić to obędzie się bez większej roboty (pompa, zawór, a jak wina panewek to wymienię główne i korbowodowe bez rozpoławiania, chyba że wał będzie do szlifu.)

poradźcie coś bo nie wiem jak się za niego zabrać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

w czwórce miska idzie w dół bez rozpoławiania z tego co pamiętam.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecki82    31

Nie chcę Cię martwić ale jak masz tylko 2 atmosfery na tak wysokich obrotach to powoli musisz się szykować do remontu.

Ja w kupionym Bizonie miałem trochę ponad 1 na pełnym gazie i żniw nie dokończyłem. Spróbuj wlać Orlen Diesel 2 20w\50 to chociaż te 0.5 atmosfery powinno podskoczyć, i może rok, dwa remont przeciągniesz.

W mojej 4 przy pełnym obciążeniu nie spada poniżej 3 z tym że mam dopiero 4000mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

ja bym najpierw obejrzal olej z miski i zawartość bąka - jeżeli nie widać opiłek z panewek to nowy olej, zawór na pompie i kilka zdrowasiek aby zrobić żniwa.

Chociaż z drugiej strony na zimnym miałem 4, na rozgrzanym 1,5 a na wolnych obrotach rozgrzany miał 1atm i 3 latka przechodził. Obecnie trzyma 4-5,5 na starej pompie olejowej bez podkręcania zaworu.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

całe G pomoże, to tak jak podkręcić ciśnienie oleju na zaworze przy pompie.

Zresztą jest cały temat o zamianie odśrodkowego na PP i tam są zalety i wady (polecam anglojezyczną literaturę w której jest opisane gdzie stosuje sę odsrodkowe, pp to dla krawaciaży i leniuchów którzy trwonią kasę ;) ).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janpol    0

ja bym najpierw obejrzal olej z miski i zawartość bąka - jeżeli nie widać opiłek z panewek to nowy olej, zawór na pompie i kilka zdrowasiek aby zrobić żniwa.

Chociaż z drugiej strony na zimnym miałem 4, na rozgrzanym 1,5 a na wolnych obrotach rozgrzany miał 1atm i 3 latka przechodził. Obecnie trzyma 4-5,5 na starej pompie olejowej bez podkręcania zaworu.

 

Dzięki za odpowiedzi.

Olej z miski czyściutki (bez opiłków i nie czarny), bąka nie mam tylko 2 filtry wymienne.

Olej był Mobil Delvac 10W40 . Zamieniłem na Orlen diesel 2 20W50 ale nic to nie pomogło.

Skoro twierdzicie że można bez problemu wymontować miskę to dam pompę olejową na diagnostykę i wymienię panewki.

Na wyjęcie wału na razie nie mam ani warunków ani kasy.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bialy8011
      Witam, patrzcie no Panowie co to się zrobiło. Pacjent to Zetor 8011. Ktoś wie jaka przyczyna że z oleju się takie mleko zrobiło we filtrze?

    • Przez Rzepakowiec
      Witam, kupiłem na wiosnę zetora 8145 sprowadzonego z finladii. Na oględzinach wydawało się, że wszystko w porządku chodził równo, ładnie palił pojeździłem trochę wszystko w porządku. Ciśnienie oleju w silniku też ok, przepracował 40mtg i zauważyłem, że ciśnienie na obrotach jalowych spada na około 0,6 0,8 bara. W dodatku z odmy wydobywa się biały dym. Mam jeszcze 9ha do orki oraz uprawy po kukurydzy, więc będę musiał tak robić. Jakieś pomysły co to może być? Na wysokich obrotach ciśnienie jest ponad 2,5. 
    • Przez Papkin
      Kolejny raz problem z Zetorem. Ciągnik zgasł sam z siebie, zacząłem podejrzewać układ paliwowy. Wymieniłem filtry, wyczyściłem odstojnik,odpowietrzylem,dalej nie chciał odpalić. Następnie wyjąłem pompę paliwa i wtryski. Diagnoza zatarta pompa. Zamontowałem pompę po regeneracji i wtryski,odpowietrzylem,pompa podaje paliwo, ciągnik dalej nie chce odpalić. Raczej odpada problem z elektryką już wszystkie przewody sprawdziłem i poczyscilem. Rozrusznik na chwilę obecną u elektryka do sprawdzenia. Plak nie pomaga. Próbowałem też z przesuwaniem pompy w stronę bloku i na zewnątrz. Ma ktoś jakieś pomysły?
       
    • Przez lukasz021086
      Witam. Leci mi olej z pompy wtryskowej. Prawdopodobnie od strony silnika. Ma ktoś pomysł co mogło się stać? 
    • Przez Rzepakowiec
      Cześć, wczoraj przeprowadzałem pierwszą grubszą robotę kupionym na wiosnę 8145. Talerzowalem i kiedy silnik się porządnie nagrzał to ciśnienie spadło do 0,8 na 800 obr/min, przy wyższych obrotach jest ponad 2. Z kolei na zimnym wynosi 4,5 na 800 obr. Wiem, że wraz z nagrzaniem ciśnienie spada, ale czy te 0,8 to nie jest trochę przymało? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj