przem

Szybka skrzynia w URSUS-ie [połączone]

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Nie wiesz czy 3 biegową też idzie przerobić?


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    499

jak sie przestudiuje katalog, to tam jakikolwiek wybór szybszych zebatek jest tylkow  wypadku skrzyń 4 biegowych, wiec nie sadze, zeby trójka dała sie jakos łatwo przerobić. NIkt tego w kazdym razie nie projektował pod wieksze prędkosci, bo przy tych normalnych juz biegów jest mało, a jakbyś jeszcze przyspieszył, to juzby w ogóle ich brakło.

 

JAk jesteś uparty na zwiekszenie prędkosci, to znajdź sobie na rynku uzywaną skrzynie 4-ke (najważniejsze, zeby była zdrowa i nie wymagała zamiany połowy zebatek), przerób i wstaw na miejsce swojej, a swoją spróbuj sprzedac- moze trafi sie kupiec. 

Troche karkołomny plan, ale co innego począć, jak koniecznie chcesz przyspieszyć. Innej opcji nie widzę

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andez    2

nunu85 masz możliwość sprawdzenia i podania prędkości w obecnej szybkiej skrzyni na biegach 4 I, 1 II i 2 II przy obrotach 1700-1800.

Z tego co piszesz to obecna 3 to stara 4.

W moim 1224 bieg 4 I jest szybszy od 1 II, a jak w chwili obecnej tzn na szybkiej skrzyni mają się u Ciebie biegi 3 I do 1 II? Na którym biegu ciągnik jest szybszy?

Edytowano przez andez
dodatkowe pytanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć mam pytanie czy da się  w ursusie 1234 skrzynię 4 biegową przerobić na skrzynię szybką 40 km/h  i czy do ursusa 1634 da się włożyć skrzynię z 1224 i przerobić ją na szybką mam dylemat który ciągnik wybrać i przerobić 

Dziękuje i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
margoo78    533
Do 1634 skrzynia z1224 się nie nada ze względu na to, że w 1634 jest wysprzęglik hydrauliczy i nie ma hamulca synchronizującego. Gdy założysz niesynchronizowaną skrzynię to będą problemy ze zmianą biegu (zgrzyty).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Margoo78

Czy jesteś pewny że się nie da 

a tego wysprzęglika nie da się jakoś tam dopasować do skrzyni z 1224 te skrzynie przecież się prawie niczym nie różnią i słyszałem że synchronizatory można założyć do skrzyni w 1224 bo niby pasuja czy to prawda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Audi213    143

@pawelc330c360 i jak przerabiałeś tą skrzynię w 1234 na szybką, bo też mam 1234 będę musiał w nim wymienić rozdzielacz wzmacniacza i zastanawiam się jaki jest koszt takiej przeróbki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aress    3

Witam 

niedawno zakupiłem Ursusa 912 który wymaga remontu skrzyni i postanawiam przerobić nią na szybką skrzynie przeczytałem większość wpisów w tym dziale dowiedziałem się już co nieco aczkolwiek Mam kilka pytań żeby się upewnić.

z tego co dowiedziałem się na forum skrzynię idzie przerobić na dwa sposoby o ile dobrze zrozumiałem pierwszym sposobem tym prostszym jest po prostu zmiana biegu z 3 na większy czyli 

1 4

1 3 

Po zmianie

Pytanie czy ta aukcja pozwoli mi to osiągnąć?

https://www.olx.pl/oferta/szybka-skrzynia-przerobka-skrzyni-25km-h-40km-h-ursus-zetor-c385-CID757-IDsDQvh.html

drugim sposobem z tego co zrozumiałem jest bardziej skomplikowane przerobienie skrzyni polegające na wymianie kilku zębatek ale osiągający lepszy rezultat ponieważ bardziej dostosujemy wszystkie biegi

Powiedzcie mi dobrze rozumiem temat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemq    54

Koledzy  jakie macie  odczucia  po przeróbce tej skrzyni na 40?mam ursusa 1214 de luxe i pękła mi obudowa skrzyni na wiosnę  pospawał mi spawacz i klej na to poszedł póki co trzyma się, dokonczylem siewy i kupiłem drugą obudowę skrzyni i zastanawiam się  czy przy przekladce trybów nie zrobić skrzyni 40? Zdania na forum są podzielone ale większość użytkowników jest chyba zadowolona?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

rzadko, bo temat stary i wszystko chyba powiedziane ;) 


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemq    54

Tak patrzę ,że  zainteresowanie tym tematem nikłe jest..he ale jasnej odpowiedz jeszcze nie otrzymałem czy większość użytkowników po przeróbce skrzyni na szybką jest zadowolona? Słyszałem o sytuacjach gdy po przeróbce  skrzyni rozwalało przedni most i były groźne  wypadki ale ciężko  mi jest w to uwierzyć. .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik34    246
Dnia 19.04.2019 o 11:45, Przemq napisał:

Koledzy  jakie macie  odczucia  po przeróbce tej skrzyni na 40?mam ursusa 1214 de luxe i pękła mi obudowa skrzyni na wiosnę  pospawał mi spawacz i klej na to poszedł póki co trzyma się, dokonczylem siewy i kupiłem drugą obudowę skrzyni i zastanawiam się  czy przy przekladce trybów nie zrobić skrzyni 40? Zdania na forum są podzielone ale większość użytkowników jest chyba zadowolona?

mam szybko w 912 4 super smiga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315
1 godzinę temu, Przemq napisał:

Tak patrzę ,że  zainteresowanie tym tematem nikłe jest..he ale jasnej odpowiedz jeszcze nie otrzymałem czy większość użytkowników po przeróbce skrzyni na szybką jest zadowolona? Słyszałem o sytuacjach gdy po przeróbce  skrzyni rozwalało przedni most i były groźne  wypadki ale ciężko  mi jest w to uwierzyć. .

a może mieli najpierw pozamieniane rozmiary kół przy tarczkach w przednim moście (tej części przy skrzyni) i jakoś szło, skrzynię przerobili ale nie sprawdzili czy mają dobre tryby na przedni most względem rozmiaru kół/opon i potem włożyli sprzęgło kłowe i problem gotowy. Może też mieli źle wyważony lub kombinowany wał przedniego napędu i było zbyt duże bicie?
Ogólnie ja odpuściłem sobie - nie będę rozbebeszał bardzo dobrze działającej skrzyni w Z10145 (remont kapitalny w czechach ponoć) gdzie mam do transportu wygodniejszego MTZ952.3 i ta szybka skrzynia w Z10145 owszem przydałaby się ale nie jest mi jakoś specjalnie potrzebna.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
5 godzin temu, Przemq napisał:

były groźne  wypadki ale ciężko  mi jest w to uwierzyć

to ciekawe 🤣

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemq    54

Znajomy mechanik opowiedział kilka historii o tych przypadkach gdzie po przeróbce skrzyni blokowało i rozwalało przedni most i w sumie ciężko jest stwierdzić czy wina leży po stronie operatora lub maszyny gdyż fabrycznie był przystosowany do 25km/h. Teraz pytanie co ważniejsze prędkość i ekonomia czy bezpieczeństwo i większa ilość biegów w polu? Trudny wybór ale może użytkownicy forum wyraża swoje opinie i spostrzeżenia? ☺

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    17
Dnia 8.01.2019 o 23:14, aress napisał:

Witam 

niedawno zakupiłem Ursusa 912 który wymaga remontu skrzyni i postanawiam przerobić nią na szybką skrzynie przeczytałem większość wpisów w tym dziale dowiedziałem się już co nieco aczkolwiek Mam kilka pytań żeby się upewnić.

z tego co dowiedziałem się na forum skrzynię idzie przerobić na dwa sposoby o ile dobrze zrozumiałem pierwszym sposobem tym prostszym jest po prostu zmiana biegu z 3 na większy czyli 

1 4

1 3 

Po zmianie

Pytanie czy ta aukcja pozwoli mi to osiągnąć?

https://www.olx.pl/oferta/szybka-skrzynia-przerobka-skrzyni-25km-h-40km-h-ursus-zetor-c385-CID757-IDsDQvh.html

drugim sposobem z tego co zrozumiałem jest bardziej skomplikowane przerobienie skrzyni polegające na wymianie kilku zębatek ale osiągający lepszy rezultat ponieważ bardziej dostosujemy wszystkie biegi

Powiedzcie mi dobrze rozumiem temat?

ale fabrycznie one tez tak mialy zrobione przy szybkiej skrzyni. bo przeciez z tego co sie orientuje to 4 jest biegiem bezposrednim i zmieniajac tryby w skrzyni 3 robi sie nadbiegiem jakby. bo lepiej by chyba bylo zmienic przelozenie na moscie albo zwolnicach


-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemq    54

W sumie racja. Tylko teraz pytanie z jakiej firmy brać ten komplet trybów do przekładki? Bo jak wiadomo większość części do ursusów jest słabej jakości jak to niektórzy  twierdzą  z plasteliny robiona..he

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    17

reaczej jak juz takie czesci to najlepiej chyba chelmno Ursus komponenty czy cos albo przynajmnije jakis skropol, bo to jednak nie jest na wiezchu zeby se od razu wymienic jc.


-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

U mnie jeden przerobił i tak szybko jak przerobił te swoją 914 tak szybko wrócił do oryginału.... przecież to nie ma mocy. No chyba, że ktoś używa traktora do przejażdżek po wsi bo zapinając przyczepę to górki nie widać a już trzeba redukować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    17

bo skoro to ma byc porzerobka poprzez przyspieszenie 3 to jest wtedy odwrotne przelozenie, i sa spore straty, co innego jak by zmienic przelozenie na dyfrze/zwolnicach wtedy wszystkie przelozenia sa porzyspieszone rowno , ale z drugiej strony jednak to juz ok 40 km wiec nie ma sie co spodziewac ze bd ciagal ciezary jak na zwyklej , ale zwsze z ciezarem mozna zrewdukowac a na pusto lub podczas przejazdow transportowych bd szybciej wiec raczej i tak warto.


-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemq    54

W przypadku ursusa 1214 de lux posiada on zapas mocy około 110km przez tyle lat parę mogło juz zniknąć ale chyba w porównaniu do 914 na szybkiej skrzyni radzilby sobie jednak lepiej. Na wolnej skrzyni przy plugi 4skibowym dobrze sobie radzi na 2 szosowej na żółwiu a w agregacie uprawowo siewnym na tym samym biegu tylko na zającu i spalanie jest zaskakują  niskie bo około 10 litrów na ha przy lejących wtryskiwaczach może nie wszystkich ale cześć  napewno leje bo na zimnym silniku trochę dymem sądzi ale po rozgrzany nic nie widać a z paleniem nawet zimą nie ma problemu. Niektórzy piszą że po przeróbce skrzyni brakuje biegów w polu to tyczy się 4 cylindrowych czy 6 też mają z tym problem? Póki co mam obudowę skrzyni pospawaną i sklejoną dodatkowo i to trzyma ,wiem że jest to tymczasowe rozwiązanie mam juz drugą obudowę skrzyni I zastanawiam się czy jednak przerobić skrzynię na szybką przy przekladce trybów i wszystkiego do drugiej obudowy?

 

Edytowano przez Przemq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ja miałem przerobioną 1224  na szybką i to była super sprawa. Ale podstawa to żółw sprawny. 

A 914 i wszystkie tego rodzaju 4 cylindrówki to nie są  ciągniki, nie mam pojęcia co za debil takie coś wymyślił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Szymon94
      Mam pytanie odnośnie pokrywki bocznej skrzyni biegów Ursus 1224. Chodzi o pokrywkę z prawej strony na korpusie skrzyni przekładniowej. Chciałbym ją zdemontować i obejrzeć wzmacniacz momentu. Do pokrywy jest przykręcona rurka olejowa. Od czego ona jest, to powrót oleju? Można tą pokrywkę zdemontować bez obaw że tam od tej rurki jakiś nypel nie odpadnie?
    • Przez Lukas1995
      Witam pacjent tak jak w tytule po wymianie sprzęgła nie idzie włączyć biegów dodam że przy wciskaniu sprzegła silnik przystaje na wciśnietym sprzegle traktor nie chce odpalić a gdy puszcze zapali gdzie szukać przyczyny ??? tarcz i docisk wymieniony został
    • Przez Andrzej66Lud
      Witam, wymieniam sprzeglo w mtz starego typu, czy założyć nowy typ czy słoneczko.  Które z nich jest lepsze. Zdjęcia różnych rodzajów dla podglądu 



    • Przez ursusikc330m
      Witam,co może być przyczyną że nie chce przeżucić z żółwia na zająca ani na zimnym ani na ciepłym jak jest włączony przedni napęd i przełoże dźwignie na zająca to gaśnie kontrolka od napędu i wyłącza przedni napęd ciśnienie w mikropompce chyba jest odpowiednie bo kontrolka się nie zapala,pacjent to Ursus 1634 
    • Przez Przemq
      Witam forumowiczów.  Mam problem od grudnia posiadam ursusa 1214w wersji de luxe sprowadzony z Danii w 2012 roku jestem drugim właścicielem w Polsce a mój  problem polega na tym, że przy przeglądzie okazała  się  być pęknięta obudowa skrzyni  biegów była dopiero ryska na farbie ale ze strachu , że nie  wytrzyma roboty w polu przy siewach wziąłem dobrego spawacza i mi to pospawal specjalnymi elektroda mi plus do tego całość skleilem klejem Belzona 1321 takzwanym płynnym metalem i wytrzymało to siewy lecz obawiam się czy na dłuższą metę zda to egzamin? Czy trzeba szukać  drugiej obudowy? Silnik i skrzynia mechanicznie są w bardzo dobrym stanie technicznym. Ciagnik bardzo  mało  pali około 9ltr na 1 ha przy agregacie uprawowo i 10 przy pługu 4 skibowym brix. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj