przem

Szybka skrzynia w URSUS-ie [połączone]

Polecane posty

Ursusc385    1565

A ktoś ci karze jechać z ladunkiem 40 km/h ? Czy można jechać mniejszym biegiem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
in2dex    0

Spokojnie:) Taka jest moja opinia na ten temat jak ktoś przerobi sobie to niech jeździ:)

Gdy ma się skrzynię 4 biegową to na 3 biegu można jechać max 15km/h czy coś w tym stylu. Więc szału ni ma. No można jeździć wolniej na 4 biegu, zmieniając z 3 na 4 bieg popatrzcie czy wasz tłumik nie wybrał papieża.

Na początku może i ładnie pięknie, ale jak coś się przez to popsuje to tylko będzie płacz i zgrzytanie zębów

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

To nie forum magii i czarów:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1565

Ja na 2 przy 1500 obr. silnika jade 10 km/h

Przy szybkiej szkrzyni jest nie tylko 4 szybka ale też i 3 wiec nie będzie takiej różnicy ze 4 jedzie 40 km/h a 3 15 km/h ;)

 

tutaj zobacz nie ma takiego duzego przeskoku z 3 na 4 ;) Musze kiedyś nagrac filmik jak jade pełną prędkością :) Edytowano przez Ursusc385

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ale zgrzyta ta skrzynia biegów

ja mam ten problem że jak się rozpędzam to wszystko ok ale jeżeli chodzi o redukowanie

biegu jak od razu nie wskoczy to trzeba się zatrzymać i dopiero przełożyć bieg ale miałem

zdjętą górną pokrywę od skrzyni to widełki i tuleje przesuwne były wybite ale na razie jezt za zimno na takie naprawy.

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1565

Zgrzyta jak każda inna w c-385

Po za tym, to były pierwsze jazdy tym ciągnikiem, i nie byłem wprawiony, teraz jest o wiele lepiej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
in2dex    0

A no to prosimy o filmik:) Nawet i z kabiny wystarzcy


To nie forum magii i czarów:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1565

Mam filmik ale troche słabej jakosci i nie za długi, i nie wiem czy pokazać go ? :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas007    2

witam. ponawiam zapytanie. gdzie na slasku mozna kupic czesci do szybkiej skrzyni do ursusa 902 912 1002 1012 i czy znalazł by sie ktos kto by to zrobił?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Panowie tak czytam wasze mądre wypowiedzi i większość upiera się przy wymianie trybów w skrzyni ... A może tak zmienić tylko opony z 34' na 38' , jak dobrze pamiętam na 18,4-38 385 osiąga prędkość bliską 30km/h co już jest moim zdaniem wystarczającą prędkością do transportu :) Wszystkie biegi wtedy przesuną się "do góry" wtedy 1 bieg szosowy (na kołach 38) osiągałby prędkość podobną do 4 polowej (na kołach 34) .

Próbował ktoś takiej przeróbki ?

 

Gotowy zestaw do przeróbki skrzyni : http://allegro.pl/przerobka-szybka-skrzynia-zetor-8011-ursus-c-385-i2532701319.html

Edytowano przez pawlus224

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie się zgrywało z przednim mostem jak zmienisz koła.


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

No fakt ;) ale w wersjach 2x4 ten manewr przejdzie , z resztą prędkość z reguły potrzebna jest w transporcie gdzie i ciągniki bez przedniago napędu lepiej się sprawdzają ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

tryby 600 + pewnie coś jeszcze wyjdzie + wymiana oleju (45 litrów jak nic) + mechanik jak ktoś nie wie o co chodzi.

A koła? Mówisz o używkach oczywiście bo nowa opona radialna ....

 

Natomiast sama zmiana przy ciągniku 80KM nie wiem czy ma sens, przy 96KM owszem można się pokusić o szybką skrzynię i koła 18,4x38 a w szóstce i większe.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Nie , no mówię o kołach / oponach albo używanych albo nowych , ale taki "interes" kalkuluje sie tylko gdy stare koła sprzedać można za parę złotych ;)

 

W swojej c-385 mam już łyse opony 16.9-34 (na nich to dopiero wolny jest) i zastanawiam się czy nie zamienić na jakimś szrocie z częściami do dużych ursusów moich kół na felgi '38 + kupić dwie nowe lub używane ale w bdb. stanie opony i zyskać trochę na prędkości ...

... ale sam nie wiem czy gra jest warta świeczki , czy nie zawracać sobie głowy i kupić znowu '34 ale 18.4 ? (ewentualnie jaki jeszcze więszy rozmiar by sie zmieścił ? )

 

 

Warto dodac ze do starego typu błotników tylnych '38 raczej się nie zmieszczą ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

na Twoim miejscu bym poszukał felg 38+używane opony niskoprofilowe w tym rozmiarze.

Tylko układ kierowniczy musisz mieć bez luzów - jeździłem przez kilka lat c-385 z kołami 18,4x38 i lekkim luzem na kierownicy i nie było to bezpieczne.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

No u mnie luzów raczej nie ma , jak jadę "pełnym gazem" to nie mam cienia problemów z utrzymaniem prostoliniowości jazdy , więc i na większych kołach nie powinno być problemu (wiadomo ,że z ładunkiem czy ciężką maszyną zawieszaną nie będę jeździł z maksymalną prędkością - trzeba zachowac umiar ) . Dzięki za wypowiedz w tej kwestii :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Panowie tak czytam wasze mądre wypowiedzi i większość upiera się przy wymianie trybów w skrzyni ... A może tak zmienić tylko opony z 34' na 38' , jak dobrze pamiętam na 18,4-38 385 osiąga prędkość bliską 30km/h co już jest moim zdaniem wystarczającą prędkością do transportu :) Wszystkie biegi wtedy przesuną się "do góry" wtedy 1 bieg szosowy (na kołach 38) osiągałby prędkość podobną do 4 polowej (na kołach 34) .

Próbował ktoś takiej przeróbki ?

 

Gotowy zestaw do przeróbki skrzyni : http://allegro.pl/pr...2532701319.html

 

Taka zmiana nie wiele da, po zmianie trybów możesz jechać 25-30km/h na pół gazu i oszczędzać paliwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

no mieć jeszcze "zapas" pod butem w formie momentu obrotowego.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek183    9

Tak sobie dłubałem jakiś czas temu w skrzyni mojego 1222/4 po tym jak się skończyła remont kapitalny ze starej skrzyni została obudowa dekiel i pręty prowadzące wodziki reszta jest nowa. Wywaliłem żółwia bo za często się sypał mam pytanie bo wiem że było możliwe dołożyć reduktor biegów pełzajacych zamiast żółwia czy ma to ktos zamontowane u siebie? wykonuje praca w których polówki są za szybkie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Panowie tak czytam wasze mądre wypowiedzi i większość upiera się przy wymianie trybów w skrzyni ... A może tak zmienić tylko opony z 34' na 38' , jak dobrze pamiętam na 18,4-38 385 osiąga prędkość bliską 30km/h co już jest moim zdaniem wystarczającą prędkością do transportu :) Wszystkie biegi wtedy przesuną się "do góry" wtedy 1 bieg szosowy (na kołach 38) osiągałby prędkość podobną do 4 polowej (na kołach 34) .

Próbował ktoś takiej przeróbki ?

 

Gotowy zestaw do przeróbki skrzyni : http://allegro.pl/pr...2532701319.html

może i dobry pomysł aleto i przud musisz wymienić koła a poza tym w gróbych błotnikach taka opona ci sięnie zmieści

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

tak oczywiście można przyspieszyć jazdę ciągnika tylko najpierw się zastanowić czy nie braknie biegów w polu lub ciągnik zobaczy górę z zapiętą karawaną i dosłownie wytoczy się na nią - lub nie,nie ruszy któryś z miejsca i z bekiem będzie przerzucał trybki z powrotem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

zgadzam się z kolegą pawlus224-zależy kto co za sobą ciągnie,każdy robi wedle swojego uznania ipotrzeby,wolę wolniejszy i bez problemów w terenie,ale przyznasz że dość jest zapaleńców i potem problemy,

kiedyś myślałem że typowi mordercy ciągników wywodzili się tylko z firm państwowych z poprzedniego ustroju z miejsc takich jak np. tzw. haudy szlaki N.Huta i ZIB z M-ce gdzie zarzynali nowe wtedy ciągniki (4011,355,360,380,385 itd.) w transporcie,lecz można jeszcze tak owych spotkać,przychodzą i pojawia się u nich głupie pytanie że co się dzieje z pompą wtryskową-gdy spytasz o filtry paliwa to głupio się śmieje i mówi że kiedyś wyciągną,krew człowieka zalewa,popaprańcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Szymon94
      Mam pytanie odnośnie pokrywki bocznej skrzyni biegów Ursus 1224. Chodzi o pokrywkę z prawej strony na korpusie skrzyni przekładniowej. Chciałbym ją zdemontować i obejrzeć wzmacniacz momentu. Do pokrywy jest przykręcona rurka olejowa. Od czego ona jest, to powrót oleju? Można tą pokrywkę zdemontować bez obaw że tam od tej rurki jakiś nypel nie odpadnie?
    • Przez Lukas1995
      Witam pacjent tak jak w tytule po wymianie sprzęgła nie idzie włączyć biegów dodam że przy wciskaniu sprzegła silnik przystaje na wciśnietym sprzegle traktor nie chce odpalić a gdy puszcze zapali gdzie szukać przyczyny ??? tarcz i docisk wymieniony został
    • Przez Andrzej66Lud
      Witam, wymieniam sprzeglo w mtz starego typu, czy założyć nowy typ czy słoneczko.  Które z nich jest lepsze. Zdjęcia różnych rodzajów dla podglądu 



    • Przez ursusikc330m
      Witam,co może być przyczyną że nie chce przeżucić z żółwia na zająca ani na zimnym ani na ciepłym jak jest włączony przedni napęd i przełoże dźwignie na zająca to gaśnie kontrolka od napędu i wyłącza przedni napęd ciśnienie w mikropompce chyba jest odpowiednie bo kontrolka się nie zapala,pacjent to Ursus 1634 
    • Przez Przemq
      Witam forumowiczów.  Mam problem od grudnia posiadam ursusa 1214w wersji de luxe sprowadzony z Danii w 2012 roku jestem drugim właścicielem w Polsce a mój  problem polega na tym, że przy przeglądzie okazała  się  być pęknięta obudowa skrzyni  biegów była dopiero ryska na farbie ale ze strachu , że nie  wytrzyma roboty w polu przy siewach wziąłem dobrego spawacza i mi to pospawal specjalnymi elektroda mi plus do tego całość skleilem klejem Belzona 1321 takzwanym płynnym metalem i wytrzymało to siewy lecz obawiam się czy na dłuższą metę zda to egzamin? Czy trzeba szukać  drugiej obudowy? Silnik i skrzynia mechanicznie są w bardzo dobrym stanie technicznym. Ciagnik bardzo  mało  pali około 9ltr na 1 ha przy agregacie uprawowo i 10 przy pługu 4 skibowym brix. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj