janek82

wspomaganie na serwo w mtz 82 problem

Polecane posty

janek82    3

witam tak jak w temacie mam problem gdyz wymienilem pompe na wzmacniana i kreci sie lekko tylko jes takie cisnienie ze wywalwa olej korkiem od wlewu co moze byc tego przyczyna???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Prędzej bym powiedział że pompa ciągnie powietrze, olej się pieni rośnie i wywala korkiem wlewu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

wiec co z tym zrobic uszczelnic korek czy go wymienic bo troche slabo trzyma??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To raczej nie zda egzaminy. W końcy ciśnienie wypcha olej w innym miejscy. Musisz znaleść powód wyrzucania oleju. Nie ma innego sposobu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Przewód ssący do pompy nieszczelny...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LUKASZ82mtz    0

witam panowie . jak poprawić wspomaganie w mtz cie 82 z 84r . strasznie ciężko chodzi koła latają a na postoju nie można ukręcic kierownicy. dodam ze to zwykłe wspomaganie na serwo

Edytowano przez LUKASZ82mtz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ale najpierw skasuj luzy i sprawdź manometrem jakie jest max ciśnienie. Powinno być zdaje się coś koło 80 bara. Prawdopodobnie pompa siada.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    2

Siłownik przenieś na dół podłącz przewodami pod rozdzielacz z serwa pompę polecam 16 i będzie się kręcić pod ciężarem z turem. Jak tomek73 podał stronę tam są zdjęcia jak to zrobić :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    2

Na kolumnie przy przewodzie co idzie od pompy jest zawór bezpieczeństwa na nim regulujesz ciśnienie oleju na pokrywie tego zaworu w miejsce korka zakładasz manometr i ustawiasz jak książka pisze do 80 kg na cm. kwadratowy i powinno być dobrze jeżeli tego ciśnienia nie wykręcisz to znaczy że pompa kaput :rolleyes: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

witam mam problem z tym zaworem od ciśnienia wywala mi nim olej czy da się to jakos usunąć kreci się lekko nawet pod obciążeniem??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
evolution93    8

odgrzeje troche temat .

Ile powinno być oleju w serwie bo w książce piszę o jakiś kreskach a nie wiem gdzie się znajdują a muszę uzupełnić bo był mały wyciek z wężyka załaczajacego blokadę tylnych kół .I wcześniej jak był olej to kręcił równo w dwie strony a teraz w lewo to promień zawracania wynosi a z 20 metrów a w prawo było ok. serwo ok 50mtg przeszło regenerację i było wszystko w porządku .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Pod korkiem wlewu oleju do kolumny serwa powinna być miarka i na niej są kreski. Jeśli miarki nie ma, tak jak u mnie niestety to zalej tyle oleju żeby zakrył wszystkie zębatki widoczne przez korek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

u mnie w mtz na postoju w lewo lekko się kręci ale odbić w prawo na wolnych obrotach się nie da musi mieć 1500obr/min walczę z nim kilka lat, kupić cały układ na orbitrolu czy warto to serwo remontować? Bo u niektórych z serwo naprawdę lekko się kręci a ja mam już dosyć 10 razy podjeżdżając pod pług czy agregat :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

To zależy czy chcesz wydać jakieś 1,5 do 2 tyś PLN na orbitrol ze wszystkim co potrzeba. Tak jak już tu wyżej pisali dobrze zacząć od sprawdzenia ciśnienia. Skoro u Ciebie lepiej działa na wyższych obrotach to może być pompa na wykończeniu. W serwie tak samo jak w zwykłym siłowniku w jedną stronę jest lżej a w drugą ciężej z powodu różnicy powierzchni tłoka po obu stronach.

Ja na razie orbitrol sobie odpuściłem ale siłownik założyłem przy osi i podpiąłem pod kolumnę. Nie jest nie wiadomo jak lepiej ale trochę się poprawiło i nie ma już luzów przez które nie dało się szybciej jechać po drodze. Jak gdzieś upoluję orbitrol po piniądzach :) i znajdę natchnienie to kiedyś może to zrobię.

 

Seweryn20, 9 litrów? Nie 7? Mi weszło jakieś 6 a cały układ był pusty łącznie z siłownikiem.

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Fakt. Pomyliłem się.

I tak wolał bym wydać na orbitrol. Odpadają dwie upierdliwe gałki, kumulacja luzów, itp.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

Witam ponownie:) Mam kolejny problem. Montuję na razie orbitrol do serwomechanizmu bo wymieniałem uszczelniacze. Mam problem taki że jest siłownik od serwomechanizmu co wyłącza blokadę i on ma od dołu dwa wejścia po dwie śruby chyba 13-tki. Jak to połączyć wszystko ze sobą???? i skąd wziąć uszczelki (orbitrol- przystawka, przystawka serwomechanizm)????

 

A powiedzcie mi bo mam chyba pompę wspomagania w ciągniku nsz 10 taką małą a w komplecie z orbitrolem dostałem nsz16 będzie jakaś róznica????

Edytowano przez wojtf23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Siłownika od serwa nie podłączasz pod orbitrol. Dobrze było by go wybebeszyć żeby nie stawiał oporów ale ja zostawiłem w nim wszystko i raczej nie przeszkadza.

 

Co do pompy to zależy jaki w zestawie był orbitrol. Zakładam, że dobrze wszystko dobrali więc trzeba założyć tą NSZ 16. Będzie pasować bez problemu.

 

Tak z ciekawości, jaki dali siłownik? 50 czy 60?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Wdzę że kolega zaczyna składać wszystko do kupy :) Aż jestem ciekaw jaka będzie różnica z nowym wspomaganiem????

Ja w swojej reni miałem pompę od wspomagania 11L i chodził ten ornitrol wyśmienicie :lol: Wiec jeśli masz starą o wydajności 10 L to też powinno być dobrze - tylko jest jedno pytanie --- czy ta stara pompa jest dobra????

Jeśli chodzi o składanie przystawki to wystarczy cięka tektura (np okładka z bloku rysunkowego lub kartka z bloku technicznego) A jak mi nię nie chce wycinać to wystarczy dobry silikon (reinz) - tylko jeden warunek - musisz dobrze odtłuścić np rozpuszczalnikiem. Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

wiesz co pompa nie wiem jak działa ale obudowa przy jednej śrubce jest pęknięta dlatego się pytam jak ta będzie działać czy nie będzie za mocna. A o tekturze też myślałem ale chciałem ją pierwsze wysmarować sylikonem żeby wyschnął i zrobiło by się jak uszczelka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jacek1994
      Witam wszystkich,
      mój tata posiada belarusa 72 z 94 roku w sumie już bardzo dawno wystąpiły problemy z luzami w układzie kierowniczym ale teraz już problem robi się zbyt poważny. Ciągnik ledwo mieści się na ulicy. W pewnym momencie wymieniliśmy pompę ale nic to nie dało i pojawił się kolejny problem. Mianowicie jest dość spory opór przy skręcie w lewo zaś w prawo skręca się normalnie. Co dalej robić ? Czy może to być uszkodzony siłownik ?   Czy może układ jest zapowietrzony ? jest gdzieś jakaś regulacja czy odpowietrznik ? 
    • Przez Vroobel
      Witam!
      W końcu po wielu trudach udało się przerobić wspomaganie w Zetorze 8045 na orbitrol, problem w tym że dużej różnicy w kierowaniu nie ma, jeszcze dodatkowo kierownica zmienia swoje położenie w czasie jazdy, a jak się skręci maksymalnie to z oporem ale daję się dalej krecić, zastanawiam się czy ten typ tak ma, że dopiero od 2000 obr bardzo lekko się kręci, podejrzewam, że orbitrol przepuszcza i jest zbyt wysoko ustawiony zawór przelewowy w orbitrolu, pompę wymieniałem z 2 lata temu. Też u was działają te wspomagania ? czy mi się trafił lipny orbitrol. 
    • Przez Adi118
      Mam problem ze wspomaganiem w moim Aresie 556rz, przy skręcaniu na wolnych obrotach ciężko chodzi kierownica, zapala się kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni i ciągnik staje. Problem się nasila kiedy olej jest rozgrzany i czasem nie pomaga nawet trzymanie wysokich obrotów. Sprawdzałem ciśnienie na pompie hydraulicznej i jest ok. Czy przyczyną moich problemów może być orbitrol? Czy w tym modelu jest dodatkowa pompa od wspomagania? Może ktoś ma inne pomysły co może być nie tak?
    • Przez Grzebcio
      Witam,

      niedawno nabyłem tegorocznego deutza keyline f70 i po paru naprawach, nie wiem czy mam zgłaszać kolejne czy zaufać wkurwionemu już serwisantowi. Pytania kieruję do użytkowników agroluxów oraz agroplusów gdyz skrzynia 15x15 (rewers mechaniczny) chyba się nie zmieniła. Także:
      -czy tylny most/skrzynia/rewers (nie wiem, które dokładnie) powyżej 15~20 na pusto powinien wydawać dźwięki jakby na trybach były luzy (wręcz trzaski/stuki)
      -oraz czy po nagrzaniu się ciągnika wspomaganie kierownicy bez przekroczenia 1300 obrotów powinno działaś ze znacznym oporem wręcz uniemożliwiając oporem kręcenie na postoju, podczas jazdy już spoko ale przy gwałtownych skrętach nie wyrabia na wolnych obrotach.
    • Przez kacperok200
      Witam posiadam ciągnik landini 6560
      Mam takie pytanie czy podczas kręcenia kierownicą przy zgaszonym silniku (ciągnik z wspomaganiem) kierownica powinna chodzić lekko czy ciężko. A jeżeli chodzi lekko lub ciężko  to jaki może być problem.
      Licze na pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj