Arek

100-120km w 4 czy 6 cylindrach?

Polecane posty

at_horses    0

Wybrałbym jednak 6. moment ma lepszy, teoretycznie żywotniejszy ale tak maprawde to zależy na ile dobrze w fabryce śrubki poskręcali... co do spalenia to 4 turbo żeby uzyskał moc to musi chodzić na wysokich obrotach, natomiast 6 ma już moc od dołu... a spalanie zależy głównie od tego z czym ciągnik pracuje i na ile "z głową" naciska się gaz:)


mf 3635... udany sprzet:)

zts12145 z turem.... porazka... ale jeszcze sie nie rozleciał do końca....
jak sie tak dalej bedzie sypał to trzeba bedzie zaprzac szkapy-nieroby do roboty:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DANIEL    1
... Do transportu 4 celindrowe są sa lekkie, wiem bo sam mam 4 celindrowego i 6 celindrowego, w transporcie nie ma porównania, z racji ze 6 jest dłuższa i pewnie ciężejsza ma więszą przyczepnosc do podłoza (prace polowe)

 

Jeżeli chodzi o masę, to do obciążenia stworzono obciążniki które montuje się zwykle przed silnikiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

napewno bym wybrał K 120 4 cylindrowy bo obciążyć ciągnik dzisiaj nie problem możesz np. mieć ciecz w przednich oponach i więcej będzie ważył przodek niż w 6 a tymbardziej że wspomniałeś o ładowaczu czołowym to napewno ma przewage 4 krótszy zwrotniejszy a ociążenie stanowi ładowacz a przy dzisiejszej technice DEUTZ FAHR to możesz spytać u delera ta 4 raczej nie będzie miała mniejszej żywotności a w dodatku K 110 MA 110KM a K 120 4 cylinderki ma 126KM tak podaje DEUTZ to jest 16km więcej i napewno lepiej pracuje pod obciążeniem nie spali mniej ale przy mniej wymagających pracach będze na bank ekonomiczniejszy lubie opierać się na faktach ktoś napisał o momencie większym ta 6 ma 417Nm na obrotach ok 1200 a ta 4cy ma 450Nm na obrotach od 1200 czyli bardzo niskich za***iście a jeszcze ciekawiej z zapasem momentu obrotowego 6 czyli K110 ma 30% a ta 4 czyli K120 ma 40% promień zawracania 4,95 a 4,65 znowu przewaga a co do wagi to ta 6 waży 4840kg a 4 waży 4440 czyli 400kg różnicy to są fakty a nie dywagacje pozdrowinka dane są z Niemieckiej strony DEUTZ FAHR :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    12

teraz zakres mocy zwiększył sie do 150KM, co sadzicie? trzeba reaktywowac temat:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek    0

sądzę że jeśli w ciągniku np. fendt 930 (300kobyłek w 6 garach) na jeden tłok przypada 50 km i ciągnik chodzi nie ?

a np w Valtrze (150 kobyłek w 4 garach) przychodzi na jeden tłok~37 km czyli też będzie wytrzymały a poza tym ten silnik w n141 wzięty jest z serii T z modeli >150km tylko bez 2 garów. a pojemność jest ta sama (1,225l na tłok)

wiadomo że 6' będzie bardziej wyważona ale jak się ciągnik używa z głową to też chodzi :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

ja proponuje takie kryterium:

tak dla mocnych czworek jesli nie maja byc glownym ciagnikiem w gospodarstwie, maja duzo plusow ze wzgledu na zwrotnosc czy wage i beda bardzo uniwersalne i wykorzystywane moga byc caly rok

nie jesli ktos posiada dosyc duze gospodarstwo (powiedzmy z 80ha) i ma byc dla niego to glowny ciagnik

co o tym sadziecie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    12

moja poczatkowa mysl była taka jak tomka(miałes na mysli silniki z T wieksze niż 150KM bo napisałes mniejsze?), a Ty brzozak2 myslisz ze takie ciągniki nie nadają się do pługa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek    0

właśnie większe niż 150 km mój błąd

a u mnie ta n141(jeśli się uda na spo wkręcić) będzie wspomagana przez zetora który też ma 4 gary i jest głównym ciągnikiem w gosp. (no może u-1222 trochę pomaga ale nie sądzę że więcej niż 100mth)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

nadaja sie i do pluga, jesli ma przedni tuz, to wiadomo z obrotowka nie powinno byc problemu, tylko nie chcialbym wykonywac nim wszystkich najciezszych prac, bo wtedy wolalbym 6 cylindrow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    12

no ale dla wygody czy ze wzgledu na żywotność? bo jeśli o wygode chodzi to kwestia gustu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Jeśli do ładowacza czołowego to polecam 4 cylindrowca, ze zwrotnością nie ma szans 6. Jeżeli miałbym brać do prac polowych czyli agregat i pług to zdecydowałbym się kupić teraz 6 (jako dodatkowo do tego), ale nie żałuje zakupu 4 cylindrowca jako ciągnika do wszystkich prac łącznie z ładowaczem czołowym. 6 na pewno nie zmieściłbym się w oborze. A i przeglądy, litry oleju mniejsze a przy lekkich pracach zaoszczędzi więcej. Bo przy 100 % obciążeniu zaoszczedzi bardziej 6 :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    4

Ja tam wole do tura 6 garów zawsze to troche stabilniej a w przypadku mojego MF ze zwrotnością nie jest źle

 

W tym przedziale mocy to 6 bez turbo kulturą pracy nigdy nie dorówna jej 4 z turbo :lol:

 

 

Ze spalaniem to jak się przyciśnie to ten i ten zechla

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

hmmm przy zwożeniu snopków z pola, albo obsługiwaniu big bagów, to rzeczywiście zwrotność się nie przydaje, ale do pracy w hali to 6 garów na pewno da o sobie znać, a stabilność - myślę że przy tych najmocniejszych czwórkach już nie powinno być żadnego problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kissmy...    67

a jak przekłada się mniejszy rozstaw osi na przyczepność i pozostałe parametry w pracach polowych (pomijając mniejszą stabilność przodu przy nawrotach, którą częściowo można zrekompensować odpowiednim obciążnikiem), zastanawiam się nad DF M410, który parametry silnika ma bardzo dobre ale odstrasza mnie niewielki rozstaw osi (o prawie 10% mniejszy niż w 6 cylindrach)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzyszt0f
      Witam, doradźcie jakiej mocy ciągnik wybrać na ok 45/50ha myślę nad MF 7s155 albo 7s180 (tylko mf wchodzi w grę) 7s180 przemawia na przyszłość tym że mogę go podnieś do 210km a chyba 7s 155 nie da rady do 200km podkręcić? 
      W przyszłości myślę kupić bezorkowiec, albo jakiś dłutowiec i zastanawiam się nad mocą ciągnika? 
      ziemie w 95% piaski 
      doradzicie coś? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
    • Przez c308
      Witam doszło mi do moich 8 ha 10 ha do obróbki chiałbym kupić nowy porządny traktor w przedziale mocy 70_110 km co proponujecie.Zastanawiam sie nad Tureckim hattatem 398 kolega ma,Jakims lovolem oraz Arbosem napiszcie co polecacie najbardziej,Ciągał by prase,pług cztery skiby,agregat 3 m,przyczepe 5 t.
    • Przez upadłymtz
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika ok.90 koni. Oglądałem wyżej wymienione modele i nie wiem na co się zdecydować.
      W Case skrzynia 12x12 rewers mechaniczny i podnośnik mechaniczny. W New Holland tak samo. Zetor dużo lepiej wyposażony, ale trochę się boję bo ostatnio różne opinie o nim chodzą. Zetor z 2021 roku, jeszcze bez ad blue. Użytkuje ktoś z was takie ciągniki? Jak z awaryjnością?  Z góry dzięki za pomoc. 
    • Przez damianos95
      Witam proszę o podpowiedź co wybrać lepiej renowke 103.54 czy case cs94 renowka full mechaniczny ciągnik czy case skrzynia mechaniczna nie wiem czy jest polbieg jedynie ma ehr i silnik sisu
      Co będzie lepsze na ponad 20ha praca z turem orka agregat itd co będzie tańsze w naprawie dostępność części czy ogólna awaryjnosc tych ciągników 
      Cena dość zblizona jednak 10 lat różnicy między nimi 
      Jakie opinie o silniku sisu jak spalanie awaryjnosc czy części i jeszcze do znawców tematu jakie tam są tuleje ?
      Ogólnie co byście wybrali i dlaczego 
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj