Skocz do zawartości

Zdjęcie

100-120km w 4 czy 6 cylindrach?


40 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Pavel

Pavel

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1498 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie
  • Zainteresowania:motoryzacja, muzyka, turystyka

Napisany 19 listopad 2006 - 18:10

100-120km w 4 czy 6 cylindrach? ale raczej mowa jest w obu przypadkach o nowych ciagnikach bo 120km na 6 używana jest a 4 juz nie (jeszcze nie)-chyba ze wybiera między używ. 6 a nowa 4 to oczywiscie ze czwórka ;-)

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Ursus C330M w bardzo dobrym stanie


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Ursus
  • 15900.00 PLN
  • 22 mar 2017
Ciągnik rolniczy Case 5150 Maxtrack ( SUPER STAN !!! )


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Case IH
  • 63000.00 PLN
  • 21 mar 2017
Massey-Ferguson 255


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Massey Ferguson
  • 21500.00 PLN
  • 18 mar 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
100-120km w 4 czy 6 cylindrach? Dzisiaj, 07:32
  •  

#22 Share lukotek

lukotek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie

Napisany 07 styczeń 2007 - 00:17

100-120km w 4 czy 6 cylindrach? A to musi być akurat DF czy coś innego bo jak coś innego to mogę coś powiedzieć o 4 cylindrowym CASE MXU 110 nominalnie 116KM tyle że ze wzrostem do 137KM. krótki, zwinny i w sam raz do tura bo ma specjalne okienko w dachu właśnie do tura ......
(")_(")_.----.,/)
;^ ^ '; -._ , ')_
( o_, )' __,) '-._)

GumiaKi 25 zl:> Widły 60zl:> .... aaaa Prerzucanie gnoju bezcenne !!!

#23 Share Rolnik z W

Rolnik z W

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wlkp

Napisany 23 styczeń 2007 - 11:20

100-120km w 4 czy 6 cylindrach? Mam Valtrę M120e 4 cylinderki i nie narzekam. Może i trwałość takiej 4 jest mniejsza od 6 cyl ale ja by najmniej nie planuje pracowac nim dluzej niz 10 lat. A przez te 10 troszke paliwa zaoszczędzę. Polecam 4 - cyl.

#24 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 styczeń 2007 - 12:56

100-120km w 4 czy 6 cylindrach? Jesli to ma byc glowny ciagnik to tylko 6 cylindrow, fakt ze nie zrobi duzo godzin o niczym nie swiadczy, bo bedzie wykonywal ciezkie prace i wtedy wyjdzie cala prawda.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#25 Share Viper

Viper

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 270 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 12 luty 2007 - 09:52

100-120km w 4 czy 6 cylindrach? Jeśli wybierac pomiedzy 6 a 4 to zawsze 6, spali napewno mniej przy tego samego typu pracy bo nie bedzie mial raltaywnie tak duzego obciązenia jak 4. Wiadomo ze bedzie mial wiekszy moment obrotowy co jest kolosalnym plusem, niby konie te same ale moment... Do transportu 4 celindrowe są sa lekkie, wiem bo sam mam 4 celindrowego i 6 celindrowego, w transporcie nie ma porównania, z racji ze 6 jest dłuższa i pewnie ciężejsza ma więszą przyczepnosc do podłoza (prace polowe) Złudne jest ze 4 spali mniej niz 6, porównajcie sobie silniki w autach.. 1.4 a 1.9 np. Jestem o tym przekonany z doświadczenia.
Pawel

Z góry przepraszam za błędy ortograficzne i literowe... :) Nigdy nie bylem w tym dobry.

#26 Share at_horses

at_horses

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 178 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska

Napisany 12 luty 2007 - 21:18

100-120km w 4 czy 6 cylindrach? Wybrałbym jednak 6. moment ma lepszy, teoretycznie żywotniejszy ale tak maprawde to zależy na ile dobrze w fabryce śrubki poskręcali... co do spalenia to 4 turbo żeby uzyskał moc to musi chodzić na wysokich obrotach, natomiast 6 ma już moc od dołu... a spalanie zależy głównie od tego z czym ciągnik pracuje i na ile "z głową" naciska się gaz:)
mf 3635... udany sprzet:)

zts12145 z turem.... porazka... ale jeszcze sie nie rozleciał do końca....
jak sie tak dalej bedzie sypał to trzeba bedzie zaprzac szkapy-nieroby do roboty:P

#27 Share DANIEL

DANIEL

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 205 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 12 luty 2007 - 21:28

100-120km w 4 czy 6 cylindrach?

... Do transportu 4 celindrowe są sa lekkie, wiem bo sam mam 4 celindrowego i 6 celindrowego, w transporcie nie ma porównania, z racji ze 6 jest dłuższa i pewnie ciężejsza ma więszą przyczepnosc do podłoza (prace polowe)


Jeżeli chodzi o masę, to do obciążenia stworzono obciążniki które montuje się zwykle przed silnikiem...

#28 Share krzysiu

krzysiu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 648 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 luty 2007 - 12:34

100-120km w 4 czy 6 cylindrach? napewno bym wybrał K 120 4 cylindrowy bo obciążyć ciągnik dzisiaj nie problem możesz np. mieć ciecz w przednich oponach i więcej będzie ważył przodek niż w 6 a tymbardziej że wspomniałeś o ładowaczu czołowym to napewno ma przewage 4 krótszy zwrotniejszy a ociążenie stanowi ładowacz a przy dzisiejszej technice DEUTZ FAHR to możesz spytać u delera ta 4 raczej nie będzie miała mniejszej żywotności a w dodatku K 110 MA 110KM a K 120 4 cylinderki ma 126KM tak podaje DEUTZ to jest 16km więcej i napewno lepiej pracuje pod obciążeniem nie spali mniej ale przy mniej wymagających pracach będze na bank ekonomiczniejszy lubie opierać się na faktach ktoś napisał o momencie większym ta 6 ma 417Nm na obrotach ok 1200 a ta 4cy ma 450Nm na obrotach od 1200 czyli bardzo niskich za***iście a jeszcze ciekawiej z zapasem momentu obrotowego 6 czyli K110 ma 30% a ta 4 czyli K120 ma 40% promień zawracania 4,95 a 4,65 znowu przewaga a co do wagi to ta 6 waży 4840kg a 4 waży 4440 czyli 400kg różnicy to są fakty a nie dywagacje pozdrowinka dane są z Niemieckiej strony DEUTZ FAHR :huh:

#29 Share Pavel

Pavel

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1498 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie
  • Zainteresowania:motoryzacja, muzyka, turystyka

Napisany 23 kwiecień 2007 - 19:30

100-120km w 4 czy 6 cylindrach? teraz zakres mocy zwiększył sie do 150KM, co sadzicie? trzeba reaktywowac temat:)

#30 Share tomek

tomek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 918 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 23 kwiecień 2007 - 20:35

100-120km w 4 czy 6 cylindrach? sądzę że jeśli w ciągniku np. fendt 930 (300kobyłek w 6 garach) na jeden tłok przypada 50 km i ciągnik chodzi nie ?
a np w Valtrze (150 kobyłek w 4 garach) przychodzi na jeden tłok~37 km czyli też będzie wytrzymały a poza tym ten silnik w n141 wzięty jest z serii T z modeli >150km tylko bez 2 garów. a pojemność jest ta sama (1,225l na tłok)
wiadomo że 6' będzie bardziej wyważona ale jak się ciągnik używa z głową to też chodzi :wacko:

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
100-120km w 4 czy 6 cylindrach? Dzisiaj, 07:32
  •  

#31 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 kwiecień 2007 - 21:57

100-120km w 4 czy 6 cylindrach? ja proponuje takie kryterium:
tak dla mocnych czworek jesli nie maja byc glownym ciagnikiem w gospodarstwie, maja duzo plusow ze wzgledu na zwrotnosc czy wage i beda bardzo uniwersalne i wykorzystywane moga byc caly rok
nie jesli ktos posiada dosyc duze gospodarstwo (powiedzmy z 80ha) i ma byc dla niego to glowny ciagnik
co o tym sadziecie?
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#32 Share Pavel

Pavel

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1498 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie
  • Zainteresowania:motoryzacja, muzyka, turystyka

Napisany 24 kwiecień 2007 - 07:01

100-120km w 4 czy 6 cylindrach? moja poczatkowa mysl była taka jak tomka(miałes na mysli silniki z T wieksze niż 150KM bo napisałes mniejsze?), a Ty brzozak2 myslisz ze takie ciągniki nie nadają się do pługa?

#33 Share tomek

tomek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 918 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 24 kwiecień 2007 - 10:44

100-120km w 4 czy 6 cylindrach? właśnie większe niż 150 km mój błąd
a u mnie ta n141(jeśli się uda na spo wkręcić) będzie wspomagana przez zetora który też ma 4 gary i jest głównym ciągnikiem w gosp. (no może u-1222 trochę pomaga ale nie sądzę że więcej niż 100mth)

#34 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 kwiecień 2007 - 12:48

100-120km w 4 czy 6 cylindrach? nadaja sie i do pluga, jesli ma przedni tuz, to wiadomo z obrotowka nie powinno byc problemu, tylko nie chcialbym wykonywac nim wszystkich najciezszych prac, bo wtedy wolalbym 6 cylindrow
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#35 Share Pavel

Pavel

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1498 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie
  • Zainteresowania:motoryzacja, muzyka, turystyka

Napisany 24 kwiecień 2007 - 14:13

100-120km w 4 czy 6 cylindrach? no ale dla wygody czy ze wzgledu na żywotność? bo jeśli o wygode chodzi to kwestia gustu.

#36 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 kwiecień 2007 - 15:06

100-120km w 4 czy 6 cylindrach? no w takim wypadku ze wzgledu na zywotnosc i charakterystyke silnika
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#37 Share robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 kwiecień 2007 - 19:08

100-120km w 4 czy 6 cylindrach? Jeśli do ładowacza czołowego to polecam 4 cylindrowca, ze zwrotnością nie ma szans 6. Jeżeli miałbym brać do prac polowych czyli agregat i pług to zdecydowałbym się kupić teraz 6 (jako dodatkowo do tego), ale nie żałuje zakupu 4 cylindrowca jako ciągnika do wszystkich prac łącznie z ładowaczem czołowym. 6 na pewno nie zmieściłbym się w oborze. A i przeglądy, litry oleju mniejsze a przy lekkich pracach zaoszczędzi więcej. Bo przy 100 % obciążeniu zaoszczedzi bardziej 6 :lol:

#38 Share piootr

piootr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1267 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 kwiecień 2007 - 19:50

100-120km w 4 czy 6 cylindrach? Ja tam wole do tura 6 garów zawsze to troche stabilniej a w przypadku mojego MF ze zwrotnością nie jest źle

W tym przedziale mocy to 6 bez turbo kulturą pracy nigdy nie dorówna jej 4 z turbo :lol:


Ze spalaniem to jak się przyciśnie to ten i ten zechla

#39 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 kwiecień 2007 - 20:42

100-120km w 4 czy 6 cylindrach? hmmm przy zwożeniu snopków z pola, albo obsługiwaniu big bagów, to rzeczywiście zwrotność się nie przydaje, ale do pracy w hali to 6 garów na pewno da o sobie znać, a stabilność - myślę że przy tych najmocniejszych czwórkach już nie powinno być żadnego problemu
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
100-120km w 4 czy 6 cylindrach? Dzisiaj, 07:32
  •  

#40 Share kamil41

kamil41

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1666 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 kwiecień 2007 - 20:44

100-120km w 4 czy 6 cylindrach? ja bym się zdecydował na mocniejszą czwórke, pewnie nawet jest tańsza


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy



Jeśli masz konto na Facebooku możesz zalogować się klikając w przycisk