Skocz do zawartości

Zdjęcie

Różnice pomiędzy ciągnikami krajowymi a robionymi na eksport.


19 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Ciastko

Ciastko

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 26 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 maj 2012 - 15:49

Różnice pomiędzy ciągnikami krajowymi a robionymi na eksport. Witam otóż zastanawiałem się czym różnią się modele Zetorów 5211 robionymi na eksport i tymi krajowymi. Nie mam na myśli różnice w wyposażeniu czy wspomaganiu bo tyle wiem. Chodzi mi o jakieś większe udogodnienia związane z mechaniką (silnik, skrzynia biegów).
P.S. Czy w ciągnikach eksportowych była różnica mocy? Jeśli taki temat istnieje to ja go nie znalazłem.
Z góry dzięki za odpowiedzi.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Różnice pomiędzy ciągnikami krajowymi a robionymi na eksport. Dzisiaj, 17:28
  •  

#2 Share soltys48

soltys48

    stary sołtys

  • Members
  • PipPipPip
  • 3381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wlkp
  • Zainteresowania:politologia

Napisany 17 maj 2012 - 18:44

Różnice pomiędzy ciągnikami krajowymi a robionymi na eksport. Kolego jak według ciebie wygląda zetor KRAJOWY i EKSPORTOWY?
Z tego co ja się orientuję to zetor nie jest ciągnikiem polskim tylko czeskim więc te Krajowe jak to określiłeś są właśnie ciągnikami eksportowymi tylko są to tzw wersje na kraje BLOKU WSCHODNIEGO,Tobie zapewne chodziło o ciągniki,które szły na zachód i pólnoc europy.....i rzeczywiście te ciągniki miały pewne ulepszenia....

KOLOR POTĘGI JEST TYLKO JEDEN............................NIEBIESKI!!!!!!!!!!!!!!

 

3000 postów

mam nadzieję, że  chociaż w części z nich pomogłem


#3 Share Ciastko

Ciastko

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 26 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 maj 2012 - 19:44

Różnice pomiędzy ciągnikami krajowymi a robionymi na eksport. Z tego co zauważyłem to sobie poradziłeś z rozszyfrowaniem treści poprzedniego postu i myśle że każdy mógł to samo zrobić. Muszę ci przyznać rację że chodziło właśnie o te różnice pomiędzy "Blokiem wschodnim" a "zachodem i pólnocą Europy". I też tyle wiem, że te na "Eksport" były lepsze. Tylko chce się dowiedzieć dokładniej co było w nich lepsze prócz tego co opisałem post wyżej. I dzięki za oczywiste sprostowanie :)

#4 Share Paul13Paul13

Paul13Paul13

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 maj 2012 - 20:05

Różnice pomiędzy ciągnikami krajowymi a robionymi na eksport. Mój 7745 RECORD jest z Holandii. Z tego co wiem Recody czyli wersje bez kabiny szły właśnie na zachód

#5 Share wiesmag

wiesmag

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 1534 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 17 maj 2012 - 20:06

Różnice pomiędzy ciągnikami krajowymi a robionymi na eksport. jest taka reguła(i to we wszystkich markach)że na Europę,Skandynawię i wyspy brytyjskie idą w innej kompletacji,i kiedyś na blok wschodni też szły w innej kompletacji-to znaczy że to co było dostępne na wyspach nie było np. w Niemczech,a to co w Szwecji nie było dostępne we Francji.

#6 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7603 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 20 maj 2012 - 08:18

Różnice pomiędzy ciągnikami krajowymi a robionymi na eksport. Możliwe że są różnice. Ja mam MTZ-ta wyprodukowanego na Białorusi w 92 roku na rynek Niemiecki. Ma nowszą deskę rozdzielczą, orbitrol pod nią siłownik podnośnika większy, biegi pełzające( mogły być montowane na rządanie) i elegancki fotel To wszystko na np. ruski rynek było montowane dużo puźniej a i w polskich pronarach z tamtego okresu nawet orbitrola nie było.

Edytowany przez seweryn20, 20 maj 2012 - 08:20.

KPK Kumurun Team

#7 Share barto7245

barto7245

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Płońsk

Napisany 21 czerwiec 2012 - 18:45

Różnice pomiędzy ciągnikami krajowymi a robionymi na eksport. Posiadam zetora 7245 sprowadzonego z Norwegii. Jak zauważyłem jest kilka nieznacznych różnic między nim, a zetorem "krajowym" m.in: 4 wyjścia hydrauliki, węższa kabina, zaczep dolny transportowy typu hitch, dodatkowy siłownik wspomagający podnośnik oraz belki podnośnika od większego modelu (chyba 8145). Innych różnic się nie doszukałem ;)
Posiadacze i sympatycy Zetorów zapisujcie się do klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Sprzedam 2 kojce porodowe

#8 Share Marcelix

Marcelix

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 353 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie pow. kolneński

Napisany 26 czerwiec 2012 - 08:52

Różnice pomiędzy ciągnikami krajowymi a robionymi na eksport. Nasz 7745 został sprowadzony od Helmuta (czyt. Niemcy) różnica jest taka, że ma półbiegi na każdym biegu załączane pneumatycznie. Bardzo sobie chwalimy ten patent, zarówno w pracach polowych jak i w transporcie. Zalącza się je pedałem podobnym do blokady tylnego mostu, tyle że umieszczony jest po lewej stronie zaraz obok dźwigni od załączania przedniego napędu. Super sprawa, bo nie trzeba używać pedału sprzęgła i wajchować.
Druga różnica to wspomaganie hydrostatyczne - na orbitrolu, podgrzewana tylna szyba i więcej nie zauważyłem.
Dodam jeszcze, że mieliśmy przedni TUZ + WOM fabryczny, wom był włączany przyciskiem na pulpicie poprzez sprzęgło elektromagnetyczne, było to super rozwiązanie.

Edytowany przez Marcelix, 26 czerwiec 2012 - 21:36.

Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein


#9 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 28 czerwiec 2012 - 10:26

Różnice pomiędzy ciągnikami krajowymi a robionymi na eksport. Normalna sprawa, bogatszy kraj zamawiał w bogatszym wyposażeniu. Prawie wszystkie rzeczy tu wymienione były fabryczną opcją wyposażenia opisaną w instrukcji. Mój weteran był niemal podstawową wersją, z dużą kabiną i hitchem, bez wspomagania, półbiegów, wzmacniacza. Największa różnica na eksport, to zielony kolor i napisy john deere. :ph34r:

#10 Share HondaMtx

HondaMtx

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 745 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sieradzice, gmina Kazimierza Wielka, woj Swietokrzyskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, off-road, motoryzacja, motocross

Napisany 28 czerwiec 2012 - 11:28

Różnice pomiędzy ciągnikami krajowymi a robionymi na eksport. Zetory eksportowane na Skandynawie miały mniejsze kabiny i bardziej wydajniejszą nagrzewnice.
Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Różnice pomiędzy ciągnikami krajowymi a robionymi na eksport. Dzisiaj, 17:28
  •  

#11 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 28 czerwiec 2012 - 12:05

Różnice pomiędzy ciągnikami krajowymi a robionymi na eksport. Znak, że są bardzo praktyczni i myślą. W autobusach sprowadzanych ze Skandynawii były szyby zespolone- te boczne..

Edytowany przez zorzyk2, 28 czerwiec 2012 - 12:07.


#12 Share leszczu19901

leszczu19901

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 49 postów

Napisany 28 czerwiec 2012 - 13:09

Różnice pomiędzy ciągnikami krajowymi a robionymi na eksport. Mój Zetor 7211 też jest z zagranicy. Dokładnie nie powiem skąd, bo nadzwyczajnie zapomniałem. Porównując Zetory ktore szły na Polske i te ktore szły na zagranice, to jedno jest pewne, że zagraniczne były mocniejsze, np.: głowny wałek w skrzyniy u mnie był i kilka mm grubszy niż w wersji robionej na Polske. Z tego co wiem to jest jeszcze kilka elementów ktore były mocniejsze.

#13 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 28 czerwiec 2012 - 16:47

Różnice pomiędzy ciągnikami krajowymi a robionymi na eksport. Interesujące, a ja do tej pory nie wiem jaki tam wałek siedzi, może ten cieńszy i słabszy :lol:

#14 Share HondaMtx

HondaMtx

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 745 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sieradzice, gmina Kazimierza Wielka, woj Swietokrzyskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, off-road, motoryzacja, motocross

Napisany 28 czerwiec 2012 - 16:53

Różnice pomiędzy ciągnikami krajowymi a robionymi na eksport. dziwne bo każdy ciągnik który do tej pory spotkałem miał identyczną grubość wałka 0_o i z tego co się orientuje to wałki sprzedawane w Polsce mają taką samą średnice....
;)

i nie było wersji robionych na Polskę ;) Konstruktorzy najbardziej zwrócili uwagę na te egzemplarze które szły na Skandynawię, a poza tym zetor był produkowany w Czechach więc mówiąc, że różniły się te co szły na Polskę od tych co szły na zagranice nie jest trafione ;) Bo zagranica to również Polska dla konstruktorów z Czech ;P

Edytowany przez HondaMtx, 28 czerwiec 2012 - 18:07.

Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

#15 Share Ciastko

Ciastko

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 26 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 czerwiec 2012 - 21:45

Różnice pomiędzy ciągnikami krajowymi a robionymi na eksport. Głownie poruszyłem ten temat z myślą o mocy ale odpowiedzi są trafne. Według mojego ojca eksportowe miały więcej mocy tzn na gorszy teren itd. Czy w wersji na eksport i tych normalnych było takie coś jak obciążenie koła zamachowego w celu zwiększenia mocy chwilowej? Tj takie rozwiązanie jak w prasach kostkujących. Dalej wałkujemy temat różnic...

#16 Share Kamil1998

Kamil1998

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 620 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowsze

Napisany 09 lipiec 2012 - 18:58

Różnice pomiędzy ciągnikami krajowymi a robionymi na eksport. Nasz 7745 jest wersją exportową do Niemiec i z różnic to zauważyłem:
-rewersor
-szersze laczki na przodzie
-hitch
-CBM'y na TUZ'ie i dwa siłowniki wspomagające
-Schowany filtr powietrza (tu nie mam pewności)
-orbitol
-2 sekcje hydrauliki
Jak coś sobie przypomnę to jeszcze napiszę :)
Co do mocy to nie mam porównania,ale z tego co wiem nasz ma 75km

Edytowany przez Kamil1998, 22 lipiec 2012 - 22:01.

Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

#17 Share racha

racha

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 179 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wisła

Napisany 09 lipiec 2012 - 20:59

Różnice pomiędzy ciągnikami krajowymi a robionymi na eksport. http://allegro.pl/ze...2476299583.html zwródzcie uwagę na zwolnice tego traktora albo mi się wydaje labo to jakieś zdjęcie valtry albo ten zetor jest ninny niż wszystkie

#18 Share Kamil1998

Kamil1998

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 620 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowsze

Napisany 10 lipiec 2012 - 08:08

Różnice pomiędzy ciągnikami krajowymi a robionymi na eksport. hmm... nie przypomina mi zetora, chociażby patrząc na błotniki :)
Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

#19 Share Grabcio

Grabcio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wola Siennicka
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 10 lipiec 2012 - 08:34

Różnice pomiędzy ciągnikami krajowymi a robionymi na eksport. Widać że na tym ostatnim zdjęciu jest tył jakiegoś innego ciągnika.

Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Różnice pomiędzy ciągnikami krajowymi a robionymi na eksport. Dzisiaj, 17:28
  •  

#20 Share Sollter

Sollter

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 49 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 lipiec 2012 - 12:57

Różnice pomiędzy ciągnikami krajowymi a robionymi na eksport. to ostatnie zdjęcie to nie jest tył żadnego zetora. na 100%.

Podobne tematy zetor 5211