Polecane posty

Rafal8888    0
Napisano (edytowany)

Witam mam taki problem wymienilem w moim MTZ tarcze docisku i tarcze sprzeglowa poniewaz strasznie zgrzytalo jak sie wkladalo biegi, jak odpalilem i chcialem wlozyc jakis bieg to zgrzyt byl taki ze nie dalo sie wlozyc biegu ale jak na zgaszonym silniku wcisnolem sprzeglo i wlozylem bieg i caly czas trzymalem sprzeglo to bralo dobrze i nie slizgalo sie czy cos ale jak puscilem je do kocna i chcialem zmienic bieg dalej to samo zgrzyt ze az uszy bolaly, zmienilismy tarcze docisku i tarcze sprzeglowa efekt: taki sam nawet jeszcze gorzej bo jak puszczam sprzeglo to szarpie i cos stuka jakby przy docisku, wiem ze moze nie za jasno naswietlilem temat ale mam nadzieje ze bedziecie wiedzieli o co chodzi, Pozdrawiam i z gory serdecznie dziekuje za pomoc.Pozdrawiam

I czy moze to byc cos takiego jak hamulec walka sprzegłowego?

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal8888    0
Napisano (edytowany)

Łapki sprzęgła dobrze są wyregulowane na jakieś 2mm od łożyska oporowego, a o tym hamulcu pisałem dlatego ze jak wcisnę sprzęgło i poczekam z 10s to biegi ładnie wchodzą

Edytowano przez Elektrotechnik
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A masz hamulec wałka? Nie wszystkie mtz-ty go posiadają.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal8888    0
Napisano (edytowany)

Raczej mam, mowie raczej bo nie jestem specjalista od MTZ i tyle co wyczytałem na forach itp, ale podsyłam zdjęcie, i to cięgło które jest zaznaczone na zdjęciu wydłużyłem na max. i trochę pomogło ale nie za wiele

post-23772-0-16551300-1337239714_thumb.jpg

post-23772-0-16551300-1337239714_thumb.jpg

Edytowano przez Elektrotechnik
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. To krótkie cięgno jest od hamulca wałka sprzęgłowego. Podciągaj go delikatnie tak żeby tylko przy pełnym wciśnięciu sprzęgła hamowało wałek.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal8888    0
Napisano (edytowany)

Właśnie na tym cięgnie skończyła mi się już regulacja i dalej zgrzyta, tam powinna być chyba jakaś tarcza hamulcowa podobna jak sprzęgłowa i pewnie trzeba ja wymienić, dobrze mówie?

Edytowano przez Elektrotechnik
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie. Wewnątrz skzryni redukcyjnej na wałku sprzęgłowym są dwie niewielkie tarcze i to one hamują wałek. Tu masz zdjęcie. Znajdziesz je a rysunku połączone z dzwignią idącom na zewnątrz skrzyni.

 

http://www.picshot.pl/public/viewset/69254


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal8888    0
Napisano (edytowany)

Tak wiem bo odkręciłem ta pokrywę od góry i je widać i myślałem ze może pomiędzy nimi coś musi być, tylko co zrobić jak regulacji już nie ma a wałek się nie zatrzymuje po wciśnięciu sprzęgła może być tak ze te tarcze są już wyrobione i dlatego nie zatrzymują tego walka? One powinny być gładkie?

 

 

Jak nadal będziesz notorycznie cytował poprzedni post to dostaniesz bana. Na razie "tylko" 10%.

Edytowano przez Elektrotechnik
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie mam zielonego pojęcia w rzyciu tam nie zaglądałem. Poza tym w moim nie ma hamulca w ogóle. Sprawdz czy nie ma jakiś luzów na dzwigniach któr niepoptrzebnie zabieraja zakres regulacji. I pytanie jak ustawiałeś sprzęgło? Mozliwe że ustawiając łapy cofniete są za mocno i musiałeś to nadrobić na cięgle od sprzęgła głównego a tym samym brakło regulacji na hamulcu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    2

Ja wymieniałem wałek sprzęgła i nie miał wejścia na klin tarczy hamującej teraz mam bez hamulca i biegi wchodzą dobrze bez jakiegoś wielkiego zgrzytu .Może cały pic polega na tym jak pisze wyżej Kolega że najpierw ustawiasz odległość łapek do docisku a potem na cięgle ustawiasz branie sprzęgła na pedale .A tarcze u mnie też były gładkie. :wacko: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

A w Nowych belarusach jest taki hamulec skrzyni?????


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal8888    0

Właśnie łapki sprzęgła są ustawione dobrze bo ok 2mm od łożyska a jakiś dużych luzów na cięgnach nie ma, i zastanawia mnie czy te tarcze hamulca tego nieszczęsnego walka nie powinny być grubsze i wtedy by lepiej hamowały, te hamulce występowały rzadko w tych traktorach ale ja mam to nieszczęście ze jest i nie wiem może na tym krótkim cięgnie od tego hamulca założyć dłuższa sprężynę i wtedy by lepiej dociskały te tarcze. Z tego co się orientuje to w nowych belarusach nie ma tego hamulca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    2

Jak wciśniesz sprzęgło na chwilę to skrzynia powinna Ci się za trzymać, czy coś z tego zaobserwowałeś :unsure: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jka robi się ze sprzęgłem, wymiana tarcz itp to przd zjechaniem silnika należy ustawić wstępnie odległość łapek od pierścienia z frezami womu w docisku sprzęgła. ma ona wynosić 12mm od krawędzi wieloklina do części łapek przylegającej do łożyska oporowego. To gwarantuje że zewnętrzna regulacja sprzęgła jest w takiej pozycji że do następnego remontu nie braknie ci regulacji.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dokładnie tak jak piszesz kolego @seweryn20. Jednak nie wydaje mi się, że przyczyną jest hamulec sprzęgła. On służy do tego aby przy redukcji biegów hamować rozpędzone masy w skrzyni biegów. Przy prawidłowo wyregulowanym sprzęgle hamulec nie ma wpływu na zmianę biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
Napisano (edytowany)

To znaczy nie dokładnie przy redukowaniu. W czasie redukowania należy zrównać obroty wałka sprzęgłowego z z obrotami biegu na który redukujeny. A dokładnie różnice na sprzęgłach kłowych. Dla tego zmienia się na dwa sprzęgła a redukując z przegazówką. Hamulec wałka głównie się przydaje gdy na postoju wciskamy sprzęgło i chcemy zapodać bieg. Gdy tarcza stoi wchodzi cicho, gdy kręci się z rozpędu trochę trzaśnie na kłach. Więc zgadza się stwierdzenie że przy zmianie biegów nie ma wpływu. W moim nie ma tego hamulca wcale i żeby nie trzasło trzeba odczekać kilka sekund i wchodzą biegi ładnie.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wpsowa692    1

Powiem szczerze nie robiłem sprzęgła w tej zemście Stalina , ale może po prostu masz coś zwichrowane ?

Płaszczyznę koła zamachowego , tarczę , czy docisk ?

Może trza było zamach przetoczyć .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez tomaszt135
      Witam,
      Jestem na etapie wymiany tarczy sprzęgłowej w renówce 8514. W związku z wytarciem przez starą tarczę rowków na docisku i kole wieńca, odkręciłem tarczę na docisku bez problemów, ale z tarczą koła wieńca mam problem. Czy jest może jakiś sposób na odkręcenie tych śrub? Próbowałem tradycyjnie, ale klucze się wyginają. Może śruby odkręcają się w lewą stron? Może znacie jakiś sposób na zdjęcie tego koła?Będę wdzięczny za pomoc, bo nie chciałbym coś popsuć robiąc coś na siłę.
    • Przez lukus
      Witam mam taki problem że wymieniłem sprzęgło i teraz nie moge odpowietrzyc przegła. Nie Wiem co sie mogło stać . Proszę o pomoc.
    • Przez krzychu652
      Witam.
      Czym może być spowodowane odchylanie się dźwigienek sprzęgła (łapek) w stronę łożyska oporowego pod wpływem zwiększania prędkości obrotowej silnika? Robiłem remont sprzęgła (nowe tarcze, dociski, śruby, sprężyny główne, sprężyny łapek, kołki w obudowie sprzęgła oraz oczywiście łożysko oporowe - jednym słowem całe sprzęgło nowe) i gdy zwiększam obroty silnika to łapki odchylają się w stronę łożyska oporowego i te od jazdy łapią łożysko, które zaczyna się obracać (mam przedłużoną dźwignię od pedału więc luz ustawiam na ok. 5 mm). Dopiero gdy luz jest około 10 mm to nawet na max obrotach to się nie dzieje. Domyślam się, że to może być wina wadliwych sprężyn od łapek (nowe były założone te niklowane - świecące), sprzęgło jest złożone poprawnie. Podczas kolejnego rozpoławiania ciągnika (4 raz) pewnie założę sprężyny od zetora, ale może spotkał się ktoś z Was kiedyś z takim problemem i ma jaką poradę?
    • Przez Or6i
      Witam mam problem, prawdopodobnie urwała mi się linki skrzyni biegów. Wie ktoś może jak ja wymienić w Same Antares 130 chodzi o to czy duzo z tym roboty i czy da radę bez zdejmowania kabiny?
    • Przez ursus-moc
      witam mam problem bo grzeje (parzy) mi sie sprzeglo w mf kombajne mf 31 starym
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj