Skocz do zawartości

Zdjęcie

Głowica od MTZ80 do 50?


83 odpowiedzi na ten temat

#61 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2682 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 28 sierpień 2017 - 06:26

Głowica od MTZ80 do 50? Ja bym nie ryzykował. Wał to ni taki majątek do mtz a jak się urwie koszta będą większe. Poza tym gdzie kupić same przeciwwagi ?
Ja bym nie ryzykował. Wał to ni taki majątek do mtz a jak się urwie koszta będą większe. Poza tym gdzie kupić same przeciwwagi ?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Głowica od MTZ80 do 50? Dzisiaj, 05:35
  •  

#62 Share paki88

paki88

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów

Napisany 28 sierpień 2017 - 17:24

Głowica od MTZ80 do 50?

Czyli co poprawiasz?

Sporo tego było.

- Elektrykę mi  zrobił tak że wysadziło cele w akumulatorach a potem całą górę kabiny kładłem od nowa bo nic nie działało. Kokpit do tej pory rozpracowuję po kawałku bo na przykłąd z bezpiecznika wychodzi kabel, łączy  się w trzy, z których  jeden wraca do bezpiecznika obok tego pierwszego a dwa pozostałe łączą się w cztery i  wchodzą w koszulkę z jednej strony a z drugiej wychodzą trzy,  z których  jeden jest bez prądu. Ogólnie jakbym sprzedał te wszystkie kable co tam są na złom, to za miedź bym chyba opony nowe kupił :)

- naprawa układu  kierowniczego bo luzy były + przeróbka z serwo na orbitrol - teraz w lewo zawracam w miejscu  a w prawo potrzebuję z pół hektara, a podczas

powrotu z warsztatu nie musiałem nawet kierownicy trzymać bo traktor i tak lepiej wiedział gdzie chce jechać  - ogólnie wymieniałem jeszcze krzyżak na kierownicy, wymieniłem zestawy naprawcze w głowiczkach i da się jeździć nawet, chociaż jak mocniej zawieje z flanki to czasem nosi...

 - przerobienie pompy wtryskowej z mtz50 na 82? Noł problem! Odkręcasz, myjesz przykręcasz na nowe śrubki (nie wiem po co nowe, ale załóżmy że fajnie błyszczą) i kasujesz frajera. A potem ja latałem z nią do Lublina do pana B... (swoją drogą fajny chłop, pomocny - nawet przez telefon potrafi doradzić co może być źle) i okazało się że o zmianie dawki czy zakresu obrotów ta pompa nawet nie słyszała.

 - już nie wspomnę o innych mądrych  przeróbkach  w stylu drewniany kołek wbity w kolektor zamiast świecy płomieniowej :)

 

A tak mądrze mówił, a tak obiecywał że będę zadowolony. No i jestem, kurna, strasznie zadowolony... Jedyne dobre słowo jakie mogę powiedzieć o gościu, to że jak mam gada 3 lata, tak od wymiany do wymiany nie dolewam więcej niż litr oleju, a straszyli że ruskie wszędzie ciekną.

Tak to jest jak się chce kupić maszynę której się nie zna i się człowiek zda na innych...

 

Ja bym nie ryzykował. Wał to ni taki majątek do mtz a jak się urwie koszta będą większe. Poza tym gdzie kupić same przeciwwagi ?

 

 

No też się waham czy  warto ryzykować.

No z tym majątkiem to różnie - ponad tysiąc sam wał. (Wiem, że są tańsze tylko nie wiem ile toto warte. Do 3p kiedyś kupiłem tańszy i po roku miał jajca na czopach. Od tamtej pory wolę kupić drożej bo mnie nie stać na badziewie). Poza tym sam wał to pikuś ale gdzieś wyczytałem na forum, że na wał od 82 jest inne koło zamachowe i docisk sprzęgła, a to znowu generuje dodatkowe koszty...

Same przeciwwagi to wystarczy znaleźć dumnego posiadacza silnika po remoncie, który akurat wywalił stary wał i odkręcić mu przeciwwagi - genialne w swej prostocie - pytanie czy  zda to egzamin?

 

Swoją drogą bez przeciwwag jest dużo słabszy traktor?  Bo powiem szczerze, że mam trochę górek i gliny to przy phx 4 zawieszanym czasem kwiczy mi nawet na 2 terenowej (czy jak kto woli na trzecim biegu). A jak tu czytam co ludzie wypisują to zaraz się trafi c330, który ciąga 4 skiby w obrocie.

 

Ps. Ktoś  jeszcze gdzieś napisał że przy przeróbce z 50 na 80 coś się zmienia przy rozrządzie. A co dokładnie? Bo nie wiem czy tam też nie zajrzeć przy moim szczęściu z mechanikiem to tam też czeka na mnie kwiatek :)



#63 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2682 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 28 sierpień 2017 - 17:35

Głowica od MTZ80 do 50?

Ja kupiłem do swojego MTZ-50 wał z przeciwwagami w Parczewie za coś około 550 z 5 lat temu (może 4) jakiś turecki albo indyjski, ciągnik nie jest oszczędzany i chodzi już z 600-800MTH na pewno, jak nie więcej.

Koło zamachowe i docisk pasują do nowego wału bez przeróbek, tylko z tego co pamiętam w starym wale były dwa czopy ustalające koło, a w nowym jeden , ale głowy za to nie dam.

Z rozrządem daj sobie spokój, nie warto się bawic, bo według katalogu w D-240 siedzi ten sam wałek rozrządu co w D-60, potem była jakaś niby zmiana, ale nikt nie jest w stanie tego fizycznie sprawdzić.

Gdzie robiłes pompę (konkretnie) w Lublinie ?? Sam bym zawiózł, bo przy pracy na wysokich obrotach potrafi puścić paliwo przelewem i trochę mnie to boli. Poza tym niby OK.

Z przeciwwagami można silnik kręcić do 2500 obrotów po przestrojeniu (zmianie) regulatora w pompie. Bez tego będzie się kręcił do 1800-1900 obrotów i wtedy przeciwwagi nie są tak krytyczne, ale moc około 70KM. Były takie wersje MTZ 570 bodajże, wszystko jak w D-240 tylko ograniczony zakres obrotów do 1800 i 70KM i wał bez przeciwwag.

Do takiego silnika można spokojnie dać turbo, bo pierwsze wersje TS-a miały max 1800obr i 90KM z turbiną, za to niżej i większy moment obrotowy.

 

Jak kupiłem swojego, to po sierpniowych podorywkach robiłem silnik, bo wał się urwał, a panewki były na blaszki. Akurat z tym się liczyłem, z dwojga złego wolałem silnik, niż skrzynię, która odpukać, chodzi do tej pory.



#64 Share paki88

paki88

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów

Napisany 28 sierpień 2017 - 17:52

Głowica od MTZ80 do 50?

Ja kupiłem a raczej zapłaciłem za mtz 82. Tak ma w papierach i na naklejce na masce :)  To jakaś eksportowa wersja była czy coś,  zabij mnie - a nie wiem. Duża kabina i pełen luksus, tylko potem się okazało że głowica jakaś taka inna i w ogóle...

Z pompą woziłem do Borasa (nie  żebym reklamował! tylko informuję). Znaczy  się kurier woził bo ja z warm-maz. A z pompą to ogólnie było tak że rok temu miałem już postanowione, że zakładam turbo i koniec tematu. Do Lublina pompa pojechała bo po sąsiadach usłyszałem, że też tam wysyłali i chwalą jako speca od ruskich pomp. Gość dostał pompę, zajrzał i  zadzwonił z pytaniem co ja mam i co bym chciał. Powiedziałem że to pompa po przeróbce z 50 na 80 (jak on się śmiał - ja bez telefonu go z tego Lublina słyszałem), i że chcę na 920 turbo przerobić to. Wtedy wyśmiał mnie jeszcze raz, że to on może mi zrobić, że nie ma problem, ale turbo jest przereklamowane i skoro ja się katowałem na 1800 obrotów, to on mi zwiększy dawkę i zmieni regulator na 2500 obrotów i jak to zażartował "i będzie Paanie będziesz pan zadowolony". A że jak się mocno uczepię i nie będę, to mogę pompę odesłać i przerobi mi tą pompę i skasuje tylko za części, bez robocizny. Powiem, że zaufałem i faktycznie inny traktor.

No ale to było ponad rok temu. Teraz mi znowu mało :) 



#65 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9352 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 28 sierpień 2017 - 18:01

Głowica od MTZ80 do 50? Oj turbo dużo daje. Pompą się nie przejmuj bo jeśli chcesz turbinę wykorzystać to i tak musisz korektor ciśnieniowy założyć.
Wałkiem rozrządu się nie przejmuj różnica to w 82 poparty w trzech miejscach a w turbo w pięciu. W fazach nie grzebali.

Edytowany przez seweryn20, 28 sierpień 2017 - 18:02.

KPK Kumurun Team

#66 Share paki88

paki88

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów

Napisany 28 sierpień 2017 - 18:07

Głowica od MTZ80 do 50?

Powiedzcie mi jeszcze, czy symbol silnika powinien być dokładnie d240 czy coś jeszcze?

Mój ma d240L

dokładnie "ММЗ Д240Л"

Różnie się on czymś od d240 czy po prostu o tej literce się nie wspomina?

 

Czy to może jeszcze planowo była wersja polarna z silnikiem rozruchowym?


Edytowany przez paki88, 28 sierpień 2017 - 18:09.


#67 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9352 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 28 sierpień 2017 - 18:20

Głowica od MTZ80 do 50? Tego nie umiem ci powiedzieć ale osobiście bym się tym nie przejmował.
KPK Kumurun Team

#68 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2682 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 28 sierpień 2017 - 18:52

Głowica od MTZ80 do 50?

w MTZ-50 literka L oznacza wersję z silnikiem rozruchowym,  w JUMZ też.



#69 Share paki88

paki88

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów

Napisany 28 sierpień 2017 - 19:00

Głowica od MTZ80 do 50?

Już to wyguglałem na jakichś ruskich stronach.

A wracając do tematu turbo:

Przeciwwagi to obowiązkowa pozycja czy ryzykować bez?

Co tam jest potrzebne do tej przeróbki?  Bo już podpatrywałem kiedyś zestawy na allegro i trochę mnie to dziwi - turbina ok 800pln, a cał zestaw prawie 2000.

Wiem że potrzebuję turbinę, kolektor wydechowy i kolanko pod tłumik. Do tego chyba wywalam zaślepkę z bloku i przykręcam przewód do smarowania turbiny, tak?

Poza tym po kiego grzyba  w tych zestawach pakują właśnie tłumiki? Co one? inne jakieś?

Kupiłbym cały zestaw, tylko po pierwsze nie wiem czy jest sens ładować kasę czy lepiej skompletować na sztuki to co potrzeba bo chyba np. kolektor ssacy można obrócić i też będzie pasował., po drugie boję się że więcej szkody narobię niż pożytku.



#70 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9352 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 28 sierpień 2017 - 20:39

Głowica od MTZ80 do 50?

Po 22 będę w chacie to napiszę ci co kupić żeby tańszym kosztem założyć turbinę. Tyle tylko że co nieco trzeba wyżeźbić samemu.

I jestem.

Do starego kolektora kupujesz takie kolanko

http://allegro.pl/ag...6911856654.html

Przykręcasz turbinę, dokupujesz i dopasowujesz metalowe przewody zasilania i powrotu oleju, kolektor ssący dorobisz bez większego problemu z tego co zostanie po wolnossącym, za resztę dokupisz regulator obrotów z doładowanego modelu i u pompiarza zamontujesz, jeśli będzie trzeba wymienisz też pompę oleju na wydajniejszą. 

Tłumik jest inny w turbo ma większej średnicy rurę na której jest osadzony. Nie jest ci specjalnie potrzebny po założeniu pustej rury ciągnik idzie cicho a tłumiki są takiej jakości że rozpadają się same od siebie.


Edytowany przez seweryn20, 28 sierpień 2017 - 21:27.

KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Głowica od MTZ80 do 50? Dzisiaj, 05:35
  •  

#71 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2682 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 28 sierpień 2017 - 21:52

Głowica od MTZ80 do 50? A turbina nie wadzi o maskę w takim układzie ? Nie trzeba nic ciac ?

#72 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9352 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 28 sierpień 2017 - 21:57

Głowica od MTZ80 do 50?

Nie wiem nawet ale kupując gotowy zestaw w masce trzeba wycinać dziurę na kolanko tłumika.

Samo przycięcie maski to pikuś za mniejsze pieniądze  założysz turbo z regulatorem obrotów i jeśli trzeba pompą oleju. 

Ja regulator kupiłem za coś 500 zeta w pronarze plus zamontowanie i remont pompy nie pamiętam koło 400 chyba.

Jedyne co to w tym układzie który opisałem względem oryginału turbina lekko wystaje za maskę na pewno. Ale to akurat da się ładnie ogarnąć jak tylko ma się wyobraźnię.

 

Ostatecznie może kupić kolektor z turbo ledwo stówkę kosztuje. Resztę dorobić bo jest banalnie proste.


Edytowany przez seweryn20, 28 sierpień 2017 - 22:07.

KPK Kumurun Team

#73 Share LTZ55a

LTZ55a

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 551 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 sierpień 2017 - 07:07

Głowica od MTZ80 do 50?

Zapytam z ciekawości: masz świece żarowe w głowicy i płaskie tłoki?

Według katalogu części, MTZ 50L nie miały świec i rozrusznika.


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52

- Pompę paliwa rotacyjną od LTZ 55A.


#74 Share paki88

paki88

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów

Napisany 29 sierpień 2017 - 07:53

Głowica od MTZ80 do 50?

Przyjacielu w moim trupie już tylko szyby zostały po staremu. głowica, tłoki, tuleje i tak dalej wszystko już jest przełożone. Został tylko  ten nieszczęsny wał i przez niego boję się pakować turbinę. Szukam słowa otuchy i wsparcia, bo gdybym wiedział że na tym wale bez przeciwwag turbina nie urwie mi nic  w silniku to w 15 minut zamawiam cały zestaw.

 

A wersja Ł nie miała rozrusznika elektrycznego bo zamiast tego był rozrusznik spalinowy.

 


Edytowany przez paki88, 29 sierpień 2017 - 11:51.


#75 Share LTZ55a

LTZ55a

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 551 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 sierpień 2017 - 06:53

Głowica od MTZ80 do 50?

Na ten bez gwintów na ciężarki bałbym się wsadzić. Na ten z gwintami wahałbym się, ale może bym zaryzykował. Mną się nie sugeruj, bo będzie na mnie jakby coś się stało.


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52

- Pompę paliwa rotacyjną od LTZ 55A.


#76 Share paki88

paki88

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów

Napisany 30 sierpień 2017 - 10:41

Głowica od MTZ80 do 50?

Muszę kiedyś zwalić misę i zobaczć - jak będą gwinty to dołożę przeciwwagi  i dam do wyważenia i po sprawie.

 

 

Ps. może nie w temacie, ale w sobotę pojechałem nim z agregatem w pole. Raz przejechałem z 200 metrów i musiałem zrobić pauzę więc go zgasiłem, po jakiejś godzinie wróciłem, odpaliłem przejechałem trochę i mi się wziął i traktor skończył.  Wali dymem, leje ropę w tłumik, chodzi jakby chciał a nie mógł. W agregacie na 2 szosowej (szóste przełożenie)nie czuł roboty a teraz 2-3 terenowa (3-4 przełożenie) i ma ciężko, a chmura taka, że w kabinie się dusiłem.  Dawałem wtryski do sprawdzenia to końcówkę jedną wymienili a resztę podregulowali i dalej to samo. Na jeden gar jakby nie chodzi. Dzisiaj byłem z pompą u pompiarza to jest jak nówka sztuka.

Co może mu być?

Straszą mnie pierścieniami. Ewentualnie zastanawiam się czy  zawór jeden nie puszcza.

Ktoś jakieś pomysły?



#77 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9352 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 30 sierpień 2017 - 10:56

Głowica od MTZ80 do 50?

Zawory na pewno do sprawdzenie, filtr powietrza i cały dolot sprawdź czy drożny.

Wał żeby obejrzeć wystarczy filtr oleju zdjąć. Michy nie ruszaj jak nie musisz.


KPK Kumurun Team

#78 Share paki88

paki88

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów

Napisany 30 sierpień 2017 - 12:00

Głowica od MTZ80 do 50?

Chyba znalazłem... Rozkontrowała mi się przeciwnakrętka od regulacji zaworów. luz tak na oko z centymetr Muszę jeszcze przekopać forum bo zapomniałem jak to się regulowało.



#79 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9352 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 30 sierpień 2017 - 13:03

Głowica od MTZ80 do 50? Najprościej na mijania.
Wpisz sobie mtz instrukcja w Google i wejdź na instrukcję pronar. To samo.
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Głowica od MTZ80 do 50? Dzisiaj, 05:35
  •  

#80 Share slawek80

slawek80

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 344 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 sierpień 2017 - 18:50

Głowica od MTZ80 do 50?

Przyjacielu w moim trupie już tylko szyby zostały po staremu. głowica, tłoki, tuleje i tak dalej wszystko już jest przełożone. Został tylko  ten nieszczęsny wał i przez niego boję się pakować turbinę. Szukam słowa otuchy i wsparcia, bo gdybym wiedział że na tym wale bez przeciwwag turbina nie urwie mi nic  w silniku to w 15 minut zamawiam cały zestaw.

 

A wersja Ł nie miała rozrusznika elektrycznego bo zamiast tego był rozrusznik spalinowy.

Przeciwwagi na wale są montowane po to aby przy wyższych obrotach wał nie rozwalał panewek, albo nie wylazł bokiem  :D . Jeśli założysz turbo ,a obroty silnika zostawisz te same to nic nie powinno się dziać o ile wał był obliczony ( wykonany na większe obciążenia) , ale po przeczytaniu pobieżnie wcześniejszych Twoich postów to i tak mniemam , że pompę wtryskową masz i tak ustawioną na 2200 obr/min. , a tu już powinny być montowane przeciwwagi.




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy