Polecane posty

ptaszyna    170

A jak działa sprzęgło jeżeli włączysz napęd, bo wtedy odcina olej na sprzęgło napędu i nie powinno być przecieku na tulejce o której pisze @nazi37, tak myślę, jak by tak było to wiadomo że winna tulejka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Peron    369

Mechanik mi powiedział, że przy ruszaniu przedni napęd zawsze jest załączony na chwile, zeby ciągnik się lepiej "zebrał". Sprawdzaliśmy to opierając się ciągnikiem o budynek i faktycznie na wyłączonym nawet napędzie ciągnik startuje na cztery łapy (przednie koła na chwilę ciągną, by zaraz się rozłączyć). Tak więc można powiedzieć, że przy puszczaniu sprzęgła napęd jest zawsze włączony.... Poza tym przez pewien czas u mnie napęd był cały czas załączony, bo się elektrozaworek zaciął i też sprzęgło szarpało...

Edytowano przez Peron

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6331

Załącza się ponieważ, o ile jest to sprzęgło mokre, następuje chwilowy spadek ciśnienia na magistrali olejowej tak więc i sprzęgle przedniego napędu,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nazi37    0

sprzegło szarpie jak jest tylko właczony naped a kolega peron o jakim zaworku pisze??

Edytowano przez nazi37

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Peron    369

Elektrozawór od załączania przedniego napędu. Jak się zatnie, to napędu nie będzie rozłączać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirekp91    0

Witam. Ja jak jeden kolega wyzej pisal wyczyscilem filtr ktory znajduje sie za prawym tylnym kolem i pare dni bylo ok ale potem znowu to samo... Teraz sprobuje (jak bedzie czas i pogoda) sprawdzic ta tulejke i pierscienie. Dam znac co z tego wyszlo. Pozdrawiam. Ps. Mam MF 6170

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janusz1244    0

Witam wszystkich zainteresowanych sprzęgłem. Ostatnio udało mi się je "ujażmić" :) i postanowiłem się z Wami tym podzielić.

Więc powinno się zacząć od sprawdzenia oleju, wkładu filtra od wspomagania(nie jest on tylko od wspomagania) oraz wkładu który znajduje się w skrzyni pod śrubą na imbus(bodajże 22 taki duży) oraz sprawdznia pompy hydraulicznej. Jeśli olej jest dobry filtry nie zapchane(a jeżeli są zapchane należy wymyć lub poprostu wymienic), pompa dobra, przechodzimy dalej. Przyjmuje, że pompka sprzęgłowa jest ok. Następnie musimy zdemontować maskę całą. Po jej zdjęciu ukaże się nam nad silnikiem(dokładnie nie daleko szyby, zamocowany do wspornika maski) rozdzielacz( chyba nazywa się to zawór priorytetowy lub też trójdział ale mogę sie mylić co do nazwy bo nie jestem specjalistą) musimy go rozmontować, chodzi głównie o 2 śruby, jedna to przelotka którą należy odkręcić za nią tj. w środku tego zaworu znajduje się śruba na imbus chyba 6( ja zrobiłem tak: dokręciłem ją do końca a następnie odkręciłem 1,5 obrotu), po jej regulacji przechodzimy do drugiej śruby, jest ona na klucz 32(chyba) w której jest wkręcona śruba na imbus. Wykręcamy śrubę na klucz 32, jest ona rozdzielaczem, należy ją rokręcić na części i dokładnie oczyścić( zwróćcie uwagę na małe otwory po drugiej stronie mają średnicę jak mala igła) najlepiej sprężonym powietrzem(u mnie było tam sporo syfu). Po tych czynnościach należy zmontować cały zawór. Odpalamy ciągnik i odpowietrzamy zawór(są tam zaślepki na klucz 19 należy je poluzować do momentu pojawienia się oleju). Na koniec sprawdziłem elektro zawory od sprzęgła ale było ok. U mnie to pomogło mogę ruszyć bez szarpnięcia nawet jak jest rozgrzany olej. Sam wpadłem na ten pomysł i jak sie okazało słusznie. Mój ciągnik to mf6170 dynashift 95r. Pozdrawiam. Piszcie jeżeli udało się Wam coś poprawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel1234    2

W poniedziałek miał przyjechać serwisant na fuche sprawdzić ciśnienie popatrzeć to znajomy i nie dał rady przyjechać ale zadzwonił i mówił ze tam na dole skrzyni jest filtr przez który pompka sprzęgła zasysa olej, to ja w katalog i szukam. Znalazłem ten filtr faktycznie tak jak mówił opuściłem olej filtr jest na samym dole obok śruby do spuszczania oleju za taka dużą nakrętka na imbus 22 mm filtr ciężko wyciągnąć potrzebny jest silny magnes filtr był zatkany było tam błoto... Sądzę ze przez niewiedzę dużo traktorów zaciera sobie pompki sprzęgła. Trzeba to czyścić sądzę ze raz na sezon. Tak więc sądzę ze problem rozwiązany filtr i pompka rotacjyjna a jak ona padła to i mogło sprzęgło sie slizgac i mogły pójść tarcze.

 

witaj "kamilb" a mógłbyś podac numer katalogowy od tego filtra bo ja za bardzo nie umiem go zlokalizować?? Bo ja tez problem ze sprzęgłem i z wspomaganie wiec chce zaczac od podstaw bo moze akurat nie bedzie trzeba pompy wymienić. Za bardzo sie nie znam bo od nie dawna mam mf 6170 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilb    11

Mi wspomaganie chodzi ale te sprzęgło dobija i jeszcze dziś 17 bar świeci... filtr jest na dole skrzyni na lewo od spustu oleju jakies 10cm imbus 22mm odkreć wyczyść ale nie myśl ze to pomoże. To coś innego... Spać nie mogę przez to w pole trzeba jechać a tu remonty...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilb    11

Wiesz mojego mf 6180 mam też od niedawna i już bym dawno go rozkręcił może nawet rozpołowił ale ta długa zima teraz trzeba siać orać i nadal nie mam czasu na krecenie jutro sprawdze ciśnienie kupiłem manometr kawałek węża i koncówke (szybkozłacze diagnostyczne) drogie było... ale trudno złoma kupiłem i trzeba coś zrobić. Jak tylko cos bede wiedział to napisze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilb    11

Rozebralem sprzęgło od przedniego napędu bo była różnica w ruszaniu. Na załączonym napędzie rusza sie lepiej mniej zrywa zniszczone sa pierścienie uszczelniające i troszkę zniszczyły te rowki w których chodzą może da sie to zrobić znam jeden zakład ciekawe co powiedzą tak więc tulejka i dwa pierścienie do wymiany a i przez to miałem ciągle załączony przedni napęd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
inginio    0

Sprowadziłem 8110 i mam ten sam problem co wy ze sprzęgłem. Napędu też nie rozłączało u mnie ale to była wina tej tulejki i pierścieni. Nowy komplet około 300zł u korbanka. To absolutnie nie pomogło przy ruszaniu. Sprzęgło bierze na samej górze. Teoretycznie gdy pod pompuje pedałem sprzęgła to jest niby lepiej lub gdy dodam gazu. Na wolnych obrotach bardzo często potrafi nie ruszyć w miejsca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilb    11

No ale ja jak włączę przedni naped i ruszam to jest różnica lepiej się rusza zobaczę ale ja sadzę ze to może coś innego być. No i co będziesz robić ze swoim sprzęgłem??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelt51    1

Witam znalazł już ktoś przyczyne szarpania tego sprzęgła bo ja mam taki sam problem i nie moge sobie poradzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobej8    0

Witam posiadam 6170 u mnie sprzęgło bez włączonego napędu bierze na dwa razy czyli puszczam sprzęgło ciągnik rusza staje i ponownie rusza oczywiście szarpiąc.Na włączonym napędzie rusza normalnie ale na biegach tylko szosowych sprzęgło bierze w połowie czyli dobrze a na terenowych u samej góry z niemorzliwością spokojnego ruszenia.Tak samo jest na pułbiegach na C gdzie indziej bierze i na D terz gdzie indziej.

A teraz co zrobiłem wymieniona tulejka z pierścieniami o napędu ,rozebrany rożdzielacz ten pod maską nad silnikiem,rozebrany cały rożdzielacz sprzęgła ten z prawej strony pod kabiną wymienione filtry olej i na końcu założona nowa pompa

I wszystko to o kant d*py!!

Myśle że wina lerzy w samym sprzęgle tam gdzieś gubi ciśnienie na chwile

Wszystko to robiłem z mechanikiem od Korbanków naprawdę dobrym gościem ale poległ na tym ciągniku

Dzwonił już do swoich kolegów z innych serwisów i nikt niebył w stanie mu pomuc

Tagrze temat szarpania w tych ciągnikach jest to temat morze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    80

Proponuje wymienić orbitrol. Zużyty (jesli jest na 5 przewodów) głupieje i wysyła błedne ciśnienie pilotujące do zaworu pioritetowego, a ten wyłancza pompe przez co ginie cisnienie na sprzęgle. W wiekszym modelu tak miałem,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Peron    369

Ale miałeś jakieś inne objawy, że wymieniałeś orbitrol? Nie ma mądrego na tą dolegliwość, można pół ciągnika wymienić i nic to nie da...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karpik    0

MF 6180 - mam już 8 lat

Witam,

dzisiaj miałem wizytę mechanika od Korbanka - naprawdę równy gość.

Wcześniej po rozmowie tel. też z nim, napełniłem akumulator hydrauliczny - okazał się pusty i wymieniłem tulejkę i pierścienie od przodu- oczywiście tez popękane. Było troszkę lepiej, ale nadal źle działa.

A my tak się skupiliśmy na tej całej hydraulice, że nie sprawdziliśmy w najprostszy sposób, on wszedł wszedł włączył bieg nacisnął hamulec, a ciągnik stoi, czyli sprzęgło się śliska.

Będę teraz po niedzieli rozpoławiał i naprawiał kosz sprzęgłowy - pewnie tarcze, wszystkie oringi, pierścienie no i zobaczymy. Powiedział, że to i tak nie jest na 100 %, że oni najczęściej po kolei próbują, bo w tych skrzyniach trudno od razu zdjagnozować co padło.

 

Miłego dłubania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys13    40

U mnie też szarpie sprzęgło lecz problem pojawia się na 3 i 4 biegu na C i D przy ruszaniu z tego biegu. dodatkowo po wymianie pompy hydraulicznej na nową hamulec nożny łapie przy końcu. przedtem od ręcznego linka była wyczepiona w kabinie nie wiadomo dlaczego. Wie ktoś może co z tym fantem zrobić ?

Edytowano przez soltys13

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karpik    0

No, chyba nareszcie jest dobrze.

Co zrobiłem ?

wymieniłem oleje, filtry, poczyściłem filtry wszystkie możliwe - ale to nic nie dało

wymieniłem tulejkę i pierścień ten od przedniego napędu - były uszkodzone - ale to nic nie dało

wymieniłem tarcze sprzęgłowe - były zjechane, nawet powyrywane - ale to nic nie dało

po tarczach przyszła kolej na akumulator hydrauliczny więc do hansa-fleksu, napełnili i nadal szarpie raz jedzie raz nie, więc znów do nich -akumulator już pusty - wymiana na nowy ( ma być 9,5 bara ) - nic nie dało, nadal nie działa

 

mechanik od Korbanka poległ - propozycja oddać do serwisu - czyli mnóstwo kasy w plecy

 

ciśnienie na złączu diagnostycznym pod wejściem do kabiny po lewej stronie cały czas dziwnie skacze nic nie wiadomo, bo raz jest raz nie i to zawsze inne

 

czytam różne fora, a tu wpis

" wyczyść sobie ten zawór pod maską nad silnikiem"

 

Mój naprawdę dobry mechanik mówi że to nic nie da, ja się upieram - jedziemy czyścić.

Dzwonię do ojca,że jadę, a on że od tego szarpania coś mu się rozwaliło w przednim napędzie - dzwoni, grucha i cieknie no i do du...

 

Jedziemy czyścimy ten zawór, cały rozbieramy, są tam jakieś tłoczki jeden z dziurkami jak od szpilki, dużo syfu, brudu więc myjemy czyścimy i .... wreszcie sprzęgło działa !!!!!!!!!!!

 

No i naprawiamy przód - na szczęście tylko łożysko poszło, tryby całe.

 

A tak w ogóle to ciągnik mam prawie osiem lat. Jest naprawdę super. Trochę już przy nim podłubałem, ale nic wielkiego .

Uważajcie na tuleje z przodu, wymieniajcie za w czasu ( uwaga od mechanika od Korbanka )

ośkę od ataku w przednim napędzie ja wyspawywałem już dwa razy, bo nowy atak z ośką nawet używany trochę kosztuje ( pierwszy raz sam spawałem i ręcznie nacinałem , drugi raz w firmie która dorabia takie tryby i za nowy dorobiony komplet chcieli 1800,00)

no i najważniejsze - czysty i dobry olej.

Moje problemy zaczęły się od tarczy hamulcowej , okazało się, że powyrywała się i naśmieciła w skrzyni, a później jeszcze swoje śmieci dołożyły tarcze sprzęgła.

Wszystko idzie zrobić przy tym ciągniku samemu.

 

jest jeszcze pompka na sprzęgle, ja jej nie dotykałem tzn. nic przy niej nie robiłem no i dobrze.

 

 

pozdrawiam i życzę mało awarii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj