Polecane posty

plati    104

Podpowie ktoś czy o tą pompke chodzi?

Szukam mechanika znajacego się ba MF na śląsku. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem. Chodzi o to że codziennie rano w Fergusonie niema sprzęgła.

Pedał wpada i niema reakcji.

Po chwili pompowania sprzęgłem dopiero zaczyna coś łapac. Później ciągnik cały dzień śmiga bez zarzutu.

Co może być tego przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    104

Witam,

 

Pisałem wcześniej o swoim problemie, a mianowicie w mf6190 wraz z dłuższą pracą trzeba dodawać więcej gazu, żeby ruszyć, a na końcu i tak  jest to mocno utrudnione.

Do tego sprzęgło jest dosyć agresywne, późno bierze i szarpie wspomaganiem.

Dziś był mechanik, wymienił oleje, przeczyścił zawór 17bar, który teoretycznie był zacięty. Zmierzył ciśnienie i stwierdził, że na 99% jest do wymiany pompa, która daje za małe ciśnienie, co według niego powoduje też to, że żółw czasem zgrzyta i nie chce się załączyć, bo idzie na niego zbyt małe ciśnienie, a jak się załączy to już działa.

 

Myślicie, że pompa może być problemem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

za małe czyli jakie? jeśli wspomaganie działa to pompa dobra bo cóż to 17 bar jak na wspomaganie potrzebne ponad 100. A jak szarpie wspomaganie to  może oleju mało? ssanie pompy nieszczelne hmmm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    104

Oleju full, świeżo wymieniony.

 

Jak się rozgrzeje to szarpie wspomaganiem na wolnych obrotach.

Ciśnienie za małe, po dodaniu gazu słabo wzrasta jego wartość, mało dynamicznie. Tak mi powiedział.

 

WOM z rozrzutnikiem śmiga, nie zauważyłem większych problemów, ale jakoś dużo nie woziłem obornika więc narazie ciężko stwierdzić.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

znając życie nawet tego cisnienia dobrze nie zmierzył.... kręcił koła do oporu???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    104

nie wiem jak zmierzył, podłączył zegar i jeździł, na zającu na żółwiu, gazował, tyle wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

to mu podziękuj :P i znajdź innego. Zółw - zając (reduktor to kompresorem da rade przełączyć 5bar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    104

Podziękuję jak go spotkam, a teraz bez żartów bo są zbędne.

 

Nie ma w okolicy mojego miejsca zamieszkania nikogo, kto mógłby zweryfikować diagnozę.

 

Ktoś podpowie co robić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pablo17    2

Witam . MF 6190  Po wymianie oleju, filtrów nie chce jechać i sprzęgło kilka razy odpowiatrzane pedał był twardy już nie wiem co robić dalej :$IMG_20180426_124251.thumb.jpg.9fa5a15b3109495f54eec7b529a7c244.jpg z tego odpowietrznika olej nie leci przewód idzie pod kabinę tam jest duża śruba 32mmIMG_20180426_124450.thumb.jpg.827be1648ec95659a14c0b55edef4ed3.jpg:$

i końce są zaślepione połączone i idą do skrzyni  od czego to może być ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    104

Witam. 

W moim Masseyu 6180 blokował się rewers i wyskakiwal 3 bieg czasem. 

 

Ciągnik poszedł do remontu i okazało się że siadlo łożysko i dwa pierscienie synchronizatora plus jakieś podkładki od sprzęgła i koszt części wyniósł 4700zł. 

 

Ciągnik został zaprowadzony do mechanika około 40km od mojego domu. Remont został zakończony i dziś dzwonił mechanik i zalecal transport ciągnika na lawecie tłumacząc że 40km to sporo ciągnik jedzie około 40km/h i taka droga po remoncie jest niewskazana bo skrzynia powinna się "dotrzeć"

 

I tutaj pojawia się moje zdziwienie. Jak ciągnik po remoncie nie koniecznie może być odpowiedni do takiej jazdy. 

 

Ktoś mi podpowie czy może mieć rację i czy trzeba poważnie brać ta lawete?

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

A co tam niby ma się docierać ?? Łożysko czy podkładki o_O ?? Wracaj na kołach i bierz koniecznie fakturę za robotę + jakaś gwarancja bo wpieprzyć 5 koła za łożysko, pierścienie i jakieś podkładki i jak widać mechanik raczej pewny swojej roboty nie jest ....


„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    104

Tak zrobię, myślę że to ostatni raz kiedy współpracuje z tym warsztatem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

synchronizatory muszą sie zapewne dotrzeć delikatnie, tu akurat chyba ma mechanior racje jak zakładał nowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

ale na lawecie raczej się nie dotrą... nikt mu nie mówi jechać 40km/h nonstop

_____________________________________________________
Traktorpedia - dane techniczne maszyn rolniczych

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    104

dokładnie, nie ma potrzeby go żyłować tylko jechać sobie spokojnym  tempem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    104

Ciągnik przyprowadzony. Po dojedzie na miejsce okazało się że skrzynia zakleszczona jest na 4 biegu. Nie ma możliwości wrzucenia innego biegu. 

 

Podpowie ktoś czy da się coś z tym zrobić, bo do tych mechaników nie mam zaufania za grosz?

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    104
12 godzin temu, lukbold napisał:

Zdejmujesz dekiel i robisz... 10-15 min roboty....

Myślisz że to blacha sprawa i ściągnięcie dekla wystarczy? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Odblokować pewno odblokujesz bo cóż to jak nie przesunąć tylko tuleje synchro. Ale co tam się mogło stać, że zablokowało to nie jestem w stanie wymyślić. Palec wybieraka ot tak nie wyskoczy z wodzików chyba że zużyty w co śmiem wątpić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    104

Skrzynia zrobiona. 

 

Jednak to nie koniec problemu. Wspomaganie dalej ciężko chodzi, a po rozgrzaniu ciągnik zwyczajnie przestaje jeździć. 

 

Dziś ciągnik oglądał mechanik, który kiedyś pracował w serwisie MF w Gliwicach. Stwierdził że jego zdaniem jest problem ze sprzęgłem. Za lekko wciska się pedala i mimo wymiany pompy na zawór 17 bar nie idzie w ogóle wysokie ciśnienie, bo da się go wcisnąć "ręcznie". Jednak nie podjął się naprawy. 

 

Ja już nie wiem co robić. Potrzebuję pomocy, albo kogoś kto to ogarnie.

 

Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

hmm w Gliwicach nie ma i nie było serwisu MF :P

Jeśli na zawór 17 bar nie idzie wysokie ciśnienie to... orbitrol musi blokować bo cóż tam jest po drodze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj