Renesis16xT

Ursus 912 ---> 1012

Polecane posty

Renesis16xT    13

Nie znalazłem takiego tematu, więc chciałem zapytać, czy ktoś z obecnych na forum przeprowadzał taką modyfikację w 912? :)

 

Planujemy z tatą zrobić 912 kapitalny remont i przyszedł mi do głowy pomysł, żeby założyć turbinę. Tylko co wtedy trzeba jeszcze modyfikować/wymieniać?

-Jestem pewny, że zwolnice.

-Czy w seryjnym 1012 jest wzmocniony wał korbowy?

-Co ze stopniem sprężania w cylindrach? Teoretycznie powinien ulec zmianie.


Zapraszam na mój kanał na YouTube i Facebook:

Agroblog

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

Lepiej załóż 4x4 niż turbinę.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renesis16xT    13

Myśleliśmy o tym... Ale ten traktor jest niesamowicie zwrotny i nie chcielibyśmy z tego rezygnować. Świetnie sprawdza się to na wiosnę. Planujemy w ciągu kilku lat kupić trzeci traktor z przednim napędem i około 120km. Prawdopodobnie 1224. Więc w tym ursusie zwrotność jest najważniejsza :)


Zapraszam na mój kanał na YouTube i Facebook:

Agroblog

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ciągniki 912, 914 w oryginale są przystosowane do założenia turbiny, z nie wielkimi modyfikacjami typu zbiornik paliwa, chłodnica filtr powietrza, kolektory, otwór na zlew oleju z turbiny. A po co chcesz zwolnice zmieniać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Senator    45

A więc tak - na forum jest dość sporo informacji na temat takich przeróbek, musisz dać sobie czas i poszukać, jest kilka teorii na ten temat, jedni mówią że trzeba zmieniać wszystko inni że tylko kilka elementów. Wiem że @Godlech912 zakładał turbo i przedni napęd do 912, ale z tego co się orientuję to zmieniał wszystkie podzespoły (wał, korbowody itd.) Według mnie nie ma takiej potrzeby, tak jak pisze @MAT912, chociaż darowałbym sobie ten dodatkowy zbiornik paliwa. Co do zwolnic też sobie daruj, nie ma absolutnie takiej potrzeby, 1012 co prawda miały szersze satelity i wieniec ale nie bój się nic się z tymi nie stanie, bodajże 1204 miały wąskie (jeśli się mylę proszę o poprawienie) i też dają radę.

 

Co do reszty to musisz zmienić jeszcze pompę paliwa, filtr powietrza, chłodnica większa też by się przydała, 1012 miały już chyba chłodnicę oleju skrzyni biegów ale bez tego byś się obszedł, kolektory to chyba wiadomo, i zależy też jaki masz tłumik, jeśli w masce to będzie pasował, jeśli przy masce (tak powinieneś mieć jeśli to 912) to niestety trzeba inny, smarowanie turbiny też trzeba zrobić jak pisał kolega wyżej, jeśli masz jakieś wątpliwości to pytaj, pomożemy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Chyba Ursus zostanie do końca rozsprzedany :angry:


      Aż się serce kraja co te skur... zrobili:
      ZPC URSUS
    • Przez Pawel197890
      Witam...Mam problem z C 385 nie wyłącza womu ...Panowie co może być za przyczyną.
    • Przez adikpl1
      Silnik powstały z uwielokrotnienia S-312 (w C-325)
      Dane techniczne które znalazłem:
      moc: 58 KM przy 2000 obr/min
      ciężar: 403 kg
       
      Wspomniano o nim w książce XX lat produkcji ciągnków w Polsce Ludowej Zakłady Mechaniczne Ursus 1893-1967 na 41 stronie.
       
      Czy wiecie coś więcej o tym silniku???
       
      Na stronie 43 pisze że Polska utrzymując produkcję ciągników Ursus C-328 zrezygnowała z uruchomienia produkcji następnych ciągników z rodziny Ursusów i przyjęła do własnej produkcji ciągnik Zetor 4011.
       
      Czyli były jeszcze inne prototypy oprócz tych z rodziny U (U 710-U 310)???
    • Przez Kamil_N
      Witam,
      zabrałem się za wymianę oleju i okazało się, że do korka miski olejowej mam przyklejone 3 kawałki metalu jak na zdjęciach, jakiś pomysł co to może być zanim ściągnę miskę?
       
      Z góry dziękuję za odpowiedzi



    • Przez Jasioodtraktora
      Witam. We wcześniejszym forum miałem problem ze szczelnością zaworu hamulca pneumatycznego w c330 i ktoś polecił mi kupić zestaw uszczelnień, ale jak rozebrałem mój zawór to tam nie ma miejsca na takie uszczelki chyba że ja nie wiem gdzie to wsadzić. Proszę o pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj