grzesiek92

Problem z elektryką w JOHN DEERE 5515

Polecane posty

grzesiek92    0

Witam. Mam problem w swoim jelonku z elektryką "tak podejrzewam " poniewaz ciagnik nie ma dużo mtg i wykluczam problem mechaniczny. Belki ,napęd i jazda przód -tył nie działa. Tak jakby nie zalaczal wgle hydrauliki. Wspomaganie ,blokada na 2 tylnie koła działa . Miga konktrolka stopu na czerwono przy sterowniku do regulacji podnoszenia belek . Po wrzuceniu biegu traktor gwałtownie rusza do tyłu i wywala błąd "Code 24" sprawdziłem co oznacza ten kod a mianowicie chodzi mu o zawory elektromagnetyczne i to prawda po kombinacji z zaworami a mianowicie odłączeniu jednego z nich ciagnik jest wstanie jechac bez problemu do przadu natomiast do tyłu nie pojedzie. Chyba ze podepne tył a odłącze przód -wtedy tak.Zawory elektromagnetyczne zostały sprawdzone i działają w 100%.Wszystkie kable sprawdzone i przeczyszczone. Wszytskie bezpieczniki sprawdzone więc w czym problem czyżby komputer? Brak mi siły do jelonka , a miał być taki prosty ciągniczek... Zna ktoś przyczyne tej awarii ? Prosze o pomoc o jakieś wskazówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

A okres gwarancji już upłynął, dużo mtg to znaczy ile?

 

Może cewki w zaworach mimo że działają jeszcze mają za dużo/małą rezystancję i sterownik wariuje (podobny przykład miałem w aucie nierówne rezystancje cewek zapłonowych i sterownik głupiał).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek92    0

tak tak już jest po okresie gwarancji a motogodziny 3500 .Ten ciągnik kupiłem już z tą wadą. No dobrze jeśli problem by tkwił w tych elektrozaworach to wymiana na nowe powinna pomóc czy może szukać problemu w tym sterowniku ?Czyli chodzi Panu o to,że przy zalączeniu jazdy do przodu badz tyłu. Zawór sie otwiera rownoczescie ten ktory odpowiada za przod i tyl? I dlatego mu się miesza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czy to jest taki wielki problem posprawdzać napięcia na cewkach elektrozaworów? Jaki jest rok produkcji tego ciągnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek92    0
Napisano (edytowany)

rok: 2003, jesteśmy w trakcie sprawdzania elektrozaworów.Dzisiaj już wyświetla nam się code:20.

 

rozwiązaliśmy problem z codem 20 z elektrozaworami. Elektrozawory sprawne jedzie do przodu-tyłu bez problemu.byla spalona kosteczka w sterowniku"komputerku" Pozostaje jednak sprawa podnoszenia belek? Podnosza sie skokowo po nacisnieciu przycisków na zewnatrz niestety w wew. johna nie mozna sterować . Co teraz może być zepsute?

 

 

Nie pisz posta pod postem, tylko używaj opcji edytuj. Następnym razem będą %%.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
in2dex    0
Napisano (edytowany)

A okres gwarancji już upłynął, dużo mtg to znaczy ile?

 

Może cewki w zaworach mimo że działają jeszcze mają za dużo/małą rezystancję i sterownik wariuje (podobny przykład miałem w aucie nierówne rezystancje cewek zapłonowych i sterownik głupiał).

Cewki mają rezystywność, a nie rezystancje.

 

W takich sprzętach to podłącza się komputer i wymienia po kolei wszystko co się wyświetli:)

a co do belek to leć po kablach, sprawdzaj przyciski i wszelkie połączenia, oraz czy wszystko co trzeba jest dobrze zmasowane

 

 

10% za pisanie głupot nie na temat i odkopywanie tematów.

Edytowano przez Elektrotechnik

To nie forum magii i czarów:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Rezystywność ma miedź, z której wykonany jest drut uzwojenia cewki. Komputer można podłączyć ale o wymianie czegokolwiek decyduje serwisant za nim stojący i jego doświadczenie. Za pisanie takich bzdur i odkopywanie tematu 10%.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
in2dex    0

Problemy w samochodzie właśnie dzięki komputerowi się naprawia bo jak inaczej? Chyba, że to 126p, albo polonez. Żaden serwisant tu ze swoim doświadczeniem nie jest potrzebny. Ja bez większego doświadczenia podłączałem pod laptopa ciężarówki i wymieniałem co należy. Kolega już wyżej napisał, że gwarancji już nie ma to w czym problem?

Problem nie jest rozwiązany i nie tak z dawna. What is this?


To nie forum magii i czarów:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Komputer diagnostyczny to taka współczesna probówka. On nie powie co należy wymienić. Jeżeli tak robiłeś to miałeś po prostu szczęście. Ja, dysponując doświadczeniem, dobrym multimetrem i oscyloskopem też zdiagnozuję większość problemów. Zawsze weryfikuję wskazania komputera ww przyrządami. Prosty przykład: Vectra 2.0 DTL komputer pokazuje błąd recyrkulacji spalin/EGR. Co wymienisz w takim przypadku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
justynkas    4

Przepraszam, że się wtrącę ale prosty przykład sama przerabiałam dwa tygodnie temu: Corsa 1.3CDTI komputer pokazywał ciągle błąd zaworu EGR a wina leżała po stronie turbiny. Niestety nawet komputer często się myli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
in2dex    0

Leciałbym po kolei i sprawdzał:

1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe.

2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie.

3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (objawia się raczej przy wyższych obrotach).

3. zbyt niskie podciśnienie w układzie podciśnienia za sprawą wadliwej vacum pompy.

równie dobrze może to być wina któregoś z nieszczelnych przewodów.


To nie forum magii i czarów:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No właśnie, więc nie pisz, że wymienia się to co pokaże komputer. Akurat w tym przypadku zawór EGR był sprawny, a komputer pokazał błąd w jego działaniu. Ale dosyć OT. Temat zamykam, otworzę na prośbę autora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez tomek10734
      Wyskakuje błąd 5034 traktor steyr i przekaźnik (won) się wyłącza . Po odpaleniu traktora przekaźnik chodzi 5 sekund a za chwile wyskakuje błąd i się wyłącza . Z błotników tez nie działa 
    • Przez
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez edek37
      Witam szanowne grono mam problem w moim df 5110G, a mianowicie wariuje licznik tzn. raz działa raz nie(kostki do licznika sprawdzone) czasem przerywa jakby coś nie łączyło lub mrygają kontrolki awaryjek pomimo braku uruchomienia ich. Dodatkowo gdy dzieje sie to co pisałem wyżej ciągnik odcina zapłon i przerywa raz gaśnie raz chodzi. Jakby coś odcinało prąd. A czasem działa jak powinien. Bezpieczniki sprawdzone. Może ktoś z was miał taki przypadek lub wie do czego zajrzeć?
    • Przez Matusp85
      Witam wszystkich. Jestem świeżym właścicielem Case IH CX80. Potrzebuje paru wskazówek mianowicie bolączka przewody półbiegów. W gałce jest zastosowany zwykły przełącznik i gdzieś pewnie przewody niestykają. Jak rozebrać tą obudowę. I drugi temat wentylator nawiewu działa tylko na 3 biegu. Help
    • Przez Krawi
      Orientuje się ktoś co to za rodzaj złączki?
      4 otwory, używane 2 piny ale w ciągniku występują takie same z wszystkimi pinami.
      Ciągnik Same Explorer3 90.
      Chcę do niego założyć dodatkowe lampy robocze do których muszę dorobić takie wtyczki, bo wolałbym nie przerabiać oryginalnych gniazd .


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj