Skocz do zawartości

Zdjęcie

Elektrownie wiatrowe


836 odpowiedzi na ten temat

#1 Share benek79

benek79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1048 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawy

Napisany 06 listopad 2007 - 13:18

Elektrownie wiatrowe witam. moze ktos sie orientuje ile mozna dostac dzierzawy za postawienie wiatraka na dzialce rolnej????

Edytowany przez andrzej2110, 07 listopad 2007 - 09:09.
Tytuł z CapsLock


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Elektrownie wiatrowe Dzisiaj, 15:49
  •  

#2 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 listopad 2007 - 14:04

Elektrownie wiatrowe do 5% prowizji i min. 5 000 euro. wydzierzawia sie przewaznie 1 ha, czasem mozna obsiewac czasem nie zalezy od umowy. co do samej umowy to lepiej dac prawnikowi do przeczytania, bo wiatraki w polsce to narazie bardzo sliski grunt :rolleyes:
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#3 Share ryszrol

ryszrol

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 43 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Powiat Tucholski

Napisany 07 listopad 2007 - 20:20

Elektrownie wiatrowe Mi zaproponowała pewna firma 10tyś od jednego a chcą postawić 9 sztuk.
A koledze powiedzieli że dadzą mu 20tyś od jednego megawata a że te wiatraki co będą u niego stawia mają po 2,5MW no to będzie gościu bogaty a chcą u niego postawić 3 , ale to już inna firma

---połączone---


podejrzewam że zgłosiła sie do ciebie firma WINBUD

Edytowany przez marcin974, 08 listopad 2007 - 19:37.
łączenie postów


Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Elektrownie wiatrowe Dzisiaj, 15:49
  •  

#4 Share Dzezmen

Dzezmen

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 listopad 2007 - 08:39

Elektrownie wiatrowe U mnie firma z gdańska sie zgłosiła.Płaca 16 tys za wiatrak.Z tata się zastanawiamy i trzeba dać do przestudiowania umowę.

#5 Share ryszrol

ryszrol

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 43 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Powiat Tucholski

Napisany 08 listopad 2007 - 14:47

Elektrownie wiatrowe A skąd jesteś?

#6 Share Dzezmen

Dzezmen

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 listopad 2007 - 15:50

Elektrownie wiatrowe Wielkopolska,dokładnie okolice Wrześni

#7 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 listopad 2007 - 19:14

Elektrownie wiatrowe

U mnie firma z gdańska sie zgłosiła.Płaca 16 tys za wiatrak.Z tata się zastanawiamy i trzeba dać do przestudiowania umowę.

firma z gdanska ktora ma zamiar stawiac, czy firma z gdanska ktora jest posrednikiem, bo takich u nas to juz przez ostatni rok z 5 sie przekrecilo i tylko mapami szastali. to tylko pionki i od razu nalezy ich do pionu ustawic :rolleyes: . poza tym jesli do mnie przyjezdza gosc starym focusem co chce robic milionowe inwestycje i twierdzi ze to on bedzie stawial te wiatraki to od razu wiem co o nim myslec.
jedyny sens dzierzawy ma prowizja od MW i ustalenie minimalnej stawki, poza tym wiekszosc takich cwaniakow nie chce placic od razy tylko gdy wiatrak powstanie, blokujac tym samym miejsce i cala filozofia
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#8 Share Przemo85

Przemo85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 316 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:cvbnfvb

Napisany 12 luty 2008 - 17:51

Elektrownie wiatrowe Dzisiaj przyjechał do mnie przedstawiciel firmy z Inowrocławia Windprojekt(pośrednik) i okazało się że chcą u mnie wiatrak stawiać. Proponują 15 tys rocznie przez 25 lat z tym że stawka może wzrastać i co roku ma być ta kwota renegocjowana. tu jest link na stronę tej firmy:

http://windprojekt.pl/

jak myślicie dało by rade jeszcze coś wytargować bo w sumie w okolicy mam najlepsze warunki na postawienie tego wiatraka ale jakbym sie nie zgodzil to ewentualnie mogą u sąsiada postawić.

U mojego kuzyna też mają stawiać tylko jakaś firma z Gdańska i oni już podpisali umowę wstępną na 18tys zł

#9 Share andrzej2110

andrzej2110

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 9407 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Płocka

Napisany 12 luty 2008 - 20:37

Elektrownie wiatrowe mnie interesuje jedna rzecz. co sie dzieje po upływie tych 25lat?? rozbierane so jeśli sie ich już nie chce??

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 


#10 Share Przemo85

Przemo85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 316 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:cvbnfvb

Napisany 12 luty 2008 - 21:08

Elektrownie wiatrowe

mnie interesuje jedna rzecz. co sie dzieje po upływie tych 25lat?? rozbierane so jeśli sie ich już nie chce??


Albo rozbiorą albo przedłużą umowę no przynajmniej tak jest napisane w umowie wstępnej. W przypadku rozbiórki muszą doprowadzić teren do stanu sprzed inwestycji. Ciekawe jak to zrobią jak same fundamenty będą zalewane na 4metry :rolleyes:

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Elektrownie wiatrowe Dzisiaj, 15:49
  •  

#11 Share andrzej2110

andrzej2110

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 9407 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Płocka

Napisany 12 luty 2008 - 22:30

Elektrownie wiatrowe 4m?? to nic. tata widział jak kuli fundamenty na ORLENIE. 10m w ziemie i fest beton ze zbrojeniem. na tym fundamencie stała jakaś potężna konstrukcja która była narażona na drgania podczas pracy wiec fundament nie mógł być słaby.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 


#12 Share DANIEL

DANIEL

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 205 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 12 luty 2008 - 23:06

Elektrownie wiatrowe Dalszy krewny dostaje coś koło 80 kawałów rocznie ale nie wiem dokładnie na jakim areale są te wiatraki w każdym bądź razie są to niemałe pieniądze.
Ciekawe jak to wygląda jak by samemu postawić kilka sztuk na własnym polu (na kredyt) z pewnością zyski były by o wiele korzystniejsze od tych z gospodarki i wolny czas, wkońcu energii elektrycznej brakuje coraz więcej, (podwyżki od lutego)...ale jest to inwestycja długo terminowa, podobno one potrafią się kręcić aż 40 lat...
Może ktoś z Was posiada jakieś ciekawe linki o tematyce wiatraków, cen, firm które się tym zajmują?
Może są jakieś dotacje ze strony UNI EU na tę działalność?

#13 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 luty 2008 - 23:16

Elektrownie wiatrowe

Albo rozbiorą albo przedłużą umowę no przynajmniej tak jest napisane w umowie wstępnej. W przypadku rozbiórki muszą doprowadzić teren do stanu sprzed inwestycji. Ciekawe jak to zrobią jak same fundamenty będą zalewane na 4metry :rolleyes:

nawet jak przedluza to i tak musza rozebrac i postawic na nowo ;)
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#14 Share garek

garek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1086 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:dolnyśląsk

Napisany 12 luty 2008 - 23:52

Elektrownie wiatrowe

poza tym jesli do mnie przyjezdza gosc starym focusem co chce robic milionowe inwestycje i twierdzi ze to on bedzie stawial te wiatraki to od razu wiem co o nim myslec.

a mnie życie nauczyło nie patrzeć na samochód, bo to nie jest żadna wykładnia, i np ja jeżdze 10 letnim maluchem, i dobrze mi z tym jakoś szkoda kasy na auto jest wiele ważniejszych potrzeb. Mój znajomy ma potężną firme kamieniarską przyjechali niemiaszki podpisywać z nim kontrakt na jakiś kamień a on wysiał ze starego poloneza trucka. Niemcy pojechali ob im się właściciel nie spodobał. A że zapotrzebowanei na kamień jest straszne to na drugi dziń przyjechali spowrotem i jeszcze przepraszali.

 Trzeba być nienormalnym żeby być rolnikiem


#15 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 luty 2008 - 00:05

Elektrownie wiatrowe heh no moze zabrzmialo to prozaicznie ale w sumie tak mialo :)
chodzilo oto, ze gosc ktory przyjechal nie mial zadnych "uprawnien" zeby negocjowac, ustalac ceny, pewne aspekty prawne itd. to byl zwykly ciec, ktoremu inwestor odpalilby pare groszy za robote, a jak wpadl na poczatku mowil, ze to jego firma bedzie stawiac wiatraki :rolleyes: hehe

oczywiscie gdyby przyjechal powazny gosc nawet duzym fiatem i mial jakies prawo glosu, traktowalbym go jak najbardziej powaznie ;)

ale pamietam jak odrabialem praktyki (na przymusowej dziekance) w stoczni, to szef firmy wspomnial przy jakiejs niezobowiazujacej rozmowie, ze obracajac sie w pewnych kregach biznesowych (np. jadac z "przyjaciolmi" na narty do Austrii) nie bylby dobrze, powaznie odebrany przyjezdzajac pospolitym samochodem, takze to nie wynika z mojej proznosci, czy toku myslenia "blachary" :)
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#16 Share andrzej2110

andrzej2110

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 9407 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Płocka

Napisany 13 luty 2008 - 08:47

Elektrownie wiatrowe

nawet jak przedluza to i tak musza rozebrac i postawic na nowo ;)

to oni tak mocno to stawiają ze rozleciało by sie gdyby dużej postało?? Wiatr tego nie wywróci po 24 latach?? :rolleyes:

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 


#17 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 13 luty 2008 - 09:04

Elektrownie wiatrowe Sama turbina ma trwałość ok 30 lat, po tym czasie na skutek zmęczenia materiału mogą ulec zniszczeniu. W Niemczech zawaliło się sporo takich 20-paroletnich turbin i teraz nikt nie ryzykuje przedłużania czasu eksploatacji, 25 lat to rozsądna granica :rolleyes: .

#18 Share andrzej2110

andrzej2110

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 9407 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Płocka

Napisany 13 luty 2008 - 09:09

Elektrownie wiatrowe ale mi chodzi o fundamenty i maszt.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 


#19 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 13 luty 2008 - 09:13

Elektrownie wiatrowe Fundamenty wytrzymają, ale maszt może się złamać.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Elektrownie wiatrowe Dzisiaj, 15:49
  •  

#20 Share Marcin1987

Marcin1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Kalisza Wielkopolskie

Napisany 13 luty 2008 - 17:46

Elektrownie wiatrowe W sąsiedniej miejscowości ogrodnik postawił dwa wiatraki firmy ''Vestas'' za własną kasę a potem miał problemy z elektrownią bo nie chcieli podłączyć ale na szczęście sie dogadali i wiatraki zarabiają na siebie jak będę tam jechał to zrobie fotki

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Klęski żywiołowe: jest pomoc dla rolników! zobacz »