Zaloguj się, aby obserwować  
krystiannh6030

obrócona panewka belarus

Polecane posty

witam.dzis podczas orki w silniku zaczelo cos stukac nie wiadomo bylo co podejrzewany był wtrys ze mogł sie zapiec po zholowaniu do warsztatu mechanik powiedział ze panewka na wale obrócona w 4 letnim ciągniku.moje pytanie jaki moze byc orientacyjny koszt naprawy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    480

Co do szlifu wału to ja bym się zastanowił....Ale szlif pewnie ok.300/400zł,panewki ok.70zł,uszczelki ok.70zł+mechanik nie chcę cię martwić ale ja za taką operację w t25 mechanik u mnie bierze 800zł a belarus to kawał klamota i roboty więcej jest........A co do wału to ja bym rozważał nowy bo wschodnich wałów podobnież się nie szlifuje -co sam doświadczyłem...




Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    18

musisz remont kapitalny najlepiej zrobić i wszystko nowe tak będzie najpewniej wiesz po szlifie mogą być odchyły sam tak miałem w c 330 i musiałem żyletki podkładać pod panewki jak jest okazja to sprawdz luzy na tłokach i wymień pierścienie na nowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    480

Ale 952 ma turbo czyli ok 15KM więcej ,więc obciążenie trochę większe więc może być różnie




Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gambler    5

800 zł. za remont silnika t-25..drogo jak masz pojecie o mechanice to remont silnika sam zrobisz te silniki sa proste w konstrukcji ja sam naprawiałem zetora 8045 zestawy naprawcze panewki itd....

wez jakiegos kolege gogos podpytaj czego niewiesz i sam zrob

 

i tak jak radzi ci rami@ korbowody przetulejowac aby luzow nie było na swozniu tłoka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sydney    32

Szliw można śmiało robić, tylko w dobrym warsztacie. Ja w swoim rusku robiłem i nie było żadnych kłopotów.Poza tym jeśli jest to 4 letni traktor to nawet dużo nie będzie trzeba zbierać do tego panewki i pierścienie i po kłopocie .Ja w swoim sam z teściem robiłem i jedyne na co trzeba bardzo uważać to ustawienie rozrządu a tak to normalna robota.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek18lo    0

Ludzie o czym wy piszecie, przecież jeżeli obróciło panewkę główną to czasem nawet blok jest do wymiany a wy martwicie się o wal, jeżeli na korbowodzie to wymienić i po problemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gambler    5

panewka jest miekka zerwie zamek i ja obruci...ale zeby blok uszkodzic....to sie nazywa peszek<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    43

Czasami nawet nie wiesz że panewka główna na wale obróciła na( korbowodowej szybciej). Stanie się np rano a dopiero jutro będzie stukać Wał od silnika turbo po szlifie trzeba utwardzić (azotować) będzie śmigał ,tylko jak cenowo jest tańszy nowy . Nie zapomnieć o osiowaniu bloku.Z cenom robociznom mechanika to , jest dobry to się ceni rusek potrzebuje myślenia , niby prosty a ma swoje zagadki .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

800 zł za t25 przegięcie. Kasuje jak Agroma service. Ja mam dobrego mechanika pracował w POM, SKR na koniec w prywatnym gospodarstwie. więcej jak 200 zł by nie wział. Bo jego zadanie to 2 dni roboty


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

800 zł jak na fuchę to drogo ale jak na warsztat to przyzwoite pieniądze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

800 zł za t25 przegięcie. Kasuje jak Agroma service. Ja mam dobrego mechanika pracował w POM, SKR na koniec w prywatnym gospodarstwie. więcej jak 200 zł by nie wział. Bo jego zadanie to 2 dni roboty

Ty byś robił za 100 zł dziennie? 50zł/h to w mechanice normalna stawka, w mojej firmie biorę 50-100 zł za godzinę.

Co do wału to MTZ kolegi jest po 3 szlifie i ma przepracowane 18 000 mth. Więc proszę nie pisać bzdur, że wałów się nie szlifuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    43

Popieram Elektrotechnika rozebrać cały silnik i złożyć wiecheć do skrzyni zamontować przedni napęd poskręcać instalacja odpalić skasować wycieki za 200 złoty to daj namiary na tego mechanika załatwię mu robotę

Edytowano przez JANCZAK1176

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ciągnik juz na podwórku aktalnie docierany co do kosztów to tak szlif wału wyniósł mnie 369zl panewki i uszczelki 365zł filtr olej płyn do chlodnicy 304zł a mechanik szok 1500zł czyli ladna sumka sie nazbierała mi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja tam do mechanika bym ciągnika czy maszyny nie dał jak se zrobię sam to wiem że mam to zrobione dobrze a nie byle jak spie*******. A z ojcem robiliśmy już chyba wszystko silniki skrzynie pompy wtryskowe rozdzielacze tylne mosty zwolnice itp. Tak samo z innymi maszynami nie ma opcji żeby nie zrobić ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

To ty zrobisz, a nie którzy to przykręcić śrubki nie potrafią. Nie mierz wszystkich jedną miarą. Bo ty potrafisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dokładnie. ja tez jestesm zdania ze nich zrobi ktoś co sie zna np sćiany niech maluje malarz bułki piekarz a ciagniki mechanik kazdy ma swoj fach wiec jak ktoś nie ma pojecia to nich lepiej sie nie birze za coś :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

Tak ale musi być dobry malarz, piekarz i mechanik, a teraz to dużo jest takich co wiedzo ze dzwoni ale nie wiadomo w którym kościele. Czasami lepiej samemu pogrzebać jeśli ma się do tego smykałkę i zrobić dokładnie (w końcu robi się dla siebie) niż dać do pseudo mechanika.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Witam, mam do ciebie pytanie - jak chodzi ci ten silnik??? Chodzi mi o ciśnienie, bo jeśli obróciło panewkę to musiał stracić ciśnienie, jeśli już obróciło to obrobiło siedzenie i ta panewka nie będzie tak trzymać. Miałem podobnie jak ty w silniku perkinsa - pompa olejowa siadała i obróciło mi na szczęście na korbie. Pytałem wtedy paru dobrych mechaników każdy mówił - nowa korba,pompa, panewki i szlif. Gdyby było to na głównym to blok do osiowania (jeśli się da) a jak nie to złom lub usadzić na kleju i pozbyć się bo długo nie wytrzyma.!!!! Ciekaw jestem jaka była u ciebie przyczyna bo od tak to na 100% się nie zrobiło! Na czym to obróciło główny czy wykorbienia? Ale jeśli założyli panewkę na to wyrobione siedzenie to długo się tym nie nacieszysz niestety :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj