Skocz do zawartości

Zdjęcie

PROBLEM Z RENAULT 106.14


24 odpowiedzi na ten temat

#1 Share kamillooss19

kamillooss19

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów

Napisany 15 kwiecień 2012 - 17:00

PROBLEM Z RENAULT 106.14 WITAM posiadam renault 106.14 z 98konnym silnikiem,problem to taki że od niedawna z odmy wydobywa sie dużo gazów a co mnie martwi to pojawił się olej po troszeczku wyrzuca co to za przyczyna? bo silnik pracuje ładnie oleju nie bierze tylko tyle co wyrzuci kapiąc z tej odmy i co dziwne ma siłe. Czy to może być od słabego oleju w silniku jeżdze na TURDUSIE. A i jeszcze jedno normalnie zapala rano na zimnym silniku, czy to pierścienie?

drugie pytanie to jak zwiększyć dawke paliwa, myśle ze jest za niska ciągnik naprawde mało pali mniej niż 94-14 bo mam też taką renie. A w cięzkiej pracy jakby mu coś brakowało mysle że paliwa też pomuszcie w tym temacie dzieki.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
PROBLEM Z RENAULT 106.14 Dzisiaj, 19:13
  •  

#2 Share lukaszw

lukaszw

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 kwiecień 2012 - 18:47

PROBLEM Z RENAULT 106.14 Znajomy przy 145-14 miał podobny problem tyle że, zaczęła brać olej zrobiła się słaba i kopciła z odmy. tyle że jak sie zrobiła słaba to nie kopciła z odmy bo jak on mówił zapchała sie ta rurka bo jest tam jakieś sitko czy coś i te gazy nie mogły odejść dlatego była słaba, bo pewnego dnia ją odpalił i zaczął odkręcać korek wlewu oleju i wystrzelił. Od tamtej pory jeszcze przez jesień jeździł i wtedy chodziła tyle że brała olej. Jak się okazało po rozebraniu silnika popękały pierścienie. jeszcze w dodatku tłok miał wcięcia na 4 pierścienie a były założone 3. Remont nowe tloki tuleje uszczelki pierścienie sworznie na korbowód na 6 cyl 3500zł. Bez panewek bo mówił że dobre. Ja stawiam na pierścienie, chociaż bym nie panikował tak zaraz.

#3 Share kamillooss19

kamillooss19

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów

Napisany 15 kwiecień 2012 - 20:00

PROBLEM Z RENAULT 106.14 Też mi sie tak zdaje że to pierścienie, narazie napewno nie będe nic z tym robił w sumie dopiero początek, z odmy daje dośc mocno, mam renie 95-14 85 km i powiem ze dmucha ale nie az tak i olej nie kapie, a odmą to jest tak bynajmniej wiem z doświadczenia że renówki tak mają może nie tylko renie musza gdzieś te gazy iść byle nie za dużo i nie z olejem. dzięki kolego nad remontem jeszcze nie myśle może za rok pracuje na 38ha tak więc powinna jeszcze wytrzymać))) a nie wiesz przypadkiem jak tą dawke paliwa zwiększyć bo mam wrażenie odkąt ja kupiłem to fajnie silnik chodzi pali od szczała itp tylko w cięzkiej robocie w sumie pług zagon 4x40 ale pod duża góre na glinie ma ciężko tak jakby tego paliwa było mało momentami gdy idzie cięzej obroty spadają a wiem że tam w silniku koniki jeszcze żwawe)))
NIE SĄ TO SMOKI PALIWA AKURAT TE SILNIKI mwm4cyl czy słaba 98km szóstka ale pali naprawde MAŁO!!! na jedno dobrze ale naprawde ZA MAŁO!NIE WIEM CZY CZASEM POPRZEDNIK NIE OBCIOŁ NA PALIWIE może nie robiła cięzko w sumie na taka wygląda, ale jak to ustawić?czym? bo musi być jakaś śruba)))

#4 Share kpiotr

kpiotr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 447 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KRASNYSTAW, Lubelskie

Napisany 15 kwiecień 2012 - 20:14

PROBLEM Z RENAULT 106.14 kolego @kamillooss jakim biegiem jezdzisz swoja renia z tym pługiem??? mam taka sama Renie i pług 4x40. w mojej też para czy dymek delikatnie leci odmą co prawda olej nie kapie wcale.
jedna miłość....jeden Bóg.....jeden cel

#5 Share kamillooss19

kamillooss19

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów

Napisany 15 kwiecień 2012 - 20:41

PROBLEM Z RENAULT 106.14 no kolego na załonczonym napędzie na 4 tej roboczej a na 1 szosowej to lepiej idzie bo wolniej 4 ta na tych wolniejszych jest szybsza tak mi sie zdaje niz 1 szosowa jest tak u ciebie, jeszcze pytam jaki olej lejesz do silnika ja turdus i powiem Ci że jest niby duzo lepszy od superolu ale słyszałem od użytkownika nie z opisu ze to żeżnia dla mwm powinno sie coś lepszego lać chyba zmienie albo mu motodoktora wleje bo niedawno zmieniałem olej.i też mówił gościu znam osobiście ma 3 renaty że od culowego oleju może sie to dmuchanie nasilić w moim przypadku to moga być pierścienie ale nie dokońca w to wierze bo by kopcił na nebiesko a on normalnie na czarno jeszcze słabo i być tu mądry teraz co jej jest,trzeba metodą prób i błędów

a ty jakim biegiem orasz? a ze Ci troche odmą leci to normalne, byle by nie za dużo, nowy nie jest.

#6 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3430 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 16 kwiecień 2012 - 11:12

PROBLEM Z RENAULT 106.14 jak sie nie myle to sassiad tez wspominal ze cos mu dymi z odmy, no ale sile ma wiec nic nie robi, renia 133.54
masz racje 4/II jest szybsza niz 1/III

Polska B

 


#7 Share maniek0277

maniek0277

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 199 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LTM

Napisany 16 kwiecień 2012 - 19:10

PROBLEM Z RENAULT 106.14 Dawka w tym okienku dwie srubki po skosie (tam jest paliwo) w srodku na głowicy tez 2 srubki znak i litery L ZMNIEJSZASZ H ZWIEKSZASZ,bynajmniej w mf tak mam ,pompy na tej samej zasadzie działaja.Moja 95 14 tez puszcza lekko z odmy ale jak dostanie w d..e.

#8 Share lukaszw

lukaszw

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 kwiecień 2012 - 19:45

PROBLEM Z RENAULT 106.14 Słuchaj to ja moją 113-14 z pługiem zagonowym polskiej produkcji (lipa totalna) orzę na 3 na średnich biegach. A mam takie pole że muszę zejść do 2 i przód w góre się podnosi bo nie mam obciążników. Tylko dodam że moja renia ma odwrócone felgi czyli jest poszerzona i na pierwszą skibę idzie za dużo ziemi mimo że pług mam na maksa w prawo, i ta ziemia się ,,pcha'' i stawia duży opór. Tak więc jak twoja chodzi na 4 to nie jest źle, lepiej jeździj na 3 a oszczędzisz silnik, bo w sumie moja też by szła na 4 ale szkoda mi jej :) znajomy miał mtz 82 i plug 4 zagonowy polski to mial ciężko, ale kupił obrotowy 4 taka sama szerokość odkładni a rusek od razu lepiej szedł. Czyli od pługa dużo zależy. A w orce to reno swoje też weźmie. Kolego a jak ta renia 95-14??? Zwrotniejsza od tych 6 cylindrowych????

#9 Share kpiotr

kpiotr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 447 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KRASNYSTAW, Lubelskie

Napisany 16 kwiecień 2012 - 21:57

PROBLEM Z RENAULT 106.14 ja głębszą orkę robię na 1 szosowej, a płytsza na 4 II zakres to troche szybciej wychodzi ale szkoda mi jej męczyć na tym biegu. Planuje 5 skibe dokupic bo plug nie wystaje za ciagnik )brakuje z 15cm) i najwyzej zwężę go na 37cm na skibe i 1 szosowa bede jezdził.. ścierniskowcem 2.6m na 4 z II zakresu. ja tez turdusa mam zalanego w silniku...
jedna miłość....jeden Bóg.....jeden cel

#10 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3430 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 17 kwiecień 2012 - 12:23

PROBLEM Z RENAULT 106.14 no to i ja rzuce trovhe informacji, orka na 4, plug idzie po sladzie,czyli skrywa ciagnik, ale mysle zeby go jeszcze poszerzyc, no i z agregatem 3m na tym samym biegu, teren prawie rowny wiec bez napedu z przodu

Polska B

 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
PROBLEM Z RENAULT 106.14 Dzisiaj, 19:13
  •  

#11 Share kamillooss19

kamillooss19

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów

Napisany 17 kwiecień 2012 - 18:12

PROBLEM Z RENAULT 106.14 Panowie ogólnie normalne ze reno w orce więcej spali jak i wszystko inne,kolega pytal o 95-14 powiem tak komfort zblizony do 106.14 wiadomo krótsza jest to i lepszy skręt, spalanie ok w normie, sprytniejszy ciągnik radzi sobie, a jeśli chodzi o 106.14 lepsza do agregatu siewnego albo w moim przypadku do siewnika tive hsv 420m pow siewnej, 1200kg wagi + 1000kg ziarna (zyto) owies ok 800kg nie buja tak ogólnie 6 garów maska długa lepiej sie pracuje z tym siewnikiem. MAM WIELKI SENTYMENT DO TYCH MASZYN PO PROSTU FAJNIE SIE TYM PRACUJE koszty napraw sa napewno duzo większe niz np u MTZ pronara czy belarusa ale bez obrazy NIE ZAMIENIŁ BYM SIE.Te ciągniki trzymają sie kupy! kupując 1 renie 9514 w 2008 roku nie powiem bałem sie tych ciągników ze względu na częsci, teraz jest dużo lepiej i to sie chwali. O każdy ciągnik jak będziesz dbał to pochodzi a renata musi miec dobry olej w silniku(chyba zmienie ten turdus na coś lepszego) i nie można jej dusić dławić itp dostanie po d.... to jej nic nie bedzie od tego wkoncu jest.

#12 Share kpiotr

kpiotr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 447 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KRASNYSTAW, Lubelskie

Napisany 17 kwiecień 2012 - 19:06

PROBLEM Z RENAULT 106.14 co do spalania to ja bym nie przesadzal. orka> 11L /ha scierniskowiec 6L/ha więc co bym nie powiedzie mniej pali niz C360, w transporcie jedynie co zauwazyłem wiecej pali
jedna miłość....jeden Bóg.....jeden cel

#13 Share lukaszw

lukaszw

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 kwiecień 2012 - 20:19

PROBLEM Z RENAULT 106.14 No do transportu troche wolne skrzynie mają chyba że już te -54. ja też mam reno i planuje kupić drugie tylko obserwując ceny od dwóch lat to wzrosły. Ja za swoją wziąłbym teraz więcej niż za nią dałem. Ale te z seri 85-14 95-14 to drogie ponad 30 tys to trzeba wyłożyć a co jest śmieszne to za tą kasę można dostać 113-14 albo nawet i 133-14,145-14.

#14 Share kamillooss19

kamillooss19

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów

Napisany 17 kwiecień 2012 - 22:09

PROBLEM Z RENAULT 106.14 tak dokładnie od roku ceny wzrosły bo wzrosł popyt na te maszyny, nic nie mam do polskich maszyn ale wolałbym dać 35tyś za 95-14 z 82roku niż kupić ursusa z lat 90. nawet rewersu nie ma a w kabinie jak było 20lat temu tak w sumie jest do dnia dzisiejszego tylko troche więcej plastiku)))))) a czemu silniejsze renie sa tańsze lub zbliżone to proste chodzi o spalanie,obsługe itp.

a w sprawie cen kupiłem 3 lata temu 9514 z 84 dałem 26800 z rejstracją na gotowo w dobrym stanie teraz ten model kosztuje w granicach 32-36000tys czyli daje to do myślenia, DUŻO ZALEŻY OD CENY EURO!

#15 Share lukaszw

lukaszw

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 kwiecień 2012 - 18:07

PROBLEM Z RENAULT 106.14 No dokładnie kiedyś renault to praktycznie rzadko spotykany a teraz już sie robi na drogach żółto :D ale np case jest tańszy od renault o podobnej mocy i roczniku.

#16 Share 123p

123p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 238 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 sierpień 2012 - 11:25

PROBLEM Z RENAULT 106.14 To samo mam u siebie w Renault 106.14 też wlałem TURDUS 15w40 i wydaje mi sie że od tego momentu zaczą dymić z odmy i olej kapie delikatnie
również filtr oleju jest bardzo ciepły zaraz po zapaleniu. Wiecie co morze być przyczyną ?

#17 Share misiek38

misiek38

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 190 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 sierpień 2012 - 15:29

PROBLEM Z RENAULT 106.14 Panowie ja też jeżdżę na turdusie zrobiłem ponad 120 mth w orce i agregacie uprawowo siewnym aktytwnym i stan oleju bez zmian i zero dymu ostatnio wymieniałem uszczelki pod głowicą to 0 progu na tulejach ma niecałe 6000 mth i jest biały czyli z francuskiej drogówki "mało kto o tym wie"
turdus tylko orginalnych pojemnikach nigdy nie luzem

Edytowany przez misiek38, 03 sierpień 2012 - 15:30.


#18 Share 123p

123p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 238 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 sierpień 2012 - 09:09

PROBLEM Z RENAULT 106.14 to w takim razie co morze być przyczyną ? Ma ktoś jakis pomysł ?

#19 Share marcink46

marcink46

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie
  • Zainteresowania:motoGP

Napisany 07 sierpień 2012 - 09:41

PROBLEM Z RENAULT 106.14 Mam podobny dylemat, Renault 120.14 (110 KM) ..do tej pory jeżdzi na Turdusie, z odmy tylko gazy za to sam olej w misce zrobił się dość rzadki ....szykuję się do wymiany ale na jaki zmienić? W sklepie ocju wcisnęli Lotos Superol Falco CD 15W40 niby że lepszy ale mam co do tego spore wątpliwości (: Ktoś poradzi??

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
PROBLEM Z RENAULT 106.14 Dzisiaj, 19:13
  •  

#20 Share 123p

123p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 238 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 sierpień 2012 - 12:56

PROBLEM Z RENAULT 106.14 Ja do swojego superol CC chyba wleje. Nowa maszyna to nie jest więc raczej drogich oleji nie ma co wlewać. A suberol jest gesty wiec powinien poprawić kompresje

Podobne tematy olej z odmy