Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Duzy1    13

Bardzo chętnie przeczytam te artykuły, jeśli możesz to podaj gdzie to wyczytałeś. Mam jednak nadzieję, że z tą okresową wymianą filtra cząstek stałych będzie tak jak z amortyzatorami gazowymi w TLS, które też są okresowo do wymiany ale pokażcie kogoś kto to zrobił jeśli amortyzatory są jeszcze sprawne.

 

Kolego danield28 dużo się wypowiadasz w tym temacie, ale może już zacznij pisać coś konkretnego opierającego się na jakichś pewnych źródłach, a nie spekulacje i domysły, możesz kogoś wprowadzić w błąd.

 

Co do norm emisji spalin to niestety, ale wymuszają na rolnikach dodatkowe zużycie paliwa można popatrzyć na testy spalania kiedyś wynosiło ono średnio dla wszystkich ciągników około 200 g/kwh a dziś około 270 g/kwh. Więc można mówić że ciągnik będzie oszczędny w porównaniu do reszty stawki a nie w porównaniu do tego co było kiedyś.

 

Ten artykół był w Rolniczy Przęgląd Teczniczny albo w Agromechanice

Nie porównój filtra do amortyzatora

w samochodach filtry są już od kilku lat i serwisy nie złą kasę tłuko na wypalaniu ich i na wymianie

W TOP TECHNIKA numer 01/2012 masz cały test JD z filtrem DPF

Wypalanie filtra trwa od 30 minut pod obciążeniem do prawie godziny bez obciążenia i w tym czasie zużywa od 3 do 6 litry paliwa na wypalenie filtra. Wypalanie filtra występuje co ok 25 godzin

Testy DLG

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danield28    35

Kolego Jurand210 co to więcej można napisać na temat, który jest wałkowany od pewnego czasu a system SCR czy DPF nie są z korzyścią dla rolnika i obydwa mają swoje wady które na pewno będą kosztowne...

 

Wypalanie filtra trwa od 30 minut pod obciążeniem do prawie godziny bez obciążenia i w tym czasie zużywa od 3 do 6 litry paliwa na wypalenie filtra. Wypalanie filtra występuje co ok 25 godzin

Testy DLG

 

Ciekawe dane ale u nas w kraju na pewno będzie to częściej i więcej paliwa... Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3838

u którego dilera stoi 6030premium?


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1188    126

Najlepiej by było żeby na ten temat wypowiadała się osoba która posiada john deere z serii 6r

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danield28    35

No to sobie jeszcze kilka miesięcy poczekasz, zresztą pytaj posiadaczy modeli 7R...

 

Druga sprawa porównanie modelu 6930 i 6130R ma się nie bardzo 6 cylindrów kontra 4 cylindry... Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrado343    0

No to sobie jeszcze kilka miesięcy poczekasz, zresztą pytaj posiadaczy modeli 7R...

 

Druga sprawa porównanie modelu 6930 i 6130R ma się nie bardzo 6 cylindrów kontra 4 cylindry... Pozdrawiam

Myślę, że masz rację ponieważ niewielu jest użytkowników tego typu traktorów. Ja mam 6930 premium i nie narzekam ale razem z bratem i tatą przymierzamy się do zakupu 7R tak więc najpierw trzeba wiele się o nim dowiedzieć zanim zacznie się o nim dyskutować. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rower56    0

Wszystko ładnie pięknie tylko co zrobić z tym co zostaje w filtrze w końcu kiedyś się napełni...? Pozdrawiam

Nie napełni się, bo to jest filtr samoczyszczący, czytałem w gazecie, że przy wyższej temperaturze wszystko się wypala. B) A wymieniać to go chyba nie trzeba tylko regenerować jak dobrze pamiętam.

Edytowano przez rower56

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Do 6R będzie droższy olej silnikowy.

 

Olej do 6R to Plus 50 II i zastępuje stary olej Plus 50, jest min droższy i można go stosować do starszych modeli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danield28    35
Nie napełni się, bo to jest filtr samoczyszczący, czytałem w gazecie, że przy wyższej temperaturze wszystko się wypala. B) A wymieniać to go chyba nie trzeba tylko regenerować jak dobrze pamiętam.

 

Proponuję czytać więcej albo dokładniej... Napełniać się będzie napełniać szczególnie w lekkich pracach i wtedy aby się pozbyć sadzy trzeba wtłaczać ON przed DPF... W dodatku na dnie obudowy DPF będzie się zbierać popiół pozostałość ze spalania ON a że u nas w kraju jest wątpliwa jakość paliwa i dołączając do tego oszczędność rolników kłopot z DPF może być duży... Regenerować można tylko to też jest koszt a w dodatku nie każdy to potrafi robić dobrze... Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość murtek   
Gość murtek

Seria 6030 Premium jest już niedostępna. Zastępuje ją seria 6R

 

Seria 6030 Comfort teoretycznie również jest niedostępna (ostatki zamówień). Zastępuje ją seria 6M.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

A ta nowa seria 6M będzie wyglądała tak jak 6R?


Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojo5620x    3

Prawda jest taka że o 6m jeszcze nic nie wiadomo, są to tylko domysły użytkowników forum


C330M
John Deere 5620
John Deere 6430

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość murtek   
Gość murtek

Mój "domysł" jest od kilku przedstawicieli JD. Zresztą zamawiałem niedawno ciągniczek i stwierdzili, że mam prawo wyboru- albo brać teraz Comforta, albo poczekać jeszcze trochę i wybrać 6M, więc ... ? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin1997    8

ja bym brał z seri 6030 sprawdzona i ceniona wersja przez uzytkowników ja sam mam jd z tej serii ale mam za mało nastukane na nim żeby powiedzieć coś o nim więcej.. jak na razie jestem bardzo zadowolony z niego.. jak dla mnie najlepsza marka ;D

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrado343    0

W pełni się z tobą zgadzam mam 6930 premium i nie narzekam :D a nastukałem już ponad 3000 motogodzin i chodzi jak powinien:D

 

Nie cytuj poprzedniego posta !

Edytowano przez murtek3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość murtek   
Gość murtek

Nie za mało. Mi za Comforta zaśpiewali więcej... :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kissmy...    67

już wiadomo coś o ciągnikach tej mocy z serii 6R? teraz to ta cena odpowiada 6830 ale w wersji comfort

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper1990    3

ktos tam napsial 6930 albo 6130R

tylko ze 6930 to 6 cyl a 6130R 4 cyl.

a co do regeneracji filtra czastek stalych to bedzie co 5000 mth a regeneracja bedzie kosztowala ok 1000-1500 zl

a 5000 godz. to okolo 8 lat pracy ciagnika wiec to nie wiele :)

 

na wiosne powinien byc 6140R :))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość murtek   
Gość murtek
a co do regeneracji filtra czastek stalych to bedzie co 5000 mth a regeneracja bedzie kosztowala ok 1000-1500 zl

 

A nie przypadkiem euro ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kissmy...    67

ostatnio czytałem artykuł o przedsiębiorcy (chyba z Poznania), który opracował technologię regeneracji filtrów cząstek stałych i jej koszt to ok 500zł (regeneracja w ciągu 3 dni), także chyba będzie to coraz tańsze, pamiętacie w którym numerze RPT było porównanie technologii oczyszczania spalin?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper1990    3

no wlasnie nie euro

rozmawialismy z kierownikiem serwisu dealerow JH i mowil ze serwis bedzie przyjerzdzal z filtrem zregenerowanym my oddamy im nasz zaplacimy okolo 1000-1500 zl i po imprezie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3838

a ja sie spotkałem z ceną 1500 za nowy, 750 za regenerowany. Niestety ale ceny w ojro


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez marcin3153
      Witam mam problem z jd7430 premium, przetarła się rurka hamulca, po wymianie i odpowietrzeniu przy zaworze pneumatyki hamulce działają ale dopiero za drugim naciśnięciem, dodam że po nocy schodzi powietrze z pneumatyki ale niestety nie mogę zlokalizować nieszczelności. Ktoś miałby jakąś poradę gdzie szukać problemu ?
    • Przez rabit500
      Witam
      Jak w temacie mam w planach zmianę oświetlenia roboczego z oryginalnych lamp halogenowych na oświetlenie LED. Docelowo lampy wesem seria CRV. Tylko po ich założeniu wyrzuca błąd spalonej żarówki jest jakiś sposób na wyłączenie sprawdzania obwodów w jakiś rozsądny sposób.
       
       
    • Przez krystianeczek
      Pacjent ciągnik JD 6155m, 2022 rok, 450 mtg, skrzynia Command Quad. Przy pracach polowych w okolicach 1600 - 1800 obr/min występują wibracje, drgania trudne do zlokalizowania. Przeważnie występują przy tych obrotach, kwestia też obciążenia.  Im większe obciążenie i obroty tym większe drgania najczęściej. Może macie jakieś sugestie? Na biegu jałowym silnik nie generuje żadnych wibracji w każdym zakresie obrotów. 
    • Przez mrbarti44
      Witam. Mam dwuletni traktor John Deere 6155m, już po gwarancji. Ostatnio podczas jazdy pojawił się komunikat o niskim poziomie oleju, silnik od razu zgasiłem. Po obejrzeniu silnika zauważyłem, że pod rozrusznikiem wyleciał korek (chyba zabezpieczający przed nadmiernym ciśnieniem oleju), przez który bardzo szybko ucieka olej. Czy miał ktoś podobny problem? Co może być przyczyną wysokiego ciśnienia oleju w silniku? 
      Pozdrawiam 
    • Przez jedenZwielu
      Witam czy to ma tak wyglądać ? robi się tak podczas pracy na zgaszonym olej jest czysty klarowny temp oleju powyżej 60 stopni ciśnienie od 2.6 na niskich obrotach do 4 na wysokich przy rozgrzanym ciągniku 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj