Zaloguj się, aby obserwować  
sebo1986

Obsługa Codzienna, Sezonowa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
sebo1986    229

Temat zakładam z myślą opisania przez użytkowników ich obsługi codziennej, bądź też sezonowej ich ursusów, np: co robicie przy ciągniku gdy zaczynacie prace, wiadomo że sprawdzanie stanów oleju, płynu itp, ale może jeszcze coś robicie? albo inaczej co Waszym zdaniem jest porzyteczne do zrobienia aby ciągnik chodził jak najsprawniej itp, co jaki czas sprawdzacie luz zaworowy itp... wiadomo że jak się dba o traktor to będzie chodził długo i bezawaryjnie więc niektóre uwagi mogą się przydać i uchronić przed uszkodzeniem sprzętu....:)

 

jeśli temat się nie podoba to prasze o usunięcie i z góry sory :)


..kooperacja na mocy paktu, mocy płynącej z kontaktu..

Zakaz klikania zielonych strzałek przy moich postach i polecania moich komentarzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil07147    9

kolego u mnie to wygląda tak co 50mth smarowanie wszystkich elementów które tego wymagają(tj.układ kierowniczy i pozostałe miejsce w których producent przewidział taką konieczność) oleje o tym to chyba nie trzeba mówić luz zaworowy mechanik powiedział mi że spokojnie co 300mth można sprawdzać, sprawdzenie elementów które mocowane są za pomocą śrub(w książce pisze że co 500mth trzeba sprawdzićale nie zaszkodzi raz czy dwa razy w roku) ...wiadomo odpalić sprzęta posłuchać czy nie wydaje jakichś niepożądanych dźwięków, sprawdzić stan paska klinowego...i to chyba tyle z takich bardziej szczegółowych rzeczy...


Case 5150 💪

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    14

To może ja coś napiszę.

Na przykładzie ciągnika Zetor 7211. Oleje zmieniane co sezon tzn jesień, filtry także. Trzeba pamiętać też o rozgrzaniu silnika w zimę, to na pewno się przyczynia do tego wyniku. Ciągnik pracuje ok. 80mtg rocznie, wiem szału nie ma, ale to chyba starczy, to jest przepis na bezawaryjne 22 lata pracy. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miki20    2

No więc w codziennej eksploatacji to wiadomo sprawdzanie stanu płynów( u mnie w 330 konkretnie to 1 w chłodnicy) i olejów, no i ogólne słuchanie traktora. Ja tam co jakiś czas sprawdzam czy jakiś wycieków gdzieś nie ma w ukł paliwowym itp...no i napięcie i stan paska. Wiadomo raz na sezon (zależy czasami jesienią po pracach czasami na wiosnę przed pracami, zależy jak się wyrobie) zmiana oleju w śilniku i filtrów, w skrzynii poprostu jak wymaga wymiany to wymieniam. Zawsze w zimie go tak dokładniej oglądam i usterki(jeżeli są) których wcześniej nie dojżałem naprawiam. 2 razy w roku go przesmaruje gdzie trzeba i mogę stwierdzic, że giągnik chodzi prawie bezawaryjnie. Ma swoje 34 lata więc czasami może odmówic posłuszeństwa :) , choc przeważnie są to jakieś drobnostki. Więc podsumowywując jak dbasz o płyny i oleje, smarujesz i naprawiasz od razu usterki, a nie czekasz aż stanie i nie ruszy. to musi chodzic bezawaryjnie. To tyle odemnie, nic twórczego nie wymyśliłem ale może się komuś przyda :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

    • Przez Mario8610
      Witam, muszę wymienić dźwignie opcji siłowek i pozycyjnej, jak ją zdemontować i czy muszę rozbierać dzwiginki mechanizmy przy rozdzielaczu
    • Przez panczo1922
      Pacjent nieśmiertelna siuntka!
      Przed zimą zalalem ciągnik płynem/koncentratem do chłodnicy.
      Teraz na wiosnę czas oprysków a płyn poszedł do oleju i zrobiło się mleko.
      Myślałem że rozpuściło uszczelkę jak cały czas na wodzie jeździł ale niestety problem jest poważniejszy.
      Wżery na tulei i w bloku tam od dołu przy uszczelnieniu tulei.
      Tuleje wiadomo będą nowe ale co zrobić z tym blokiem? Czym to najlepiej skleić? Praktykował ktoś z was takie naprawy?
      Ciągnik pracuje tylko w opryakiwaczu więc nie będzie przegrzewany.
      Co radzicie z tym zrobić?
       
    • Przez MafiaPstrągowa
      witam, wie ktoś może gdzie online sprawdzę historie c360 po samym numerze vin? maszyna została wyrejestrowana dawno temu, nie posiadam żadnych dokumentów, chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy, ale na każdej stronie typu carvertical, itp wymagany jest 17-cyfrowy vin, a c360 ma 6-cyfrowy
    • Przez Grzesiu360
      Cena 18000 zł do negocjacji zarejestrowany i ubezpieczony. Gostyń wielkopolska.



×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj