Marcinek3080

Szlif wału bez wyciągania PILNE !!!!!!!!!

Polecane posty

Pisze w imieniu mojego kolegi.I mam takie pytanie czy można zrobić szlif wału bez wyciągania ponieważ ma tylko porysowany wał no ostatnim korbowodzie i nie ma czasu rozpoławiać silnika ale jak trzeba będzie to się rozpołowi. I czy można jakoś usunąć to w jakiś sposób np.papierem ściernym ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Czy ty człowieku normalny jesteś? szlif robi sie na specjalnej maszynie która obraca wałem to co on chce w maszyne cały ciągnik wkręcić żeby szlifierka całym ciągnikiem kręciła????? :D :D :D :D :D :D :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sony5    46

no niestety ale musi go rozpoławiać i tak jak kolega wyżej mówił wkręca go się do specjalnej maszyny i ona robi swoje a papierkiem to sobie możesz poczyścić coś innego :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Może pilnikiem niech spróbuje lub papierem ściernym. Pozostaje jeszcze wynajęcie Kaszpirowskiego. On to zrobi bez rozbierania silnika nawet.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

śmiech na sali normalnie haha. Nie no jesteś agentem numerem jeden nie masz pojęcia o silniku żadnego.

To tak jak byś chciał przełożyć lemiesz bez odkręcania śrub

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Bez wyciągania wału się nie obejdzie. A gdy okarze się, że rysa jest głęboka jak często bywa. Nie obejdzie się także bez wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szybki00    4

Chłopaki ale to co pisze jest faktem autentycznym, kilka kilometrów ode mnie jest taki filozof który w ciągniku sam robił szlif wału papierem ściernym hehehe :lol: :lol: :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Znajomy kupił kombajn po 2 godzinach pracy padł silnik który według sprzedajcego był po remoncie kapitalnym , dzwoni do gościa od którego kupił jak to jest z tym remiontem , ten mu odpowiada ze tak robił remon kapitalny ale w polu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzy1    13

Nie trzeba być filozofem żeby zrobić szlif wału (oczywiście nie zrobisz żeby założyć mniejsze panewki) ale jak jest tylko kilka rys np; po obróceniu panewki to jak najbardziej papierem ściernym da radę ( C360 po takim szlifie już chodzi 3 lata i nie ma problemu)

Więc nie wiem z czego tak się śmiejecie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akowicz111    159

Pewnie obejżał pierwsze odcinki filmu CZTEREJ PANCERNI I PIES ,tam Janek szlifował wał i panewkę jakimś kozikiem. A tak nawiasem, mój dalszy sąsiad w T25 pospawał pęknięty wał i nawet przejechał tym ciągnikiem około 30 metrów :D .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

to nie szlif ale zapolerowanie rys

60 to zniesie ale perkins to nie radze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siolek    0

kołomnie też jest taki jeden talent zerwał gwint jak przykrencał stope do wału chodzi mi o to co jest wał przymontowany do bloku i nie wiedział co zrobić to wzioł przykrencił z wyczuciem a żeby nie wyleciała to wzioł pożądnie pospawał ale po 1 miesiącu musiał wyciągać wał bo pekł to przy okazji kupił blok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozulek2    228

Nie trzeba być filozofem żeby zrobić szlif wału (oczywiście nie zrobisz żeby założyć mniejsze panewki) ale jak jest tylko kilka rys np; po obróceniu panewki to jak najbardziej papierem ściernym da radę ( C360 po takim szlifie już chodzi 3 lata i nie ma problemu)

Więc nie wiem z czego tak się śmiejecie

20 lat robiłem silniki i jakoś nigdy na to nie wpadłem żeby szlifować wał papierem ręcznie i bez wyjmowania ..nie wiem może głupi jestem?..no i filozofia to faktycznie nie potrzebna.

Edytowano przez kozulek2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzy1    13

Ja pisałem jak jest tylko lekko porysowany jak są głębokie rysy to tylko prawdziwy szlif jak wyda wał a jak nie to wymiana na nowy

Ja też nie wierzyłem że tak można do puki nie spróbowałem ciągnik chodzi już 3 lata ciśnienie też trzyma więc można

Edytowano przez Duzy1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
casexl    0

U mnie w okolicy jeden koleś zrobił szlif w alfie romeo 146 z silnikiem 1.6 skórzanym paskiem od spodni siedzial chyba cały dzień pod silnikiem ale zrobił i samochód śmigał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozulek2    228

A ja znam gościa który zrobił z silnika 6 cyl- 5 cyl i też śmigał i to w kombajnie VISTULA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj