Skocz do zawartości

Zdjęcie

silnik MF255


68 odpowiedzi na ten temat

#21 Share rafal88

rafal88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 394 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 30 listopad 2007 - 19:53

silnik MF255

potwierdzam - istnieje takie prawdopodobieństwo że może to być sprężarką. ale ten olej musiał by znalęźć się w butli powietrza, bo z tamtąd nie ma gdzie wyparować, i musi być go tam sporo aby potwierdziś tą tezę.

Sprezarka napewno odpada :) U mnie nie pracuje caly czas,wiec tam raczej olej nie ubywa ;) Najprawdopodobniej olej bierze silnik,czasem nawet wyrzuci troche dziurka ktora jest w dolnej czesci kolektora wydechowego :angry:
A jesli chodzi o moj wczesniejszy post to...nie unioslem sie,tylko jak napisalem ze cisnienie jest dobre tzn. ze sprawdzalem :) Jesli chodzi o forum to masz racje..ono sluzy :rolleyes:pomoca

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
silnik MF255 Dzisiaj, 23:14
  •  

#22 Share riki

riki

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 249 postów

Napisany 30 listopad 2007 - 20:14

silnik MF255 może u rafal88 sprężarka cały czas nie pracuje bo coś przerobił z paskami klinowymi albo poprostu niema mf255 tylko któregos z nowszych ursusów 2812 3512 bo ta zamontowano już spsrzegiełko na sprężarce

#23 Share rafal88

rafal88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 394 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 30 listopad 2007 - 20:18

silnik MF255 rafal88 po prostu zalozyl alternator z drugiej strony i na pewno ma MF255 ;) Gdzies w galerii sa chyba fotki,a jak nie ma to kiedys wrzuce :)

#24 Share riki

riki

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 249 postów

Napisany 30 listopad 2007 - 20:21

silnik MF255

rafal88 po prostu zalozyl alternator z drugiej strony i na pewno ma MF255 ;) Gdzies w galerii sa chyba fotki,a jak nie ma to kiedys wrzuce :)

no to pisze że coś przerobił

#25 Share sidrobert

sidrobert

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów
  • Lokalizacja:suwałki

Napisany 30 listopad 2007 - 21:12

silnik MF255 Mariusz x - napisał - "Ja w swoim wciskałem tuleje razem z ojcem i poszło bez problemów"

należy wiedzieć że MF255 ma tuleje suche, i nie jest łatwo je tak od sobie wyjąć i wcisnąć, bez odpowiednich ściągaczy ani rusz.
nie wiem jak to udało się dla Mariusza x, i czym to robił.

po rozebraniu silnika można ocenić jak mocno są tuleje przydarte, tak samo po odkręceniu panewek widać jak głęgokie są ślady urzytkowania na wale, nie ma co się spodziewać że to jest zużycie gładkie i równomierne.
po rozebraniu należy ocenić, co przykręcając miskę olejową tam schowamy i czy będziemy z tego zadowoleni.

#26 Share rafal88

rafal88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 394 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 01 grudzień 2007 - 07:42

silnik MF255 Wiadomo ze w silniku rozne czesci sie zuzywaja i nie mozemy byc do konca pewni co trzeba bedzie robic dopuki nie rozbierzemy ;) A jesli chodzi o to wyciaganie tulei to faktycznie jest z tym problem,znam gosci ktorzy wyciagali normalnymi sciagaczami no i z trzech tylko jedna wyszla,a dwie pozostale przyczynily sie do zerwania gwintu na sciagaczu :) Nawet niedaleko mnie jest warsztat naprawy ciagnikow,robia tam bardzo duzo i przyznam ze oni tez nie posiadaja odpowiedniego sprzetu do tego zadania i po prostu zawoza silnik,a raczej blok do goscia ktory sie tym trudni :)

#27 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 01 grudzień 2007 - 10:41

silnik MF255 @sidrobert
Do wyciągania tulei mamy zrobiony ściągacz ( śruba o średnicy chyba 22 mm z drobnym gwintem no i dopasowany do tulei wytoczony krążek) i z wyjęciem nie ma problemu, starą tuleje wystarczy wyciągnąć parę centymetrów i rozbić młotkiem, jak pęknie to idzie całkiem lekko, jak nie to można ściągaczem wykręcać do końca.

Wciskanie też gdzieś opisywałem:
1. wyczyścić blok drobnym papierem ściernym
2. posmarować tuleje rzadkim olejem
3. wbijać tuleję uderzając lekko dużym młotkiem( 5 kg), uderzać przez twardą gumę albo miękki metal (cyna, miedź itp.)
Jest to metoda chałupnicza ;) , ale skuteczna, u mnie weszły bez problemu. Jak ktoś ma trochę pojęcia o remontach to sobie poradzi.

#28 Share gosysko

gosysko

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska

Napisany 04 grudzień 2007 - 21:51

silnik MF255 ten silnik jest bardzo delikatny wiec metoda chałpnicza odpada. każdy mechanik ci to powie że po wbiciu tuleji trzeba przeplanować blok z tulejami raz że można pokrzywić głowicę dwa głowica może nie równo siąść i dędą prodlemy9(woda się dędzi dostawać do oleju albo odwrotnie) Ja bym zaczą od drobniejszych rzeczy niz rozbieranie śilnika ,sprawdz uszczelniacze na zaworach

#29 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 04 grudzień 2007 - 21:59

silnik MF255 Po wbiciu tulei nie można planować bloku! Tuleje celowo są minimalnie wyższe od zatoczenia w bloku, żeby wystawały. Dawniej stosowano cienkie miedziane podkładki pod rantem tulei aby jej krawędź wystawała ponad blok. Dzięki temu, że wystają można zapewnić szczelność połączenia z głowicą.

#30 Share max2505

max2505

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 265 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 grudzień 2007 - 22:16

silnik MF255 przez planowanie bloku z tulejami koledze chodziło chyba o to że tuleje sa bardzo cienkie i delikatne i podczas wprasowywania się odkształcają i należy je specjalnym urządzeniem rozwiercić(nie wiem dokładnie jak się ten proces nazywa)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
silnik MF255 Dzisiaj, 23:14
  •  

#31 Share gosysko

gosysko

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska

Napisany 05 grudzień 2007 - 20:46

silnik MF255 tak żeby tuleje delikatniej wystawały to jest w c-330,c-360 a nie w silniku MF-255 i jak się nie znacie to nie piszcie takich głupot

#32 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 05 grudzień 2007 - 20:56

silnik MF255 Jak nie wierzysz to sprawdź sobie przy rozbieraniu silnika czy tuleje nie wystają( 0,02-0,05 mm)... W miejscu połączenia tulei z głowicą musi być zgrubienie aby mocniej zacisnąć uszczelkę. Blok planuje się przed wbiciem tulei, jeśli jest taka potrzeba.

#33 Share sidrobert

sidrobert

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów
  • Lokalizacja:suwałki

Napisany 07 grudzień 2007 - 10:19

silnik MF255 panowie!
podkładki mośiężne to tak, ale tylko w przypadku tulei mokrych- czyli np. c-360, i w tym przypadku ta tuleja powinna delikatnie wystawać, a głowica jest na każdy cylinder oddzielnia i głowica trzyma tuleją na swoim miejscu, ale ta tuleja nie może za bardzo wystawać bo dokręcenie głowicy musi zagwarantować dociśnięcie na całej powierzchni uszczelki do blokui zagwarantować oparcie się tgulei o głowicę, można by tez rozumieć że ta tuleja powinna wystawać trochę nad blok, ale w takiej ilości aby nie było to więcej niż grubość uszczelki po dociśnięciu głowicy, i w tym momencie mośężne podkładki pomagają uzyskać ten efekt. nadmieniam że tuleja mokra nie może być za nisko poniżej bloka zostać osadzona bo wtedt głowica nie będzie dociskać tulei do tych podkładek kturymi regulujemy i jednym słowem bedzie taka tuleja chlapała się podczas przacy ciągnika tak że musi byc ona dociśnięta.

tuleja sucha jest inną kategorją tulei np mf255, i nie musi ona wystawać ponad blok, a powinna ona być równa z blokiem i nie jest koniećzne planowanie bloku aby to osiągnąć, wystarczy tylko na miejsce ją wprowadzić tak jak należy aż zrówna sie z blokiem, jeżeli tak się stanie że wystaje i nie można jej pociągnąć aby ją schować to tylko wtedy gdy była trochę za długa ale to mało prawdopodobne i wystarczyło by ją zrównać do wysokości bloku czymkolwiek, takich tulei nie rozwierca się tak jak ktoś tu zaproponował, te tuleje są na konkrętny wymiar wstawiasz i koniec . rozwiercanie stosuje się w kategoriach bloków gdzie nie ma możliwości wymiany tulei i one są tylko do rozwiercania. w silnikach mf255 głowica jest z całości i musi przylegać równo do bloku z któergo nic nie powinno wystawać, i tu uszczelka pod głowicę jest trochę inna niż w przypadku tulei moktych.

#34 Share rafal88

rafal88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 394 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 11 grudzień 2007 - 17:45

silnik MF255 Nie chce zakladac odrebnego tematu a to o co chce zapytac jest zwiazane z silnikiem,wiec..... Jakie luzy zaworowe ustawic?? Bo z tego co mowil moj juz SP wujek w zuzytym silniku ustawiali inne luzy....

#35 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 grudzień 2007 - 18:06

silnik MF255

Nie chce zakladac odrebnego tematu a to o co chce zapytac jest zwiazane z silnikiem,wiec..... Jakie luzy zaworowe ustawic?? Bo z tego co mowil moj juz SP wujek w zuzytym silniku ustawiali inne luzy....

Mój znajomy słynny mechanik ciągnikowy na całą okolice (kończył jakieś kursy itp) twierdzi że zawory ustawia się 2 może 3 razy w życiu silnika puki silnik jest ok, bo to wszystko się dopieka i samo ustawia, potem nie ustawianie a szlifowanie gniazd się należy, w starym silniku z dowaloną głowicą wiecej szkody niż pożytku ma ustawianie zaworów

#36 Share rafal88

rafal88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 394 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 11 grudzień 2007 - 18:23

silnik MF255 U siebie mialem ustawiane dopiero raz, jakies dwa lata temu, ale znow wydaje mi sie ze trzeba bedzie wyregulowac,a jak znam siebie i ojca to pewnie jak juz dejmniemy maske i bak to stwierdzimy ze juz mozna remont calego silnika zrobic zeby tego "sto razy" nie rozbierac :D Ale naprawde przydaloby sie ustawic te zawory bo troche je slychac....

#37 Share Silver

Silver

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 382 postów

Napisany 11 grudzień 2007 - 18:39

silnik MF255

U siebie mialem ustawiane dopiero raz, jakies dwa lata temu, ale znow wydaje mi sie ze trzeba bedzie wyregulowac,a jak znam siebie i ojca to pewnie jak juz dejmniemy maske i bak to stwierdzimy ze juz mozna remont calego silnika zrobic zeby tego "sto razy" nie rozbierac :D Ale naprawde przydaloby sie ustawic te zawory bo troche je slychac....

No fakt zdjąć bak to jest roboty :angry:

#38 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 11 grudzień 2007 - 19:15

silnik MF255 W instrukcji piszą żeby ustawiać chyba co 500 mth, ale chyba nikt tego nie robi bo jest kiepski dostęp. Nie zauważyłem żeby luz zaworowy się zmieniał wraz z przebiegiem, sprawdzałem przy remontach po ok. 3 tyś mth i luz zawsze był odpowiedni.

#39 Share rafal88

rafal88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 394 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 11 grudzień 2007 - 19:31

silnik MF255 U mnie byly ustawiane bo sie rozlegulowaly, silnik calkowicie stracil na mocy, mialem problem podjechac samym ciagnikiem pod gorke, regulacja luzow zniwelowala problem,ale teraz znowu odczuwam lekkie ubytki mocy no i dziwne stukanie.....

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
silnik MF255 Dzisiaj, 23:14
  •  

#40 Share chrismo

chrismo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Stalowa Wola
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Maszyny rolnicze

Napisany 12 grudzień 2007 - 11:13

silnik MF255

może u rafal88 sprężarka cały czas nie pracuje bo coś przerobił z paskami klinowymi albo poprostu niema mf255 tylko któregos z nowszych ursusów 2812 3512 bo ta zamontowano już spsrzegiełko na sprężarce


MF 255 z 88r. Sprężarka pracuje cały czas.
Po dwuch sezonach z polską prasą kontrolka ciśnienia zaczeła się świecić na stałe.
Poszedł do mechanika i po tygodniu był jak nowy.

Podobne tematy