kubas340

Jakie mieliście usterki w swoich Proximach ?

Polecane posty

farmer_89    20

u mnie w okolicy jeździ chyba z 6-7 nowych proxim i jakos ludzie nie narzekają na nie

 

tu na forum ursusa farmera farmtraca mtza belarusa zetora odradzacie to jaki ciągnik jest dziś godny polecenia???? mowie o nowym, na fenda na pewno mnie nie stać!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zoch    4

Valtra nie jest zła i w miare przystępne ceny porównując do Fendt'a :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    20

usterki ma kazda marka a te usterki w zetorach jeżeli wystepuja to sa one niewielkie i da się z nimi zyc zresztą to ciągnik za ok 140tys wiec i tak warto lepiej go wybrać niż farmtraca czy belarusa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubas340    2

Valtra też się psuje;koledze łożyska w przednim moście powysiadały przy przebiegu 2 tyś godzin (nie ma tura)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zoch    4

Nie bierz tylko mojego zdania pod uwagę.Porozmawiaj z innymi posiadaczami proximy.Ja miałem z nią dużo problemów i po mojemu na ciagnik z przebiegiem 1600 mth to jest nie do przyjęcia.Tak jak napisałem wyżej lepiej kupić używkę dobrej marki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Servio    13

witam, mam od listopada proxime 90, wystąpił problem taki iz po zaczepienie agregatu uprawowo siewnego przykręciłem max regulacje szybkości opadania po jakims czasie próbowałem opuścić zestaw jednak odkręcić tej regulacji nie mogłem, cały zestaw był podniesiony podjechałem więc ładowarką i podniosłem od tyłu w skutek czego zawór od regulacj isie zwolnił, po całej sytuacji zaznaczyłem sobie dokąd mogę przykręcić to pokrętło od podnośnika, Wybór padł na proxime gdyż znajomy ma proxime 8441 bardzo sobie ją chwali a ma przepracowane 7tyś godz ma tez forrtere i tego roku kupuje nastepna proxime,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
filip3512    35

szyba heh:) były żniwa ciągnik z przyczepą został na noc przed domem , rano przychodzę i patrzę ,zaparowana? ...nie popękana w drobny mak.

Mi też na wieczór zostawiłem była szyba dobra a rano za chodzę i pajęczynka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZUCH1234    93

a może ktoś sie wypowie na temat tych najnowszych proxim myślę zamienić mtz 80 na proxime 80 z turem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    78

Proxima 85, siłowniki w tylnej szybie, pewnego razu stała na placu w nagle słychac trzask i okazało sie ze drzwi poszły w drobny mak, a tak pozatym to jakies pierdoły, zarówki itp. rok 2008 i 1800 mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo_4    0

Witam

 

W moim zetorku (Proxima Plus 9541) 2008 rok 3400 mth było już trochę awarii

oto lista

 

1. siłowniki (szyberdach, drzwi , szyba tył)

2. cewka od włączania przedniego napędu

3. zatarło się łożysko podpierające wałem atakujący do dyferencjału ( do wymiany łożysko i obudowa łożyska oraz koło synchronizatora) trzeba było ściągać obydwie zwolnice i pokrywę podnośnika

4. zacinający się zawór (regulator) od przyczepy ten pod kabiną po prawej stronie ciągnika ( co jakiś czas wycieka cały płyn hamulcowy)

5. cieknąca chłodnica

6. cieknąca nagrzewnica

7. kilka razy pękły śruby od mocowania pancerza od linki od rewersu

8. przez pewien okres czasu gotowało płyn chłodniczy ale sytuacja "sama" się rozwiązała i jest ok

9. w dziwny i niewyjaśniony sposób olej z silnika przedostaje się do skrzyni biegów był czas że trzeba było dolewać ok 5 litrów na tydzień, oleju w skrzyni było ponad stan do tego stopnia że zaczęło wyrzucać go górą.

10. szyby które same z siebie pękają (2x drzwi, raz boczna i tył) :blink:

11. aktualnie awaria sprzęgła (ciągnik rozjechany czeka na części) docisk zjechany

 

I tutaj mam pytanie czy jest możliwość przetoczenia docisku czy trzeba kupić nowy.

 

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

Edytowano przez pablo_4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xerion5000    0

Witam mam proximę 95 plus z 2009r .Wycieki na społowieniu,z pokrywy podnośników z pokrywy zaworowej i chłodnicy.To zostało zrobione na gwarancji.Usterki-siłowniki szyby i drzwi,potarte łożysko w tylnej zwolnicy,dziurawa chłodnica,potarty mechanizm różnicowy w przednim moście,do wymiany wzmacniacz momętu to też zrobione na gwarancji.Po gwarancji do wymiany sprzęgło,rewers (mechaniczny),znów wzmacniacz nie działa,wyciek ze sprężarki.Tak ogólnie to biegi ciężko wchodzà i często ze zgrzytem ,ciężko pali,opony miernej jakości przez pierwszy rok wykręcało się bardzo wiele śrób. Taraz ma 3000 tys.godzin.Nie polecam nikomu a zwłaszcza jako ciągnik podstawowy. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal122    8

Jak się czyta o tych Zetorach z ostatnich kilkunastu lat to wygląda na to że dużo lepiej jest już kupić Belarusa.

Dużo tańszy a awaryjność podobna tylko psują się głównie pierdoły ale komfort już nie ten sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

wygląda na to ,że to modele po 2000 roku takie awaryjne . Mam 10540 z 1999 i też nie mały przebieg ,ale nie było poważnych awarii silnika ,wzmacniacza czy skrzyni a tym bardziej wycieków z chłodnicy czy uszczelek


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slav    3

Niestety od 3 lat też jestem posiadaczem tego czeskiego szrotu, słoń mi na mózg depnął ze to badziewie kupiłem. Proxima 80 jako ciagnik pomocniczy jest bardzooo ale to bardzo paliwożerny, plastiki w środku pękają, roleta (stanowczo za waska) na gwarancji spadła, a serwis miał w d*pie, każe dokręcic tylko że nie ma do czego. Licznik piszczał i pokazywał rózne cuda to po 1 miesiacu przyjechali wymienili na gwarancji, oczywiście zapomnieli że trzeba go ustawić do ogumienia. Grzanie świec żarowych to jakieś nieporozumienie , przy mrozie -5 , włacz zapłon idź na kawe , przyjdż to może kontrolka zgaśnie i bedziesz mógł odpalić , a bez grzania to lepiej nie próbuj bo wydobywa sie podobny dźwiek jak przy e-514 kiedy korbowód próbuje bokiem wyleźć. Kolejny bubel to tylni tuz. Udźwig jak na taki ciągniczek duży ale gdy podniesie się coś ciężkiego to tych kółek od regulacji szybkości opuszczania i przepływu lepiej nie dotykać. Na podniesionych ramionach blokuje się, trzeba podjechac ładowarka lub unieść na podnosnikach osprzet ( tak by ramiona były luźne) nastepnie wejśc pod ciagnik z jakimis żabkami i na siłe kręcic przy rozdzielaczu aż puści. wada każdej proximy .

Poza tym u mnie wyleciał wałek wom wraz z olejem ze skrzyni i to zaraz po gwarancji. Po rozebraniu okazało sie że wałek nie miał naciecia ( rowka ) pod zabezpieczenie , ok zdarza sie ale wytłumaczcie mi to jak ktos kto to składa załozy zygiera ( resztki znalazłem) na taki wałek ???

Kolega kupił w tym samym czasie co ja hsx 140, po roku podniósł tylni tuz ( na pusto), silnik nagle dostał duży opór po czym zgasł. Wyszedł, patrzy a olej wylatuje plecakiem. Zawiesił sie zawór od podnoszenia - zbyt długie tłoczysko , rozwałiło obudowe z dołu i z góry. Przyjezdza serwis- agroma SK , patrza na straty i pierwsze co przegladają ksiązeczke serwisową, w pierwszej wersji niechcieli się podjąc naprawy gwarancyjnej bo przegład zrobiony był na 102 mth ( powinien byc od 80 -100 mth) wystarczyło przedstawieć biling z rozmów że 3 tygodnie predzej był serwis zamawiany i to serwis się spóźnił z przegladem oraz telefoniczna informacja o możliwości rozwiązania sporu drogą sądową . Nagle ciagnik dostał nową ksiązke serwisowa z przegladem wykonanym zgodnie z gwarancją zetor Polska. Naprawa trwala 3 mc , ciagnika zastepczego mu nie dali a stało sie to na poczatku marca, sąsiad musiał robić w polu pożyczonym ciagnikiem . Cwele z czech bojkotuja nasza żywność , my zacznijmy bojkotowac ich zetory i skody bo jakoscią to nie grzeszą , oj nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1996    18

Ty skaczesz po tych plastikach że Ci się łamią? :lol: Co do odpalania. Faktycznie może to brzmi jakby nie miał siły ale bez podgrzewania odpada bez problemu a w okolicach 3 króli co były mrozy po 25 dniach stania odpalił co kolega mówił że nie próbował nawet swojego odpalać.... I nie kłam bo mam 2 Zetory Proxima to dobrze wiem jak z tym jest. Kupując ciągnik miałem bliżej do Sępólna ale w internecie zachwalali innych dilerów więc to chyba nie jest wina producenta ciągników jakich zatrudniają serwisantów. Kiedyś przyjechał łepek świeżo po szkole i był wyjątkowo sam i nawet zrobił to czego nie musiał ale sam się zaoferował. Co do regulacji szybkości opuszczania. Jest to jedyna "awaria" przy 1300 mth jednego Zetora. Ale to jest wina użytkownika. Ojciec kręcił to w lewo to w prawo bo chciał ustawić i obkręciła się jakaś linka. Zablokowane jest wtedy pokrętło i podnośnik. Przykra sprawa ale za darmo usunięta awaria. Ojciec nie zdążył opryskiwacza na polu rozłożyć a panowie już skończyli naprawę chociaż niczego tam nie naprawiali. Może też to być coś innego bo mieli na wymianę ale nie pamiętam nazwy...

 

Co do tego Twojego kolegi. Pewnie miał przegląd w miesiącach gdzie jest dużo pracy. Też kiedyś zadzwoniliśmy na przegląd to nas uświadomili ile osób też czeka na przegląd albo naprawę awarii. Nikt nie jest pępkiem świata.. Tym bardziej jak diler jest czołowym sprzedawcom ciągników. I znów zadam pytanie Czyja to wina że nie dostał ciągnika zastępczego? Fabryki w Czechach może? A może znajomy źle mówił bo nasz znajomy kupował z Agromy Sępólno ciągnik i musiał na niego czekać to na czas oczekiwania dostał .... Zetorka, a też nie miał czym pracować w polu. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PABLO555    27

Witam posiadam proxima power 100 z 2012r i też bym drugi raz jej nie kupił,spalanie ma na poziomie pronara 1221a2 który ma 132km i na polu może dużo więcej, ale to że zetor jest paliwożerny to wszyscy wiedzą ,ja wiem jeździć poniżej 2000 obr/min ale niewiele to daje .co do awarii to na gwarancji był problem ze skalibrowaniem skrzyni biegów ciągłe wyskakiwanie błędów ,po wymianie wszystkich czujników przez serwis ,a trwało to ponad miesiąc ,przyjechali mechanicy z zetora i wymienili cały blok zaworowy oraz komputer awaria została usunięta ,ale bez pisma sądowego się nie obyło,podejście zetora do klienta jest takie jak ,prokuratora do przestępcy ,czyli co by się nie stało to wina użytkownika. Co do samego ciągnika po 1400 mtg spręrzarka zaczęła pobierać dakie ilości oleju że dole wałem 1 litr dziennie ,serwis wymienił cylinderek i tłoczek pomogło ale nie na długo po 5 miesiącach o naprawy zauważyłem że silnik znowu zaczyna zużywać olej okazało się że podczas pierwszej naprawy sprężarki zbyt mocno dokręcili opaski na przewodzie który łączy filtr powietrza z turbiną e efekt był taki że ta rurka plastikowa się załamała i powstała dziura (niewidoczna na pierwszy rzut oka)którą dostawał się kurz ,teraz mam ciągnik który ma 1550 mtg i jest po wymianie całych zestawów naprawczych na wymianę samych pierścieni się nie zgodziłem .teraz ciągnik docieramy na nowo ale niesmak do zetora pozostał . A zetor zastąpił w moim gospodarstwie mtz 82 z 1996r który przez 18 lat wiernej służby nie zawiódł mnie nigdy .a zetor to szkoda gadać jak mówią zamienił stryjek siekierą na kijek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Fakt coś z tym zetorem się dzieje :( miałem dylemat case czy zetor padło na zetora i  opisze wrażenia fakt plastiki  wyglądają na delikatne na szczęście nic się jeszcze nie ułamało filtr dpf wywalony jeszcze na gwarancji bo trochę go zaczęło mulic ma 300 mth i niestety pobiera olej okolu 1 na 100 mth nie przeraza mnie to ale patrząc ze to nowy ciągnik to  chyba był to jednak zły wybór spalanie jakoś mnie nie przeraza możne dlatego ze go używam jako główny ciągnik orka  i ciężkich prac ale ciągnik pod względem uciągu silny nie schodzi z obrotów i masywny coś za coś nie wiem ja to z tymi casami jest ale sugeruje się nad Proxima zastanowić     

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1996    18

Przecież Twój Zetor się dociera jeszcze i pewnie inne też biorą olej do iluś mth... U mnie jedna Proxima ma 1360 mth i nie bierze już oleju a druga ma 500 i jeszcze bierze więc pewnie się tam wszystko ułoży i będzie dobrze. Ja jestem bardzo zadowolony może dlatego że nie miałem porównania bo była tylko c 360 ale jeździłem w kilku ciągnikach a inne widziałem to Zetor tak źle nie wychodzi. Dawałem za Proximę 90 jak brałem 138 tysięcy i jak się zapytałem o JD to mi w tej cenie powiedzieli jakąś serię dziwną nawet nie pamiętam jej nazwy ale to nie była M a R to już pewnie 2 z przodu była i nawet nie pytałem Kubota to samo jak cenę zaśpiewał. U mnie jedynie ojciec zablokował pokrętło opuszczania ale nic nie trzeba było wymieniać i w 2 zetorze był pęknięty przewód hamulcowy. A jak się nie dba to wszystko się sypie. Tak samo zobaczcie ile jeździ Zetorów a ile innych marek.. Więc zawsze się znajdzie awarie jak jest 1000 ciągników niż jak jeździ 100...

A nawet jak wziął Ci olej to na 300 mth 3l czyli 60 zł netto jak dobrze widziałem na fakturze... A plastik jest teraz wszędzie.. Chyba w 10 nie jeździcie w kabinie albo cielaków nie przewozicie że wam to przeszkadza :D

 

Spalanie Proxima też nie ma aż takie złe. Uprawiałem pole to na 9 hektarów z dojazdem 5 km w jedną stronę spalił 58 litrów paliwa czyli 6.4 na hektar mi wyszło 29 zł hektar pola uprawienie. Orkę też mierzyłem ale było orane 110 w 4 zagonowej na polach 500 m to 6.5 hektara 87 litrów paliwa. Aż sam się ździwiłem ale były dobre warunki pogodowe i z tym pługiem lata ponad 10 na godzinę czasem 12 nawet się pokaże ale jak nie ma kamieni i zaraz agregat idzie to można :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Oby przestał brać :) może faktycznie się jeszcze dociera zobaczymy :) Ogólnie szukałem prostego ciągnika  i dlatego wybrałem  Proximie  ona się wiele nie rożni od zetora 5320 z którego  bylem  mega zadowolony ! ale faktycznie popularne ciągniki w mniejszych gospodarstwach to zetor i case {new Holland ) i tu były noce nie przespane :) ale z ręką na sercu poza tym olejem jestem z niej zadowolony tylko nie zastanawiajcie się i bierzcie klimatyzacje !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1996    18

Nie każdy mógł się załapać na MGR i musiał kupić sam a wtedy Zetor i Case czy NH to najlepszy wybór bo dobrze wychodzą cenowo.

Jak robisz 300 mth na rok to może nawet tyle brać i nie odczujesz ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sunf    32

Proxima Power lewe przelaczniki km/h , jeden wolny, i obroty wom nie dzialają spotkal sie ktos z tym juz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj