FQ

Klimatyzacja w New Holland

Polecane posty

FQ    0

Witam,

Mam prośbę do użytkowników nowych kombajnów New Holland (obecnie dostępnych modeli w Polsce) jaka jest waga czynnika R134a w ich układach klimatyzacji??Interesuje mnie każdy model obecnie dostępny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A nie pisze na osprzęcie klimatyzacji lub jakiejś tabliczce znamionowej sprężarki. Skoro wiesz że tam ma być R134a to i waga też gdzieś pisze. Z mojego doświadczenia wiem że pisze, chyba że juz nie. :rolleyes:

Gaz mozna dobijać na wagę, ale też na cisnienie w układie. Czyli dobijasz do momętu ąż w układzie będziesz miał odpowiednie ciśnienie na włączonej i wyłączonej spręzarce. Tylko je też trzeba znać.

Dobić można też na temperaturę wylotową. Czyli wpuszczasz gaz i mierzysz temperaturę jaka jest zaraz przy wylocie zimnego powietrza. Jeśli gazu jest za mało to temperatura jest wysoko powiedzmy 10, to jeszcze dobijasz robi sie 6 i juz lepiej ale dobijasz jeszcze troche i jeśli temperatura juz nie spada a rośnie to znaczy że gazu jest za dużo to spuszczasz troszke i wracasz do najnizszej temperatury. Banalnie proste ;)

A kto ci będzie nabijał gaz?? Sam czy fachowiec??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FQ    0

Hmm,są to jakieś sposoby,ale nie obraz sie troche na "partyzanta".Samo dobijanie nic nie da,trzeba zrobic pierw proznie w ukladzie a co za tym idzie zlikwidowac wilgoc,ktora w sumie jest najwiekszym wrogiem.aha no i oczywiscie uzupelniamy przy okazji olej potrzebny do smarowania sprezarki.Nikt mi nie bedzie nabijal,poprostu zadal mi takie pytanie brat ktory jest przedstawiecielem handlowym w firmie handlujacej sprzetem do serwisow samochodowych,pogonil takie urzadzonka do 2 serwisow new holland-a,no i chcial wiedziec na ile im taka butla w urzadzonku bedzie starczac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jak najbardziej sie zgadza że trzeba przed wbiciem gazu zrobic w układzie próznie. Nie pisałem o tym bo ty pytałes sie o ilosć gazu w układzie klimatyzacji, a nie o pełną instrukcją napełniania. A na końcu mojego postu spytałem sie kto to bedzie robił, a po otrzymanej odpowiedzi, że ty sam udzielił bym ci tej bezcennej wskazówki.

A za to twoje określenie na "partyzanata" nie zamierzam sie obrażać. Ale jenak jest ono troche nie trafione

bo sa 3 sposoby napełniania klimatyzacji ( na wage, na cisnienie, na temperature wylotową) które mozna stosować. Na wagę oczywiste, aplikujesz odpowiednią wage gazu.

Na cisnienie w układzie, majac specjalistyczny manometr który ma kilka skal, każda dla innego gazu. Bo gazy róznią sie ciśnieniem rozprężania. Tak wiec gaz R134a rozpręża sie wcześniej niz R410. Tej metody używa sie zwłaszcza przy serwisowaniu klimatyzacji. Sprawdza sie cisnienie gazu, które swiadczy ile jest gazu w układzie( czy nie za mało). Skoro cisnienie mówi nam o ilosci gzau to możemy dobrze nabijać klimatyzacje aż użyskamy cisnienie swiadczace o jej napełnieniu. Ta metoda ma także zastosowanie przy montażu klimatyzacji w budynkach gdy długość rur urzytych powoduje że układ jest przestronniejszy, a wiec gazu podanego przez producenta na wagę jest za mało wiec dobijasz go na cisnienie.

Na temperaturę wylotową, jest to metoda pracochłonna oraz nie ekonomiczna ze wzgledu na straty gazu. Ale chcac uzyskac najleprzą temperaturę warto sie pobawić.

Zawsze napełnianie gazu nawet na wagę stosuje sie wpiety manometr i możemy sprawdzic żetelność producenta.

 

Więc wytłumacz mi dlaczego moje metody sa "partyzanckie" :D:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sc0bany    0

Witam. Wie ktos gdzie dostane kompletna klimatyzacje do NH8060 nowa, uzywana (najlepiej) oraz jaki bylby kosz tej przyjemnosci...gdzie szukac tego? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lagunal6    2

witam mam taki problem w new holland td5010po zalaczeniuklimatyzacji nie wyłacza mi sie pompa klimatyzacji.Chodzi caly czas az zaczyna sprzeglo sie slizgac co moze byc przyczyną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fabian777    30

Odświeżam temat , może znacie ilość czynnika chłodzącego w klimatyzacji w kombajnie new holland 5040

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez morwsin
      Cześć, szukam pomocy bo od paru dni wyskakuja mi te błędy 3293 i 3176. Wymieniałem filtry paliwa. Jutro zajrzę jeszcze do zbiornika czy czasem smok się nie zatkał, dodatkowo wyczyszczę odstojnik ale jak widzę jest czysty. Ciagnik ma 760 mtg. Co jeszcze mogę sprawdzić?. Dodam że serwis był podłączał go pod komputer było parę błędów ale potem zrobił test, disgnostyke i było wszystko ok. Błędy wyskakują ja ciągnik np jedzie pod górkę i chce szybko dodać mu gazu tak jak by nie dostawał paliwa. Proszę o porady dzięki. 
    • Przez Farmerinio00
      Witam mam problem z kombajnem zbożowym new holland tx30 kombajn kupiony z Francji był przezbrojony całkowicie na kukurydzę został przezbrojony do cięcia zboża . Ale po całkowitym przezbrojeniu i próbie cięcia zboża kombajn nie pobiera zboża i wszystko wałkuje się na motowidle a jak już pobieże to się odrazu za podajnikiem pochyłym zapycha proszę o jakieś rozwiązania problemu 
    • Przez morwsin
      Cześć, szukam pomocy bo od paru dni wyskakuja mi te błędy 3293 i 3176. Wymieniałem filtry paliwa. Jutro zajrzę jeszcze do zbiornika czy czasem smok się nie zatkał, dodatkowo wyczyszczę odstojnik ale jak widzę jest czysty. Ciagnik ma 760 mtg. Co jeszcze mogę sprawdzić?. Dodam że serwis był podłączał go pod komputer było parę błędów ale potem zrobił test, disgnostyke i było wszystko ok. Błędy wyskakują ja ciągnik np jedzie pod górkę i chce szybko dodać mu gazu tak jak by nie dostawał paliwa. Proszę o porady dzięki. 
    • Przez Windziu
      Cześć!
      Mam problem z NH TX68. Kombajn na wbitym biegu a na joysticku ustawionym na N pełznie powoli do przodu. Potencjometr wymieniony, wyregulowany że na N swiecą trzy diody (żółta, zielona i czerwona) czyli elektrycznie powinno być OK. Czy dobrze myślę, że trzeba byłoby wyregulować zerową pozycję na hydrostacie (pompie, silniku czy skrzyni-nie moge dojść gdzie może być regulacja)? Ktoś przerabiał temat?
      Czy ktoś poratowałby instrukcją serwisową do w/w TX'a? 
    • Przez ENDURAK91
      Czym się różni wersja Elevation od zwykłego CX6080?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj