seleuk

UPRAWA WYKI JAREJ NA NASIONA

Polecane posty

Tomaszeek    3

Cześć ja będe pryskał Afalonem Dyspersyjnym, a w tamacie wyki mógł by ktoś się wypowiedzieć co do nawożenia i plonu sieje 100kg/ha i 3kg gorczycy na przytrzymanie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomaszeek    3

nie ja narazie nie boje sie zimna a materiał mam kwalifikowany pod koniec marca poczatek kwietnia 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jastrzab901    0

czwartek-piatek sialem wyke z owsem ciekawe czy dzisiejsze przymrozki nocne beda mogly jej zaszkodzic. ma byc minus 6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jest to mój pierwszy post na forum więc chciałbym się ze wszystkimi serdecznie przywitać

Zaznaczę że nie jestem rolnikiem. posiadam niewielki kawałek ziemi, Jestem zainteresowany uprawą wyki na nasiona. Nasiona te mają służyć jako dodatkowa karma w mieszance dla gołębi.W internecie jest bardzo mało informacji na temat uprawy na nasiona. Przede wszystkim interesuje mnie z jaką roślina wsiać wykę i w jakich proporcjach, tak żeby nie wylegała. Czy jako roślinę podporową mogę zastosować pszenicę??  Dwa lata temu wsiałem z gorczycą ale dałem nieodpowiednie proporcje i przed koszeniem wszystko wyległo. 

Za podpowiedzi bardzo dziękuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeśli dobrze pamiętam proporcje to 3kg gorczycy i 25 kg wyki. na 40 arach. Zebrałem ponad 300kg :unsure:

 

Edytowano przez CezaryKarwat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Czyli wyki wysiałeś ponad 60kg/ha - nie była za gęsto?? Ja zastanawiam się nad normą wysiewu w czystym siewie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie była za gęsto i gorczycy chyba też było za dużo. Przed zbiorem poszedł ulewny deszcz i silny wiatr i wszystko się położyło. 

Udostępnij ten post


Link to postu