wojtek4321

mf 3050 problem z skrzynią biegów. Nie działa zając

Polecane posty

wojtek4321    0

Witam chciałem zapytac czy mógł by mi ktos coś podpowiedziec w sprawie skrzyni biegów MF. Problem tkiw w tym że od pewnego czasu podczas zmieniania biegu np z 2 na 3 (tak jak by coś trzymało)nie mogłem przerzucic biegu i na dodatek zaswiecała mi się kontrolka która swieci tylko podczas palenia (chyba to jest od oleju ) no i teraz tak się stało że nie moge przerzucic na zająca i na dodatek nie chodzi przedni napęd ani blokada i jeszcze nie swiecą kontrolki ani od napędu ani od zająca ani nawet nie pojawia się ta kontrolka podczas palenia. Co zawsze czytałem o tym problemie na paru forach ale nic za bardzo dalej nie wiem od czego zacząc co zrobic prosił bym o pomoc z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

W 3095 dynashift mialem podobne objawy jak na wlasne zyczenie komputer sobie uszkodzilem. Ale nie panikuj najpierw sprawdz stan oleju w skrzyni, No chyba ze nie dawno wymieniales, popatrz wszystkie bezpieczniki, a jak juz sprawdzisz i bedzie tak samo to poruszaj kablami przy komputerze i zobacz wtedy czy cos sie bedzie dziac, zobacz dokladnie moze mase zgubil albo styki posniedzialy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DeF    0

gdzie się spuszcza olej hydrauliczny w mf 3050 ? bo nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

z tylu ciagnika nisko, mniej wiecej tam gdzie Ci walek na przedni naped ze skrzyni wychodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DeF    0

ale ja mam wersje mf 3050 bez przedniego napędu to mniej więcej koło czego jest ?

 

to jest mniej więcej z prawej strony z lewej koło filtra czy nie ? dajcie szybką odpowiedz

Edytowano przez DeF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek4321    0

W 3095 dynashift mialem podobne objawy jak na wlasne zyczenie komputer sobie uszkodzilem. Ale nie panikuj najpierw sprawdz stan oleju w skrzyni, No chyba ze nie dawno wymieniales, popatrz wszystkie bezpieczniki, a jak juz sprawdzisz i bedzie tak samo to poruszaj kablami przy komputerze i zobacz wtedy czy cos sie bedzie dziac, zobacz dokladnie moze mase zgubil albo styki posniedzialy.

 

aha dzis sprawdziłem bezpieczniki te 2 koło filtra są dobre i wyczysciłem klemy i założyłem nowy akumulator i kicha nic dalej aha nie dawno odpinałem komputer może to będzie to hmm ;/

 

 

 

Oleju jest tyle co powinno byc patrzyłem na miarce z tył ciągnika

Edytowano przez wojtek4321

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6331

3050 2wd ma taki sam most jak 4wd tylko zamiast wystającego wałka przedniego napędu zaślepkę Korek do spuszczania oleju w najniżej położonym miejscu tylnego mostu.Lewa strona ciągnika poniżej bocznej pokrywy z elektrozaworami od podnośnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Skoro go ruszales to popatrz jescze raz czy wszystko dobrze podpioles czy czegos przypadkiem nie rozlaczyles jakiegos kabelka. a co do oleju to bedzie mniej wiecej tak jak siedzisz na fotelu tylko ze bedziesz musial wejsc pod niego i znalezc a znajdziesz to na pewno :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek4321    0

ok dzięki jutro będe patrzył i się odezwe co i jak

Edytowano przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JAN2906    0

MF są dla ludzi z podwyższonym wskażnikiem inteligencji!!!!!!!!!!!!To nie ursus czy zetor lub pronar gdzie olej nie ma znaczenia!!!!!!

Od 20 lat jestem związany z MF-ami i nigdy nie miałem większych problemów!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek4321    0

Patrzyłem na te kable ruszałem ale nic dalej hmm nie wiem może coś z elektryką ? no nie wiem sprawdziłem też wszystkie bezpieczniki ale wszystkie dobre

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Wychodzi na to ze albo z elektryka albo z kompem cos. A dzieje Ci sie to od tego momentu jak go odlaczyles i podlaczyles z powrotem?? czy zaczelo Ci sie dziac tak troche przed odlaczeniem lub troche po podlaczeniu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Patrzyłem na te kable ruszałem ale nic dalej hmm nie wiem może coś z elektryką ? no nie wiem sprawdziłem też wszystkie bezpieczniki ale wszystkie dobre

 

Swieci Ci się kontrolka sygnalizująca zbyt niskie ciśnienie w układzie a Ty od razu stwierdzasz że elektryka siadła... może ona akurat pokazuje prawdę. Sprawdziłeś jakie masz ciśnienie??

To że nie działa wyłączanie przedniego napędu, blokada WOM itd. to tak ma być. Kiedy zapali się ta kontrolka to wszystko jest "wyłączane". Najpierw sprawdź przyczynę świecenia...

Jak działa wspomaganie?? Nie ma problemów ze skręcaniem?? Kiedy ostatnio wymieniałeś olej w skrzyni?? Jaki masz olej?? Jaki założyłeś filtr??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalc355    104

Jak zaswieci ci sie ta kontrolka to komputer sam przechodzi na tryb awaryjny i trzeba zjechać na serwis (mówili tak w serwisie), i możę dlatego te funkcje ci nie działają.

Edytowano przez Michalc355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek4321    0

Powiem tak mi zaczeło się tak dziac jak wyciągłem 1 akumulator bo padł wyciągłem tez 2 i włożyłem inny na razie 1 centre 120 no i po jakims czasie jak jechałem wcisnołem sprzęgło to wlasnie zaswiecała się ta kontrolka migała i nie mogłem zmienic biega tak (swirowało) jak by to ując i się napęd włączał sam nie wiem .Jezdziłem tak chwile aż do momentu jak zajechałem do wujka no i chciałem włączyc szybkie bieki ale już się nie dało dojechałem ledwie do domu na wolnych (nie daleko było) No a teraz kupiłem 2 akumulatory myślałem że to przez to ani nic nie pomogło dajej nic nie chodzi napęd ani nic się nie swieci od zająca czy żółwia

 

wspomaganie chodzi dobrze nic się nie dzieje no olej wymieniany był nie cały rok temu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DeF    0

Mam takie to małe pytanie co do halogenów sprawdziłem już wszystko żarówki bezpieczniki przeczyściłem styki wszystko i nic z przodu światła robocze działają a z tyłu nie i nie wiem dlaczego może mi ktoś pomoże jak wciskam przycisk do zapalenia świateł roboczych z tyłu to przycisk się zaświeca a halogeny się nie świecą pomoże ktoś?to dotyczy mf 3050

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wel    0

Dołączam się do tematu z pytaniem czy czujnik pod wajchą od zmiany biegów żółw\zając jest odpowiedzialny za zmianę żółw\zając czy służy tylko jako czujnik do kontrolek żółw zając u dołu w kabinie przy biegach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

ja nie jestem do konca pewny ale wydaje mi sie ze tak. bo czujnik musi puscic sygnal na elektromagnes zeby przelaczyc na wolniejsza czy tam szybka szkrzynie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
55Marcin    2

Ja miałem podobną sytuację 2 lata temu w swoim 3050

niemogłem przełączyć na "zająca" ale jeszcze niemogłem wyłączyć

przedniego napędu.

Niestety to była wina komputera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wel    0

Ja się przestraszyłem że podnośnik nie działa a tam był tylko zaśniedziały kabelek poprawiłem go założyłem na nowo i działa podnośnik. A można jeszcze sprawdzić wszystkie bezpieczniki bo u mnie nie działał napęd i blokada ale był spalony bezpiecznik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj