Skocz do zawartości

Zdjęcie

Kury w ogrodzie - gatunki

5 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Zuraw

Zuraw

Nowicjusz

• Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 26 marzec 2012 - 14:46

Kury w ogrodzie - gatunki Witam
Na początku pragnę zaznaczyć że jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o hodowle kur.
Chcę założyć na ogrodzie przydomową hodowlę kur, docelowo z 10-15 kur i jeden kogut. Kurnik jest w trakcie budowy i będzie miał około 8 m2, ogrodzony wybieg przy kurniku kolejne 8m2, podczas dnia do dyspozycji kury będą miały ogród - 2500 m2. Na początek chce kupić 5 wyeksploatowanych niosek z fermy chowu ściółkowego (aby z 2 tygodnie odżyły i pocieszyły się życiem) oraz z 10 kurczaczków. I teraz zastanawiam się jakie gatunki wybrać kupując maluchy. Chcę aby kury były możliwie wytrzymałe i potrafiły o siebie zadbać. Oczywiście zapewniam im lokum, karmę i inne potrzeby, ale chciałbym aby były wytrzymałe na niskie temperatury, na choroby itp. charakteryzowały się obfitością składania jaj oraz aby miło było na nie popatrzeć – fajnie jakby ciekawie wyglądały choć nie jest to bardzo ważny wymóg bo priorytetem oczywiście są jajka. Jakie gatunki wybrać? Zielononóżki? I jeszcze jaki kogut? Może być ozdobny np. feniks, czy powinien być z tej samej rasy czyli np. z zielononóżek?
Pozdrawiam

Reklama AgroFoto Ads

• watermark
  • Reklama
Kury w ogrodzie - gatunki Dzisiaj, 23:08
  •  

#2 Share dentka17

dentka17

Zaawansowany

• Members
  • PipPipPip
  • 818 postów
  • Zainteresowania:Rolnictwo
    Weterynaria

Napisany 26 marzec 2012 - 16:22

Kury w ogrodzie - gatunki Ja mam kurki rasy rosa. Na tą powierzchnie kurnika z 50 niosek jeśli chcesz to możesz trzymać. ja też mam 8m2 i mam 30 niosek i 20-25 brojlerów. Na co ci wyeksplatowane kury z fermy? Nieść ci się nie będą bo bedzie inne otoczenie i inna pasza więc odradzam bo se tylko kłopotu narobisz. Kup sobie odchowane w 7-12 tygodniu i będzie ok.

#3 Share maroon

maroon

Zaawansowany

• Members
  • PipPipPip
  • 794 postów