marian7k

MF 595 MK II skrzynia biegów.

Polecane posty

marian7k    110

Kupiłem ciągnik jak w temacie miał niesprawną hydraulikę w zimie zrobiłem a dzisiaj pierwszy wyjazd z agregatem w pole i okazuje się że mało biegów bo tylko 3 i na polowych 3.Ciągnik nie posiada żółwia i zająca tam gdzie powinien być jest zaślepione miejsce.Moje pytanie czy były takie wersje a jeżeli tak to czy można uzupełnić ten brak i jakim mniej więcej kosztem,bo jeżeli nie to lipa-nie ma czym robić? Ciągnik z 1978 roku wykonany we Francji.Jest w dobrym stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal18    0

sznowny kolego to niejest takie proste ja bym chcial mieć tylko 3 biei i niemieć wzmacniacza mometu ponieważ wzmacniacz często się psuje a jak niemasz ciśnienia to wogule ciągnik jedzie 20km na godz niema chamowania skrzynia i ciągnik jest wolnijsz y i nadaję się tylko w polę pewnie temu gościowi się popsuł i wyjoł go i wstawil wałek koszt założenia wzmacniacza jest bardzo duży ale poco c wzmacniacz w agregacie 2 lub 1 robisz zależyod agregatu ożesz 1 siejesz nawuz czy tam jak masz z agregatem siewnik to 2 i ten ciągnik daje radę . Te ciągniki miły albo skrzynię 4 lub 3 ze wzmacniaczem pytaj o o chcesz bo ja znam tenciągnik bardzo dobrze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian7k    110

Dzięki za odpowiedz.Rozumiem że wszystkie miały wzmacniacz momentu,bo jak jezdziłem oglądać przed kupnem to widziałem ze miały a ten nie ma.Bardzo możliwe że tak gościu zrobił,kupiłem go od takiego co pracował nim parę lat w Polsce,naprawiał go spawarką i młotkiem jak rozpołowiłem do wymiany pomp to za głowę się złapałem ale to już historia.W poprzednim moim ciągniku Ford taki wzmacniacz momentu bardzo fajnie mi chodził i nie popsół się nigdy.Zobaczymy jak będzie dalej bo to był pierwszy wyjazd w pole uprawa pod bobik więc dałem głębokość na max i 1 szedł bez problemu ale wydawało mi się wolno a 2 dusiła silnik dlatego moje zniecierpliwienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal18    0

w 4 skrzyniach nie było ja muszę go wyzucić bo niema roboty wymieniłem pope tarczki uszczelnienia i dalej nie chodzi i wolal bym go niemieć ale ile traktor ci na godzine jedzie wszystkie ciężkie prace takie jak orka i agregat ponad 3 metry to na 1 się robi bo na dwujce ma zaciężko :) jak coś to pytaj ja ten traktor od podztaw znam:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to ja kolego podepnę się do tematu bo lada dzień stanie umnie właśnie mf 595mkII 2wd z 84r i mam parę pytań a mianowicie co muszę sprawdzić i od czego zacząć jego przegląd przed wiosennymi pracami dodam że będzie jako główny na 25ha a główne zadanie jego to belarka pług agregat rozrzutnik i transport więc co mnie czeka na dzień dobry dodam że ma zrobioną kapitalke silnika na co są papiery czekam na pomoc i podpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal18    0

pompę od podnośnika bo to ważne wzmacniacz jak ciągnik się rozgżeję wszyskie filtry odrazu wymieniaj w perkinsie musisz o paliwowe dbać :) zobacz czy silnik ładnie pracuję i czy nie dymi i wyjmij miarke oleju zobacz czy nie chlapie olejem przez miarkę i wlew oleju:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian7k    110

w 4 skrzyniach nie było ja muszę go wyzucić bo niema roboty wymieniłem pope tarczki uszczelnienia i dalej nie chodzi i wolal bym go niemieć ale ile traktor ci na godzine jedzie wszystkie ciężkie prace takie jak orka i agregat ponad 3 metry to na 1 się robi bo na dwujce ma zaciężko :) jak coś to pytaj ja ten traktor od podztaw znam:)

Jak znasz ten traktor od podstaw to pomożesz,chodzi o "kiper"pompy wymienione na nowe i działają tzn.napęd pomp ok.bo wałek działa (woziłem obornik) a teraz zostało trochę zboża i kiper nie działa pierwszy raz po remoncie zapiołem przyczepę i wydaję mi się że rozdzielacz hydrauliki zewnętrznej nie działa suwaki w rozdzielaczu mają bardzo mały skok może stanęły?Jak szybko naprawić taką usterkę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal18    0

na zapalnym traktoże włncz kiper wtedy poczujesz ze traktor zmini głos jak się pompa włonczy wszystko jest możliwe moze byc błachostka:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian7k    110

Traktor nie zmienia głosu bo nie ma ciśnienia na kiprze lecz pompa pracuje bo wałek działa a olej przelatuje przez rozdzielacz hydrauliki zewnętrznej bez obciążenia.Suwaki na tym rozdzielaczu mają bardzo mały skok tak jakby je coś blokowało tak jak pisałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
serwis    0

Traktor nie zmienia głosu bo nie ma ciśnienia na kiprze lecz pompa pracuje bo wałek działa a olej przelatuje przez rozdzielacz hydrauliki zewnętrznej bez obciążenia.Suwaki na tym rozdzielaczu mają bardzo mały skok tak jakby je coś blokowało tak jak pisałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
serwis    0

1-aby pompa podawała ciśnienie na rozdzielacz maksymalną wydajnością dźwignie sterowania podnośnikiem ustawiamy na środku jest tam napis pump (ta bliżej siedzenia),dźwignie pozycyjną na dół

( jak dasz ją do góry podnośnik po podniesieniu się do oporu powinien spowodować spadek obrotów silnika a nawet stuki dobiegające od pompy wtedy jest pewność że pompa wytwarza ciśnienie powyżej 160atm) 2-jeśli nadal niema ciśnienia na wyjściach odkręcasz rozdzielacz, kawałek czystej szmaty kładziesz go na na niej i odkręcasz zawór zwrotny ostrożnie jest tam kulka i sprężynka która jest bardzo miękka przez co po rozebraniu traktora wystarczy drobny paproch w układzie i zaworek jest zacięty moja rada aby nie czyścić go co drugi dzień załóż wąż na rurkę doprowadzającą ciśnienie i włóż ją w otwór wlewowy odpal traktor na 15 minut i możesz składać.Nie radzę odkręcać zaworu bez wymontowania rozdzielacza. 3- to że cytuję:(pompy wymienione na nowe i działają tzn.napęd pomp ok.bo wałek działa),wałek jest załączany hydraulicznie za co jest odpowiedzialna między innymi pompa niskiego ciśnienia ta aluminiowa (zębata) która niema nic wspólnego z układem wysokiego ciśnienia. 4- suwaki w rozdzielaczu mają bardzo mały skok może stanęły? tak suwaki stanęły jeśli po wymianie pomp nie zostało wyregulowane ciśnienie maksymalnie na 180atm 99% mechaników tego nie robi a nawet nie wie jak a potem są opinie że mf-y mają słabą hydraulikę, pękają tłoki, podnośnik się zacina a nawet wyłamuje zęby na trybach napędzających pompę i skrzynie się sypią bo mf-y mają przecież słabe skrzynie. Ciśnienie mierzy się na wyjściu z pompy przed rozdzielaczem a nie na wyjściu z rozdzielacza który ma własny zawór ciśnienia który w nominale powinien otwierać się przy ok. 190atm i powinien pełnić funkcję zaworu bezpieczeństwa i tam nigdy nie będzie więcej nawet jeśli pompa podaje 300atm co często ma miejsce, aby pompa po wymianie działała poprawnie i długo ciśnienie nie może być wyższe niż 195atm przy maksymalnych obrotach silnika.Ciśnienie reguluje się odkręcając dekielek na pokrywie podnośnika i przez otwór za pomocą śrubokrętu najlepiej krzyżowego wkręcamy śrubę aby zwiększyć ciśnienie,wykręcamy aby zmniejszyć.Zajmuję się od 10 lat naprawą traktorów naprawiam pompy tłoczkowe owych MF-ów regeneracja w moim warsztacie kosztuje w przedziale 250zł-1200 (w zależności od zużycia) gwarantuje ze wytrzyma dwa razy dłużej niż chiński zamiennik z allegro gwarancji udzielam tylko przy montażu u mnie. Jeśli jest ktoś kto chciałby skorzystać z mojej oferty proszę pisać jacek.lojewski@op.pl nie podaję numeru telefonu z powodu zbyt dużej ilości ludzi dzwoniących po rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian7k    110
Napisano (edytowany)

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedz,rozumiem że piszesz o ciągniku MF 595.Jeżeli tak to są tam trzy pompy 1tłoczkowa od podnośnika 2 i3 zębate zespolone w jednym korpusie i jeden napęd do nich.Te zębate odpowiadają między innymi za kiper,wałek,załączają przedni napęd ,podają olej na chłodnicę i obsługują wzmacniacz momentu.U mnie podnośnik chodzi,wałek chodzi i olej na rozdzielacz zewnętrznej hydrauliki idzie lecz ten rozdzielacz nie steruje go na przyczepę.Wumontowałem i dałem do mechanika jutro ma być odpowiedz,zobaczymy co zrobi bo to nie jest mechanik od ciągników tylko od hydrauliki siłowej różnych maszyn koparki,sam ciężarowe itp.

Ta regulacja którą opisałeś jest od pompy tłoczkowej na sterowaniu siłowym ale ta pompa w MF 595 nie jest od hydrauliki zewnętrznej,olej z tej pompy jest podawany na cylinder podnośnika i nie idzie na rozdzielacz hydrauliki zewnętrznej.Może piszesz o innym modelu MF-a.

Edytowano przez marian7k

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gosteknz    0

sznowny kolego to niejest takie proste ja bym chcial mieć tylko 3 biei i niemieć wzmacniacza mometu ponieważ wzmacniacz często się psuje a jak niemasz ciśnienia to wogule ciągnik jedzie 20km na godz niema chamowania skrzynia i ciągnik jest wolnijsz y i nadaję się tylko w polę pewnie temu gościowi się popsuł i wyjoł go i wstawil wałek koszt założenia wzmacniacza jest bardzo duży ale poco c wzmacniacz w agregacie 2 lub 1 robisz zależyod agregatu ożesz 1 siejesz nawuz czy tam jak masz z agregatem siewnik to 2 i ten ciągnik daje radę . Te ciągniki miły albo skrzynię 4 lub 3 ze wzmacniaczem pytaj o o chcesz bo ja znam tenciągnik bardzo dobrze :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrev1822
      Witajcie. Otóż mam problem z MF 690 83r. Dzisiaj byłem w polu z gruberem 2.2m na 9 łap. Niby wszystko ok ale nie wiem jak ten ciągnik powinien iść. Na 1 biegu głównym środkowa do przodu a prawa do tyłu. I tu moje takie zaniepokojenie tak jakby nie wkręcał się na obroty pod obciążeniem raz zbiera dobrze a raz dusi się i schodzą mu obroty. Druga sprawa to to że jak wracałem do domu gruber w górę i na asfalcie 3 bieg na najszybszym przełożeniu i w pewnym momencie jakby coś go zaczynało dusić. Schodził z obrotów. Zatrzymałem się sprzęgło i gaz do oporu i ledwo ledwo i zaczął się wkręcać. Ewidentnie brak mocy. Podobnie zauważyłem jak ciagalem przyczepę że zbożem że nie ma siły pod delikatne wzniesienie. Musiałem redukować. Co może być? Pompa wtryskowa wtryski? Luzy ustawiałem już zaworowe na 0.3mm a ompe chcialem oddać ale gdzieś po robotach polowych. Doradzcie może ktoś miał taki przypadek
    • Przez deymonnn
      Kupiłem MF 255 i mam problem z podnośnikiem. Mianowicie cały czas jest maksymalnie podniesiony ( regulacja dźwignią od regulacji siłowej nic nie zmienia tzn nie ma żadnej reakcji) natomiast przy użyciu dźwigni od regulacji pozycyjnej są następujące objawy. przy ustawieniu na zakres regulacji ciśnieniowej przy minimalnym wydatku (dźwignia max do przodu) i obciążeniu ramion podnośnik opada natomiast po zwiększeniu wydatku lub przesunięciu w zakres regulacji pozycyjnej podnośnik idzie w górę i słychać jak pompa pracuje. Jeżeli ktoś miał taki problem proszę o pomoc bo nie chcę się za dużo narozbierać. Poprzedni właściciel jak pomajstrował przy tej dźwigni pod siedzeniem ( zmiana hydrauliki z podnośnika na zewnętrzną) i dźwignią od hydrauliki zewnętrznej uruchomił podnośnik że niby działał normalnie. Inna uszkodzona rzecz to WOM (jest ukręcony wałek włanczający przekaźnik i WOM chodzi cały czas w położeniu biegów zależnych) być może to ma jakiś związek. Od wtorku zabieram się za naprawę więc proszę o jakieś wskazówki
    • Przez ŻakowskiSławomir
      Witam, 2 miesiące temu w moim mf 255 wystąpił problem, zaczął w dużych ilościach pobierać olej. Oddałem go do mechanika bo niestety w temacie perkinsa jestem ciemny jak noc. Mechanik stwierdził że przyczyną były zdecydowanie za ciasto ustawione zawory i że silnik jest w bardzo dobrym stanie i nie trzeba nic robić prócz ustawienia zaworów. przy okazji wymieniony olej i wszystkie filtry. ciągnik pracował ok 2 godziny z rozsiewaczem i 4 godziny z pługiem 2 skibowym, zauważyłem jednak że ciut oleju ubyło, olej jest czysty, dobrze się nawet nie ubrudził. ciągnik ma moc,nie kopci, brzmi zdecydowanie lepiej jak przed ,,remontem,, Tak powinno być? silnik przy cięższej pracy ma prawo ciut oleju brać?
    • Przez rumcajsm10
      Witam serdecznie, Mam problem z EHR w MF3065, przestał działać z dnia na dzień, sterownik Autotronic, napięcia na złączu C1 pomierzone zgodnie ze wskazówkami w odnalezionym temacie i wszystko jest poprawnie (masa, stały+, napięcia po alternatorze 13,8v). Czujnik położenia ramion wygląda że ok oporność pomiędzy skrajnymi pinami 43,3 a pomiędzy sąsiednimi po 22 om. Nie jestem pewny zasilenia tego czujnika, gdzieś w książce wyczytałem że niby pomiędzy 6,2 a 7,2v prąd przemienny...? Ja nie mogę się tam niczego domierzyć, do tego środkowy pin w tej kostce zasilającej jest cofnięty (czy tak powinno być?). Jakie napięcie powinno być na zasileniu tego czujnika i na jakich pinach? @marian3p wygląda że Ty masz dużo wiedzy w tych tematach, może masz jeszcze jakieś pomysły? Będę wdzięczny za podpowiedź. Pozdrawiam Paweł.
    • Przez podkarpacierolnik71
      Witam
      w moim mf3070 licznik nie nabija motogodzin. Obroty pokazuje motogodzin już nie liczy . Pytanie moje gdzie  ten kabel zielony od kostki(zdjęcie) ma być podłączony?
      napiecie na nim pokazuje 7,8v
      z góry Dziekuje za pomoc 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj