bomek7

Zgineły mi biegi w MTZ 952

Polecane posty

bomek7    0

Wczoraj orając na polu zgubiłem biegi,zjechałem tylko 3 do domu,nie mam żadnego biegu,ciągnik ma 800 mth,ma 1,5 roku,jest po gwarancji,czy ktoś miał podobny problem,jak do tego sie zabrać?


rolnik15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Hmm jak dla mnie to najpierwszą przyczyną to urwany palec zmiany biegow. :)


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak ma dzwonić do serwisu jak jest po gwarancji O_o ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

palec/wodzik poszedł pewnie. Tez to miałem i żebym wiedział to bym sam zrobił bo serwis niby zrobił ale oring kiepski założył i teraz poci się w tym miejscu. Wymień od razu oring.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bomek7    0

Wszystko sprawdzone,widełki,palec,obudowa,juz nie mam pomysłu,jutro muszę rozpoławiać,i zobaczymy co dalej,,,,,,,,


rolnik15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    66

sprawdź czy masz wbite biegi polowe bądz szosowe może po prostu nie dobiłeś dzwigni i masz luz włączony między tymi polowymi a szosowymi ale nie wiem tylko propozycja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

zgadzam się czasami tak jest że jak zakresu do końca się nie dobije to nie jedzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

O tym nawet nie pomyślałem ale bardzo możliwe więc zanim go rozpołowisz pier**** mocno wajchą może pomoze


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

to jak by nie dobił reduktora to by biegów nie było a na 3 zjechał ,może zakleszczona skrzynia i został na 3

Edytowano przez STANK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bomek7    0

Podczas orania na 2 wyskoczył bieg i od tamtej pory nie ma biegów,jest 2 i 3 ale 2 wyskakuje,a wstecznego 1 w ogóle nie ma,czy na terenowych czy na szosowych tak samo sie zachowuje.


rolnik15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Odkręć pokrywę i sprawdź, czy wszystkie wodziki mają sprawne blokady. Często padają sprężynki od blokad i wtedy występują podobne problemy.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

wodzik zaraz przy dźwigni pękł. Taki kawałek blachy z nacięcięm u dołu.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bomek7    0

Panowie,znam przyczynę mojej awarii,więc pękł wałek na pół na którym znajduja się synchronizatory od zmiany biegów,doszedłem do tego sam,serwis nie potrafił mi pomóc,potrafią tylko zmienić olej,


rolnik15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ANETAM    0

belarus 952

podczas lekkiego obciążenia np. ciągnięcia przyczepy wyskakują biegi jaka może być przyczyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szanowna Koleżanko, przyczyn może być parę:

zjechane koła zębate, przekroczone dopuszczalne luzy w łożyskach wałków, zjechane widełki wodzików uniemożliwiające pełne zazębienie kół zębatych, poluzowany mechanizm wybierania biegów, częściowe zazębianie przez niepełne, nonszalanckie przechylanie dźwigni zmiany biegów w czasie jazdy. Mogą być też inne, o których mechanikom się nie śniło. Najpierw zajmij się dźwignią, bo to najprostsze i może dostarczyć dużo radości jeżeli okaże się skuteczne. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ANETAM    0

Ale problem jest w tym że ciągnik ma dopiero przejechane 100 motogodzin i jest z 2013 roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z przypadkiem łożyska w skrzyni MTZa, które miało kulki takie, jakby je co przeżuło i wyplunęło i to po kikudziesięciu godzinach. Aleksandr Grigoriewicz nie durak, on toże uże primieniajet kitajskije izdielija, w tom czislie mieżdu drugimi, szarikawyje padszipniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TTjarek    1

Trochę odgrzeję kotleta :D Sąsiad ma ten sam problem została mu tylko 2 i 3. Po ściągnięciu pokrywy wszystko jest na swoim miejscu myślałem że wybierak czy sprężynki ale nie. Nie mam żadnego schematu tej skrzyni ale najprawdopodobniej poszedł ten wałek między dwoma synchronizatorami i mam do was pytanie jak rozpoławiać od silnika po kolei czy da się między główną skrzynią a to co są półbiegi? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    12

Przystawkę przedniego napędu trzeba odkręcić bo tam są śruby schowane. Możesz odjechać silnikiem razem z skrzynią pośrednią a potem skrzynią główną od mostu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TTjarek    1

Tak myślałem żeby pierwsze od mostu skrzynią odjechać i potem pośrednią, Bo tam jeszcze ładowacz jest i nie chcę na darmo się urobić żeby jeszcze ze sprzęgłem się męczyć a tam jeszcze ładowacz jest. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Bez fizycznego odłączenia obudowy sprzęgła czy skrzyni nie zrobisz remontu. Z ładowaczem problemu nie ma, po zdjęciu ramy do demontażu odciągi od tylnego mostu, natomiast przy konsolach wsporczych luzujesz śruby w okolicach sprzęgła.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ja zawsze odjeżdżam od mostu i mam wzystko na wierzchu przed kabiną.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grodzioman    1

Panowie wznawiam temat bo mam problem w 920.3. Wyskakuje mi 1szy reduktor na biegach terenowych. (ten reduktor w biegach) rozprułem ciągnik na 3 częśći skrzynie mam na wierzchu. z reduktorem jest wsio ok, tylko widełki jakoś podejrzanie wyglądają. koła zębate całe ma ktoś jakiś pomysł?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kordzio14
      Cześć. Mam problem z Wladimircem. 
      Wyskakuje pierwszy i drugi bieg. Po wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła od razu wyskakuje. Nie zdążę nawet puścić pedału sprzęgła. Nie da sie ruszyć ciągnikiem. Ruszę z miejsca tylko wtedy, gdy przytrzymam dźwignie biegów, żeby nie odskoczyła. 
      Gdzie można szukać rozwiązania problemu? 
    • Przez molwiak
      Witam.
      Posiadam MTZ 82 87rok  z silnikiem D 240
      Niestety MTZ jest już dojechany przez życie o chciałbym go poprawić
      Pierwsze pytanie to czy regenerować aktualny silnik(wtedy zakładam turbo)
      Zakupić silnik D 243 i z nim działać, również turbo 
      Czy zakupić poprostu D 260
      Ewentualnie dołożyć tur 
       
    • Przez Karolek132
      Witam mam problem z belarusem wtryski nowe pompa po zrobieniu a na zimnym ciężko odpalić. Czy pampę przestawić o ząbek 
    • Przez ZeTuR_7011
      Witam może ma ktoś na zbyciu taki katalog???

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj